CitroMobile 2015

13 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Veen
afbeelding van Veen
  • XM Turbo CT Exclusive
  • XM V6 24v Multimedia
  • XM Turbo CT SXclusive
CitroMobile 2015

Hé luitjes, wie gaan er dit weekend allemaal naar CitroMobile in Vijfhhuizen?  Ik ga zelf aanstaande zaterdag met mijn cola bruin/grijze XM. 

XM205
afbeelding van XM205
  • Peugeot 205 1,1 4 deurs
  • Peugeot 205 GTI 1991
  • Peugeot 205 GTI 1987
  • Citroën XM V6.12 Automaat
  • Citroën XM V6.24 1992
  • Citroen XM V6 ES9J4 Handbak
  • Citroën XM V6.12 Handbak
  • Citroen XM V6 ES9J4 Automaat (sloper)
  • Citroen XM TCT Handbak
RE: CitroMobile 2015

Ik wil ook wel komen, wordt nog even spannend of het met de rooie is, update zo mijn topic over deze voiture :)

stooftaker
afbeelding van stooftaker
RE: CitroMobile 2015

Ik verwacht zondag aanwezig te zijn.

pavang
afbeelding van pavang
  • V6 exclusive 24 met zpj handgeschakeld
RE: CitroMobile 2015

Ik ga zaterdag,waarschijnlijk met de Xm

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
RE:

geen tijd dit jaar. We gaan de camper uitproberen, maar niet echt in de buurt. En het is natuurlijk officieel ook een Fiat 

XM205
afbeelding van XM205
  • Peugeot 205 1,1 4 deurs
  • Peugeot 205 GTI 1991
  • Peugeot 205 GTI 1987
  • Citroën XM V6.12 Automaat
  • Citroën XM V6.24 1992
  • Citroen XM V6 ES9J4 Handbak
  • Citroën XM V6.12 Handbak
  • Citroen XM V6 ES9J4 Automaat (sloper)
  • Citroen XM TCT Handbak
RE: CitroMobile 2015

Nou, vandaag geweest, viel me tegen :p

Veel DS, CX en Eend spul, nauwelijkss XM.

Had zelfs het idee dat de XM niet geliefd is :)

Weet het niet hoor, maar het is toch een echte Citroen die nog echte vering heeft, in tegenstelling tot de Citroens van de afgelopen jaren.

Al is de hydraulische vering wel weer terug als optie op sommige modellen ?

De parkeerplaats echter, dat was heerlijk, al die oude Citroens.

Weinig GS'en, en veel SM's, Ami's en ander niet vaak geziene Citroens.

Parkeerplaats is echt een aanrader als liefhebber, ook al zal ik never nooit zo'n Citroen kopen, auto moet vermogen hebben :)

 

citroen26
afbeelding van citroen26
RE:

Ben er gisteren ook geweest. Een prachtige dag met een uitstekend temperatuurtje en veel zon.

Mooi weer een paar orginele werkplaatshandboeken kunnen aanschaffen voor 2.50 p/st.

De set is nu aardig compleet. Inderdaad weinig XM's maar dat mag/mocht de pret niet druk. Veel bekenden

tegengekomen om fff bij te praten over de bekende problemen. Stond ook nog een witten serie2 met 24V in de verkoop

en in de verkoopstraat een 2.0 serie1 met een lage km-stand voor 3300 0f 3900 euro of zoiets.

Ook nog 2 MM's in de verkoop resp. 8k en 18K euro. Die voor 18K wel een hele mooie 

 

 

@ XM205   Het lijkt er nu toch echt op dat de Xm een stille dood zal sterven

aangezien het aantal xm wat ik ook op de weg tegenkom (rij zo'n 50K per jaar) nog maar op 2 handen te tellen is.

Moest hier aan denken toen ik zowaar een LNA op het terein tegenkwam. Maar vreemd is het wel:

Die de DS,CX en nu ook de C6 dat zijn wel blijvertjes ... en de Xm tja, zelf de onderdelen worden nieuw niet meer gemaakt.

Aangezien nu zelf rotterdam en utrecht de dieselvarianten weigeren wordt het moeilijker en moeilijker voor de Xm

om zijn spreekwoordelijk hoofd boven het water te houden........wink

Veen
afbeelding van Veen
  • XM Turbo CT Exclusive
  • XM V6 24v Multimedia
  • XM Turbo CT SXclusive
RE:

Er zijn ooit zo'n 15.000 XM's verkocht in Nederland en daar rijden nu nog zo'n 2300 XM's van rond. De spoeling wordt wel dunner maar er worden ook vrij veel geimporteerd. Ik verwacht eigenlijk dat de XM zeker een blijvertje is. Voor mij sowieso wel ;-)

Die champagnekleurige XM in de verkoopstraat stond een tijdje terug nog Autotrader voor 1500,-  Dat was wel eenmooi exemplaar trouwens.

__________
Crepuscule

Marc Alsemgeest
afbeelding van Marc Alsemgeest
  • 10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
  • Nu C6 2.2 HDi, zwart
RE: CitroMobile 2015

Dieselregeling in Rotterdam gaat op zijn vroegst in 2018 in. Tegen die tijd staan mijn beide dieseldames op ruim 7 ton, gok ik. De vraag is of ik dan zoveel in het Rotterdamse kom dat vervanging van de XM nodig is. En in het centrum van Utrecht kom ik toch al nauwelijks.

Dus tot 2018 blijven we sowieso lekker XM rijden.

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

a.vaneijk
afbeelding van a.vaneijk
RE: CitroMobile 2015

Een pracht plaatje (Veen) ze staan er bij om grommend de weg op te vliegen.

Er is een flink ondergewaardeerd idee van vele Ctroën gebruikers die nog nooit in een XM hebben gereden.

Citroën XM is bijzonder, Hou hem heel !!

Veen
afbeelding van Veen
  • XM Turbo CT Exclusive
  • XM V6 24v Multimedia
  • XM Turbo CT SXclusive
RE: CitroMobile 2015

Ik beschouw het als een goed bewaard geheim 

__________
Crepuscule

Menno
afbeelding van Menno
RE: CitroMobile 2015

Ik vond het aantal XM's eigenlijk goed meevallen ! :-)

stooftaker
afbeelding van stooftaker
RE: CitroMobile 2015

stonden er vandaag toch ook zeker een aantal.

Verder vond ik het erg rustig vandaag, wel weer (zoals gewoonlijk) wart gereedschapjes en worsten gekocht.

Onderwerp gesloten