Nog een Xm

11 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
de Rus
afbeelding van de Rus
  • 2,0 16V 1996, 2,0 16V Prestige 1998 en 2,0 16V 1999
Nog een Xm

Vorige week mocht ik mij weer verwennen van de vrouw. Op zoek naar een mooie Xantia voor de winter zeiden mijn beide zoons dat ik toch maar voor nog een Xm moest gaan, nummer 3 dus. Ze hadden een mooie gezien. Die had ik voor mijn vakantie ook gezien in België maar was voor mijn neus weggekaapt, gelukkig door een andere liefhebber van de Xm. Zaken gedaan dus.

Vandaag is hij door de "post" bezorgd. Keurig op een mooie oplegger, vervoerd door Marvin's Trade & Hands. Kosten vielen alleszins mee, ik kon er zelf geen autotransporter voor huren.

Dat wordt deze winter dan toch weer afzien in een Xm, zal maar weer wat extra bussen tectyl op de kop tikken en de oudste van het stel weer rijdbaar maken.

Veen
afbeelding van Veen
  • XM 2.0 TURBO CT Exclusive - Gris Crepuscule
  • XM 2.0 16v - Bleu Mauritius
RE: Nog een Xm

Ja joh... gewoon nog een XM erbij. Waarom niet   Mooi wagen zo te zien. Ook weer een 16V ?

__________
Crepuscule

de Rus
afbeelding van de Rus
  • 2,0 16V 1996, 2,0 16V Prestige 1998 en 2,0 16V 1999
RE:

Yep, een prestige. Inderdaad een mooie auto van eerste eigenaar met nog geen 100.000 km op de teller en dealer onderhouden. Mooi toch? Nu nog even een kenteken gaan regelen. ik zal dit weekend nog wel wat foto's maken.

XM Liefhebber
afbeelding van XM Liefhebber
  • twee keer een 2liter 90,92 en mijn droomauto een turbo CT uit 95
RE: Nog een Xm

de Rus
afbeelding van de Rus
  • 2,0 16V 1996, 2,0 16V Prestige 1998 en 2,0 16V 1999
RE:

Zoals beloofd zou ik dit weekeinde met wat extra foto's komen van de nieuwe aanwinst. Vandaag was een mooie dag om haar eens goed te onderzoeken en als eerste prio kijken naar roest. Aangezien de av=chterkant van de auto het makkelijkst bereikbaar is, daar maar de start mee gemaakt. Bumper eraf, binnenschermen eruit, reservewielbak gedemonteerd en alles wat verder nodig was losgehaald. Verrassend hoe weinig roest er zat.

Natuurlijk heb ik een big smile getrokken na het zien van dit ontblote deel van madame en heb ik na overlegging van de nodige euro's weer een aantal spuitbussen tectyl op de kop getikt, met slangetjes om ook het inwendige aan te pakken. Eerst flink de hogedrukreiniger erop, lekker laten drogen en daarna aan de slag. Het was er moet ik zeggen ook een uitstekende dag voor. 

Helaas was zoonlief Matthijs vandaag niet present om mij te ondersteunen, hij vond een schaatstraining dit weekend in Leeuwarden belangrijker. Keuzes maken noemen ze dat. Hij komt verderop in de week  og wel aan de bak want dit is alleen nog maar de achterkant.

Bij de auto had ik ook een stel lichtmetalen wielen, door sommigen worstjesvelgen genoemd, Monte Carlo's dus. De velgen zijn in nieuwe staat en niet onbelangrijk, er zitten splinternieuwe banden op. Zodra ik klaar ben met de anti roestperikelen ga ik ze onder de auto zetten, zal wel mooi staan. Heb ik 3 Xm's met 3 verschillende soorten lichtmetaal eronder.

Komende week ga ik ook de rest van de auto maar onder handen nemen. Daarna wordt het eens tijd om een kenteken aan te gaan vragen. Ik zit nog te dubben of ik dat op afspraak doe of dat ik vroeg in de ochtend gewoon naar de RDW rijd, er zijn ergere dingen om over na te denken. Vanmiddag heb ik lekker de boel weer in elkaar gezet en het resultaat was feitelijk dat er niets veranderd is aan de dame, ze is alleen wat zwaarder geworden. Volgende week verder.

Veen
afbeelding van Veen
  • XM 2.0 TURBO CT Exclusive - Gris Crepuscule
  • XM 2.0 16v - Bleu Mauritius
RE: Nog een Xm

Goed bezig. Wat voor interieur zit er in? 

__________
Crepuscule

Marc Alsemgeest
afbeelding van Marc Alsemgeest
  • 2.1 TD Break Bleu Mauritius 1997
  • C4 coupé Bleu Oriental Nacre 2004
RE: Nog een Xm

Ochtendje vrijpakken, zorgen dat je alle papieren hebt en een ééndagskenteken, half 8 voor de deur van de RDW staan; dan ben meestal ergens in de top 10, dus voor 10 uur weer klaar.

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

de Rus
afbeelding van de Rus
  • 2,0 16V 1996, 2,0 16V Prestige 1998 en 2,0 16V 1999
RE: Nog een Xm

Frank, niet zo'n mooi alcantara interieur als bij jou maa gewoon stof met spierbediening op de stoelen, Verder doen alle knopjes iets in-of uitschakelen, alles werkt.

Marc, bedankt voor de tip, het schijnt in Nieuwegein vaak druk te zijn dus ik twijfel nog maar ik denk dat ik binnenkort gewoon de gok waag.

Marc Alsemgeest
afbeelding van Marc Alsemgeest
  • 2.1 TD Break Bleu Mauritius 1997
  • C4 coupé Bleu Oriental Nacre 2004
RE: Nog een Xm

Als je nog een leuk lederen interieur zoekt: ik heb nog wel het één en ander staan voor niet al te veel.  

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

de Rus
afbeelding van de Rus
  • 2,0 16V 1996, 2,0 16V Prestige 1998 en 2,0 16V 1999
RE: Nog een Xm

Leer doet pijn aan mijn gevoelige billen als het warm is dus ik houd het maar bij het stof dat er nu in zit.

Vandaag weer lekker aan de klus geweest, nu de voorkant onder handen genomen. Bumper eraf, binnenschermen eruit en de hogedrukreiniger weer het nodige werk laten doen. Bij de dorpels zat een aardige klets modder, hard en droog. Na het afspuiten bleek het hartstikke schoon te zijn, geen roest en geen andere vuiligheid.

Geweldig toch? Ook aan de voorkant was er niks van roest te bespeuren, dat heb ik wel eens anders gezien.Zelfs de bumperbevestiging in de bumpers waren helemaal roestvrij. Snel wat tectyl overheen gezet en lekker in het zonnetje in laten trekken.

Onder de radiateur op de bovenkant van het subframe zat wel wat viezigheid. Voorlopig heb ik dat weggehaald met een grof schuurpaier maar tezijnertijd zal ik de radiateur demonteren en ook daaronder de viezigheid weghalen. Het was trouwens meer vliegroest dan echt diep ingevreten plekken. Even schuren was voldoende.

Inmiddels is de dame 3 kilo aangekomen, alleen door de achterzijde en de voorzijde te bewerken. Ach ja, een dame op leeftijd heeft gewoon wat meer make up nodig om de avonden goed door te komen. In de loop van volgende week pak ik de dorpels nog aan met de roestbeschermende vloeistof en pak ik ook even de deuren aan. Daarna ga ik naar de RDW, zal ergens half september zijn.

Voorlopig houdt dit mij even lekker van de straat (of juist op de straat), in ieder geval ben ik lekker bezig en val ik vrouw en kinderen niet lastig in het weekend.

de Rus
afbeelding van de Rus
  • 2,0 16V 1996, 2,0 16V Prestige 1998 en 2,0 16V 1999
RE: Nog een Xm

Afgelopen maandag om 07.00u bij de RDW in Nieuwegein, ik was nr 13! Een gezellige ochtend, dat dan weer wel. Voor mij een liefhebber die een BMW Z3 coupe uit Duitsland had gehaald en achter mij een pensionada die na verkoop van zijn autobedrijf af en toe nog een keuring deed voor de koper van zijn bedrijf om hem te helpen. Zo kom je de ochtend wel door, zeker met het mooie weer van maandag en wanneer iedereen buiten staat. De keuring stelt weinig voor, het verbaast mij dat dit ruim €100,= moet kosten, formuliertjes afleveren, even kijken naar de auto, even kijken in de computer en klaar. Nog geen 10 minuten werk in totaal. Welkom bij de rijksoverheid, hier kunt u uw geld kwijt. Maar ja, niet geklaagd, na het deponeren van de aangifte BPM lekker naar huis gereden. Paar dagen wachten en ja hoor, donderdag rolde de kentekencard in de brievenbus. De apk is nog even geldig, komt over een paar maanden wel.

Vandaag weer even lekker geklust, stalen velgen er onderuit en de bijgeleverde Monte Carlo' s gemonteerd. Vorige week heb ik die aan de binnenkant al onderhanden genomen, altijd wel jammer dat lichtmetaal aan de buitenkant opgeknapt wordt en de binnenkant van de velg vergeten wordt. Gelukkig alleen maar een hoop vuil en een paar kleine verweerde plekken dus dat was te behandelen zonder de banden te demonteren. Een beschermend laagje over gezet en nu bijhouden. Het resultaat mag er zijn. Deze week even kentekenplaten bestellen met mooie opgelegde letters en bij de volgende magazijn openstelling de kentekenplaathouder meenemen, reclame maken voor de club en de nummerplaten monteren. Dan is deze dame weer redelijk af en kunnen we er van genieten.

Nu nog op zoek naar een uitlaatspruitstuk voor een van mijn andere dames, de winter Xm. Wanneer iemand die heeft liggen van een 2,0 16V, even een seintje geven.