Voorstellen mijn groene 2.0 Turbo C.T. 1999 aut

15 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
ethuijs
afbeelding van ethuijs
Voorstellen mijn groene 2.0 Turbo C.T. 1999 aut

Even voorstellen. Mijn naam is Edwin Thuijs. Ik heb onlangs mijn 2e  XM gekocht. De eerste was ooit een 2.1 TD. Die heb ik niet lang gehad. Was als vervanging van een lease auto die uiteindelijk toch niet weg ging. De 2.1 TD maar weer verkocht. Was wel een heerlijke snelle auto.

Ik rij al mn hele leven Citroen. Begonnen met besteleend AK400 en daarna een gewone eend 2CV4. 1 x GS X3, daarna 3 x GSA, Visa 1,7 D. BX 1.9 Turbo D. Xsara Picasso, XM 2.1 TD, Xsara Picasso, DS 23 daarna C4 Grand Picasso, DS 19 en nu DS 21 Pallas. De DS gebruik ik dagelijks maar is daar toch te kwetsbaar voor. Deze wordt in het najaar vervangen door de recent gekochte groene XM 2.0 Turbo C.T. automaat uit 1999 met KM stand 148.000. De auto is goed onderhouden door Le Velo, Motorhuis en laatste beurt door Enting. Hierbij is veel gedaan o.a. automaat gespoeld en ververst.

Hier wat foto’s:

Paar kleine dingen aan de hand:

• Klepje startcode afgebroken;
  • Pokke pokke geluid links voor (Pokke pok stang ws.);
  • Zoem geluid stuurhuis (Richtingaanwijzer hendel ws.).

Ik heb al veel gelezen op het forum.

Ik lees over

• Zwevende zekering F2;
  • Relaisvoeten dimlicht (Te koop bij Brezan, wel type?);
  • Bepaalde slangen die misschien beter preventief vervangen kunnen worden;
  • Ik heb hydractief maar sportlampje brandt bij contact aan niet dus w.s. storing in veersysteem. Uitlezen dus;
  • Enz.

Er is veel kennis op het forum en dat is heerlijk.

Soms kan ik alleen eerder gelezen tips moeilijk terugvinden.

Is het een idee om net als de aankooptips een lijst te maken per type XM van punten om na te lopen na aanschaf? Door deze punten preventief aan te pakken heb je dan de eerste tijd een heerlijke betrouwbare auto.

Mvg, Edwin

Veen
afbeelding van Veen
  • XM 2.0 TURBO CT Exclusive - Gris Crepuscule
  • XM 2.0 16v - Bleu Mauritius
RE: Voorstellen mijn groene 2.0 Turbo C.T. 1999 aut

Mooie XM Edwin.  Fijne combinatie ook een turbo CT met automaat!  Welkom hier op het forum en bij de club  (want ik zag je aanmelding ook binnenkomen)

XM Liefhebber
afbeelding van XM Liefhebber
  • twee keer een 2liter 90,92 en mijn droomauto een turbo CT uit 95

mooie kleur, en het rijd super, veel plezier

ethuijs
afbeelding van ethuijs

Gisteren klepje en richtingaanwijzerhendel vervangen. En n andere radio met handsfree ingebouwd. Meeste tijd koste nog om de nieuwe radio naar wens in te stellen. Vanaf nu ga ik rijden met de XM want afgelopen vrijdag onverwacht leaseauto eerder ingeleverd ivm lekkek koppakking.

Met vriendelijke groet, Edwin

Veen
afbeelding van Veen

Ha, een lekke koppakking in een leasebak?! Dat hoor je niet vaak. Stap dan maar weer veilig in de XM ;-) 

Prima voor dagelijks verkeer. Ik ben er nu zelfs mee in Spanje. 

ethuijs
afbeelding van ethuijs

Mijn XM is weer APK goedgekeurd en vandaag het taxatie rapport binnen, Ik was blij verrast met het taxatiebedrag. 

Een aanrader en betaalbaar:

http://www.vredestein.be/evenementen/taxatiedagen

Veen
afbeelding van Veen

Ik durf het bijna niet te vragen.... maar wat is dat nou nog waard zo'n TCT?  (ik heb er ook eentje)

ethuijs
afbeelding van ethuijs

Zie PB

der Magistrat
afbeelding van der Magistrat

Hé, leuke auto! Ik heb zelf een 2.0C.T. automaat uit 1994 (Ph1). Inderdaad een voortreffelijke combinatie. 

Ik ben geïntrigeerd in het klepje dat je hebt vervangen, is dat het klepje van de 'immobiliser'? Want dat is bij mij ook gesneuveld, maar ik zou niet zo snel weten hoe ik dat hersteld krijg.

Alvast bedankt.

XM & Regata

ethuijs
afbeelding van ethuijs
RE:

Even een update. Ik zweef al weer bijn een jaar en we zijn 19.000 km verder zonder noemenswaardige problemen.

Ik geniet nog dagelijks van de XM. Gister haar opgehaald van een grote beurt bij Johan Oldenhage. Fijne garage. Nog mooier er mankeerde nagenoeg niets aan de XM. Ik had een sisje in de uitlaat en dat bleek een verkeerde gemonteerde uitlaatklem te zijn. Voor de klacht van het soms inhouden heeft hij t turbo klepje vervangen. Afwachten of dit soelaas biedt. Ik heb vanwege die klacht ook een carbon clean uit laten voeren. 

Wat kunnen deze auto's op hogere leeftijd toch nog steeds betrouwbaar zijn.

XM Liefhebber

wat houd een carbon clean in ?

ethuijs
afbeelding van ethuijs

XM Liefhebber

Interesant, nog nooit van gehoord

ethuijs
afbeelding van ethuijs
RE:

Weer n update. Net weer APK gekeurd. 2 nieuwe banden, roest op n remleiding die ze geschuurd hebben en opnieuw getectileerd en een lekke uitlaatklem. Dat was alles. Ik kan weer n jaar vooruit. Ook de kosten opgemaakt van 13,5 maand. Als ik geen afschrijving reken € 0,31 per KM. Belangrjjk deel is benzinekosten. Ik heb dan ook geen extreme kosten gehad. Een top en fijne betrouwbare XM tot nu toe. 

Veen
afbeelding van Veen

Mooi! Als je er zuinig op bent, kun je er best een hele fijne en economische voiture aan hebben....