Zo, we zijn weer terug van vakantie. Slechts een klein probleempje met de xm gehad: op de terugweg bleek ineens, na een korte stop, dat het tellerblok was uitgevallen. Geen van de wijzers deed nog iets, maar het lampje dat de koplampen aanstonden brandde wel.... Opnieuw gestopt en toen bleek ik geen handleiding meer in de auto te hebben (nee, ook niet in het geheime vakje). Toch maar even de zekeringen checken en er was er idd een gesprongen. Natuurlijk geen losse zekeringen meegenomen en geen reserve in de zekeringkast.... Gelukkig is er in de motorruimte nog een zekeringkast en daar zaten alle reserve zekeringen nog netjes in! Stukke vervangen en alles werkte weer. Oorzaak wrs te veel apparaten aangesloten op de aansteker uitgangen, had iig de koelbox verwijderd voor het vervangen van de zekering.
Ook nog een update van het hondenrek:
Ik kon voor weinig een rekje overnemen dat tegen de achterbank geschroefd moet worden, maar dat paste niet ivm de oversteek van de achterbank. Nu wou ik liever een systeem dat geen gaten zou maken, dus heb ik de boel een beetje aangepast. Zie de foto's. Makkelijk te plaatsen en te verwijderen, zonder schroeven en geen gaten in de achterbank of kofferbak.
<p>En die verticale stangen heb je er gewoon afgeslepen met de slijptol? Blijft ie stevig zitten zo?</p>
<p>Alleen nog een keertje netjes spuiten om alle beschadigingen te maskeren.</p>
Ja, klopt. Ik heb die stangen er met de slijptol afgehaald. Ja, hij zit heel stevig, rammelt niet en die beschadigingen kwamen omdat ik niet genoeg tijd had om de verf te laten uitharden... Moet ik inderdaad nog een keer spuiten. Wat ik eigenlijk liever zou doen is die pijpjes vastlassen aan het rek, dan zit het helemaal stevig. Helaas zijn die pijpjes van gegalvaniseerd staal (CV-pijp) en dat last heel slecht. Moet nu op zoek naar pijp van gewoon staal.
Afgelopen weekend weer even de achterruitwisser getest en hij werkt wel, na een zetje tegen de arm om te starten. Zolang de ruit vochtig blijft, blijft hij het ook doen, maar zodra de ruit droog wordt heeft hij geen power meer om de arm terug te brengen naar de ruststand. Zouden dit de koolborstels kunnen zijn? Zijn die makkelijk te vervangen en welke moet ik daar voor hebben? Of is het makkelijker om er gewoon een andere in te zetten?
Het plaatsen van de trekhaak zelf viel ook niet mee, tis eigenlijk een klus voor 2 personen, maar met 2 wielen als steun eronder, is het toch gelukt. De uitlaatdemper zit wel redelijk in de weg, maar met wat wurmen kreeg ik de moer toch op de bout.
Haha, ik stond op het punt om hier een trekhaak te bestellen en deze zelf te gaan monteren (nog nooit gedaan), maar nu ik jouw verhalen lees twijfel ik of ik het niet beter door een professional kan laten doen
Verder interessant project en mooi bakje! (nieuw lid, dus lees het topic nu pas)
Het zal mij benieuwen of zij echt een trekhaak kunnen leveren. Er zijn veel van dit soort online-aanbieders die de trekhaak wel in hun webshop hebben, maar niet kunnen leveren. Weet ik uit ervaring!
Grr, zojuist mijn antennevoet afgebroken bij het plaatsen van de dakkoffer. Is er iemand die er nog een heeft liggen? Complete antenne met voet dus, niet de spriet die is nog heel.
Oei, dat is schrikken. Je lijkt er nog redelijk goed af te komen. Ik heb helaas geen grill voor je. Het lijkt trouwens wel of iedereen een Mauritius blauwe grille zoekt
Daarnaast staat een button 'contact' waarmee je een dialoogvenster opent. Berichten die je daaarmee verstuurd krijgt de ontvanger in zijn reguliere mailbox inderdaad.
Afgelopen weekend 2 raammechanismes (LV en RA) gerepareerd, beide werkend getest, maar na het terugplaatsen van het deurpaneel LV reageert de motor niet meer! Gelukkig was het raam al gesloten. Ik verdenk de schakelaar maar heb helaas geen vervangende liggen. Is er iemand die mij een bestuurdersraamschakelaar (inclusief sneltoetsen) kan opsturen? Kosten komen we wel uit.
Zou kunnen, maar de schakelaar voor bijrijdersraam werkt wel.
Ik heb het raam nog getest na het terugplaatsen van het mechanisme en toen werkte hij gewoon, pas na het terugplaatsen van het deurpaneel hield hij er mee op..
Ik bedenk me nu, dat het mss ook de stekker op de motor zou kunnen zijn... Maar die kan maar op 1 manier geplaatst worden en werkte wel bij het testen.
Door de schakelaar uit het paneel te halen en op de stekker aan te sluiten.... Het leek mij wel verstandig om eerst te testen voordat ik het panneel terugplaatste.
Beide zijden? Er zit in de bijrijdersdeur geen schakelaar voor het bestuurdersraam.... Of bedoel je beide schakelaars in bestuurdersdeur? Nee, dat is niet nodig, ook zonder de schakelaar van bijrijdersraam werkte het raam bij het testen.
Vandaag de schakelaar van Marc getest en die deed het ook niet. Was wel getest door Marc, dus aan de schakelaar kon het dus niet liggen. Paneel weer verwijderd en stekker op de motor losgemaakt en opnieuw gemonteerd en toen deed de mijne het ook weer.... Paneel gemonteerd en hij werkte nog steeds! :) Probleem is dat nu de centrale vergrendeling het niet meer doet! Ook met de sleutel werkt het niet. Alleen bestuurders portier gaat dicht en voordat de andere portieren reageren gaat hij al weer open... Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Heb het slot al gesmeerd met WD-40.
Zo, we zijn weer terug van vakantie. Slechts een klein probleempje met de xm gehad: op de terugweg bleek ineens, na een korte stop, dat het tellerblok was uitgevallen. Geen van de wijzers deed nog iets, maar het lampje dat de koplampen aanstonden brandde wel.... Opnieuw gestopt en toen bleek ik geen handleiding meer in de auto te hebben (nee, ook niet in het geheime vakje). Toch maar even de zekeringen checken en er was er idd een gesprongen. Natuurlijk geen losse zekeringen meegenomen en geen reserve in de zekeringkast.... Gelukkig is er in de motorruimte nog een zekeringkast en daar zaten alle reserve zekeringen nog netjes in! Stukke vervangen en alles werkte weer. Oorzaak wrs te veel apparaten aangesloten op de aansteker uitgangen, had iig de koelbox verwijderd voor het vervangen van de zekering.
Ook nog een update van het hondenrek:
Ik kon voor weinig een rekje overnemen dat tegen de achterbank geschroefd moet worden, maar dat paste niet ivm de oversteek van de achterbank. Nu wou ik liever een systeem dat geen gaten zou maken, dus heb ik de boel een beetje aangepast. Zie de foto's. Makkelijk te plaatsen en te verwijderen, zonder schroeven en geen gaten in de achterbank of kofferbak.
Ex: 1999 XM 2.0 Turbo CT Exclusive
1983 LNA 11RE Cannelle
1984 Renault 4 GTL
En die verticale stangen heb je er gewoon afgeslepen met de slijptol? Blijft ie stevig zitten zo?
Alleen nog een keertje netjes spuiten om alle beschadigingen te maskeren.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Mooi gedaan !
__________
Crepuscule
Ja, klopt. Ik heb die stangen er met de slijptol afgehaald. Ja, hij zit heel stevig, rammelt niet en die beschadigingen kwamen omdat ik niet genoeg tijd had om de verf te laten uitharden... Moet ik inderdaad nog een keer spuiten. Wat ik eigenlijk liever zou doen is die pijpjes vastlassen aan het rek, dan zit het helemaal stevig. Helaas zijn die pijpjes van gegalvaniseerd staal (CV-pijp) en dat last heel slecht. Moet nu op zoek naar pijp van gewoon staal.
Ex: 1999 XM 2.0 Turbo CT Exclusive
1983 LNA 11RE Cannelle
1984 Renault 4 GTL
Afgelopen weekend weer even de achterruitwisser getest en hij werkt wel, na een zetje tegen de arm om te starten. Zolang de ruit vochtig blijft, blijft hij het ook doen, maar zodra de ruit droog wordt heeft hij geen power meer om de arm terug te brengen naar de ruststand. Zouden dit de koolborstels kunnen zijn? Zijn die makkelijk te vervangen en welke moet ik daar voor hebben? Of is het makkelijker om er gewoon een andere in te zetten?
Ex: 1999 XM 2.0 Turbo CT Exclusive
1983 LNA 11RE Cannelle
1984 Renault 4 GTL
Een vervangende motor is simpeler natuurlijk. Heb ik evt. nog wel voor je liggen.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Marc , je hebt PB.
Ex: 1999 XM 2.0 Turbo CT Exclusive
1983 LNA 11RE Cannelle
1984 Renault 4 GTL
Haha, ik stond op het punt om hier een trekhaak te bestellen en deze zelf te gaan monteren (nog nooit gedaan), maar nu ik jouw verhalen lees twijfel ik of ik het niet beter door een professional kan laten doen
Verder interessant project en mooi bakje! (nieuw lid, dus lees het topic nu pas)
Het zal mij benieuwen of zij echt een trekhaak kunnen leveren. Er zijn veel van dit soort online-aanbieders die de trekhaak wel in hun webshop hebben, maar niet kunnen leveren. Weet ik uit ervaring!
__________
Crepuscule
Ex: 1999 XM 2.0 Turbo CT Exclusive
1983 LNA 11RE Cannelle
1984 Renault 4 GTL
Grr, het vrouwtje zat even niet op te letten op een kruispunt
Die rode vegen zijn van een 25 jaar oude Subaru Justy...
Heeft iemand nog een grille in Mauritius Blue liggen?
Ex: 1999 XM 2.0 Turbo CT Exclusive
1983 LNA 11RE Cannelle
1984 Renault 4 GTL
Oei, dat is schrikken. Je lijkt er nog redelijk goed af te komen. Ik heb helaas geen grill voor je. Het lijkt trouwens wel of iedereen een Mauritius blauwe grille zoekt
__________
Crepuscule
Die neem ik dan graag van je over! PM gestuurd.
Ex: 1999 XM 2.0 Turbo CT Exclusive
1983 LNA 11RE Cannelle
1984 Renault 4 GTL
Nogmaals verstuurd.
Ex: 1999 XM 2.0 Turbo CT Exclusive
1983 LNA 11RE Cannelle
1984 Renault 4 GTL
Ik krijg deze melding als ik op "Berichten"klik, nadat ik op naam geklikt heb:
GEEN TOEGANG
U bent hier
U heeft geen toegangsrechten voor deze pagina.
Mag dus schijnbaar niet via forum berichten sturen.
Ex: 1999 XM 2.0 Turbo CT Exclusive
1983 LNA 11RE Cannelle
1984 Renault 4 GTL
Daarnaast staat een button 'contact' waarmee je een dialoogvenster opent. Berichten die je daaarmee verstuurd krijgt de ontvanger in zijn reguliere mailbox inderdaad.
__________
Crepuscule
En als je rechts bovenin het scherm op berichten klikt, kan je via het forum PB's versturen.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Afgelopen weekend 2 raammechanismes (LV en RA) gerepareerd, beide werkend getest, maar na het terugplaatsen van het deurpaneel LV reageert de motor niet meer! Gelukkig was het raam al gesloten. Ik verdenk de schakelaar maar heb helaas geen vervangende liggen. Is er iemand die mij een bestuurdersraamschakelaar (inclusief sneltoetsen) kan opsturen? Kosten komen we wel uit.
Ex: 1999 XM 2.0 Turbo CT Exclusive
1983 LNA 11RE Cannelle
1984 Renault 4 GTL
Zit er wel prik op de deuren?
Oftewel, is er geen kabelbreuk die het manco veroorzaakt?
Zou kunnen, maar de schakelaar voor bijrijdersraam werkt wel.
Ik heb het raam nog getest na het terugplaatsen van het mechanisme en toen werkte hij gewoon, pas na het terugplaatsen van het deurpaneel hield hij er mee op..
Ik bedenk me nu, dat het mss ook de stekker op de motor zou kunnen zijn... Maar die kan maar op 1 manier geplaatst worden en werkte wel bij het testen.
Ex: 1999 XM 2.0 Turbo CT Exclusive
1983 LNA 11RE Cannelle
1984 Renault 4 GTL
Hoe heb je het raam getest dan? Daar moet je toch ook de schakelaar voor monteren?
Ik heb er denk ik nog wel 1 liggen voor je.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Door de schakelaar uit het paneel te halen en op de stekker aan te sluiten.... Het leek mij wel verstandig om eerst te testen voordat ik het panneel terugplaatste.
@Marc: mail gestuurd.
Ex: 1999 XM 2.0 Turbo CT Exclusive
1983 LNA 11RE Cannelle
1984 Renault 4 GTL
Beide zijden aangesloten? Anders werkt het volgens mij niet.....
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Beide zijden? Er zit in de bijrijdersdeur geen schakelaar voor het bestuurdersraam.... Of bedoel je beide schakelaars in bestuurdersdeur? Nee, dat is niet nodig, ook zonder de schakelaar van bijrijdersraam werkte het raam bij het testen.
Ex: 1999 XM 2.0 Turbo CT Exclusive
1983 LNA 11RE Cannelle
1984 Renault 4 GTL
Dat geldt alleen voor bediening passagiersraam vanuit de bestuurderspositie, Mark
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Hmmmm ik wist dat het ergens voor was
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ex: 1999 XM 2.0 Turbo CT Exclusive
1983 LNA 11RE Cannelle
1984 Renault 4 GTL
Pagina's