Beste XM fans,
Net zoals jullie was mijn vader een enorme XM liefhebber. Hij stond ook in editie 97 (2023) van de Ambiance Extreme met een interview over zijn laatste XM. Helaas is hij vorig jaar overleden en heeft hij net niet de 1 miljoen kilometers in een XM gehaald.
Zijn laatste XM staat nu te koop. Het is ook een van de laatste XM's die van de band is gerold in 2000 met 119.750 kilometer op de teller en een APK tot eind februari 2026. Benader mij via dit platform of de autoscout advertentie voor meer informatie. Hopelijk kunnen we een nieuwe eigenaar vinden die net zoveel liefde voelt voor deze limousine. Voel je vrij om met een bod te komen.
Ja het is wel een wat rare airco. Als er in een S2 al een combinatie met 3 draaiknoppen is, dan heb je meestal geen schuifknop erbij. Maar dat zit hier dus wel in. Het is een handbediende airco ofzo??
- Geen airco, dus 3 draaiknoppen.
- Climate Control, dus het bekende paneel met de temperatuur er op en wat andere drukknoppen.
- En deze, de handbediende airco. Citroën noemt dit "Automatisch Geregelde Verwarming" dacht ik.
- Ik mis een vierde? Ben dan benieuwd naar een plaatje. :)
Denk dat ze bedoelen dat Airco zeldzaam is op deze uitvoering. Die ziet er aardig kaal uit en ik denk dat de airco dan een gekozen optie is.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Die vierde variant is er een met hetzelfde paneel met 3 draaiknoppen maar daarbij is het linkerschuifje dicht. De sleuf is er wel maar die is van achteren dacht ik afgesloten en er is geen schuifknop.
Volgens mij is dat een soort half-automatische airco in een goedkoop jasje....
Foto schud ik natuurlijk niet zomaar uit mijn mouw maar deze variant zie ik regelmatig online
Ik kan in Servicebox inderdaad 3 varianten met de draaiknoppen vinden.
Eentje heeft een (de rechter) enkele schuif en wordt beschreven als "zonder airco, met simpele temp regeling". Ofwel zelf tussen warm/koud kiezen en hoe hard de fan draait.
Bij nr2 is de linkerschuif, zoals in de advertentie te zien is, om de airco aan of uit te zetten.
Je fan snelheid en temperatuur wordt dan wel automatisch geregeld, maar met de airco uit gaaat ie nooit koelr blazen dan de buitentemperatuur.
Bij nr3, welke ook de linkerschuif heeft, gaat het echt om de uitgeklede versie is zoals ook in serie 1 vaak zit.
Dus linkerschuif voor de fansnelheid, de rechter voor binnen/buiten lucht.
Middenste knop bepaald de luchtstroom-uitlaat, de linkse is warm/koud linkerzijde en rechter is warm/koud rechterzijde
En die van Citroën26 is nabouw.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Deze misschien, is van een type 1 uit januari 94 met airco. Blaast zowel warme als koude lucht, maar net wat je aan temperatuur ingesteld hebt.
De schuif is er om de binnenlucht te laten circuleren bv in de winter, stand naar boven zoals op de foto wordt de lucht van buiten gehaald.
10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
Nu C6 2.2 HDi, zwart
RE: XM's te koop
Ik heb ook wel eens een variant gehad, waarbij er twee draaiknoppen, 1 voor bestuurderskant, 1 voor bijrijderskant. Ik denk dat het temperatuurinstelling was, wat je verschillend kon instellen links en rechts
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Ik heb zeer recente een hele mooie 1998-er V6 automaat over kunnen nemen, compleet met de volledige onderhoudshistorie (deels nog handgeschreven door Frans Enting) erbij.
Daarom komt mijn blauwe (Bleu Balmoral) 1999-er Turbo CT (41-DL-FS), die ik 2 jaar geleden heb overgenomen van Mark83 hier op het forum, te koop.Naast de zaken die Mark al had aangepakt, heb ik ook het nodige onderhoud laten uitvoeren; vorig jaar zijn zowel koppeling als distributieriem/multiriem/waterpomp vervangen.
Is de auto perfect? Nee, dat niet. Zo stond er onderhoud gepland aan het veersysteem (spoelen, bollen vervangen en wat verder nog nodig zou zijn, maar vanwege de aankoop van de V6 heb ik die afspraak laten vervallen; in plaats daarvan wordt nu de distributieriem van de V6 vervangen en een andere HD-regelaar gemonteerd.
Foto's zijn te vinden bij de Marktplaatsadvertentie hier, op verzoek kan ik meer foto's maken/aanleveren.
Benader mij via dit platform of de advertentie op MP voor meer informatie.
Verkocht
!
Un Homme sans Passion est un Homme de Rien
__________
Crepuscule
Beste XM fans,
Net zoals jullie was mijn vader een enorme XM liefhebber. Hij stond ook in editie 97 (2023) van de Ambiance Extreme met een interview over zijn laatste XM. Helaas is hij vorig jaar overleden en heeft hij net niet de 1 miljoen kilometers in een XM gehaald.
Zijn laatste XM staat nu te koop. Het is ook een van de laatste XM's die van de band is gerold in 2000 met 119.750 kilometer op de teller en een APK tot eind februari 2026. Benader mij via dit platform of de autoscout advertentie voor meer informatie. Hopelijk kunnen we een nieuwe eigenaar vinden die net zoveel liefde voelt voor deze limousine. Voel je vrij om met een bod te komen.
https://www.autoscout24.nl/aanbod/-1c9cc409-8579-4ad3-b50f-b4e7d5186418
Vriendelijke groet,
Michiel
Ik ben blij dat ik al een XM heb
__________
Crepuscule
airco zeldzaam?
Maar wat een prijzen
Jaap
Ja het is wel een wat rare airco. Als er in een S2 al een combinatie met 3 draaiknoppen is, dan heb je meestal geen schuifknop erbij. Maar dat zit hier dus wel in. Het is een handbediende airco ofzo??
__________
Crepuscule
Je kan toch maar 3 smaken krijgen?
- Geen airco, dus 3 draaiknoppen.
- Climate Control, dus het bekende paneel met de temperatuur er op en wat andere drukknoppen.
- En deze, de handbediende airco. Citroën noemt dit "Automatisch Geregelde Verwarming" dacht ik.
- Ik mis een vierde? Ben dan benieuwd naar een plaatje. :)
Denk dat ze bedoelen dat Airco zeldzaam is op deze uitvoering. Die ziet er aardig kaal uit en ik denk dat de airco dan een gekozen optie is.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Die vierde variant is er een met hetzelfde paneel met 3 draaiknoppen maar daarbij is het linkerschuifje dicht. De sleuf is er wel maar die is van achteren dacht ik afgesloten en er is geen schuifknop.
Volgens mij is dat een soort half-automatische airco in een goedkoop jasje....
Foto schud ik natuurlijk niet zomaar uit mijn mouw maar deze variant zie ik regelmatig online
__________
Crepuscule
Ik kan in Servicebox inderdaad 3 varianten met de draaiknoppen vinden.
Eentje heeft een (de rechter) enkele schuif en wordt beschreven als "zonder airco, met simpele temp regeling". Ofwel zelf tussen warm/koud kiezen en hoe hard de fan draait.
Bij nr2 is de linkerschuif, zoals in de advertentie te zien is, om de airco aan of uit te zetten.
Je fan snelheid en temperatuur wordt dan wel automatisch geregeld, maar met de airco uit gaaat ie nooit koelr blazen dan de buitentemperatuur.
Bij nr3, welke ook de linkerschuif heeft, gaat het echt om de uitgeklede versie is zoals ook in serie 1 vaak zit.
Dus linkerschuif voor de fansnelheid, de rechter voor binnen/buiten lucht.
Middenste knop bepaald de luchtstroom-uitlaat, de linkse is warm/koud linkerzijde en rechter is warm/koud rechterzijde
En die van Citroën26 is nabouw.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Deze misschien, is van een type 1 uit januari 94 met airco. Blaast zowel warme als koude lucht, maar net wat je aan temperatuur ingesteld hebt.
De schuif is er om de binnenlucht te laten circuleren bv in de winter, stand naar boven zoals op de foto wordt de lucht van buiten gehaald.
Ik heb ook wel eens een variant gehad, waarbij er twee draaiknoppen, 1 voor bestuurderskant, 1 voor bijrijderskant. Ik denk dat het temperatuurinstelling was, wat je verschillend kon instellen links en rechts
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Ik heb zeer recente een hele mooie 1998-er V6 automaat over kunnen nemen, compleet met de volledige onderhoudshistorie (deels nog handgeschreven door Frans Enting) erbij.
Daarom komt mijn blauwe (Bleu Balmoral) 1999-er Turbo CT (41-DL-FS), die ik 2 jaar geleden heb overgenomen van Mark83 hier op het forum, te koop.Naast de zaken die Mark al had aangepakt, heb ik ook het nodige onderhoud laten uitvoeren; vorig jaar zijn zowel koppeling als distributieriem/multiriem/waterpomp vervangen.
Is de auto perfect? Nee, dat niet. Zo stond er onderhoud gepland aan het veersysteem (spoelen, bollen vervangen en wat verder nog nodig zou zijn, maar vanwege de aankoop van de V6 heb ik die afspraak laten vervallen; in plaats daarvan wordt nu de distributieriem van de V6 vervangen en een andere HD-regelaar gemonteerd.
Foto's zijn te vinden bij de Marktplaatsadvertentie hier, op verzoek kan ik meer foto's maken/aanleveren.
Benader mij via dit platform of de advertentie op MP voor meer informatie.
41-DL-FS - My first XM en work in progress
Pagina's