Heel hoog stationair bij koude motor.

3 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
t.brandsma
afbeelding van t.brandsma
Heel hoog stationair bij koude motor.

Mijn 2.0i bj 1992 loopt soms bij koude motor heel hoog stationair tot max. 2100rpm.

Tijdens rustig rijden begint hij te stotteren maar als ik de koppeling intrap en gas geef is het eventjes over.

Dit alles is alleen bij een koude motor. Als alles op temperatuur is gaat het probleem weg.

Ik denk dat het met een sensor te maken heeft maar ik heb geen idee welke sensor en ik weet niet welke sensor wat doet.

Iemand een idee?

 

Marc Alsemgeest
afbeelding van Marc Alsemgeest
  • 2.1 TD Break Bleu Mauritius 1997
  • 2.1 TD Berline Gris Graphite 1999
  • C4 coupé Bleu Oriental Nacre 2004
RE: Heel hoog stationair bij koude motor.

Ik heb zelf alleen ervaring met diesels, maar bij verhalen van benzinemotoren met dit probleem hoor ik altijd: stappenmotor.
Zoek maar ff via de zoekfunctie op dit forum, dan zie je waarschijnlijk een hoop bekends voorbijkomen.

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

blaueboot
afbeelding van blaueboot
  • Xm 'Exclusive' 2.9 ES9J4 Handgeschakeld - Mauritius Blue (KPKD) <Org. 8488>
  • XM 'Exclusive' 2.9 ZPJ Automaat - Noir Verni (EXY) - CiTuning - <Org. 5243>
RE: Heel hoog stationair bij koude motor.

Nog even als spuit elf ook maar toevoegen dat ik bij de stappenmotor zou beginnen.

't Is een klep die extra lucht geeft aan de motor rond de stationaire toerentallen. Deze wil nogal vast gaan zitten doordat er ook lucht met carterdampen doorheen stroomt welke neerslaan en de schuif vast laten koeken.

XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.