Oh toch 45, nee dan ga ik nu voor 50, voor dat ietsje meer comfort....but....
LNV is een topic pagina-vreter... :evil:
Moest vanochtend naar een klant om een klachtje op te lossen en wou LNV meenemen, maar na een paar 100 meter..snif snif...yep benzinelucht. Gestopt en kap open. Weer een lekkage in de buurt van dezelfde plek! Ik heb onder de kunstof motorafdekkap niet alles vernieuwd maar dat zal nu wel moeten gebeuren vrees ik. Kijken of ik erbij kom; in de gauwigheid leek me daar ook een rubberverdeelblokje te zitten. Als dát lekt is het niet 1-2-3 gefixt natuurlijk.
10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
Nu C6 2.2 HDi, zwart
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V
Citroën-das-pas-fën zegt:
V.w.b. je foutmelding: damn had je nu toch maar dat kastje bij Marc meegesnoept afgelopen zaterdag!
Moet ff zoeken of het in de stapel onderdelen ligt of dat ie toch per ongeluk in het wrak is blijven liggen. Als ik m vind, kan ik m zonodig wel een keertje langsdroppen in E'hoven.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Oh toch 45, nee dan ga ik nu voor 50, voor dat ietsje meer comfort....but....
LNV is een topic pagina-vreter... :evil:
Moest vanochtend naar een klant om een klachtje op te lossen en wou LNV meenemen, maar na een paar 100 meter..snif snif...yep benzinelucht. Gestopt en kap open. Weer een lekkage in de buurt van dezelfde plek! Ik heb onder de kunstof motorafdekkap niet alles vernieuwd maar dat zal nu wel moeten gebeuren vrees ik. Kijken of ik erbij kom; in de gauwigheid leek me daar ook een rubberverdeelblokje te zitten. Als dát lekt is het niet 1-2-3 gefixt natuurlijk.
schijt druk nu op de saek, probeer dadelijk nog een foto te maken.
@Marc, ik denk dat CDPF alle bitron-kastjes en modules meegenomen heeft, gezien zijn voorliefde voor electronica :lol: Maar idd, eerst de lekkagie weg werken.
Het lek is weg :shock: Net even gestart en de auto op het erf gereden. Laten lopen en kijken. Met de hand gas gegeven. Kap dicht, even rijden. Geen benzine lucht meer. Thuis weer kap open, handgas..etc..nientje! Wat is het toch een klier van een wijf af en toe :evil:
Toch even foto's gemaakt. Ik heb de onderste benzineslang niet vervangen destijds maar dat ga ik morgen toch wel doen! Om aan te geven waar het vanochtend zat:
De bovenste is duidelijk nieuw. Daaronder lekte het dus, maar niet op het spruitstuk, maar op de KVS buis die daar onder loopt.
Vandaar vertakt de leiding zich naar voor en naar achter. Ik kan het niet goed voelen maar volgens mij zijn die vertakingen niet van rubber slang maar gewoon leiding (Zie oranje streep, die volgt de leiding)
Hieronder zie je dat er wel een leiding overheen geschoven is, maar het voelt massief aan en het is geen rubber lijkt me.
Same thing naar voren toe:
Ik hoop dat de boosdoener in het oranje rondje zit. Die klem is behoorlijk oud en de slang eronder ook. Had ik eigenlijk meteen moeten vernieuwen tegelijk met de rest.
Maar waarom er nu geen lek meer is beats me. Ik heb erop geduwd, aangetrokken, hoge toeren gemaakt.
Affijn, morgen wordt het goed weer. Ik ga het dashboard demonteren en het slangetje vervangen!
Vanavond weer eens in de Haynes duiken....
Het zou me niets verbazen als het inderdaad wel 'gewoon' de rubberen slang is. Dat spul wordt oud en krijgt haarscheurtjes. Als het spul wat warmer is wordt het net dichtgedrukt. Iets soortgelijks heb ik met La Soixante en haar voorloper de Xant ook gehad. :roll:
Ik heb het al eens vernieuwd meen ik....kijken of ik het in dit topicboekwerk terug kan vinden.
Yep, dat Jeager kastje:
Toen had ik een probleem met een weigerend remlicht. Door kortsluiting was niet de zekering geklapt :wtf: maar de bewuste "leiding" ín het kastje. Morgen even controleren!
:lol:
Ja, leuk. Maar over een paar weken komt de CX weer buiten en wil ik niet meer de hele tijd met LNV bezig zijn.
Ik heb trouwens vanavond toch maar de Enting velg met de wielbouten gekocht!
Komt er iemand in de buurt van Zwolle (Zwartsluis) binnenkort, die ook wel eens in de buurt van Eindhoven komt? :)
Kom je naar de CiFo voorjaarsmeeting? Ik woon vrij dicht bij Zwartsluis in de buurt (Zwolle) en ben wel van plan naar Hedel te gaan, is het niet met m'n pas verworven GSA dan wel met de Xant. Ik kom echter zelden tot nooit in de wijde regio Eindhoven. Laat maar weten, tenzij je niet tot begin april wilt wachten op je velgen :P
:lol: Bedankt Gomp, Jochem en Mathisse! Ik ga ze zelf wel halen volgende week, the show must go on!
Vandaag het benzine lek gemaakt. Nieuw stukje gates 8 mm er tussen met nieuwe klemmetjes. Alles dicht nu. Daarna het dashboard gedemonteerd. Ik heb onlangs een andere boordcomputer kunnen kopen en ik wilde uittesten of die misschien wél de verbruiksgegevens weergeeft. Verder was mijn cockpit nog van LNV I, dus mét automaat display en geen olie temp meter. De cockpit van de donor werkte namelijk niet goed. Van JP zijn reserve te leen gekregen en die werkt wél :dans:
De boordcomputer werkt helaas niet, sterker, deze geeft bijna geen lichtbeeld meer zelfs. Dus ik denk dat mijn unit wel goed is, maar ja, ik weet nog steeds niet alle informatie "voeders" te zitten. Had gehoopt dat het met het nieuwe blok over zou zijn.
Helaas geen foto's deze keer, misschien later. Mijn laptop is ineens traag geworden. Uplloaden gaat bijna niet meer. Zal wel een van die lollige automatische updates zijn :|
Ben even op een andere stoel gaan zitten en nu gaat het opeens wel:
Benzinelek 's ochtends met koudblok:
En zo ziet een versleten brandstofslang eruit. Van buiten niets bijzonders te zien maar van binnen helemaal op. Controleer dit ook eens bij je eigen XM, vernieuwen is 10tjes werk en het voorkomt een hoop narigheid!
Allemaal nieuwe slangen en klemmetjes!
Verder nog het vervangen van de klokkenwinkel en BC:
Cool én noodzakelijk bij een ZPJ4; een werkende olie temp metert!
:P eigenlijk idioot hoeveel werk, energie en moneten je in zo'n ouwe bak stopt, maar goed, tis ook hobby natuurlijk.
Maar als je dat neusje dan weer ziet in de avondzon van de eerste lentedag en je dan even gaat rijden op een mooi bochtenrijk traject....
Jullie hadden ook nog foto's van het interieur te goed, met de beige lederen deurpanelen:
Goed gedaan Mike!
Leuk dat je steeds meer zelf doet (durft te doen).
Zelf sleutelen en verbeteren versterkt nog meer de band met je auto IMHO.
V.w.b. die boordcomputer: vernieuw de lampjes even. Daar moet je hem wel voor openmaken, maar er zitten gewoon dezelfde lampjes in als je dashboard. En die heeft iedere XM-freak wel liggen toch?
Ik ben nog nooit een boordcomputer tegengekomen waar iets mee mis was qua scherm, alleen kapotte lampjes.
Mooi ook een andere cockpit zo! :clap: En het tapijt wat erbij hoort, had ik ook nog niet gezien! Ziet er allemaal super uit! Spijtig van die boordcomputer, dat word meten waarschijnlijk?
Edit: zie nu dat het de beige matten zijn, en niet het tapijt zelf.. Alsnog, staat mooi met het zwart!
Oh dat wist ik niet, dat er gewone lampjes in zitten! Die heb ik in alle maten en uitvoeringen liggen nl. Hmm, volgende keer maar weer want de tellerbak moet ook weer eens retour naar JP.
@Djidde, idd dat zijn beige matten. Omdat ik geen beige tapijt kon vinden destijds, maar nu heb ik dat tapijt wel liggen en dat wordt bij een volgende meerdaagse klus gemonteerd!
Oh toch 45, nee dan ga ik nu voor 50, voor dat ietsje meer comfort....but....
LNV is een topic pagina-vreter... :evil:
Moest vanochtend naar een klant om een klachtje op te lossen en wou LNV meenemen, maar na een paar 100 meter..snif snif...yep benzinelucht. Gestopt en kap open. Weer een lekkage in de buurt van dezelfde plek! Ik heb onder de kunstof motorafdekkap niet alles vernieuwd maar dat zal nu wel moeten gebeuren vrees ik. Kijken of ik erbij kom; in de gauwigheid leek me daar ook een rubberverdeelblokje te zitten. Als dát lekt is het niet 1-2-3 gefixt natuurlijk.
Never a dull moment!
Moet ff zoeken of het in de stapel onderdelen ligt of dat ie toch per ongeluk in het wrak is blijven liggen. Als ik m vind, kan ik m zonodig wel een keertje langsdroppen in E'hoven.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Nu ik je laatste berichtje lees, denk ik dat die foutmelding direct een lagere prio krijgt. Succes met de lekkage!..... :roll:
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Mike maak daar eens een foto van, als dat kan?
Shit Mike, het lijkt niet echt mee te willen zitten. Hopelijk is het een kleinigheid en is het met een ander slangetje weer opgelost...
Wat vervelend, t is niet echt rustig met de dame he?
Luceo non uro....
verstook je het niet , dan verdampt het wel :roll:
schijt druk nu op de saek, probeer dadelijk nog een foto te maken.
@Marc, ik denk dat CDPF alle bitron-kastjes en modules meegenomen heeft, gezien zijn voorliefde voor electronica :lol: Maar idd, eerst de lekkagie weg werken.
Nou, schiet mij maar lek :!:
Het lek is weg :shock: Net even gestart en de auto op het erf gereden. Laten lopen en kijken. Met de hand gas gegeven. Kap dicht, even rijden. Geen benzine lucht meer. Thuis weer kap open, handgas..etc..nientje! Wat is het toch een klier van een wijf af en toe :evil:
Toch even foto's gemaakt. Ik heb de onderste benzineslang niet vervangen destijds maar dat ga ik morgen toch wel doen! Om aan te geven waar het vanochtend zat:
De bovenste is duidelijk nieuw. Daaronder lekte het dus, maar niet op het spruitstuk, maar op de KVS buis die daar onder loopt.
Vandaar vertakt de leiding zich naar voor en naar achter. Ik kan het niet goed voelen maar volgens mij zijn die vertakingen niet van rubber slang maar gewoon leiding (Zie oranje streep, die volgt de leiding)
Hieronder zie je dat er wel een leiding overheen geschoven is, maar het voelt massief aan en het is geen rubber lijkt me.
Same thing naar voren toe:
Ik hoop dat de boosdoener in het oranje rondje zit. Die klem is behoorlijk oud en de slang eronder ook. Had ik eigenlijk meteen moeten vernieuwen tegelijk met de rest.
Maar waarom er nu geen lek meer is beats me. Ik heb erop geduwd, aangetrokken, hoge toeren gemaakt.
Affijn, morgen wordt het goed weer. Ik ga het dashboard demonteren en het slangetje vervangen!
Vanavond weer eens in de Haynes duiken....
Het zou me niets verbazen als het inderdaad wel 'gewoon' de rubberen slang is. Dat spul wordt oud en krijgt haarscheurtjes. Als het spul wat warmer is wordt het net dichtgedrukt. Iets soortgelijks heb ik met La Soixante en haar voorloper de Xant ook gehad. :roll:
+1. :wink:
Vanochtend, idd met koud blok, gutste het eruit. Dan zal het dat wel geweest zijn. Morgen lekker vervangen die meuk.
Als het alleen nog die slang is.. Je verdient het nu wel eens om met deze voiture te kunnen rijden zonder problemen :lol:
Ik heb inderdaad dat kastje. Dik rechthoekig kastje met véél pinnetjes per stekker, totaal 2 stekkeraansluitingen?
Moet hier ergens liggen :)
Ik heb het al eens vernieuwd meen ik....kijken of ik het in dit topicboekwerk terug kan vinden.
Yep, dat Jeager kastje:
Toen had ik een probleem met een weigerend remlicht. Door kortsluiting was niet de zekering geklapt :wtf: maar de bewuste "leiding" ín het kastje. Morgen even controleren!
bekijk het van de goede kant Mike, een jaar geleden zat je veel eerder met je handen in het haar. Nu trek je de boel zelf los.
:lol:
Ja, leuk. Maar over een paar weken komt de CX weer buiten en wil ik niet meer de hele tijd met LNV bezig zijn.
Ik heb trouwens vanavond toch maar de Enting velg met de wielbouten gekocht!
Komt er iemand in de buurt van Zwolle (Zwartsluis) binnenkort, die ook wel eens in de buurt van Eindhoven komt? :)
snelle vent... ik zat er gisteren nog geen 1000 meter vandaan... :roll:
Dju! Moet je vandaag niet terug voor een handtekening onder een contract??? :P
Kom je naar de CiFo voorjaarsmeeting? Ik woon vrij dicht bij Zwartsluis in de buurt (Zwolle) en ben wel van plan naar Hedel te gaan, is het niet met m'n pas verworven GSA dan wel met de Xant. Ik kom echter zelden tot nooit in de wijde regio Eindhoven. Laat maar weten, tenzij je niet tot begin april wilt wachten op je velgen :P
HiddenPlaces.nl - Creative & Artistic Photography
Kom je wel een sin de buurt van Deventer dan? Want ik kom nog wel eens in Eindhoven
Die velgen gaan een rondje Nederland maken voor ze met een beetje mazzel aan komen in Eindhoven. :D
:lol: Bedankt Gomp, Jochem en Mathisse! Ik ga ze zelf wel halen volgende week, the show must go on!
Vandaag het benzine lek gemaakt. Nieuw stukje gates 8 mm er tussen met nieuwe klemmetjes. Alles dicht nu. Daarna het dashboard gedemonteerd. Ik heb onlangs een andere boordcomputer kunnen kopen en ik wilde uittesten of die misschien wél de verbruiksgegevens weergeeft. Verder was mijn cockpit nog van LNV I, dus mét automaat display en geen olie temp meter. De cockpit van de donor werkte namelijk niet goed. Van JP zijn reserve te leen gekregen en die werkt wél :dans:
De boordcomputer werkt helaas niet, sterker, deze geeft bijna geen lichtbeeld meer zelfs. Dus ik denk dat mijn unit wel goed is, maar ja, ik weet nog steeds niet alle informatie "voeders" te zitten. Had gehoopt dat het met het nieuwe blok over zou zijn.
Helaas geen foto's deze keer, misschien later. Mijn laptop is ineens traag geworden. Uplloaden gaat bijna niet meer. Zal wel een van die lollige automatische updates zijn :|
We wachten er wel even op. :wink:
Ben even op een andere stoel gaan zitten en nu gaat het opeens wel:
Benzinelek 's ochtends met koudblok:
En zo ziet een versleten brandstofslang eruit. Van buiten niets bijzonders te zien maar van binnen helemaal op. Controleer dit ook eens bij je eigen XM, vernieuwen is 10tjes werk en het voorkomt een hoop narigheid!
Allemaal nieuwe slangen en klemmetjes!
Verder nog het vervangen van de klokkenwinkel en BC:
Cool én noodzakelijk bij een ZPJ4; een werkende olie temp metert!
Het ziet er allemaal prachtig uit Mike, keep up the good work. 8)
:P eigenlijk idioot hoeveel werk, energie en moneten je in zo'n ouwe bak stopt, maar goed, tis ook hobby natuurlijk.
Maar als je dat neusje dan weer ziet in de avondzon van de eerste lentedag en je dan even gaat rijden op een mooi bochtenrijk traject....
Jullie hadden ook nog foto's van het interieur te goed, met de beige lederen deurpanelen:
Goed gedaan Mike!
Leuk dat je steeds meer zelf doet (durft te doen).
Zelf sleutelen en verbeteren versterkt nog meer de band met je auto IMHO.
V.w.b. die boordcomputer: vernieuw de lampjes even. Daar moet je hem wel voor openmaken, maar er zitten gewoon dezelfde lampjes in als je dashboard. En die heeft iedere XM-freak wel liggen toch?
Ik ben nog nooit een boordcomputer tegengekomen waar iets mee mis was qua scherm, alleen kapotte lampjes.
Mooi ook een andere cockpit zo! :clap: En het tapijt wat erbij hoort, had ik ook nog niet gezien! Ziet er allemaal super uit! Spijtig van die boordcomputer, dat word meten waarschijnlijk?
Edit: zie nu dat het de beige matten zijn, en niet het tapijt zelf.. Alsnog, staat mooi met het zwart!
Oh dat wist ik niet, dat er gewone lampjes in zitten! Die heb ik in alle maten en uitvoeringen liggen nl. Hmm, volgende keer maar weer want de tellerbak moet ook weer eens retour naar JP.
@Djidde, idd dat zijn beige matten. Omdat ik geen beige tapijt kon vinden destijds, maar nu heb ik dat tapijt wel liggen en dat wordt bij een volgende meerdaagse klus gemonteerd!
Pagina's