Ik heb geen warmte wisselaar, mijn oliefilter zit strak op het blok.
Ik ben niet in het bezit van een brug en de XM weer op pootjes zetten heb ik geen zin in en er weer onder gaan liggen......... ik blijf wel aan de gang zo, VAK wat heb ik daar geen zin zeg!! HELP!!!!
Nee joh, hoeft niet. Heb je de vuldop op de radiateur zitten :arrow: afbeelding 2. Anders 1.
Pas bij het vervangen moet je onder madame. Volgens mij kun je die slang bij de radiateur er zelfs via de bovenkant af halen. Alleen bij het blok moet je onder de auto zijn. Maar het zit laag, dus dat kan best met bokken.
Met andere woorden: het kan bij garage de La Rue. :lol:
Ik heb het mogen aanschouwen bij chyparse op de brug, er hangen druppels aan en ik werd gealarmeerd door nattigheid op het subframe, eerst dacht ik dat het een lhm lek was maar algauw zag ik dat het koelvloeistof was, ook groen, lekker he.
Wes, je hebt daar een plaatje te pakken van een monopoint en jij hebt een multipoint. Niet dat het in dit geval wat uit zal maken, maar let wel op dat je naar de goeie plaatjes kijkt.
Dank Lucas. Ik heb gezocht op VIN-nr. en service.citroen kwam voor de koelslangen met alle type motoren terug. :? Voor die slang maakt het toevallig niet uit of het mono- of multipoint is, in beide gevallen hetzelfde onderdeelnr. ;-)
Ziet er netjes uit Wes. Maar euh, in principe zit dat wat je wilt reinigen toch aan de binnenkant en moet je dan zoals eerder al gezegd de boel toch " onder spanning" schoonmaken?
Confrère Wim bedankt voor het plaatsen van het verhaal en de foto's en
Roger voor de uitleg en het reinigen van de injektoren. 8)
De operatie is geslaagd en "Breaky" rijd goed, maar het stationair toerental blijft raar doen, ik wacht het nog even af. Wel wil ik nog de pakking vervangen die tussen het gasklephuis en de lucht inlaat zit.
En die irritante resonantie die via het stuur en eigenlijk ook de auto door gegeven wordt aan pakken. Ik heb er al wel over na gedacht en ik denk dat de bouten die het subframe verbinden met de auto te strak staan en of het rubber wat er tussen zit hard geworden is, ik verdenk ook de motorsteunen.
Ook het stuurhuis zelf is denk ik niet helemaal jofel meer, een XM zonder karakter is geen XM!! 8)
Hah, leuk om de foto's terug te zien. Vertel nog even hoe dat ging met de eerste keer starten Wes, dat was echt lachen :D
Fijn dat de auto weer wat beter rijdt. Volgens mij beschrijf jij precies de overblijvende probleempjes die ikzelf ook nog wil oplossen bij mijn dame.
We moeten elkaars werkzaamheden dus in de gaten houden :wink:
Overigens ga ik zelf ook een Lexia setje aanschaffen. Het is voor mij toch wel zeer de moeite waard, daar haal ik de aanschafprijs wel uit op den duur.
Succes, het was erg gezellig dus laat vooral weten als ik weer iets voor jullie kan betekenen!
En toch baal ik stevig van "Breaky", het wordt een echte haat liefde verhouding. De resonantie eigenlijk ook een soort van brom zo rond de 100/110 is ook nieuw, stationair loopt het ook nog steeds niet lekker en een motorsteun ik denk de onderste is ook niet fris meer, ik baal steeds meer van die XM.
Eerdaags bel ik xm-korelatie voor mentale steun. :evil:
Om even te stoken in jouw 'huwelijk'. Ik heb Soixante d'r injectoren vandaag ook gereinigd. En van de gelegenheid gebruik gemaakt om de dunne slangetjes te vervangen. Dus die naar de drukschakelaar op de galerij en die naar de ECU. En volgens mij loopt de motor stationair nu mooier, dus met een constanter toerental.
Ergo, ik denk inderdaad een luchtlekkage.
V.w.b. de onderste motorsteun: als je het op dezelfde manier doet als ik gedaan heb, heb je er in een dik half uurtje een nieuwe in zitten. Hooguit een uurtje. Zie ook mijn draadje. En die motorsteunen kosten je ook de kop niet. Ik heb eventueel ook nog een baksteun voor een automaat liggen, in goede staat.
Overigens vond ik Breaky echt prach-tig klinken qua motorloop. Maar dat zei ik vrijdagavond al :wink:
Ze start en rijd nog steeds, maar om nou de te zeggen fantastisch!? Niet echt. De sonore brom die door de auto en het stuur gaan zijn echt niet prettig. Er zijn nu weer een aantal verschillende dingen gaande denk ik, de motorsteun, stuurhuis/stuurstangen/stuurkogels en de stationair loop die toch zo nu en dan niet goed doet.
Eigenlijk zoek ik iemand die dat voor mij zou kunnen bevestigen, zo dat ik een plan van aanpak kan maken, ik wordt er nu zo langzamerhand gestoord van. :evil:
Tja, toen we terugreden van Roger voelde ik inderdaad die trilling in je stuur.
Maar dat was op de snelweg bij rechtuit rijden, dus ik denk dat je daarmee de stuurinrichting wel uit kunt sluiten. Hou je motorophanging en subframe-ophanging over. Denk ik. :roll:
"Breaky" rijd nog steeds, maar om nou te zeggen lekker!?
Ik ga langzaam maar zeker naar een andere stuur inrichting kijken/zoeken.
Mocht iemand er weten voor mijn type XM, laat het even weten, het liefst met een lage km stand.
Verder komt en een nieuwe pakking bij het gasklephuis en wat nieuwe slangentjes en ook een nieuwe gaskleppotentiometer. Houd mij weer op de straat. :wink:
De stuurinrichting is echt brak, als ik snel van rechts naar links stuur voel je gewoon de haperingen in het stuur, dan rij je dus nauwelijks. Ook voel je een dood punt in de stuurinrichting en het knakt als je over een hobbel rijd.
Ik heb geen warmte wisselaar, mijn oliefilter zit strak op het blok.
Ik ben niet in het bezit van een brug en de XM weer op pootjes zetten heb ik geen zin in en er weer onder gaan liggen......... ik blijf wel aan de gang zo, VAK wat heb ik daar geen zin zeg!! HELP!!!!
Je mag mijn onderschrift wel lenen hoor. :D
XM = eXtra Misfortune 8)
Als je hem in de hoogste stand zet kun je er toch wel ver genoeg onder komen om een blik te werpen?
kan heus wel met draaiende motor ;)
Nee joh, hoeft niet. Heb je de vuldop op de radiateur zitten :arrow: afbeelding 2. Anders 1.
Pas bij het vervangen moet je onder madame. Volgens mij kun je die slang bij de radiateur er zelfs via de bovenkant af halen. Alleen bij het blok moet je onder de auto zijn. Maar het zit laag, dus dat kan best met bokken.
Met andere woorden: het kan bij garage de La Rue. :lol:
Ik heb het mogen aanschouwen bij chyparse op de brug, er hangen druppels aan en ik werd gealarmeerd door nattigheid op het subframe, eerst dacht ik dat het een lhm lek was maar algauw zag ik dat het koelvloeistof was, ook groen, lekker he.
Wim deze moet ik hebben:
bestel jij hem vast!? :wink:
Wes, je hebt daar een plaatje te pakken van een monopoint en jij hebt een multipoint. Niet dat het in dit geval wat uit zal maken, maar let wel op dat je naar de goeie plaatjes kijkt.
Dank Lucas. Ik heb gezocht op VIN-nr. en service.citroen kwam voor de koelslangen met alle type motoren terug. :? Voor die slang maakt het toevallig niet uit of het mono- of multipoint is, in beide gevallen hetzelfde onderdeelnr. ;-)
En dan hier de foto's van het reinigen van de injectoren.
Zo kwamen ze uit Breaky d'r buik:
Hier kun je in de gaten heel goed de aanslag zien die zich afzet. Het is een soort vettige grafietachtige substantie.
Voordat ze in bad gingen zijn de injectoren eerst grondig met de hand gereinigd aan de buitenkant. En dan, na een minuutje badderen:
Verder foto's hadden geen zin omdat je vrijwel niets meer kon zien.
Schone injectoren:
Zo mooi een schone galerij.
Dit is geen mist maar de rotzooi die uit de motor komt. :shock:
Jullie zijn goed en leuk bezig geweest :wink:.
Ziet er netjes uit Wes. Maar euh, in principe zit dat wat je wilt reinigen toch aan de binnenkant en moet je dan zoals eerder al gezegd de boel toch " onder spanning" schoonmaken?
Het wordt met 42 kHz losgetrild dus is het in ieder geval schoner. Maar ik denk dat als de naalden worden aangestuurd het nog schoner wordt. ;-)
Confrère Wim bedankt voor het plaatsen van het verhaal en de foto's en
Roger voor de uitleg en het reinigen van de injektoren. 8)
De operatie is geslaagd en "Breaky" rijd goed, maar het stationair toerental blijft raar doen, ik wacht het nog even af. Wel wil ik nog de pakking vervangen die tussen het gasklephuis en de lucht inlaat zit.
En die irritante resonantie die via het stuur en eigenlijk ook de auto door gegeven wordt aan pakken. Ik heb er al wel over na gedacht en ik denk dat de bouten die het subframe verbinden met de auto te strak staan en of het rubber wat er tussen zit hard geworden is, ik verdenk ook de motorsteunen.
Ook het stuurhuis zelf is denk ik niet helemaal jofel meer, een XM zonder karakter is geen XM!! 8)
Ik bedenk me net dat de injectoren aangestuurd kunnen worden met een lexia/proxia en een XM. :lol:
Voor als ze in hun badje liggen? Hoe simpel kan het zijn. :P
Moet je wel elke 20 seconden opstarten. ;-)
Hah, leuk om de foto's terug te zien. Vertel nog even hoe dat ging met de eerste keer starten Wes, dat was echt lachen :D
Fijn dat de auto weer wat beter rijdt. Volgens mij beschrijf jij precies de overblijvende probleempjes die ikzelf ook nog wil oplossen bij mijn dame.
We moeten elkaars werkzaamheden dus in de gaten houden :wink:
Overigens ga ik zelf ook een Lexia setje aanschaffen. Het is voor mij toch wel zeer de moeite waard, daar haal ik de aanschafprijs wel uit op den duur.
Succes, het was erg gezellig dus laat vooral weten als ik weer iets voor jullie kan betekenen!
Oké. 8)
En toch baal ik stevig van "Breaky", het wordt een echte haat liefde verhouding. De resonantie eigenlijk ook een soort van brom zo rond de 100/110 is ook nieuw, stationair loopt het ook nog steeds niet lekker en een motorsteun ik denk de onderste is ook niet fris meer, ik baal steeds meer van die XM.
Eerdaags bel ik xm-korelatie voor mentale steun. :evil:
Om even te stoken in jouw 'huwelijk'. Ik heb Soixante d'r injectoren vandaag ook gereinigd. En van de gelegenheid gebruik gemaakt om de dunne slangetjes te vervangen. Dus die naar de drukschakelaar op de galerij en die naar de ECU. En volgens mij loopt de motor stationair nu mooier, dus met een constanter toerental.
Ergo, ik denk inderdaad een luchtlekkage.
Klopt, die van mij loopt ook iets hoger in de toeren maar niet constant!?
V.w.b. de onderste motorsteun: als je het op dezelfde manier doet als ik gedaan heb, heb je er in een dik half uurtje een nieuwe in zitten. Hooguit een uurtje. Zie ook mijn draadje. En die motorsteunen kosten je ook de kop niet. Ik heb eventueel ook nog een baksteun voor een automaat liggen, in goede staat.
Overigens vond ik Breaky echt prach-tig klinken qua motorloop. Maar dat zei ik vrijdagavond al :wink:
Ze start en rijd nog steeds, maar om nou de te zeggen fantastisch!? Niet echt. De sonore brom die door de auto en het stuur gaan zijn echt niet prettig. Er zijn nu weer een aantal verschillende dingen gaande denk ik, de motorsteun, stuurhuis/stuurstangen/stuurkogels en de stationair loop die toch zo nu en dan niet goed doet.
Eigenlijk zoek ik iemand die dat voor mij zou kunnen bevestigen, zo dat ik een plan van aanpak kan maken, ik wordt er nu zo langzamerhand gestoord van. :evil:
Tja, toen we terugreden van Roger voelde ik inderdaad die trilling in je stuur.
Maar dat was op de snelweg bij rechtuit rijden, dus ik denk dat je daarmee de stuurinrichting wel uit kunt sluiten. Hou je motorophanging en subframe-ophanging over. Denk ik. :roll:
Gek wordt je er van!!
Tijd voor een Volvo denk ik zomaar.
Even een update,
"Breaky" rijd nog steeds, maar om nou te zeggen lekker!?
Ik ga langzaam maar zeker naar een andere stuur inrichting kijken/zoeken.
Mocht iemand er weten voor mijn type XM, laat het even weten, het liefst met een lage km stand.
Verder komt en een nieuwe pakking bij het gasklephuis en wat nieuwe slangentjes en ook een nieuwe gaskleppotentiometer. Houd mij weer op de straat. :wink:
Weet je echt zeker dat het in de stuurinrichting zit? De trilling zit puur in het stuur, als ik de reactie van Wim goed lees.
Fijn om te lezen dat je het trilprobleem toch nog wilt oplossen :wink:.
De stuurinrichting is echt brak, als ik snel van rechts naar links stuur voel je gewoon de haperingen in het stuur, dan rij je dus nauwelijks. Ook voel je een dood punt in de stuurinrichting en het knakt als je over een hobbel rijd.
Als passagier voel ik de auto vrijwel niet trillen. Dan lijkt mij de stuurcilinder toch wel een logische verdachte. JP, waar denk jij aan?
Ga je vandaag de pakkingen doen? Ik heb de spruitstukpakking rijk voorzien van kruipolie om dat papier te weken.
Succes!
Pagina's