En inderdaad, de flexibelel aanvoerleiding naar de RV poot zweet. Precies waar ze op de beugel van de bol zit. Kun je laten zitten en blijven controleren of vervangen. Het zeikt er niet uit, maar ja..als zo'n ding klapt met 160 bar erop en vrolijk over je spruitstuk sproeit heb je volgens mij een opengewerkt dieselmotor model...ergo..brand!
Dus maar laten vervangen :? Is een slang van zo'n 1.5 meter. En idd Matthijs de mindere klusjes. Morgen gaat ze naar van G. Ik laat haar meteen ook alvast APK-en, dat mag binnen 2 maanden voor afloop.
Als de slang daar lekt, kun je de beugel wat vaster draaien. Is geen fraaie oplossing, maar for the time being.
De gehele slang van bol t/m hydractiefblok moet vervangen worden omdat de flexibele stukken op het metaal gevulcaniseerd zit. Die grapjassen bij Citroën hebben die leiding onder het stuurhuis gemonteerd. W&W zijn een dagje bezig geweest met vervangen.
Het goede nieuws is dat als de lekkage erger wordt, het gaat druppelen. Aan die kant zijn geen gloeiendhete onderdelen waardoor de LHM ontbrandt.
Thanks guys, maar dat druppelen ben ik ook niet zo bang voor, eerder dat het zooitje afbreekt en met 160bar die kang door de motorruimte zwiept en dan zit het wel boven het spruitstuk.
Misschien ben ik wel een beetje een pietlut, maar ik wil ook niet het gevoel hebben dat ik met een tijdbom onderweg ben.
Morgen begint van Gompel er mee. Plus de apk. Heb vanmiddag mijn illegale stadslichten nog afgekoppeld:
Die van Gompel kan nog eens een aparte brug voor La Noir neerzetten... Bezettingsgraad is hoog genoeg :lol: :oops:
Je blijft zo wel bezig Mike :wink: Balen.. Hopen dat het hierna echt even over is met het gedonder :o Dat ding moet doen waar ze voor gemaakt is: zweven en kilometers vreten!
Nou van Gompel heeft niet veel te doen momenteel. Normaal is het altijd 2 weken wachten en nu kan ik de auto steeds daar laten :roll: Het gaat niet best in de klassieker wereld momenteel...
Zojuist kwam de post met mijn ventieldopjes, passend bij mijn zwart zilver embleempje op het eenspakig stuur:
Net maar eens bij van G langs gereden, want madame is al 3 dagen weg en ik kreeg maar geen telefoontje...ze stond iig lekker droog binnen:
Eerst maar het goede nieuws: Ze heeft een nieuwe apk, zonder bijzonderheden. Met vlag en wimpel dus :D
Dan de leiding. Dat blijkt een lastige reparatie. De aanvoerleiding naar de veerbol rv zit er op geperst. Daar lekt het ook. Van G heeft slechts EEN leiding op voorraad en heeft deze lekkage vorm niet eerder aan de hand gehad bij een V6. De nieuwe leiding krijgen ze er niet onder, zonder het subframe ed los te gooien. Vanwege de uurtjes die daarin zouden gaan zitten gaan ze nu proberen een koppelstuk op de leiding te persen. Dit komt een ander bedrijf ter plaatse doen. Probleem is dat het zaakje niet op de werkbank geperst kan worden maar alleen in de motorruimte, dus op hoogte. Hopelijk gaat dit wel lukken. Dan is ze morgenmiddag misschien klaar anders wordt het een weekend zonder XM. :cry:
Wat een oplichter die van G, hij heeft er gewoon geen zin. Het is echt wel te doen. Als twee beunen het kunnen kan van G het zeker. Wat een onzin dit, bij de weg deze reparatie die ie nu gaat doen gaat weer lekken.
Ho ho Wessie...oplichter..., niet te fel! :wink: Het is geen TCT with room for a pony! Zit daar echt goed vol dus ik neem aan dat het niet een compleet lål verhaal zal zijn, toch?
de 2 bouten van het stuurhuis zijn toen bij mij los geweest. De meeste tijd ging zitten om de leiding er in een geheel erin en eruit te goochelen.
De ruimte is hetzelfde bij een TCT en een V6 voor zover ik het in kan schatten.
De leiding zit zelf ook nog langs het schutbord vast. En deze klemmen zijn niet echt bereikbaar om los te krijgen.
Mmm... lekker klöte allemaal weer. Zo zie je maar dat LHM ondanks dat het minerale olie is toch op den duur rubber aantast, HD-pompen krijgen op een gegeven moment ook last van lekkende o-ringen.
In het hydraulisch systeem zitten ook rubbertjes, o.a. in de hydractive kleppen (kleine ringetjes), als die eenmaal LHM doorlaten krijg je ook allerlei narigheid en brandende STOP lampen op je dashboard bij hard rijden of remmen. Er staat iets over in een wat oudere AE. Ook de HD-regelaar heeft een soort metalen paddestoeltje dat met een rubber ring wordt afgedicht, gaat ook lekken op den duur...
Wes, hou je er wel rekening mee dat hier een Diravi stuurhuis in zit en in een TCT een Dirass.. Daarbij zit het subframe wat voller. Ook de spruitstukken van een V6 en de 2 pijpen vanaf beide cilinderbanken maken het niet ruimer :wink:
Ik geloof dus best dat er hier verschil zit tussen een TCT en een V6!
Over het persen, waarom zou dit niet goed gaan? Een nieuwe leiding zit toch ook geperst? Tuurlijk, alles kan ooit gaan lekken maar als t rubber nog gezond is, zie ik niet in waarom dit direct zou moeten lekken..
Bij van Gompel hebben ze het wel een keer (of meer, weetikveel) bij een 2.0 gedaan, zo vertelde hij mij en dat was idd een uurtje of 4-5. Ik weet dat van G. niet de goedkoopste is maar ik zie hem wel voor vol aan in zijn deskundigheid.
Maar we wachten rustig af joh. Ben intussen wel blij met een vlotte APK zonder reparaties of aanmerkingen. :D
Ook de hydrocinage wordt vervangen door LHM. Ben ik van dat geklieder af.
Het probleem zit in het metalen deel van de leiding. Dat ligt vrijwel in z'n geheel onder het stuurhuis. Om dat daaronder terug te krijgen moet je ongelooflijk manoevreren. Hierbij zit de rechterkant van de wielkast in de weg waardoor je amper de benodigde draaien kunt maken.
TCT is _ECHT_ géén vergelijking met een V6 wbt die leiding dus van Gompel meteen een oplichter noemen terwijl je a) zelf een mod bent en b) de situatie niet kent is wel super kort door de bocht :roll:
Le noir II is mn 2e V6 die ik uit elkaar haal en ook de 2e met beide hadden/hebben die veerpootleidingen gaar. Net als veel andere slopers trouwens :)
Succes, schuif je hem wel uit de garagebox? :P
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Vooral een nevel door een klein lek in een leiding met hoge druk brand goed.
Ik heb pas gezien wat een paar druppeltjes LHM doen in een kampvuur.
Daar krijg je het ook behoorlijk warm van! :twisted:
Als de slang daar lekt, kun je de beugel wat vaster draaien. Is geen fraaie oplossing, maar for the time being.
De gehele slang van bol t/m hydractiefblok moet vervangen worden omdat de flexibele stukken op het metaal gevulcaniseerd zit. Die grapjassen bij Citroën hebben die leiding onder het stuurhuis gemonteerd. W&W zijn een dagje bezig geweest met vervangen.
Het goede nieuws is dat als de lekkage erger wordt, het gaat druppelen. Aan die kant zijn geen gloeiendhete onderdelen waardoor de LHM ontbrandt.
Daar draaien wij W&W onzen handen niet voor om, hoe laat en waar moeten wij verschijnen? :mrgreen:
U wordt wel erg enthousiast confrérè. :shock: Maar als Mike een slang en een brug regelt wil ik hem best laten zien hoe wij dat doen. 8)
Thanks guys, maar dat druppelen ben ik ook niet zo bang voor, eerder dat het zooitje afbreekt en met 160bar die kang door de motorruimte zwiept en dan zit het wel boven het spruitstuk.
Misschien ben ik wel een beetje een pietlut, maar ik wil ook niet het gevoel hebben dat ik met een tijdbom onderweg ben.
Morgen begint van Gompel er mee. Plus de apk. Heb vanmiddag mijn illegale stadslichten nog afgekoppeld:
Mooi dat de klus morgen al begint :wink:.
Ja hè! ...en dan is ze gekeurd tot 8 november 2011..!!!
Die van Gompel kan nog eens een aparte brug voor La Noir neerzetten... Bezettingsgraad is hoog genoeg :lol: :oops:
Je blijft zo wel bezig Mike :wink: Balen.. Hopen dat het hierna echt even over is met het gedonder :o Dat ding moet doen waar ze voor gemaakt is: zweven en kilometers vreten!
Nou van Gompel heeft niet veel te doen momenteel. Normaal is het altijd 2 weken wachten en nu kan ik de auto steeds daar laten :roll: Het gaat niet best in de klassieker wereld momenteel...
Zojuist kwam de post met mijn ventieldopjes, passend bij mijn zwart zilver embleempje op het eenspakig stuur:
monteer ze met een beetje vet ofzo, die dingen zitten soms ineens muurvast :shock:
Vet, of Loctite om jatten te voorkomen. ;-)
Is er trouwens al meer bekend over La Noire?
:lol: Nee ik las ze erop, je weetooitnooitnie...
solderen toch? :lol:
maarrre idd met vet monteren anders kun je ze er dalijk af slijpen...
Net maar eens bij van G langs gereden, want madame is al 3 dagen weg en ik kreeg maar geen telefoontje...ze stond iig lekker droog binnen:
Eerst maar het goede nieuws: Ze heeft een nieuwe apk, zonder bijzonderheden. Met vlag en wimpel dus :D
Dan de leiding. Dat blijkt een lastige reparatie. De aanvoerleiding naar de veerbol rv zit er op geperst. Daar lekt het ook. Van G heeft slechts EEN leiding op voorraad en heeft deze lekkage vorm niet eerder aan de hand gehad bij een V6. De nieuwe leiding krijgen ze er niet onder, zonder het subframe ed los te gooien. Vanwege de uurtjes die daarin zouden gaan zitten gaan ze nu proberen een koppelstuk op de leiding te persen. Dit komt een ander bedrijf ter plaatse doen. Probleem is dat het zaakje niet op de werkbank geperst kan worden maar alleen in de motorruimte, dus op hoogte. Hopelijk gaat dit wel lukken. Dan is ze morgenmiddag misschien klaar anders wordt het een weekend zonder XM. :cry:
Wat een oplichter die van G, hij heeft er gewoon geen zin. Het is echt wel te doen. Als twee beunen het kunnen kan van G het zeker. Wat een onzin dit, bij de weg deze reparatie die ie nu gaat doen gaat weer lekken.
Die leiding heb ik afgelopen december laten vervangen bij vd Laan bij mijn TCT. Was bij elkaar een uurtje of 5 werk.
De leiding bij mij lekte op precies dezelfde locatie. Nieuw zijn ze bij de dealer 250 euro. En staat er volgens mij 6 uur voor het vervangen ervan.
Groetjes Jeroen
Ho ho Wessie...oplichter..., niet te fel! :wink: Het is geen TCT with room for a pony! Zit daar echt goed vol dus ik neem aan dat het niet een compleet lål verhaal zal zijn, toch?
Vertel eens waarom het zoveel tijd kost, ik zie dat niet zo....
Ik denk het wel, de ruimte op die plek is het zelfde als bij een tct.
Stuurhuis lichten en friemelen maar.
de 2 bouten van het stuurhuis zijn toen bij mij los geweest. De meeste tijd ging zitten om de leiding er in een geheel erin en eruit te goochelen.
De ruimte is hetzelfde bij een TCT en een V6 voor zover ik het in kan schatten.
De leiding zit zelf ook nog langs het schutbord vast. En deze klemmen zijn niet echt bereikbaar om los te krijgen.
Groetjes Jeroen
Mmm... lekker klöte allemaal weer. Zo zie je maar dat LHM ondanks dat het minerale olie is toch op den duur rubber aantast, HD-pompen krijgen op een gegeven moment ook last van lekkende o-ringen.
In het hydraulisch systeem zitten ook rubbertjes, o.a. in de hydractive kleppen (kleine ringetjes), als die eenmaal LHM doorlaten krijg je ook allerlei narigheid en brandende STOP lampen op je dashboard bij hard rijden of remmen. Er staat iets over in een wat oudere AE. Ook de HD-regelaar heeft een soort metalen paddestoeltje dat met een rubber ring wordt afgedicht, gaat ook lekken op den duur...
http://forum.xantiaclub.net/viewtopic.php?f=7&t=14543
Wes, hou je er wel rekening mee dat hier een Diravi stuurhuis in zit en in een TCT een Dirass.. Daarbij zit het subframe wat voller. Ook de spruitstukken van een V6 en de 2 pijpen vanaf beide cilinderbanken maken het niet ruimer :wink:
Ik geloof dus best dat er hier verschil zit tussen een TCT en een V6!
Over het persen, waarom zou dit niet goed gaan? Een nieuwe leiding zit toch ook geperst? Tuurlijk, alles kan ooit gaan lekken maar als t rubber nog gezond is, zie ik niet in waarom dit direct zou moeten lekken..
Ja daar hou ik rekening mee, we zullen zien hoe de reparatie verloopt, ik ben benieuwd.
Bij van Gompel hebben ze het wel een keer (of meer, weetikveel) bij een 2.0 gedaan, zo vertelde hij mij en dat was idd een uurtje of 4-5. Ik weet dat van G. niet de goedkoopste is maar ik zie hem wel voor vol aan in zijn deskundigheid.
Maar we wachten rustig af joh. Ben intussen wel blij met een vlotte APK zonder reparaties of aanmerkingen. :D
Ook de hydrocinage wordt vervangen door LHM. Ben ik van dat geklieder af.
Het probleem zit in het metalen deel van de leiding. Dat ligt vrijwel in z'n geheel onder het stuurhuis. Om dat daaronder terug te krijgen moet je ongelooflijk manoevreren. Hierbij zit de rechterkant van de wielkast in de weg waardoor je amper de benodigde draaien kunt maken.
TCT is _ECHT_ géén vergelijking met een V6 wbt die leiding dus van Gompel meteen een oplichter noemen terwijl je a) zelf een mod bent en b) de situatie niet kent is wel super kort door de bocht :roll:
Le noir II is mn 2e V6 die ik uit elkaar haal en ook de 2e met beide hadden/hebben die veerpootleidingen gaar. Net als veel andere slopers trouwens :)
Matthijs beide situatie's zijn bij mij bekend en als ik VanG een oplichter vindt maak ik dat zelf wel uit. :wink:
Back on topic. :moderator:
Pagina's