Starten gaat eigenlijk wel oké, ik moet gewoon vaker rijden. :mrgreen:
Wat ik wel raar vindt is als mijn nieuw verworven Xenon aan zet dat dan ook het lampje van de veercomp mee aan en uitgaat, je voelt ook wel iets, wat zou dat/dit kunnen zijn!?
Wellicht waar ik al een paar keer voor riep? Die goedkope setjes hebben nu eenmaal dit soort eigenschappen.. Heb het in mijn Xsara ook gehad. Tot 3 keer toe wegenwacht er bij, ding zoop als een alcoholist... Rare foutmeldingen in de computer. En alleen als het Xenon aan stond. In tunnels ging de radio ook storen zodra ik de lampen aan draaide.
Xenon er uit, ECHT goeie set er in en weg gezeik...
Mijn rechter ballast zit boven de koplamp, met z'n beugel aan het chassis. En relatief ver weg van de computerbak.
Die ballasten zijn step-up trafo's die dus spanning omhoog transformeren. Dat gebeurt geschakeld. In lekentaal: die kunnen een hoop storing veroorzaken.
Dus leg voor alle zekerheid nog een aarddraadje aan de ballastbehuizing.
Met een Xenon lampje doe je dat toch niet langs de kant van de weg.. En hoeveel werk is het nou om die grille los te halen? stadslichtjes er uit klikken, 2 boutjes daar achter los draaien en 3 er bovenop... Koplampen enzo hoeven er niet uit! Bumper hoeft er ook niet af. Is echt de beste en meest afgelegen plek voor je computers... Maar goed, ieder moet dat voor zich weten!
mmmh bij moi volgens mij ook...
1 voor de accubak (niet er tegen paste niet vanwege alarm) en 1 op de plastic (excuss kunststoffen) bak voor de computert
Zoals jullie vast wel hebben gemerkt gaat het wederom niet goed met "Breaky" en begin het nu echt zat te worden.
De stekker van het bobineblok blijkt brak te zijn en daardoor loopt ze soms op 2 cylinders, dat moet dus gefixt worden. (wie wil het fixen?)
Nieuwe stekkers zullen waarschijnlijk niet meer leverbaar zijn!?
En dan lekt wederom de rechter achterveercylinder. :evil:
De irritatie level is nu zo hoog gekomen dat ik eigenlijk wel klaar ben met deze auto, ik twijfel dan ook sterk of ik er nog wel tijd/geld in wil steken!?
Dat is de eeuwige tweestrijd met dit soort wagens ben ik bang. Je weet wat je hebt in de basis, maar er kan natuurlijk van alles stuk. Het gekloot is dat het op het moment ook allemaal tegen zit om leuk of lekker makkelijk te sleutelen. Je kunt vande kou niets doen buiten eigenlijk. Over een aantal weekjes is het al weer wat langer dag en is het misschbien ook weer wat warmer. Persoonlijk kan ik me je gevoel heel goed voorstellen. Regel wat hulp om te klussen (ik ben beschikbaar), maak het gezellig en fixen dat hok! Je moet toch blijven horen tott het XM rijderss gilde is mijn bescheiden mening!!
ALs ik haar een schop geef, blijf ik gewoon bij de Club en blijf ook gewoon XM minnend/rijders trouw en helpen, ik ben er persoonlijk gewoon klaar mee. :wink:
Aan die steker wil ik me wel wagen.
En een andere veercilinder? Ik weet intussen hoe het spul daar zit. En hoe voorzichtig ik rechts moet zijn.
Als je zou willen graag, er is eigenlijk niet mee te rijden. De vraag is wel of het alleen in de stekker zit, volgens een vriend gaan die stekkers een keer stuk,
nou daar heeft deze dan 19 jaar en 300.000 km over gedaan :mrgreen:
De veercylinder moet ook aangepakt, daar is alleen een brug voor nodig, Wim zou jij voor mij de rubbers van de reactie stang kunnen bestellen!?
De stekker vervangen zou hier voor de deur moeten gebeuren, voor de veercylinder en de rubbers regel ik wel een brug te Westbroek.
Mooi! Eerst maar weer eens wat zweven dan voor je voldoende zin hebt verzameld om weer wat aan te pakken....
Nou, in ieder geval kan Wes zaterdag alweer doelgericht gaan zweven. 8)
Nou we hebben samen ("Breaky" en Moi) heerlijk gezwoven gisteren, zeg ik dat wel goed?
Ze rijd momenteel prima, voorlopig alleen maar rijden/zweven....... 8)
Oja, starten gaan een beetje moeizaam!? Maar dat probleem komt ook wel weer reg.
accu aan t overlijden Wes? of moeizaam aanslaan?
Ik denk dat tweede, de accu is vrij nieuw.
Starten gaat eigenlijk wel oké, ik moet gewoon vaker rijden. :mrgreen:
Wat ik wel raar vindt is als mijn nieuw verworven Xenon aan zet dat dan ook het lampje van de veercomp mee aan en uitgaat, je voelt ook wel iets, wat zou dat/dit kunnen zijn!?
Tijd voor een op maat gemaakte CAFOS uit Hiversum?
Nee het heeft de Xenon te maken, maar wat?
Wellicht waar ik al een paar keer voor riep? Die goedkope setjes hebben nu eenmaal dit soort eigenschappen.. Heb het in mijn Xsara ook gehad. Tot 3 keer toe wegenwacht er bij, ding zoop als een alcoholist... Rare foutmeldingen in de computer. En alleen als het Xenon aan stond. In tunnels ging de radio ook storen zodra ik de lampen aan draaide.
Xenon er uit, ECHT goeie set er in en weg gezeik...
Goed te horen dat Breaky weer helemaal top is 8)
Thanx Marco,
Ik zal morgen de ballasten eens op een andere plaats zetten, misschien dat dat wat doet!?
Zet ze in ieder geval zo ver mogelijk weg van je computers, zowel motormanagement als veersysteem... Wellicht nogmaals extra afschermen?
Mijn rechter ballast zit boven de koplamp, met z'n beugel aan het chassis. En relatief ver weg van de computerbak.
Die ballasten zijn step-up trafo's die dus spanning omhoog transformeren. Dat gebeurt geschakeld. In lekentaal: die kunnen een hoop storing veroorzaken.
Dus leg voor alle zekerheid nog een aarddraadje aan de ballastbehuizing.
Juist!! En waar zit ie bij mij, zo'n beetje precies boven op de veercomp. :lol: :mrgreen:
Dat gaan we morgen even veranderen.
Als je de grille er even uit haalt, heb je genoeg ruimte onder de koplamp unit, bovenop de stalen balk :wink:
Oh..zit dat zo..ik heb gelukkig geen storing. Hoewel ik een balast tussen de accu en de zijwand geklemt heb :oops:
Gelukkig is de accu aan de andere kant van de computers :wink:
mIJN xENONsetje kostte toen 89 euri, maar heb er geen storingen mee/van.
Maar t starten gaat dus weer \ok? beetje lui geworden van t stilstaan wellicht :wink:
Nou lijkt meee accu niet echt storingsgevoelig aangaande de ballasten.
Maar die dingen achter de grill wegbouwen is ook a zowat, vooral als je een lampje moet vervangen, dan moet je hele voorkant eraf......
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Met een Xenon lampje doe je dat toch niet langs de kant van de weg.. En hoeveel werk is het nou om die grille los te halen? stadslichtjes er uit klikken, 2 boutjes daar achter los draaien en 3 er bovenop... Koplampen enzo hoeven er niet uit! Bumper hoeft er ook niet af. Is echt de beste en meest afgelegen plek voor je computers... Maar goed, ieder moet dat voor zich weten!
1 ballast zit helemaal voor op de computerbak een ballast zit voor op de accubak, tot nu toe gedraagt het zich allemaal uitstekend.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Welk merk?
mmmh bij moi volgens mij ook...
1 voor de accubak (niet er tegen paste niet vanwege alarm) en 1 op de plastic (excuss kunststoffen) bak voor de computert
Jongens het hoeft van mij niet het Xenon topic te worden want die hebben we al. :wink:
Ik ga er morgen even naar kijken en werkt het dan nog steeds niet dan bouw ik het weer om naar zo als het was.
Zoals jullie vast wel hebben gemerkt gaat het wederom niet goed met "Breaky" en begin het nu echt zat te worden.
De stekker van het bobineblok blijkt brak te zijn en daardoor loopt ze soms op 2 cylinders, dat moet dus gefixt worden. (wie wil het fixen?)
Nieuwe stekkers zullen waarschijnlijk niet meer leverbaar zijn!?
En dan lekt wederom de rechter achterveercylinder. :evil:
De irritatie level is nu zo hoog gekomen dat ik eigenlijk wel klaar ben met deze auto, ik twijfel dan ook sterk of ik er nog wel tijd/geld in wil steken!?
Dat is de eeuwige tweestrijd met dit soort wagens ben ik bang. Je weet wat je hebt in de basis, maar er kan natuurlijk van alles stuk. Het gekloot is dat het op het moment ook allemaal tegen zit om leuk of lekker makkelijk te sleutelen. Je kunt vande kou niets doen buiten eigenlijk. Over een aantal weekjes is het al weer wat langer dag en is het misschbien ook weer wat warmer. Persoonlijk kan ik me je gevoel heel goed voorstellen. Regel wat hulp om te klussen (ik ben beschikbaar), maak het gezellig en fixen dat hok! Je moet toch blijven horen tott het XM rijderss gilde is mijn bescheiden mening!!
Aan die steker wil ik me wel wagen.
En een andere veercilinder? Ik weet intussen hoe het spul daar zit. En hoe voorzichtig ik rechts moet zijn.
ALs ik haar een schop geef, blijf ik gewoon bij de Club en blijf ook gewoon XM minnend/rijders trouw en helpen, ik ben er persoonlijk gewoon klaar mee. :wink:
Als je zou willen graag, er is eigenlijk niet mee te rijden. De vraag is wel of het alleen in de stekker zit, volgens een vriend gaan die stekkers een keer stuk,
nou daar heeft deze dan 19 jaar en 300.000 km over gedaan :mrgreen:
De veercylinder moet ook aangepakt, daar is alleen een brug voor nodig, Wim zou jij voor mij de rubbers van de reactie stang kunnen bestellen!?
De stekker vervangen zou hier voor de deur moeten gebeuren, voor de veercylinder en de rubbers regel ik wel een brug te Westbroek.
Yup, ik zal ze van de week bestellen.
Toppie. 8)
Pagina's