Heerlijk hoe jullie aan het klussen zijn! :google: (kijk maar niet naar dat Googlr, gaat om de duim)
Ook fijn dat je die nieuwe dingen allemaal eerst aan jullie eigen dames uitvogelt, zodat je daarna andere weer kunt helpen :mrgreen:
Net even bij "Breaky" wezen kijken, bij het openen van de achterklep hoorde ik een klik en de auto zakte iets.
Daarna even gestart en ze kwam gelijk op rij hoogte, hoogte regelaars reageren ook goed, achter sneller dan voor.
Toen leek het er even op dat de rij hoogte voor ook weer goed was!? Daarna niet meer nog steeds iets te hoog, ik vermoed
dat het koperen busje een tik heeft gehad en dat ie daar door nu zo reageert. :(
:clap:
Ik heb vrijdag het rubbertje van de HD-pomp vervangen en sindsdien zeurt de mijne over te lage hydrauliekdruk na het starten. :shock: Het blijven eigengereide meiden. :lol:
Tuurlijk. Hoe langer ze op rijhoogte staat, des te minder internet lekkage er is. Lang omhoog blijven is juist goed.
Dat dacht ik dus ook, maar dat ze dat nu opeens wel hoog blijft staan voor langere tijd en in het verleden niet, is dus alleen maar toe te schrijven aan het monteren van nieuwe stofhoesen op de achter veercilinders!? :shock:
Veren doet ze goed en gymmen gaat ook wel oké, achter komt sneller omhoog dan voor.
Heb haar nu weer in rijstand weg gezet, eens zien hoe ze er morgen ochtend bij zal staan. (Ik val zo wel in herhaling, wordt er dan ook wel chagrijnig van.)
Autistiesch!? Kan er ook niks aan doen, als ik niet meteen achter het probleem kom en als er dingen veranderen die ik voor heen als normaal heb beschouwd
raak ik in de war. :wink:
Dat dacht ik dus ook, maar dat ze dat nu opeens wel hoog blijft staan voor langere tijd en in het verleden niet, is dus alleen maar toe te schrijven aan het monteren van nieuwe stofhoesen op de achter veercilinders!? :shock:
Vergeet niet dat we de cilinders zelf ook schoon hebben gemaakt!
Voor wie het niet snapt: de veercilinder achter bestaat uit 2 buizen die in elkaar schuiven. Die twee worden afgedicht door een rubberen ring en een teflon ring.
In oude (dus vervuilde) LHM zit een soort zwarte smurrie. Op CiFo heeft JanSr een hele mooie foto hiervan. Zoiets zat ook in de veercilinders van Breaky.
En Wes, als je je hoogteregelaar uit elkaar haalt, kom je die zwarte smurrie ook weer tegen.
schoon systeem is vaak minder lekkage en dus langer hoogstaan. Dat inzakken komt alleen maar doordat er speling op onderdelen zit waardoor er interne lekkage is..
Kan ook dat er een stukje vuil is los gekomen dat het even wat minder hard doorstroomt. Hoe dan ook, het tast je veergedrag NIET aan. JE vering is namelijk niet ontworpen op de aanwezigheid van interne lekkage. Sterker nog, te veel en je auto komt niet meer omhoog en kan geen druk opbouwen.
De conclusie: blij zijn en gewoon rijden. In de loop van de tijd gaat ze vanzelf weer inzakken :wink:
Ik vind het er zellfs keurig uitzien, ondanks het feit dat je er wel eens wieldoppen op had kunnen doen! Dus niet chaggi worden omdat het nu juist goed is! Je bent te veel gewend geraakt aan een XM met nukken :P
Heerlijk hoe jullie aan het klussen zijn! :google: (kijk maar niet naar dat Googlr, gaat om de duim)
Ook fijn dat je die nieuwe dingen allemaal eerst aan jullie eigen dames uitvogelt, zodat je daarna andere weer kunt helpen :mrgreen:
Breaky heeft besloten om maar met haar kont in de hoogte slapen... :shock:
Ik neem aan dat dat lucht in de leidingen is, gek wordt je van dit soort wijven. :evil:
...zeker die wulpse wijvuh :D
al gezakt?
Heb nog niet gekeken, ze staat niet voor de deur, wordt vervolgt. :wink:
Zal toch wel na een nachtje koukleumen?
Nop ze staat nog steeds in de rij stand achter, ik ga zo even ontluchten, er kan ook vuil zijn los gekomen!?
Ze veerde op de terug weg gisteren ook niet echt zo als een XM hoort te veren, er is daar dus nog wel wat werk te verrichten, Wim!? :mrgreen:
Jahaa? Wanneer?
Net even bij "Breaky" wezen kijken, bij het openen van de achterklep hoorde ik een klik en de auto zakte iets.
Daarna even gestart en ze kwam gelijk op rij hoogte, hoogte regelaars reageren ook goed, achter sneller dan voor.
Toen leek het er even op dat de rij hoogte voor ook weer goed was!? Daarna niet meer nog steeds iets te hoog, ik vermoed
dat het koperen busje een tik heeft gehad en dat ie daar door nu zo reageert. :(
Ik ben benieuwd of ze nu wel goed in zakt!?
Jemig, dan zouden we het allerduurste onderdeel beschadigd hebben.
Zal ik er 2 bestellen?
JA!! 8) Of is het misschien kwestie van schoonmaken!?
Even een update....madame staat nog steeds in rijstand zo wel voor als achter sinds ik haar van middag om 13:00 gestart had!? :shock:
Geen lekkage niks nada noppes alles droog, das ook wel eens leut. 8)
Eens zien hoe ze er morgen ochtend bij staat...
:clap:
Ik heb vrijdag het rubbertje van de HD-pomp vervangen en sindsdien zeurt de mijne over te lage hydrauliekdruk na het starten. :shock: Het blijven eigengereide meiden. :lol:
Even wat ge :opruimen: ...
Net tijdens het rondje met het hondje nog even langs "Breaky" gelopen en ze is inmiddels anderhalve cm gezakt!?
Voorheen lag ze allang met haar buik op de grond, snap er niks van, zal wel oké zijn!?
Tuurlijk. Hoe langer ze op rijhoogte staat, des te minder internet lekkage er is. Lang omhoog blijven is juist goed.
Wat heeft wikileaks hier NU weer mee te maken? :mrgreen:
En een handtekening!!!!
Dat dacht ik dus ook, maar dat ze dat nu opeens wel hoog blijft staan voor langere tijd en in het verleden niet, is dus alleen maar toe te schrijven aan het monteren van nieuwe stofhoesen op de achter veercilinders!? :shock:
Nee, dat zou toch eigenlijk niet kunnen? Lijkt mij...
Hoe dan ook, mooi dat die langer hoog blijft staan :wink:
Zo stond ze er vanochtend bij.
En zo zou het moeten!?
Veren doet ze goed en gymmen gaat ook wel oké, achter komt sneller omhoog dan voor.
Heb haar nu weer in rijstand weg gezet, eens zien hoe ze er morgen ochtend bij zal staan. (Ik val zo wel in herhaling, wordt er dan ook wel chagrijnig van.)
Waarom zou je je het uberhaupt druk om maken ?
Autistiesch!? Kan er ook niks aan doen, als ik niet meteen achter het probleem kom en als er dingen veranderen die ik voor heen als normaal heb beschouwd
raak ik in de war. :wink:
Vergeet niet dat we de cilinders zelf ook schoon hebben gemaakt!
Voor wie het niet snapt: de veercilinder achter bestaat uit 2 buizen die in elkaar schuiven. Die twee worden afgedicht door een rubberen ring en een teflon ring.
In oude (dus vervuilde) LHM zit een soort zwarte smurrie. Op CiFo heeft JanSr een hele mooie foto hiervan. Zoiets zat ook in de veercilinders van Breaky.
En Wes, als je je hoogteregelaar uit elkaar haalt, kom je die zwarte smurrie ook weer tegen.
schoon systeem is vaak minder lekkage en dus langer hoogstaan. Dat inzakken komt alleen maar doordat er speling op onderdelen zit waardoor er interne lekkage is..
Kan ook dat er een stukje vuil is los gekomen dat het even wat minder hard doorstroomt. Hoe dan ook, het tast je veergedrag NIET aan. JE vering is namelijk niet ontworpen op de aanwezigheid van interne lekkage. Sterker nog, te veel en je auto komt niet meer omhoog en kan geen druk opbouwen.
De conclusie: blij zijn en gewoon rijden. In de loop van de tijd gaat ze vanzelf weer inzakken :wink:
Gelukkig. :mrgreen:
Ik vind het er zellfs keurig uitzien, ondanks het feit dat je er wel eens wieldoppen op had kunnen doen! Dus niet chaggi worden omdat het nu juist goed is! Je bent te veel gewend geraakt aan een XM met nukken :P
Wieldoppen komen er niet op. :wink: En toch klopt er iets niet, maar dat komt nog wel goed.
Je mag pas in paniek raken als de auto niet meer start of alle LHM op straat gooit.
Waarom heb je die lekzakken eigenlijk vervangen, ik heb nog nooit een lekkende lekzak gezien bij een XM of Xantia.
Ze waren aan het scheuren in de naden en lekten waar de retourleidingen in staken.
Ah, op die manier.
De XM van Wes is iets van 17 jaar ofzo?
Pagina's