Wat mij een mooie volgende stap lijkt is om een ledje aan te sluiten op de uitgang van de VC, en tijdelijk ergens binnenin de auto zichtbaar monteren.
Dan weten we:
Is het de VC die uitschakelt omdat 1 van de sensoren iets geks doet, of is het uitgangssignaal te zwak om de klep open te houden (dan zou het ledje nog wel moeten branden).
Wat mij een mooie volgende stap lijkt is om een ledje aan te sluiten op de uitgang van de VC, en tijdelijk ergens binnenin de auto zichtbaar monteren.
Dan weten we:
Is het de VC die uitschakelt omdat 1 van de sensoren iets geks doet, of is het uitgangssignaal te zwak om de klep open te houden (dan zou het ledje nog wel moeten branden).
Dat idee heb ik ook al eens gehad...met name in het begin. Het leek me nl leuk om te zien waneer ze overgaat van automatic naar sport. Jammer dat dit nooit gemaakt is door Troen.
Overigens, vandaag tijdens hard heb ik idd het schuifje op sport gezet en weer terug. Dit een paar keer herhaald maar ze bleef hard.
Mijn accu heeft dus ook zijn langste tijd gehad?? Ok, maar kan dat ook onderdeel van het probleem zijn?? Ik bedoel 11.5 is toch bijn a 12V of smurf ik nu onzin
Je smurft geen smurf. Maar als de motor draait moet de accuspanning zo'n 13,5V zijn.
Trouwens, Benny heeft destijds ook allerlei vage klachten en storingen in 1 klap opgelost met een nieuwe accu. ;-)
76Ah? IS dat genoeg of misschien zwaarder...
Maar idd, als de aansturing van de accu, dus de gleverde stroom, maar zo/zo is kan dat wel een hoop verklaren.
Igg is bij Benny zijn Xenon niet opgelost met een nieuwe accu, maar dat zal wel weer een ander verhaal zijn...
Die North Star is best prijzig, dat doe ik niet denk ik. En wer opletten dat die polen hetzelfde zijn zodat de klemmen meteen passen..
bij zwaarder ga je plaatsgebrek hebben.
is het niet in lengte of breedte dan wel in hoogte...
Toendertijd toen ik mijn "weekendje parijsd accu voor 2 personen" kocht heb ik de maximale groote , en dus zwaarte, van de accu uitgezocht. Kwam natuurlijk bedrogen uit omdat de polen er nog op moesten, maardat terzijde.
groter dan mijn huidige accu past er domweg niet in.
Daarnaast zal je dynamo het ding ook moeten kunnen laden...
accu vervangen lijkt mij zonde van die 100 euro, wij zijn de hele dag aan het spelen geweest met je auto, en je auto stond al een paar dagen stil bij -2 graden. we hebben je auto 10 keer gestart, steeds hydractive aan, lampen aan, deuren open.
Je smurft geen smurf. Maar als de motor draait moet de accuspanning zo'n 13,5V zijn.
Trouwens, Benny heeft destijds ook allerlei vage klachten en storingen in 1 klap opgelost met een nieuwe accu. ;-)
Klopt. Heel in het begin. Misschien omdat de Dame lang heeft stilgestaan. Raar starten of niet starten, Cv constant horen klikken. Dan weer wel alle deuren op slot, dan weer soms 3 deuren op slot en een niet enz. enz.
Na een nieuwe accu te hebben geplaatst, problemen opgelost. En wat denken jullie.......................... :cry: De oude accu bleek helemaal niet te zijn overleden. Had de accu laten controleren en opgeladen kreeg ik hem weer terug. Nu staat ie als reserve-accu bij mij in het schuurtje. En af en toe gaat ie aan de oplader. Oh ja, Goedemiddag allen! :wink: :wink:
Wat mij een mooie volgende stap lijkt is om een ledje aan te sluiten op de uitgang van de VC, en tijdelijk ergens binnenin de auto zichtbaar monteren.
Dan weten we:
Is het de VC die uitschakelt omdat 1 van de sensoren iets geks doet, of is het uitgangssignaal te zwak om de klep open te houden (dan zou het ledje nog wel moeten branden).
Dat idee heb ik ook al eens gehad...met name in het begin. Het leek me nl leuk om te zien waneer ze overgaat van automatic naar sport. Jammer dat dit nooit gemaakt is door Troen......
Als je dat heel snel eens wilt weten kun je je radio op middengolf zetten ergens op een krakende frequentie en horen wanneer je systeem van zacht naar hard gaat, erg informatief. Ik geloof dat als je radio stopt met kraken dat het systeem op hard ging, bv bij een rukje aan je stuur.
accu vervangen lijkt mij zonde van die 100 euro, wij zijn de hele dag aan het spelen geweest met je auto, en je auto stond al een paar dagen stil bij -2 graden. we hebben je auto 10 keer gestart, steeds hydractive aan, lampen aan, deuren open.
lijkt mij compleet overbodig.
Ik volg jouw hierin Maarten, zo beroerd kan die accu toch niet zijn.
tsja..de dynamo..die laadt toch ook goed..
Eerst maar eens de achterklep stellen. Daarna indien nodig naar zo'n state solid relais en eens kijken of ik een middengolf op de Alpine heb zitten. (Leuk trukje Jaap, thanx!)
Een "state solid relais"??? Is die alleen bestemd voor de XM, Serie 1? En heeft dat z'n voordelen om bepaalde "dingen"uit te sluiten? Wat een vragen...... :wink: :wink:
Kun je die IN de VC bouwen of moet ie OP de stekker??
De VC was aardig ruim van binnen, daar past ie vast wel in.
Even mijn gedachtengang voor Wim:
Wat wel even de vraag is, welke van de pinnen zit intern in de vn05 aan het koelblok van de vn05 (kan je het koelblok tegen de behuizing aanschroeven of krijg je dan een kortsluiting, even opzoeken in de datasheet)
Ik zou dan de stekkerpin van de print losknippen zodat je daar het signaal af kan tappen en straks het nieuwe draadje op de stekker kan solderen (binnenin de VC).
Wel zou ik een aardige pull-down weerstand voor de vn05 zetten om de orginele uitgangstrap wel wat te belasten.
En misschien een extra 12volt aansluiting als voeding voor de vn05, niet via de kabelboom maar via een zekering van de accu.
Wat mij een mooie volgende stap lijkt is om een ledje aan te sluiten op de uitgang van de VC, en tijdelijk ergens binnenin de auto zichtbaar monteren.
Dan weten we:
Is het de VC die uitschakelt omdat 1 van de sensoren iets geks doet, of is het uitgangssignaal te zwak om de klep open te houden (dan zou het ledje nog wel moeten branden).
Ik gok nog steeds op een dementerende dynamo.
En een handtekening!!!!
Aan gokken heeft Mike niks.
Alle diode's in de dynamo zijn heel en dynamo lijkt zijn werk goed te doen.
Dat idee heb ik ook al eens gehad...met name in het begin. Het leek me nl leuk om te zien waneer ze overgaat van automatic naar sport. Jammer dat dit nooit gemaakt is door Troen.
Overigens, vandaag tijdens hard heb ik idd het schuifje op sport gezet en weer terug. Dit een paar keer herhaald maar ze bleef hard.
Mijn accu heeft dus ook zijn langste tijd gehad?? Ok, maar kan dat ook onderdeel van het probleem zijn?? Ik bedoel 11.5 is toch bijn a 12V of smurf ik nu onzin
Je smurft geen smurf. Maar als de motor draait moet de accuspanning zo'n 13,5V zijn.
Trouwens, Benny heeft destijds ook allerlei vage klachten en storingen in 1 klap opgelost met een nieuwe accu. ;-)
dus ffkes een mooie 76 Ah accu scoopen XMike :wink:
76Ah? IS dat genoeg of misschien zwaarder...
Maar idd, als de aansturing van de accu, dus de gleverde stroom, maar zo/zo is kan dat wel een hoop verklaren.
Igg is bij Benny zijn Xenon niet opgelost met een nieuwe accu, maar dat zal wel weer een ander verhaal zijn...
Die North Star is best prijzig, dat doe ik niet denk ik. En wer opletten dat die polen hetzelfde zijn zodat de klemmen meteen passen..
ik heb ook een 75Ah of 76Ah accu bij mijn xm erin gedaan en hij start perfect met dit weer, ook overige elektrische spullen werken goed.
bij zwaarder ga je plaatsgebrek hebben.
is het niet in lengte of breedte dan wel in hoogte...
Toendertijd toen ik mijn "weekendje parijsd accu voor 2 personen" kocht heb ik de maximale groote , en dus zwaarte, van de accu uitgezocht. Kwam natuurlijk bedrogen uit omdat de polen er nog op moesten, maardat terzijde.
groter dan mijn huidige accu past er domweg niet in.
Daarnaast zal je dynamo het ding ook moeten kunnen laden...
accu vervangen lijkt mij zonde van die 100 euro, wij zijn de hele dag aan het spelen geweest met je auto, en je auto stond al een paar dagen stil bij -2 graden. we hebben je auto 10 keer gestart, steeds hydractive aan, lampen aan, deuren open.
lijkt mij compleet overbodig.
Klopt. Heel in het begin. Misschien omdat de Dame lang heeft stilgestaan. Raar starten of niet starten, Cv constant horen klikken. Dan weer wel alle deuren op slot, dan weer soms 3 deuren op slot en een niet enz. enz.
Na een nieuwe accu te hebben geplaatst, problemen opgelost. En wat denken jullie.......................... :cry: De oude accu bleek helemaal niet te zijn overleden. Had de accu laten controleren en opgeladen kreeg ik hem weer terug. Nu staat ie als reserve-accu bij mij in het schuurtje. En af en toe gaat ie aan de oplader. Oh ja, Goedemiddag allen! :wink: :wink:
Hey Mike, Die waarschuwing over kvs kan ook aan een of andere sensor op het motorblok liggen. Die is dan niet helemaal fris meer.
Als je dat heel snel eens wilt weten kun je je radio op middengolf zetten ergens op een krakende frequentie en horen wanneer je systeem van zacht naar hard gaat, erg informatief. Ik geloof dat als je radio stopt met kraken dat het systeem op hard ging, bv bij een rukje aan je stuur.
Zie ik 350 euro voor een 70+ Ah accu ? :D
Godskanonne, nou hier gewoon een Wilco hoor voor ongeveer een zesde.
Ik volg jouw hierin Maarten, zo beroerd kan die accu toch niet zijn.
tsja..de dynamo..die laadt toch ook goed..
Eerst maar eens de achterklep stellen. Daarna indien nodig naar zo'n state solid relais en eens kijken of ik een middengolf op de Alpine heb zitten. (Leuk trukje Jaap, thanx!)
ik heb ook interesse in de solid state relais om mijn HA1 systeem perfect te krijgen zoals bij Mike :wink:.
Een "state solid relais"??? Is die alleen bestemd voor de XM, Serie 1? En heeft dat z'n voordelen om bepaalde "dingen"uit te sluiten? Wat een vragen...... :wink: :wink:
Benny, die heb jij ook in jouw veercomputer zitten :wink:.
Benny, een solid state relais is een relais zonder bewegende onderdelen.
Bij jouw veercomputer hebben de VN05's de rol van solid state relais. ;-)
Oke, dus ik kan er niet mijn voordeel uit halen. Die VN05 is dus een vernieuwde/verbeterde versie van die solid state relais.
de VN05 is een type solid state relais :lol:
:lol: Nu alleen Maarten lief aankijken...
Kun je die IN de VC bouwen of moet ie OP de stekker??
Ja hoor, die kun je in de VC inbouwen. Sterker, hij MOET in de VC want er moet gesoldeerd worden.
Maar je mag mij ook wel lief aankijken. ;-)
zo :D of zo :mrgreen:
:love:
Dan zou ik dus de computer naar je toe kunnen sturen Wim...kopel ik zo lang de VC die we niet gemeten hebben op de auto....idee????
DPD pakket dienst!!!!
Kijk eens wat mooooooooooooiiiiiiii:
Werkelijk als nieuw! En voor een goeie prijs, gisteren stond er op Leboncoin één exemplaar voor 90, euri, daar heb ik er nu 2 voor incl porto!!
Kijk eens aan :D.
Erg mooi zeg 8) , dit is toch nieuw?
De VC was aardig ruim van binnen, daar past ie vast wel in.
Even mijn gedachtengang voor Wim:
Wat wel even de vraag is, welke van de pinnen zit intern in de vn05 aan het koelblok van de vn05 (kan je het koelblok tegen de behuizing aanschroeven of krijg je dan een kortsluiting, even opzoeken in de datasheet)
Ik zou dan de stekkerpin van de print losknippen zodat je daar het signaal af kan tappen en straks het nieuwe draadje op de stekker kan solderen (binnenin de VC).
Wel zou ik een aardige pull-down weerstand voor de vn05 zetten om de orginele uitgangstrap wel wat te belasten.
En misschien een extra 12volt aansluiting als voeding voor de vn05, niet via de kabelboom maar via een zekering van de accu.
Mike, bij mn 309 kon je ook plastic kappen bestellen voor over de mistlampen e.d. Zou je dat ook voor de XM hebben?
Met jouw geluk heb je er namelijk over een week een steentje in t glas zitten en dat is wel heul zonde
Pagina's