Euhh nee. Destijds hebben we maar een van de twee kanten van een andere schotel voorzien. Dat moet dus de rechter zijn geweest.
Als ik zo alles 'ns overdenk vermoed ik dat met een juiste veercilinder de auto dus wel recht zal staan. Én dat ze eindelijk 'ns volledig rechtuit zal rijden. Ze neigde altijd ietsje naar rechts.
Ohh, ik verheug me er nu al op. :clap:
Ik heb madame een keer laten uitlijnen en alles was conform de fabrieksopgave, maar ze neigt naar rechts zolang ik haar heb.
Ik vermoed dat de cilinder voor een V6 is. Omdat een TCT lichter is staat de auto dan in rijhoogte links wat hoger en helt de carroserie iets naar rechts.
Zo op het oog is er geen verschil, het gaan om een paar millimeter. Het enige is dat de moer met een dop 27 los gaat in plaats van 24. En dat verschil is wel te zien.
Ik heb madame een keer laten uitlijnen en alles was conform de fabrieksopgave, maar ze neigt naar rechts zolang ik haar heb.
Ik vermoed dat de cilinder voor een V6 is. Omdat een TCT lichter is staat de auto dan in rijhoogte links wat hoger en helt de carroserie iets naar rechts.
Is dat uitlijnen gedaan NA de nieuwe rubbers?
Verder, staat ze voor of achter het meeste scheef? Even opmeten bij de krikpunten..
Ik heb het eens gehad met een Xm V6, de blauwe met musketierbumper... Daar hielp het om er andere bollen op te draaien...
Na de nieuwe bollen was het over. Wellicht 1 van de membramen verder uitgelubberd?
Dat is inderdaad na de nieuwe rubbers gebeurd. En de bollen zijn sinds ik haar heb al 2x gecontroleerd/vervangen.
Ik ga eerst de veercilinder vervangen en kijken wat het resultaat is.
zit er een stelmovgelijkheid in de vreactiestangen zodat je de wagen links of rechts kunt aanpassen?Zag net een plaatje in dat zakboekje waar dat zo lijkt namelijk. Kan bij de ds ook.....
Ook in Olving wordt een maat voor de pokkepokstang opgegeven en in het bijbehorende tekeningetje lijkt het of de lengte instelbaar is. Het spul dat ik er nu onder heb zitten (van Delphi) heeft een vaste lengte.
Vandaag heb ik me ledig gehouden met het verplaatsen van de ballasttrafo's. De rechter had ik bijzonder fraai gemonteerd (no kidding, zat echt netjes). Daarentegen had ik de linker op het luchtfilterhuis geschroefd. Niet geslaagd omdat ik die kap regelmatig loshaal en dan zat te klootviolen met de kabels van de xenon.
Na enig zoeken de ideale plek gevonden: op het ventilatorframe aan de zijkant van de auto. Dat frame loopt in een sterke V-vorm naar binnen en de bumper heeft een bolling waardoor er een grote loze ruimte is. De bedrading kan makkelijk onder de lampunit door zodat het er in het motorcompartiment nu een stuk rustiger en netter uit ziet. 8)
Foto's? Naah, het ziet er nu standaard uit. En als je de bumper loshaalt zie je precies wat ik bedoel. :wink:
:shock: Je bent niet lekker. Da's een auberginekleurige Beamer 3-serie met petjesvelgen. Maar inderdaad wel net zo erg. :lol:
En nog wat serieus nieuws. Al zolang ik madame heb wil ik de voorruit laten vervangen omdat die erg gepolijst is door de ruitenwissers. Ook zit er een diepe put in het zichtveld. Irritant maar te weinig voor APK-afkeur en 'kwalitatief' gevuld door Kwik Flut. Gisteravond bij het onteren van madame zag ik een barst in de ruit voor de achteruitkijkspiegel. :roll:
Voor volgende week woensdag een afspraak gemaakt om een nieuwe ruit te laten plaatsen. Die dag sta ik toch de hele dag bij de beunclub. Ik moet alleen zorgen dat de auto niet op assteunen staat op de brug als de glasboer komt want het is zo lastig om boven je hoofd een ruit te lijmen. :mrgreen:
Ja JP, ik ben er in principe voor verzekerd met WA+. Dat 'in principe' heeft iets met te maken met een verkeerde premieberekening van m'n vorige verzekeraar.
Het bedrijf dat komt heeft destijds de mini-XM gedaan en levert goed werk. Ik ken ze via het Xantia forum. Ze nemen het eigen risico voor eigen rekening. Volgens mij heeft Roger zijn ruit ook door hun laten doen.
Koppeling, koppakking, klepseals, distributieriem, aandrijfas, uitlaatspruitstuk en eventueel kleppen stellen.
Globaal is het plan om de motor er uit te halen. Dat werkt makkelijker en dan kan gelijk de motorruimte van de nodige liters LHM en kilo's vuil ontdaan worden. :wink:
Vanmiddag de koelwaterretourslang van het thermostaathuis naar het expansievat vervangen. Er hingen al een tijdje druppels aan de slang bij het thermostaathuis:
(Ja, ik weet het. De klem hangt los, die had ik al losgemaakt toen ik bedacht dat ik een foto moest nemen.)
Omdat de slang NFP is :? universele koelslang gekocht. Inclusief 2 slangklemmen kostte me dat €8,75. :D
En zo zit de nieuwe overloop:
Die nieuwe slang is fors dikker en gewapend. :thumbup:
Vanavond een stuk gereden en het blijft nu mooi droog.
Yep, als ik daar vantevoren vloeroppervlak reserveer kan de auto een aantal dagen blijven staan zodat we rustig bezig kunnen. Voor dit soort projecten moet je niet onder tijdsdruk bezig zijn.
Bovendien hebben ze handig gereedschap zoals een motortakel en extra paren handen voor als er getild moet worden. :wink:
Volgens mij heb je het lek boven Wim!! :shock:
En toch snap ik iets niet beide schotels kwamen toch van jou Xm af!? Dan zouden ze toch gewoon moeten passen? Of heb ik iets gemist?
Euhh nee. Destijds hebben we maar een van de twee kanten van een andere schotel voorzien. Dat moet dus de rechter zijn geweest.
Als ik zo alles 'ns overdenk vermoed ik dat met een juiste veercilinder de auto dus wel recht zal staan. Én dat ze eindelijk 'ns volledig rechtuit zal rijden. Ze neigde altijd ietsje naar rechts.
Ohh, ik verheug me er nu al op. :clap:
Idd. 8)
Zal de afwijking naar rechts te maken hebben met de sporing van de voorwielen? Of heb je Soixante al laten uitlijnen?
Ik heb madame een keer laten uitlijnen en alles was conform de fabrieksopgave, maar ze neigt naar rechts zolang ik haar heb.
Ik vermoed dat de cilinder voor een V6 is. Omdat een TCT lichter is staat de auto dan in rijhoogte links wat hoger en helt de carroserie iets naar rechts.
Maar waar herken je een V6 en een TCT veerpoot dan aan?? Wat zijn de verschillen uiterlijk?
Dat ze gelijk zijn aan de V6. :P
Zo op het oog is er geen verschil, het gaan om een paar millimeter. Het enige is dat de moer met een dop 27 los gaat in plaats van 24. En dat verschil is wel te zien.
Is dat uitlijnen gedaan NA de nieuwe rubbers?
Verder, staat ze voor of achter het meeste scheef? Even opmeten bij de krikpunten..
Ik heb het eens gehad met een Xm V6, de blauwe met musketierbumper... Daar hielp het om er andere bollen op te draaien...
Na de nieuwe bollen was het over. Wellicht 1 van de membramen verder uitgelubberd?
Dat is inderdaad na de nieuwe rubbers gebeurd. En de bollen zijn sinds ik haar heb al 2x gecontroleerd/vervangen.
Ik ga eerst de veercilinder vervangen en kijken wat het resultaat is.
Of je wisselt even snel de bollen links-rechts.. Zie je het snel genoeg :wink:
zit er een stelmovgelijkheid in de vreactiestangen zodat je de wagen links of rechts kunt aanpassen?Zag net een plaatje in dat zakboekje waar dat zo lijkt namelijk. Kan bij de ds ook.....
Ook in Olving wordt een maat voor de pokkepokstang opgegeven en in het bijbehorende tekeningetje lijkt het of de lengte instelbaar is. Het spul dat ik er nu onder heb zitten (van Delphi) heeft een vaste lengte.
Vandaag heb ik me ledig gehouden met het verplaatsen van de ballasttrafo's. De rechter had ik bijzonder fraai gemonteerd (no kidding, zat echt netjes). Daarentegen had ik de linker op het luchtfilterhuis geschroefd. Niet geslaagd omdat ik die kap regelmatig loshaal en dan zat te klootviolen met de kabels van de xenon.
Na enig zoeken de ideale plek gevonden: op het ventilatorframe aan de zijkant van de auto. Dat frame loopt in een sterke V-vorm naar binnen en de bumper heeft een bolling waardoor er een grote loze ruimte is. De bedrading kan makkelijk onder de lampunit door zodat het er in het motorcompartiment nu een stuk rustiger en netter uit ziet. 8)
Foto's? Naah, het ziet er nu standaard uit. En als je de bumper loshaalt zie je precies wat ik bedoel. :wink:
poep, helemaal niet aangedacht. Dat had ik ook mooi kunnen doen toen ik de bumper los had, Xenon netjes achter de bumpert wegwerken
Dan haal je 'm toch alsnog er af? 't is een centje van een fluit (zoals je intussen weet. :wink: )
Sinds gisteravond is La Soixante fout. Heel erg fout:
:grijns:
Jah, er staat een Saab 9000 achter, da's nooit goed!
En een handtekening!!!!
:shock: Je bent niet lekker. Da's een auberginekleurige Beamer 3-serie met petjesvelgen. Maar inderdaad wel net zo erg. :lol:
En nog wat serieus nieuws. Al zolang ik madame heb wil ik de voorruit laten vervangen omdat die erg gepolijst is door de ruitenwissers. Ook zit er een diepe put in het zichtveld. Irritant maar te weinig voor APK-afkeur en 'kwalitatief' gevuld door Kwik Flut. Gisteravond bij het onteren van madame zag ik een barst in de ruit voor de achteruitkijkspiegel. :roll:
Voor volgende week woensdag een afspraak gemaakt om een nieuwe ruit te laten plaatsen. Die dag sta ik toch de hele dag bij de beunclub. Ik moet alleen zorgen dat de auto niet op assteunen staat op de brug als de glasboer komt want het is zo lastig om boven je hoofd een ruit te lijmen. :mrgreen:
Fijn dat die ruit eindelijk eens vervangen wordt. Ben je ervoor verzekerd?
Ow? Heeft zo'n bummer ook spiegels met twee pootjes?
Maar inderdaad, die welving in de motorkap is niet echt des Saabs, twijfelde al lichtjes ;)
En een handtekening!!!!
bmw heeft die lelijke "M3" spiegels uitgevonden, daarom rijden al die golf-helden er ook mee rond
Ja JP, ik ben er in principe voor verzekerd met WA+. Dat 'in principe' heeft iets met te maken met een verkeerde premieberekening van m'n vorige verzekeraar.
Het bedrijf dat komt heeft destijds de mini-XM gedaan en levert goed werk. Ik ken ze via het Xantia forum. Ze nemen het eigen risico voor eigen rekening. Volgens mij heeft Roger zijn ruit ook door hun laten doen.
Mooi, dat scheelt jouw ook weer teuero's en kun je weer op CM uitgeven :mrgreen:.
Dach ut ff nie. De centjes moeten worden uitgegeven aan materiaal voor De Grote Beun. :dans:
Wat voor grote beunklus heb je op stapel staan Wim?
Koppeling, koppakking, klepseals, distributieriem, aandrijfas, uitlaatspruitstuk en eventueel kleppen stellen.
Globaal is het plan om de motor er uit te halen. Dat werkt makkelijker en dan kan gelijk de motorruimte van de nodige liters LHM en kilo's vuil ontdaan worden. :wink:
Vanmiddag de koelwaterretourslang van het thermostaathuis naar het expansievat vervangen. Er hingen al een tijdje druppels aan de slang bij het thermostaathuis:
(Ja, ik weet het. De klem hangt los, die had ik al losgemaakt toen ik bedacht dat ik een foto moest nemen.)
Omdat de slang NFP is :? universele koelslang gekocht. Inclusief 2 slangklemmen kostte me dat €8,75. :D
En zo zit de nieuwe overloop:
Die nieuwe slang is fors dikker en gewapend. :thumbup:
Vanavond een stuk gereden en het blijft nu mooi droog.
Zie uit naar de grote beun actie. 8)
Ga je dat op de Hilversumse Beunclub doen Wim?
Yep, als ik daar vantevoren vloeroppervlak reserveer kan de auto een aantal dagen blijven staan zodat we rustig bezig kunnen. Voor dit soort projecten moet je niet onder tijdsdruk bezig zijn.
Bovendien hebben ze handig gereedschap zoals een motortakel en extra paren handen voor als er getild moet worden. :wink:
Pagina's