Ik geloof dat er naast de kabelboom ingang aan de bijrijderskant ook nog een dop/gat zit waar je pluskabel doorheen kan, hoef je ook geen gaten te boren in je chassis met alle roestrisico's
je zou hem moeten kunnen zien zitten.
T dopje zat bij mij in de ruimte tussen voorscherm en scharnierpunten deur.
Mocht ie achter t scherm vallen kun je ook de thule niet gebruiken zonder em af te knijpen :wink:
hier een plaatje van een blauwe bij renard, hier is de deur er nog in en het zijscherm weg :wink:
Ik geloof dat er naast de kabelboom ingang aan de bijrijderskant ook nog een dop/gat zit waar je pluskabel doorheen kan, hoef je ook geen gaten te boren in je chassis met alle roestrisico's
Ah bedankt voor de tip.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Dammmm, de leverancier is erachter gekomen dat ze de prijs helemaal niet goed hadden :twisted: . Jammer maar helaas heb ik de boel nog niet binnen anders had ik er nog wel even over gevochten. Nu kost het me 0.70 per meter meer........ nog niet de wereld.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Zo, beginnetje gemaakt met de MDF plaat waarop straks de versterker moet komen. De afmetingen zijn goed, morgenavond met de bovenfrais de sparing voor de balk maken en de randen even mooi afronden. En dat ga ik lekker buiten doen :D Daarna zal ik foto's maken van wat precies de bedoeling is.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ben wel heel benieuwd hoe jij je versterker gaat plaatsen, het idee klinkt nl. goed. Ben alleen bang dat ik die lomperd van mij niet op dezelfde plek kwijt kan. Ik zit nog steeds te verzinnen waar ik dat ding ga laten, onder de passagiersstoel was ook al geen optie.
Ik heb gisteren de behuizing voor mijn midjes voor een eerste keer gespoten, na natuurlijk wat geschuurd te hebben.
t zal donderdag worden wanneer er nog eens geschuurd zal worden en dan nog eens aan t spuiten en dan vrijdag een derde laag vooraleer de blanke lak komt!
@Roger; Kan je niet de hele kofferbak paar cm omhoog gooien? Dan je de versterker en kabels gewoon op de vloer monteren :) En qua efficiente ruimte merk je het ook niet echt.
Wat ook nog kan, als je niet heeeel groot is, is het hele spul achter je pickpanel monteren. Of tegen de voetensteun daar in een mooi kissie ofzo. Of onder de bestuurders stoel. Ik had zelf 2 kleine versterkers onder de bijrijders liggen, maar als je die al gaat bestukken kan je ook je eigen stoel gebruiken ;) Of bij de voeten van je kleine in een kistje want die komt voorlopig toch nog niet met zn benen op de grond.
zal meevallen hoor de warmte ontwikkeling, er worden geen zware subs mee aangestuurd, maar slechts een compo setje :wink:
Mijn 4 kanaler wordt ook niet warm van de compo, en de A3 (dualmono) voor de woofertjes in de deuren al evenmin.
Warmte zal pas ontstaan bij extreme belasting van de versterking :wink: Of bij "te zware speakers" voor de versterker.
Ja, dat dacht ik ook :lol: op de bodem zou ik er last van hebben, op de rugleuning van de bank zouden de achterpassagiers last kunnen krijgen van schroeven in hun rug dus dit leek me de beste optie. Ohja, de vulhals van de tank zit rechts dus leek me dit ook nog eens de veiligste kant met schroeven. :D
Vanavond eens even kijken of ik die lel van een voedingskabel naar binnen krijg. Er zit zoals Matthijs als zei een doorvoerrubber rechts voor die volgens mij nog genoeg ruimte bied.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
wat voor lel heb je gekocht? 25 mm kwadraat?
En wat voor zekering heb je? glas ANL of mini ANL?
Over glas komen steeds vaker negatieve geluiden, dus ik ben voor mijn A3 en A4 en soundprocessor en verlichting nog op zoek naar een mini ANL zekeringenhouder.
Jammergenoeg heeft DLS dit zelf (nog?) niet.
Moet dus nog ffkes verder met de glaszekeringen die ik nu heb.....
overigens "dit" zijn ANL zekeringen.
Die heb ik 3 gebruikt nu (normale maat)
de hoofdzekering op 10 cm van de accu is 200A de zekeringen die naar de A6 versterkers gaan zijn 100A.
Glaszekeringen die ik nu gebruik voor de A4 en A3 zijn 65 A
Versterkers zullen dus niet gauw door hun eigen zekeringen heengaan.
A6 is op 140 afgezekerd op de versterker en de A3 op 120. A4 heeft geen zekeringen :wtf:
@Roger; Kan je niet de hele kofferbak paar cm omhoog gooien? Dan je de versterker en kabels gewoon op de vloer monteren :) En qua efficiente ruimte merk je het ook niet echt.
Wat ook nog kan, als je niet heeeel groot is, is het hele spul achter je pickpanel monteren. Of tegen de voetensteun daar in een mooi kissie ofzo. Of onder de bestuurders stoel. Ik had zelf 2 kleine versterkers onder de bijrijders liggen, maar als je die al gaat bestukken kan je ook je eigen stoel gebruiken ;) Of bij de voeten van je kleine in een kistje want die komt voorlopig toch nog niet met zn benen op de grond.
Of tegen de rug van de achterbank.
Moet ik nog ff doorgaan? :P
Nee kap maar :wink: Kofferbak paar cm omhoog gooien lijkt me nog de beste optie. Is ook mooi stealth. Bovendien is de versterker best groot maar niet overdreven hoog. Goeie tip! Hoewel ik het al vaker gezien heb, was het nog niet als optie in me opgekomen.
Onder de stoelen had ik al bekeken, maar vond ik niet OK (het ding is 57 cm. lang).
Kofferbak wil ik echt geen cm van missen, niet in de lengte en niet in de breedte, maar hoogte mis je idd minder. Goede optie dus.
Kickpanel gaat em echt niet worden, qua ruimte.
Kistje bij de voeten van de purken niet stealth en niet origineel genoeg.
Nou ja, morgen begint mijn opleiding weer, we zullen zien hoeveel tijd ik dan nog kan vrijmaken voor wat fatsoenlijke ICE :D
Zo hehehe de pluskabel ligt binnen, wat een gemier om die kabel door die tule te krijgen :?
Mooi plekje uitgedacht voor de zekering (die komt onder de rand schuin boven de aircocompressor, door dat gekloot om die kabel door de tule te krijgen brak tot twee keer aan toe de kabel van de trekveer dus de kabel is een stukje korter geworden. Dan maar geen eervolle emma vermelding :)
Hopelijk komen morgen m'n krimpkousen en cinch stekkers van conrad binnen.
Als laatste nog een aantal kabels voorzien van een snakeskin, nu eerst wachten want ik heb geen vel meer over van dat strijken.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Met de massa gaat helemaal goed komen, ander vraagje, hoe krijg ik toegang tot de tweeters? moet ik dan eerst het rooster eruit wippen of is er een andere manier?
Let op, ik heb een type II he :D
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Je kan em zien zitten als je deur openstaat :wink:
Voor plus (en massa) kabel is er bij mij een gat geboord aan bestuurderszijde achter onder de paravanplaat zo hoog mogelijk tegen de ruit.
op plaatje is de onderste via "het dopje"
http://i165.photobucket.com/albums/u60/stooftaker/XM%20DLS/bypassklaar.jpg
en de plaats van het gat voor de stroomtoevoer
http://i165.photobucket.com/albums/u60/stooftaker/XM%20DLS/DSC04717.jpg
meer foto's zijn voorraadig indien gewenscht
Ik zal vanavond nog eens goed kijken dan maar ik zag hem zo 123 niet......
Meer foto's graag, per mail?
Net even een 40 meter snakeskin 5-9 en 40 meter 8-15 bestelt, gemiddeld voor nog geen 0.39 eurocent de meter :schater: :schater:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
http://s165.photobucket.com/albums/u60/stooftaker/XM%20DLS/#!cpZZ3QQtppZZ32
pagina 3 "het dopje"
pagina 11 gaatje voor stroom. :wink:
Die valt dus weg achter het spatscherm.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ik geloof dat er naast de kabelboom ingang aan de bijrijderskant ook nog een dop/gat zit waar je pluskabel doorheen kan, hoef je ook geen gaten te boren in je chassis met alle roestrisico's
je zou hem moeten kunnen zien zitten.
T dopje zat bij mij in de ruimte tussen voorscherm en scharnierpunten deur.
Mocht ie achter t scherm vallen kun je ook de thule niet gebruiken zonder em af te knijpen :wink:
hier een plaatje van een blauwe bij renard, hier is de deur er nog in en het zijscherm weg :wink:
volgens moi was dit een t2 :problem:
Ah bedankt voor de tip.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Dammmm, de leverancier is erachter gekomen dat ze de prijs helemaal niet goed hadden :twisted: . Jammer maar helaas heb ik de boel nog niet binnen anders had ik er nog wel even over gevochten. Nu kost het me 0.70 per meter meer........ nog niet de wereld.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Zo, beginnetje gemaakt met de MDF plaat waarop straks de versterker moet komen. De afmetingen zijn goed, morgenavond met de bovenfrais de sparing voor de balk maken en de randen even mooi afronden. En dat ga ik lekker buiten doen :D Daarna zal ik foto's maken van wat precies de bedoeling is.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ben wel heel benieuwd hoe jij je versterker gaat plaatsen, het idee klinkt nl. goed. Ben alleen bang dat ik die lomperd van mij niet op dezelfde plek kwijt kan. Ik zit nog steeds te verzinnen waar ik dat ding ga laten, onder de passagiersstoel was ook al geen optie.
In iedergeval links achter tegen de wielkast aan.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ben ook benieuwd!
Ik heb gisteren de behuizing voor mijn midjes voor een eerste keer gespoten, na natuurlijk wat geschuurd te hebben.
t zal donderdag worden wanneer er nog eens geschuurd zal worden en dan nog eens aan t spuiten en dan vrijdag een derde laag vooraleer de blanke lak komt!
@Roger; Kan je niet de hele kofferbak paar cm omhoog gooien? Dan je de versterker en kabels gewoon op de vloer monteren :) En qua efficiente ruimte merk je het ook niet echt.
Wat ook nog kan, als je niet heeeel groot is, is het hele spul achter je pickpanel monteren. Of tegen de voetensteun daar in een mooi kissie ofzo. Of onder de bestuurders stoel. Ik had zelf 2 kleine versterkers onder de bijrijders liggen, maar als je die al gaat bestukken kan je ook je eigen stoel gebruiken ;) Of bij de voeten van je kleine in een kistje want die komt voorlopig toch nog niet met zn benen op de grond.
Of tegen de rug van de achterbank.
Moet ik nog ff doorgaan? :P
Kistje lijkt mij met die vermogens niet echt ideaal t.a.v. de koeling.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
zal meevallen hoor de warmte ontwikkeling, er worden geen zware subs mee aangestuurd, maar slechts een compo setje :wink:
Mijn 4 kanaler wordt ook niet warm van de compo, en de A3 (dualmono) voor de woofertjes in de deuren al evenmin.
Warmte zal pas ontstaan bij extreme belasting van de versterking :wink: Of bij "te zware speakers" voor de versterker.
Dan is ie te mooi om weg te stoppen :mrgreen:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
daarom heb ik ook dubbel gelaagd glas in mijn kofferbak gemaakt zodat je al dat moois kan zien :mrgreen:
Zo plaatje mdf t.b.v. het monteren van de versterker zit erin.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
aha op die manier.
Slim bedacht~!
Ja, dat dacht ik ook :lol: op de bodem zou ik er last van hebben, op de rugleuning van de bank zouden de achterpassagiers last kunnen krijgen van schroeven in hun rug dus dit leek me de beste optie. Ohja, de vulhals van de tank zit rechts dus leek me dit ook nog eens de veiligste kant met schroeven. :D
Vanavond eens even kijken of ik die lel van een voedingskabel naar binnen krijg. Er zit zoals Matthijs als zei een doorvoerrubber rechts voor die volgens mij nog genoeg ruimte bied.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
wat voor lel heb je gekocht? 25 mm kwadraat?
En wat voor zekering heb je? glas ANL of mini ANL?
Over glas komen steeds vaker negatieve geluiden, dus ik ben voor mijn A3 en A4 en soundprocessor en verlichting nog op zoek naar een mini ANL zekeringenhouder.
Jammergenoeg heeft DLS dit zelf (nog?) niet.
Moet dus nog ffkes verder met de glaszekeringen die ik nu heb.....
overigens "dit" zijn ANL zekeringen.
Die heb ik 3 gebruikt nu (normale maat)
de hoofdzekering op 10 cm van de accu is 200A de zekeringen die naar de A6 versterkers gaan zijn 100A.
Glaszekeringen die ik nu gebruik voor de A4 en A3 zijn 65 A
Versterkers zullen dus niet gauw door hun eigen zekeringen heengaan.
A6 is op 140 afgezekerd op de versterker en de A3 op 120. A4 heeft geen zekeringen :wtf:
Ja, 25 kwadraat.
De zekering (60A) is een ANL die zit standaard bij het aansluitset.
Moet alleen nog zien waar ik die neerzet.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Volgens regelgeving EMMA, en dat is qua veiligheid ook niet verkeerd, moet de "hoofdzekering" binnen 40 cm van het aansluitpunt (accu) zitten.
In vroegere wedstrijden kreeg je zelfs extra punten toegekend als de zekering (veel) dichterbij zat.
Ik heb de zekering nu op net geen 10 cm zitten aan de voorkant van het luchtfilterhuis.
Dat klinkt bijna als NEN-EN 50110 en die kan Mark dromen. :mrgreen:
@Wim: anders ik wel :mrgreen:
Nee kap maar :wink: Kofferbak paar cm omhoog gooien lijkt me nog de beste optie. Is ook mooi stealth. Bovendien is de versterker best groot maar niet overdreven hoog. Goeie tip! Hoewel ik het al vaker gezien heb, was het nog niet als optie in me opgekomen.
Onder de stoelen had ik al bekeken, maar vond ik niet OK (het ding is 57 cm. lang).
Kofferbak wil ik echt geen cm van missen, niet in de lengte en niet in de breedte, maar hoogte mis je idd minder. Goede optie dus.
Kickpanel gaat em echt niet worden, qua ruimte.
Kistje bij de voeten van de purken niet stealth en niet origineel genoeg.
Nou ja, morgen begint mijn opleiding weer, we zullen zien hoeveel tijd ik dan nog kan vrijmaken voor wat fatsoenlijke ICE :D
Zo hehehe de pluskabel ligt binnen, wat een gemier om die kabel door die tule te krijgen :?
Mooi plekje uitgedacht voor de zekering (die komt onder de rand schuin boven de aircocompressor, door dat gekloot om die kabel door de tule te krijgen brak tot twee keer aan toe de kabel van de trekveer dus de kabel is een stukje korter geworden. Dan maar geen eervolle emma vermelding :)
Hopelijk komen morgen m'n krimpkousen en cinch stekkers van conrad binnen.
Als laatste nog een aantal kabels voorzien van een snakeskin, nu eerst wachten want ik heb geen vel meer over van dat strijken.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
En de minkabel dan? Of pak je die via het chassis.
Zoja, hoe dik is de kabel van de accu naar het chassis eigenlijk?
2x4 kwadraat + je overgangsweerstanden?
meeste kabelsetjes zit een extra metertje - kabel bij met ogen om extra massa te maken vanaf je accu :wink:
je chassis geeft normaliter 35 mm kwadraat door is de standaard.... dus een dikkere kabel dan 35 met massa over t chassis heeft geen nut :lolno:
Met de massa gaat helemaal goed komen, ander vraagje, hoe krijg ik toegang tot de tweeters? moet ik dan eerst het rooster eruit wippen of is er een andere manier?
Let op, ik heb een type II he :D
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Pagina's