La Noir Verni werd XM V6 24V

3785 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni XM V6 12V

Ok Marco, wordt het juni. Vind het een pracht aanbod van je trouwens, tof!
Ik denk dat ik haar nu ga schorsen en wegzetten op blokjes (niet de velgen, maar gewoon hout blokjes). In de nabije toekomst dus even geen LNV op de meetings. Dat wordt La TRS!

edit: klopt Maarten: aan een kant zitten de wielen natuurlijk vast, maar ik denk wel dat we een heel eind kunnen komen.

Xsara Coupe
afbeelding van Xsara Coupe
Re: La Noir Verni XM V6 12V

Correctie: aan beide kanten zitten de wielen vast... 1 kant om over te kantelen, 1 kant om hem op te tillen... Ik zou ABSOLUUT geen subframe bouten en dergelijke los gaan draaien in de kantelbrug... Daar is deze niet voor geschikt... Je wielophanging zit daar namelijk ook aan vast...

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni XM V6 12V

Oh... bummer.. Dan moet het dus toch op een 2 kolommer. Hmmm think think :????

Citrophile
afbeelding van Citrophile
Re: La Noir Verni XM V6 12V

Ken je een Doe Het Zelf garage bij jou in de buurt?

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni XM V6 12V

Jawel, nog geen 3 km hier vandaan. ( weet ik ook pas sinds een week of 6 :lolno: ) Maar afgezien van los draaien en inspecteren kun je dan weinig doen denk ik. Ja, misschien toch de boel opnieuw leggen...ook de handremkabel ligt niet goed.
Hmmm...toch maar een afspraak maken? Wie gaat er niet naar de ALV zaterdag? :mrgreen:

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus
Re: La Noir Verni XM V6 12V

Als je daadwerkelijk een brug regelt dan zit ik er zwaar over te denken om toch jou kant op te komen. :wink:

maartenh
afbeelding van maartenh
Re: La Noir Verni XM V6 12V

Dat is zeker niet op zondag open? :roll:

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: La Noir Verni XM V6 12V

misschien kun je vrijdag een start maken en dan zaterdag verder?En dat LNV dan blijft staan natuurlijk.Ik heb helaas geen tijd dit weekend, anders was ik je graag komen helpen

Citrophile
afbeelding van Citrophile
Re: La Noir Verni XM V6 12V

ik ga zaterdag juist naar de ALV...

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni XM V6 12V

Kan ook allemaal wel later, was meer een geintje. Die brug betaal je per uur, zondag's niet open. Misschien komende week.

Xsara Coupe
afbeelding van Xsara Coupe
Re: La Noir Verni XM V6 12V

In het weekend? Ik dacht het niet Mike :twisted: Het is je geraden dat jij dan met je auto in Hedel op de voorjaarsmeeting staat :mrgreen:

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni XM V6 12V

:mrgreen: Zekers, maar wel met een witte...

Citrophile
afbeelding van Citrophile
Re: La Noir Verni XM V6 12V

Prima,ik ben nieuwsgierig naar jouw nieuwe dame 8)

Citrophile
afbeelding van Citrophile
Re: La Noir Verni XM V6 12V

Schema's diravi aansluitingen/slangen.

Het diravi stuurhuis:
IMAGE(http://i288.photobucket.com/albums/ll171/Citrophile/Onderdelen/stuurhuisdiravi-1.jpg)

Het stuurkolom:
IMAGE(http://i288.photobucket.com/albums/ll171/Citrophile/Onderdelen/stuurkolom-1.jpg)

Toevoerslangen:
IMAGE(http://i288.photobucket.com/albums/ll171/Citrophile/Onderdelen/toevoerslangendiravi-1.jpg)

Retourslangen:
IMAGE(http://i288.photobucket.com/albums/ll171/Citrophile/Onderdelen/retourslangendiravi-1.jpg)

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni XM V6 12V

Bedankt JP!

Vanmiddag toch maar weer onder LNV gekropen. Ze staat al 3 dagen op d'r rechter wielen schuin op het erf. De laatste hogedruk reiniging heeft veel modder en vet doen verwijderen waardoor een en ander wat beter herkenbaar is. Allereerst de leidingen die net achter de stofhoes van de stuurinrichting links voor goed bekeken met een bus remreinger en een zaklampje in de hand.
Om de plaats te bepalen eerst foto 1 daarna ingezoomd foto 2.

IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LB6EXTZZ.jpg)
IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JZSLMKHI.jpg)

Onder de auto net achter het stuurhuis kijk je op deze retour "aorta". Een doorzichtige leiding zit daarbij. Deze lekte behoorlijk. Ik heb hem zo goed mogelijk aangedrukt maar helemaal jofel is het niet. Het is denk ik wel de reden waarom de bol zo nat was altijd.

IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VPJYOAZO.jpg)

Vervolgens voor het eerst in mijn leven helemaal zelluf de bol verwijderd. Dat ging gemakkelijk...kon hem met de hand los draaien. Lijkt me ook niet jofel :roll: Maar het was wel nodig om meer ruimte en een beter zicht te krijgen.

IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-PYLETVSC.jpg)

Volgende foto zie je de leidingen onder en over de stabilisatorstang gaan. Hoewel er, zelfs na de schoon spuitbeurt, nog een hoop zand en vet zat lijken ze me niet klem te zitten. Ik was nl bang dat ier de beschadiging eventueel zou zitten:

IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-HSPY3BYA.jpg)

Vervolgens de plek achter de bol die verwijderd is. Onder meer zie ik een ronde "schijf". Deze zit op het stuurhuis. Net alsof er iets op gemonteerd moet zitten maar ik heb geen idee. ???

IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-HJOWLINN.jpg)
IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VXQ8DLN4.jpg)
IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-NTA7QWVO.jpg)
IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KFPIN6SH.jpg)

Ik kon geen leidingen vinden die een rare kronkel maakte of die geplet werden. De Bol weer terug geschroefd. XM op zijn wielen gezet en voor weer omhoog met de wielen los. Stationair laten draaien en met het stuurwiel gedraaid van uiterst links naar rechts etc. E kwam een klats LHM onderuit. Meteen uitgezet en er weer onder. Het kwam uit 2 gaatjes aan de onderzijde van de Diravi die weer nét vóór het stuurhuis ligt, zie foto hierna:

IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-SJTHOI3D.jpg)
IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-M4VVVYJE.jpg)
IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JYLXJEAM.jpg)
IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KGSTNAN3.jpg)

In de gaatjes horen zwarte rubberen afdekdopjes. Die zitten er maar net in en waren bij mij verdwenen. Wonderwel vond ik ze op het subframe terug. Het zal dus wel met het spuiten gebeurd zijn want zoveel LHM was ik nog niet verloren.

IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DX4RAU3L.jpg)

Eerst gekeken naar een alernatief om de gaatjes dicht te krijgen maar uiteindelijk toch die flut rubbertjes terug gezet. Ik weet eigenlijk niet of er over de rubbertjes nog een afdichting moet die bv in het midden van de schijf moet worden vastgezet. Weet iemand met diravi hoe dat bij hem zit? Na het terug zetten lekte het niet meer bij sturen.

IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LFVCFFXQ.jpg)

Daarna proefrijden, maar ik voelde al meteen dat er niets veranderd was. :evil: Of toch: Xenon lamp lv heeft de geest gegeven en de waarschuwing van motorkap open gaat niet meer uit. Hij gaat lekkert.... :?

Als iemand iets herkent op de foto's waarvan je denkt dat het niet klopt dan hoor ik dat heeeel graag natuurlijk!!

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus
Re: La Noir Verni XM V6 12V

De retour leiding op de foto's die lekt ziet er niet goed uit, ik mis daar ook dat nokje wat op de andere twee wel zit.
Zou er te veel grafiet in de leidingen van de het diravi systeem zitten!? Met andere woorden is het systeem apart te spoelen.
Dit stuurhuis is toch bij VanderLaan gerepareerd!? Wat is er toen gedaan!? Het blijft allemaal vaag en giswerk en toch komt er al meer naar boven door jou zoekwerk Mike, ik denk dat de expert's hier wel iets mee kunnen.

Xsara Coupe
afbeelding van Xsara Coupe
Re: La Noir Verni XM V6 12V

Gezien het feit dat het direct na de stabi operatie is gekomen, lijkt mij dat het niet met de stuurhuis reparatie te maken heeft... Met het iets laten zakken van het subframe kan zo'n retour slangetje ook al iets los getrokken worden... De grote vraag: Zie je wel LHM door het retour slangetje stromen Mike? het ding is toch doorzichtig...

Wat er op die aansluiting zou moeten, geeeeeeeeeeen idee. Wellicht JP?

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni XM V6 12V

Bij vdL is in januari 2010 een nieuw rubber in de buis van het stuurhuis geperst zeg maar. Precies weet ik het niet want dat houden ze geheim, niemand anders kan nl die reparatie uitvoeren. Maar ik denk niet dat het hiermee te maken heeft. Destijds kwam de LHM achter de stofhoes uit het stuurhuis bij het draaien van de wielen. De LHM in het stuurhuis staat onder hoge druk. Hij is nog steeds mooi droog daar.

Welke nokjes bedoel je precies Wes?? Kun je dat aangeven op de foto? MArco, ik heb niet naar het slangetje gekeken tijdens draaiende motor. Hij zit wel vol LHM maar of het stroomt ?? Kun je dat zien denk je?? Morgen gaat ze weer op haar zijkant en ga ik alles weer eens na lopen. Het feit dat de monteur van van G ook constateerde dat de stuurbekrachtiging gewoon werkt, alleen het centreren niet, lijkt het me haast iets kleins, iets wat ik over het hoofd zie.
Verder heeft niemand dit ooit eerder gehad denk ik.
Bedankt voor jullie inbreng guys!

Citrophile
afbeelding van Citrophile
Re: La Noir Verni XM V6 12V

Ik ben benieuwd of ik straks wat vreemds kan vinden bij het subframe.

Wat Wes bedoeld, is de verdikking op het lekkend retourslangetje. Die is niet zichtbaar op de foto's.

De ronde schijf onderaan het diravi stuurhuis heb ik ook, bij mij zit het HA blok bij de radiateur en is duidelijk te zien.

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus
Re: La Noir Verni XM V6 12V

Je ziet de drie retour leidingen twee daarvan zijn droog en net boven het rubber waar de doorzichtige leiding er uit komt hebben twee van de drie een nokje zitten.
En nummer drie niet, hij is of te diep er in gestoken of af gebroken en er op nieuw in gestopt!?

wimb
afbeelding van wimb
Re: La Noir Verni XM V6 12V

Ik gok op het laatste, dat hij een stukje is ingekort. Die retourleidingen zitten redelijk losjes in het rubber blok en dat kan ook omdat de druk laag is. Ikzelf zou er een tie-wrap omheen doen en kijken of het dan niet meer lekt.
Verder wens ik jullie twee vandaag veel succes en hoop ik dat de oorzaak snel gevonden wordt en makkelijk op te lossen is.

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni XM V6 12V

Wat zijn jullie allemaal vroeg wakker...ah dat bedoel je met nokje Wes..idd die zit daar niet om. T rapje dus.!

stooftaker
afbeelding van stooftaker
Re: La Noir Verni XM V6 12V

of misschien een slangeklem? die kun je wat strakker zetten dan een tie-wrap.

Xsara Coupe
afbeelding van Xsara Coupe
Re: La Noir Verni XM V6 12V

Sja, als het nu lekvrij is.. Het kan in ieder geval geen invloed hebben op dit probleem...

arendonk
afbeelding van arendonk
Re: La Noir Verni XM V6 12V

EDIT

Citrophile
afbeelding van Citrophile
Re: La Noir Verni XM V6 12V

Vandaag zijn ben ik eerst bezig geweest met mijn centrifugaalregelaar, daarna hebben we de leidingen voor zover het ging van onderaf bekeken. Alleen enkele retourleidingen leken ons niet helemaal lekker te zitten maar we konden niet echt iets aanwijzen dat de oorzaak kon zijn.

Ik heb vooraf en klein stukje met LNV gereden, de diravi werkt behoorlijk goed qua bekrachtiging als terugdraaien. Bijna een CX diravi qua hydraulisch gevoel. Het enige is dat het stuur geen nulstand lijkt te hebben met het rechtuit rijden. In de nulstand moet het stuur vastgehouden worden, een lichte verdraaing vanuit de nulstand wordt al versterkt doorgegeven. Een beetje te vergelijken met magneten met dezelfde polen die elkaar afstoten in de nulstand.

Aan het einde van de dag gingen we nog even langs de pomp en toen zei Mike dat zijn diravi het al wat beter lijkt te doen.

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus
Re: La Noir Verni XM V6 12V

Dat zou goed nieuws zijn!! 8)

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni XM V6 12V

:wtf: Effe wat bankzaken wezen doen, maw compleet van de wereld geweest, maar idd er lijkt wwer wat verbetering te zijn, hiermee kan k wel leven. Ze komt iig nu weer snel terug wat in mijn rappe bochtenwerk 8) echt onontbeerlijk is.
De retour toch met een T rap vastgezet. Heel voorzichtig zodat de diameter niet wijzigt. Met een slangeklem had miscchien ook gekund maar voor mijn gevoel zit een mini t rapje beter. Even in de gaten houden.

Een Xenon lamp was stuk. We hebben alles gedemonteerd en omgewisseld en de dure chinese ballast van Bart is kapotowice. For the time being even de balast van een van de verstralers om het dimlicht gezet. Dat werkt wel, maar er zit toch verschil in kleur geel in. Kan nu wel weer 's avonds de weg op. Verder had ik sinds gisteren constant de melding op het display dat de motorkap open stond. Ook nog naar gekeken, waarschijnlijk een brakke schakelaar, zucht, maar heel leuk: vanmiddag aan het eind van de dag deed ze weer normaal. Nog even een belgisch kasseien weggetje over geblazen, vol met kuilen. Dit doe ik omdat dat de enige manier is om de boord computer aan de praat te krijgen. Alleen tijdens díe hobbels geeft ze heel even het verbruik neer. IK vermoed nog steeds de brandstofpomp stekker, die heb ik nog niet gecontroleerd.

Nu deze week vlug velg 3 en 4 afmaken, dan is ze klaar voor de foto sessie met LA TRS et LA DS!

Citrophile
afbeelding van Citrophile
Re: La Noir Verni XM V6 12V

Ik heb de messing busjes bij me en nu nog steeds :lol: ...ik had ze moeten pakken en meteen aan je geven. Komt de volgende keer dan weer :wink:

wimb
afbeelding van wimb
Re: La Noir Verni XM V6 12V

eXpelliarMus zegt:

Dat zou goed nieuws zijn!! 8)

+1

Pagina's