Dit zijn staal of rvs spaghetti's.. Heel iets anders dan de gemiddelde citro en de constructie is buitengewoon ruk.. Ook bij goede zie je al lichte lekkage sporen..
Zit niet heel kwlitatief goed in elkaar, maar qua engineering wel leuk te zien.. Onder een citro verwacht je af fabriek geen spaghetti!
Helaas, typisch Frans: geweldige ideëen :angel:, maar met de Franse slag uitgevoerd :thumbdown:.
Dat is ook één van de redenen waarom een ZPJ4 duur is op termijn, tenzij het spruitstukprobleem verholpen is.
Voor zover ik weet hebben de 1.9 16v, ZPJ4 24v en de 2.0 16v 167pk RFS origineel spaghetti spruitstukken vanaf fabriek.
@Mike, laat de metalen mantels om de spruitstukken weg. Die houden de warmte vast voor de kats, maar daardoor worden de spruitstukken met name het achterste spruitstuk te heet en gaan daardoor scheuren en lekken.
Dit heb ik wel even door gespeeld naar EJ. Lijkt me zinvol gezien de enorme hitte die het blok kan genereren. Goddamme, ik mot echt wintersloffen gaan regelen. Met een automaatje op nieuwe zomer MIchelin's was nog wel te doen, maar dit word even anders.
Mag ik je de goodyear ultragrip 8's aanraden? Maatje 205/65/15 he..
Heb al veel winterbanden gereden (michelin 2x, nokian, vredestein, dunlop etc) en tot op heden bevallen deze het best en zijn nog redelijk betaalbaar.. Komen ook hoog uit de anwb en adac test!
Goodyear 8 en de nieuwe Michelin AP4 zijn idd als beste getest. Ik zit te wachten tot mijn setje ap4's binnen komen.
Heb voor de winterbandjes overigens wel een maatje smaller genomen dan de 205. Smal is toch net ff meer druk op de weg... Scheelt ook aanzienlijk in prijs. Die winter krengen zijn niet echt goedkoop.... of ik ff 160 euro p/st incl alles wil aftikken voor die ap4's :|
Zou kunnen hoor, laatste keer dat ik het nakeek zag ik 60 staan. De meesten geven de voorkeur aan 65 omdat het net ff wat mooier zou staan en het verschil minimaal is.
Wat ben jij voor een rondje GY8 kwijt uit en thuis ? In de consumenetngids wordne die GY8 en AP4 als beste aangegeven waarbij de GY door de prijs de betere koop zouden zijn. Daar gaat het echter om T banden en een iets andere maat met 15" dus die prijs zegt niet veel.
Vandaag met een doos appelflappen op zieken-bliksem-bezoek met geweest in Abbenes.
Sjonge jonge, de operatie is nog in volle gang! Wel even schrikken als je wijffie er zo bij ligt zeg :shock: Gevraagd aan de monteur of-ie-het-wel een leuk werkje vond. Hij was erg enthausiast. Deze swap hadden ze nog niet uitgevoerd en het is geconcentreerd werk, maar hij vond het erg leuk om te doen. Wel zo prettig natuurlijk, beter dan dat er iemand aan staat te werken die niet kan wachten tot het 5 uur is. Ze waren net met de koppeling bezig.
Zoals gezegd; het zaakje hangt er grotendeels in en de handbakpook steekt al door de console! Een uitzoekprobleempje wordt nog de stekker verbinding van de ZPJ4, die rond is naar de rechthoekige ZPJ stekker. Dit moet draadje voor draadje uitgezocht worden en appart verbonden. Gesproken over de hitte schildjes. EJ was het maar deels eens met de aangedragen argumenten. Vooraan zou hij ze er zeker niet afhalen. Voor de beste prestaties is het namelijk belangrijk dat het spruitstuk heet blijft en geen afkoeling krijgt van de rijwind waar ze dan extra aan bloot zou staan. Heeft te maken met engineflow dacht ik. Ik ga maar even op EJ af met alle respect voor jullie. De achterste laat ik ook maar zitten. Ik heb nu ook een nieuwe airco compressor, want die zat natuurlijk ook op het 24v blok vast. Onder de computerkast bleek een roest gat te zitten! Wordt ook meteen gelast.
Ik had ook een vrij nieuwe uitlaat meegenomen, die ik samen met Matthijs nog gesloopt heb. Deze gaan ze aanpassen zodat hij gebruikt kan worden op 't ZPJ4 voorste deel. (kat's?) Op termijn idd vervangen door een RVS uitlaat. Voor de toekomstige winterbanden, welk merk weet ik nog niet, heb ik ook 4 Speedline's gekocht die ik nog laat stralen en poedercoaten. Kleur weet ik nog niet. Zomers gaan de blokjes erop. Vond EJ ook wel het gaafste omdat ze van de SM wieldoppen zijn afgeleid.
Heb meteen het tasje met 3000K ballasts afgegeven die ik van Wes had overgenomen En ik heb nog spiksplinter nieuwe old stock gele mistlampen hier liggen, die zet ik er nu ook op als LNV II weer thuis is. Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat rijden. EJ heeft het over de snelle gasrespons van dit blok. Ook over het verbruik trouwens. Maar ze liep al 1:7 dus veel slechter zal het niet worden 8)
Nah, Pix's!
En dit is de overleden donerende dame geweest. Eerste eigenaar was een australische piloot die in NL was gestationeerd. Daarna van een oudere man uit Amsterdam, die m rondom lekker butste.
Even de moderator uitgehangen en een schuin streepje gezet zodat de derde foto ook zichtbaar is. :wink:
Verder kan ik alleen maar zeggen dat ik het indrukwekkend vind. Chapeau! Voor Van der Laan voor de klus en voor jou Mike voor je moed.
Wel adviseer ik je om de voorste traverse tegen roest te laten behandelen. Nu kun je er goed bij, straks staan de radiateurs er op.
Wohooohw, wat een jeuk krijg ik van dit soort foto's zeg. Vooral degene met die vette gaskleppen erop!
Een en ander neemt al leuk vorm aan! Gedurfd project, alle hulde voor de mannen in Abbenes. Ik blijf dit op de voet volgen!
Even de moderator uitgehangen en een schuin streepje gezet zodat de derde foto ook zichtbaar is. :wink:
Verder kan ik alleen maar zeggen dat ik het indrukwekkend vind. Chapeau! Voor Van der Laan voor de klus en voor jou Mike voor je moed.
Wel adviseer ik je om de voorste traverse tegen roest te laten behandelen. Nu kun je er goed bij, straks staan de radiateurs er op.
Dankje Wim, kwam er al niet achter waarom die nie wilde nie! Vergat nog een foto voor de heren electronizie:
Citrophile zegt:
Schitterende actie :thumbup:
Misschien ook nog een idee om het climat control paneel over te zetten als dat gaat?
It crossed my mind JP, but then again: Dit project vergt al een enorme aanslag op mijn budget. Natuurlijk kan ik het vragen maar er komt alleen werk bij en het wordt weer duurder. Ik heb ook nog een Ninefourthy staan waar nog een koppeling en een zeer uitgebreide grote beurt aan zit te komen. De Traffic heeft net een nieuwe koppeling a raison 900,= ex. Dus ik moet echt wel een beetje op de kosten letten. Wat niet weg neemt dat ik wel weer heeeel erg blij ben met LNV II. Dus ik krijg er ook wel wat voor terug.
Het subframe wordt idd ontroest en behandeld, evenals andere plekken die nu goed zichtbaar worden. Had ik vandaag ook gemeld.
Nog een vraagje: Wat is een een vacuümbalg voor het ACAV-systeem???
Moet je de verschillen/overeenkomsten in 'pinning' van die stekkers weten Mike?
Het ACAV-systeem geeft in 2 stappen steeds meer lucht beschikbaar aan de motor bij hogere toerentallen. (Ff zo kort mogelijk uitgelegd.)
De balgen zorgen voor het opentrekken van een extra luchtklep waardoor er extra lucht ter beschikking komt.
Over dit systeem moet het nodige te vinden zijn op internet. Werd in de (steviger gemotoriseerde) Xants ook toegepast, en is een mooie manier om gedoseerd meer lucht toe te voeren wanneer nodig.
Het ACAV-systeem geeft in 2 stappen steeds meer lucht beschikbaar aan de motor bij hogere toerentallen. (Ff zo kort mogelijk uitgelegd.)
Nee zo werkt het volgens mij niet. Een inlaat werkt ideaal op 1 toerental. Wat acav doet is de lucht anders sturen door de klepjes te bedienen waardoor je op meerdere toerentallen een ideale lengte van je luchtinlaat hebt.
De 24v rijders vinden dit de o zo verslavende schop in je rug bij 5500 toeren.
is idd een erg mooi systeem dat werkt zoals Maarten aangeeft. Door een vacuüm dat op een specifiek moment optreed word de luchtweg veranderd en krijg je een flinke duw extra rond de 5k rpm. krijg je die duw niet dat is er meestal een vacuüm probleem.
Mike, ik heb het ws ff gemist, blijft er wel een diravi in zitten of schakel je over op het relatief drogere diras ?
Misschien ook nog een idee om het climat control paneel over te zetten als dat gaat?
Paneeltje, servomotortjes en kabelboom meenemen en dat later zelf (laten) doen. Behalve de recirculatiekleppen stelt die operatie niet veel voor. :wink:
@Maarten:Wat is een 7812? 1664 ken ik wel!
@Gomp: Ga je schamen in de hoek!
@Detlev: We doen een ruil. Ik krijg wat ik nodig heb en vdLaan krijgt wat er uit komt.
@Stoof: Sloper staat er nog, momenteel dan!
@Wim: Juist ja, dan laat ik het vdL toch het liefste doen. Heb een mail gestuurd wat het moet kosten.
Ik ben voornemens aan LNV II niet meer zoveel zelf te doen jongens. Wat carrosserie werk ala, maar ga niet meer aan de techniek frotten, ofzo min mogelijk.
[quote="La Noir Verni
Ik ben voornemens aan LNV II niet meer zoveel zelf te doen jongens. Wat carrosserie werk ala, maar ga niet meer aan de techniek frotten, ofzo min mogelijk.[/quote]
ohhhh, Mike gaat op stand chauffeuren. Hij wil geen vuile handen meer...
Mike, vraag dan even aan vdLaan wat ze moeten hebben voor die buis die van compressor naar condensor loopt... Ik zat vanochtend wéér met ernstig beslagen ramen...
Het gaat dus voorspoedig met de plastische chirurgie van LNV bij dokter VDL. :clap:
Ze zijn lekker bezig in Abbenes zo te horen! Ik ben heel erg benieuwd :)
HiddenPlaces.nl - Creative & Artistic Photography
Helaas, typisch Frans: geweldige ideëen :angel:, maar met de Franse slag uitgevoerd :thumbdown:.
Dat is ook één van de redenen waarom een ZPJ4 duur is op termijn, tenzij het spruitstukprobleem verholpen is.
Voor zover ik weet hebben de 1.9 16v, ZPJ4 24v en de 2.0 16v 167pk RFS origineel spaghetti spruitstukken vanaf fabriek.
Dit heb ik wel even door gespeeld naar EJ. Lijkt me zinvol gezien de enorme hitte die het blok kan genereren. Goddamme, ik mot echt wintersloffen gaan regelen. Met een automaatje op nieuwe zomer MIchelin's was nog wel te doen, maar dit word even anders.
Mag ik je de goodyear ultragrip 8's aanraden? Maatje 205/65/15 he..
Heb al veel winterbanden gereden (michelin 2x, nokian, vredestein, dunlop etc) en tot op heden bevallen deze het best en zijn nog redelijk betaalbaar.. Komen ook hoog uit de anwb en adac test!
Goodyear 8 en de nieuwe Michelin AP4 zijn idd als beste getest. Ik zit te wachten tot mijn setje ap4's binnen komen.
Heb voor de winterbandjes overigens wel een maatje smaller genomen dan de 205. Smal is toch net ff meer druk op de weg... Scheelt ook aanzienlijk in prijs. Die winter krengen zijn niet echt goedkoop.... of ik ff 160 euro p/st incl alles wil aftikken voor die ap4's :|
originele maat is overigens 205/60.
Dat verschilt per motorisering.. Zelfs hand of automaat verschilt..
Ap ken ik.. Goodyears waren hier goedkoper en zijn gewoon echt toppers!
60 of 65 bedoel je ?
Zou kunnen hoor, laatste keer dat ik het nakeek zag ik 60 staan. De meesten geven de voorkeur aan 65 omdat het net ff wat mooier zou staan en het verschil minimaal is.
Wat ben jij voor een rondje GY8 kwijt uit en thuis ? In de consumenetngids wordne die GY8 en AP4 als beste aangegeven waarbij de GY door de prijs de betere koop zouden zijn. Daar gaat het echter om T banden en een iets andere maat met 15" dus die prijs zegt niet veel.
Vandaag met een doos appelflappen op zieken-bliksem-bezoek met geweest in Abbenes.
Sjonge jonge, de operatie is nog in volle gang! Wel even schrikken als je wijffie er zo bij ligt zeg :shock: Gevraagd aan de monteur of-ie-het-wel een leuk werkje vond. Hij was erg enthausiast. Deze swap hadden ze nog niet uitgevoerd en het is geconcentreerd werk, maar hij vond het erg leuk om te doen. Wel zo prettig natuurlijk, beter dan dat er iemand aan staat te werken die niet kan wachten tot het 5 uur is. Ze waren net met de koppeling bezig.
Zoals gezegd; het zaakje hangt er grotendeels in en de handbakpook steekt al door de console! Een uitzoekprobleempje wordt nog de stekker verbinding van de ZPJ4, die rond is naar de rechthoekige ZPJ stekker. Dit moet draadje voor draadje uitgezocht worden en appart verbonden. Gesproken over de hitte schildjes. EJ was het maar deels eens met de aangedragen argumenten. Vooraan zou hij ze er zeker niet afhalen. Voor de beste prestaties is het namelijk belangrijk dat het spruitstuk heet blijft en geen afkoeling krijgt van de rijwind waar ze dan extra aan bloot zou staan. Heeft te maken met engineflow dacht ik. Ik ga maar even op EJ af met alle respect voor jullie. De achterste laat ik ook maar zitten. Ik heb nu ook een nieuwe airco compressor, want die zat natuurlijk ook op het 24v blok vast. Onder de computerkast bleek een roest gat te zitten! Wordt ook meteen gelast.
Ik had ook een vrij nieuwe uitlaat meegenomen, die ik samen met Matthijs nog gesloopt heb. Deze gaan ze aanpassen zodat hij gebruikt kan worden op 't ZPJ4 voorste deel. (kat's?) Op termijn idd vervangen door een RVS uitlaat. Voor de toekomstige winterbanden, welk merk weet ik nog niet, heb ik ook 4 Speedline's gekocht die ik nog laat stralen en poedercoaten. Kleur weet ik nog niet. Zomers gaan de blokjes erop. Vond EJ ook wel het gaafste omdat ze van de SM wieldoppen zijn afgeleid.
Heb meteen het tasje met 3000K ballasts afgegeven die ik van Wes had overgenomen En ik heb nog spiksplinter nieuwe old stock gele mistlampen hier liggen, die zet ik er nu ook op als LNV II weer thuis is. Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat rijden. EJ heeft het over de snelle gasrespons van dit blok. Ook over het verbruik trouwens. Maar ze liep al 1:7 dus veel slechter zal het niet worden 8)
Nah, Pix's!
En dit is de overleden donerende dame geweest. Eerste eigenaar was een australische piloot die in NL was gestationeerd. Daarna van een oudere man uit Amsterdam, die m rondom lekker butste.
Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen Mike!! Geweldige operatie, leuke foto's
Super foto's , ben benieuwd!!
Luceo non uro....
Even de moderator uitgehangen en een schuin streepje gezet zodat de derde foto ook zichtbaar is. :wink:
Verder kan ik alleen maar zeggen dat ik het indrukwekkend vind. Chapeau! Voor Van der Laan voor de klus en voor jou Mike voor je moed.
Wel adviseer ik je om de voorste traverse tegen roest te laten behandelen. Nu kun je er goed bij, straks staan de radiateurs er op.
Ziet er allemaal voorspoedig uit Mike!
Wat doe je met de zpj restanten ? Had je daar nog plannen mee of zijn er met EJ afspraken ?
Wohooohw, wat een jeuk krijg ik van dit soort foto's zeg. Vooral degene met die vette gaskleppen erop!
Een en ander neemt al leuk vorm aan! Gedurfd project, alle hulde voor de mannen in Abbenes. Ik blijf dit op de voet volgen!
Schitterende actie :thumbup:
Misschien ook nog een idee om het climat control paneel over te zetten als dat gaat?
Topperrrrrrr. 8)
Dankje Wim, kwam er al niet achter waarom die nie wilde nie! Vergat nog een foto voor de heren electronizie:
It crossed my mind JP, but then again: Dit project vergt al een enorme aanslag op mijn budget. Natuurlijk kan ik het vragen maar er komt alleen werk bij en het wordt weer duurder. Ik heb ook nog een Ninefourthy staan waar nog een koppeling en een zeer uitgebreide grote beurt aan zit te komen. De Traffic heeft net een nieuwe koppeling a raison 900,= ex. Dus ik moet echt wel een beetje op de kosten letten. Wat niet weg neemt dat ik wel weer heeeel erg blij ben met LNV II. Dus ik krijg er ook wel wat voor terug.
Het subframe wordt idd ontroest en behandeld, evenals andere plekken die nu goed zichtbaar worden. Had ik vandaag ook gemeld.
Nog een vraagje: Wat is een een vacuümbalg voor het ACAV-systeem???
Moet je de verschillen/overeenkomsten in 'pinning' van die stekkers weten Mike?
Het ACAV-systeem geeft in 2 stappen steeds meer lucht beschikbaar aan de motor bij hogere toerentallen. (Ff zo kort mogelijk uitgelegd.)
De balgen zorgen voor het opentrekken van een extra luchtklep waardoor er extra lucht ter beschikking komt.
Over dit systeem moet het nodige te vinden zijn op internet. Werd in de (steviger gemotoriseerde) Xants ook toegepast, en is een mooie manier om gedoseerd meer lucht toe te voeren wanneer nodig.
C 8) 8) L !!!
7812 ertussen :lol:
Maar wat een klus zeg,
Nee zo werkt het volgens mij niet. Een inlaat werkt ideaal op 1 toerental. Wat acav doet is de lucht anders sturen door de klepjes te bedienen waardoor je op meerdere toerentallen een ideale lengte van je luchtinlaat hebt.
De 24v rijders vinden dit de o zo verslavende schop in je rug bij 5500 toeren.
is idd een erg mooi systeem dat werkt zoals Maarten aangeeft. Door een vacuüm dat op een specifiek moment optreed word de luchtweg veranderd en krijg je een flinke duw extra rond de 5k rpm. krijg je die duw niet dat is er meestal een vacuüm probleem.
Mike, ik heb het ws ff gemist, blijft er wel een diravi in zitten of schakel je over op het relatief drogere diras ?
Wat ben jij een nerd met die opmerking. :roll:
Zeg Mike, is de héle airco overgezet?
Want dan wil ik wel de onderdelen van de oude hebben! Of is dat ook weer anders tussen een type I en II?
Ik zoek nog steeds naar de buisjes :(
En een handtekening!!!!
Paneeltje, servomotortjes en kabelboom meenemen en dat later zelf (laten) doen. Behalve de recirculatiekleppen stelt die operatie niet veel voor. :wink:
ziet er goed uit XMike.
Enne is die slopert er nog?
ik zag zomaar dat daar nog de originele radio inzit......
@Maarten:Wat is een 7812? 1664 ken ik wel!
@Gomp: Ga je schamen in de hoek!
@Detlev: We doen een ruil. Ik krijg wat ik nodig heb en vdLaan krijgt wat er uit komt.
@Stoof: Sloper staat er nog, momenteel dan!
@Wim: Juist ja, dan laat ik het vdL toch het liefste doen. Heb een mail gestuurd wat het moet kosten.
Ik ben voornemens aan LNV II niet meer zoveel zelf te doen jongens. Wat carrosserie werk ala, maar ga niet meer aan de techniek frotten, ofzo min mogelijk.
zo'n 7812 zal wel een 24 V(olt) naar 12 V(olt) omvormertje zijn schat ik zo :lol:
[quote="La Noir Verni
Ik ben voornemens aan LNV II niet meer zoveel zelf te doen jongens. Wat carrosserie werk ala, maar ga niet meer aan de techniek frotten, ofzo min mogelijk.[/quote]
ohhhh, Mike gaat op stand chauffeuren. Hij wil geen vuile handen meer...
Mike, vraag dan even aan vdLaan wat ze moeten hebben voor die buis die van compressor naar condensor loopt... Ik zat vanochtend wéér met ernstig beslagen ramen...
En een handtekening!!!!
Pagina's