Intussen een kleine 1000km sinds afgelopen maandag gereden. En tot volle tevredenheid, er is geen enkele lekkage meer. We hebben een droge stoep!
Maar een XM is geen XM als ze je niet op een andere manier gaat klieren, wat LNV dus ook doet. Al een aantal dagen deze melding:
En natuurlijk aan de achterzijde:
Juist: niets aan de hand dus. Daarom de LA stekkers maar een los gehad, de aarde gecontroleerd en alle lampjes vervangen door nieuwe. Niente effecto! :problem: Kreeg het niet opgelost. Suggesties??
Daarom maar met de witte zijknipperts uit China aan de slag gegaan. Die passen natuurlijk niet lekker en zien er niet uit zónder het piep kleine zwarte kunstof kadertje wat om de originele wél zit.
Dus die moesten eraf. Niet eenvoudig om dat voor elkaar te krijgen. Met de föhn warm gemaakt en toen ging het met een hoop gepiel wel. Daarna de framepjes (raar woord) overgezet op de witte knipperts en vast gelijmd.
Eind van de middag waren ze genoeg gedroogd en konden ze op de schermen. Alleen is het klemsysteem niet exact gelijk dus daar moest ik nog wat afvijlen. Daarna past het ook niet super dus met behulp van dikke dubbeltape vast gezet.
Ik vind het mooi staan op LNV! :lol:
Met de velgen ben ik nog niet verder. Ik heb op MP ook nog 607 velgen gevonden die de goede maat hebben. Maar misschien ga ik toch voor die van Enting. Is ook een prijs-issue want met losse velgen ben ik er nog niet, er moet ook nog rubber onder en die zijn in de maat 225/45 R17 ook niet goedkoop.
Hieronder die "Enting" velgen nogmaals en de 607 wielekes:
Mooi die witte knipperlichtjes op zo`n zwarte auto! :)
Wat ik ook erg gaaf vind is je 3e remlicht achter! Prachtig man!
Hoe heb je dat zo mooi geflikt ?
Vakmannetje hoor. :D
Die peug wielen zijn erg gaaf zeg. Wat moeten die opbrengen eigenlijk? Voordeel is wel dat je er niet mee hoeft te poederen hoewel je daar inmiddels ws wel kwantum korting krijgt.
De XM velgen passen qua uitstraling misschien wat beter bij je LNV, ze zijn wat pittiger. De peug velgen horen meer bij een minder sportieve uitstraling, meer luxe en comfi oid.
Die witte lampjes, heb je die heel schuine kant aan de achter of voorkant gezet ?
:) Nou die eer moet ik aan Marc geven hoor, die heeft het gemaakt voor mij. Als je ook ziets wil moet je m maar eens PB-en!
Die Peug's vragen ze 395,= voor maar zijn wel ongebruikt....zeggen ze... dus dat zie je pas als je in Almelo staat.
Die Enting's kosten 249,= inclusief wielbouten, ook wel fijn.
Ik ben nu op zoek naar used tyres. 225/50 R17.
En de schuine kant naar achteren natuurlijk!
En ja, ik héb de omgeving van het gat eerst schoongemaakt en in de wax gezet! :lol:
gebruikte banden ????? Dat meen je niet. na l je uitgaven kunnen gebruikte banden je toch geen besparing meer opleveren vrees ik. Als ze erg goedkoop zijn, zijn ze ws op en als ze nog goed zijn...tsja, kosten ze niet veel minder als nieuw. Daarnaast... Jij gaat het pedaal vloeren, wil je dan op banden rijden waar je de historie niet van kent? stoepjes op enzo kan een band behoorlijk beschadigen zonder dat je het ziet hoor.
die velgen prijzen vind ik overigens erg meevallen. zou je bij de peug nieuw bouten moeten kopen dan komt daar ws nog wel een 100 euro bij ben ik bang.
http://www.leboncoin.fr/voitures/289328064.htm?ca=17_s
deze lijken behoorlijk op de xm velgen, dan heb je een beetje een idee.
Tsja Gomp, nieuwe is het beste natuurlijk, maar ik moet toch echt een bietje rustig aan doen. Bovendien, als jij een keer een stoeprandje raakt verwisel je die band toch ook niet meteen daarna? :lol: En een week later rij je toch ook weer 180?? :wink:
Intussen een kleine 1000km sinds afgelopen maandag gereden. En tot volle tevredenheid, er is geen enkele lekkage meer. We hebben een droge stoep!
Maar een XM is geen XM als ze je niet op een andere manier gaat klieren, wat LNV dus ook doet. Al een aantal dagen deze melding:
Trek dat kastje nog eens uit je dashboard wat de melding van defecte verlichting doorgeeft. Zou maar zo kunnen dat er weer een weerstand stuk is.
Ik meende dat je dat als een eerder bij de hakken hebt gehad.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
En persoonlijk zou ik voor de 607 wielen gaan, al lijken ze me wel gebruikt.
Je ziet bruine randen waar de banden hebben gezeten en er zit balanceerlood op. :wink:
En btw; als ik een 205-60-15 band omreken naar 17 inch kom ik uit op 225-45-17.
Die maat is ook ietsje goedkoper dan een 225-50-17 band. :wink:
Mooie zijknippers Mike! Prachtig detailwerk, dat gepruts met de originele kadertjes enzo.
V.w.b. je foutmelding: damn had je nu toch maar dat kastje bij Marc meegesnoept afgelopen zaterdag!
Maarja berouw komt na de zonde... :oops: Ook ik denk dat het daarin zit, gezien je eerdere ervaring. Als je het ding nog een keer losmaakt, vervang dan preventief alle weerstanden, want deze zijn blijkbaar moegestreden.
Qua velgen kan ik je niet helpen helaas, want: if it ain't blokjes, it ain't me :D Hoewel etoiles ook erg mooi kunnen zijn. M.a.w. ik ben vooral van de contemporary originele velgen.
@Erik! Nee natuurlijk niet! :lol:
Ach Roger, ik kan jouw altijd pb-en voor zo'n soort onderdeeltje toch? Ik probeer donderdag eens wat van het dashboard te gaan slopen. Ik moet mijn boordcomputerscherm wisselen, dat kastje bekijken en gaan testen met de 24v klokkenwinkel die er nog steeds niet inzit. :roll: Dat laatste wordt nog een uitdaging. Bij vdL kregen ze de 24v klokkenwinkel niet goed. Werkte de oliedruk meter wel maar de benzinemeter weer niet. Nu zit de automaat versie ernog in.
Velgen heb ik inmiddels zat: Blokjes, Etoiles en Speedlines. Ginne Monte's dus nu alleen nog Lm 17". Ik neig steeds meer naar die Enting velgen, ook omdat daar al wielbouten bijzitten.
Voor banden ben ik nu bezig met 225/50 R17 Bridgstone Potenza's Y (tot 300 km/u) Dat moet snel genoeg zijn toch? 8)
En als Bridgestone goed is voor een BMW dan zal het voor LNV ook goed zijn...
Als er schema's nageplozen moeten worden (benzinemeter!) wil ik je best helpen, maar verwacht helaas niet á la minute uitsluitsel dan... Citroën-schema's zijn niet altijd even eenduidig (kuch - to say the least) en van de 24V wordt niet duidelijk aangegeven wat er nou precies anders is. Nog ff afgezien van de tijd die ik ter beschikking heb (virtually none)
Maar! Als ik je kan helpen zal ik het niet laten. Let me know.
EDIT: goed dat je geen Monte's hebt BTW. Worstjes horen niet bij een XM :wink:
Joh!
Maar zijn die wangen dan sterker ofzo...nou zal wel wat googlen.
Potenza's had ik onder mijn BMW, die vond ik best goed. Onder mijn Saab 2.3T had ik eerst Pirelli's. Goede band maar wel een herrie schopper als ze onder de 5 mm profiel duiken.
Ik kan het nergens meer zien, maar kan het 40 zijn geweest?
heb toch nog eens gezocht en vond dit op pagina 33 :mrgreen:
zegt:
De maat ET= 40 en J = 71/2. Banden 225/45 ZR18 Het comfort valt me errug mee. De vering vangt blijkbaar veel op. Alleen voel je dwars richels wat beter, maar nog altijd 10x minder als in een BMW of SAAB. Ik heb er nog geen stadsritten mee gemaakt maar als het zo blijft laat ik de comfortbolen toch even zitten. Er ziiten wel 2 merken banden op, voor een Aldi type en achter Avon ZZ3. Die ZZ3 wordt ook bij de Saxo cup gebruikt meen ik. Eerst balanceren en rijden. Bevalt het dan komen er voor ook Avon's op.
heb daar toen ook op gereageerd dat als ik nieuwe bandjes moet ik ook voor de 45-ers ga ipv 40.
Die laatste zien er wel aardig uit Gomp, das overigens bij mij om de hoek
Is idd geen onaardig wieleke maar 16". Vind ik nét te klein voor een grote auto als de XM
Cuijck is ook meer bij jou om de hoek niet XMike? kmmetje of 50 via de A50?
zolang je van dit soort dingen je maar verre houd...
http://www.leboncoin.fr/voitures/296439607.htm?ca=17_s
Zelfs de wagen zelf probeert er afstand van te nemen... :|
Haha inderdaad ja! Is voor het eerst dat ik een XM met gekromde tenen zie staan... :D
En dan ontbreken ook nog alle naafdoppen. Nee dan zijn SX-wieldoppen een sieraad vergeleken hierbij.
:shock: Vrij gruwelijk ja....
Luceo non uro....
Intussen een kleine 1000km sinds afgelopen maandag gereden. En tot volle tevredenheid, er is geen enkele lekkage meer. We hebben een droge stoep!
Maar een XM is geen XM als ze je niet op een andere manier gaat klieren, wat LNV dus ook doet. Al een aantal dagen deze melding:
En natuurlijk aan de achterzijde:
Juist: niets aan de hand dus. Daarom de LA stekkers maar een los gehad, de aarde gecontroleerd en alle lampjes vervangen door nieuwe. Niente effecto! :problem: Kreeg het niet opgelost. Suggesties??
Daarom maar met de witte zijknipperts uit China aan de slag gegaan. Die passen natuurlijk niet lekker en zien er niet uit zónder het piep kleine zwarte kunstof kadertje wat om de originele wél zit.
Dus die moesten eraf. Niet eenvoudig om dat voor elkaar te krijgen. Met de föhn warm gemaakt en toen ging het met een hoop gepiel wel. Daarna de framepjes (raar woord) overgezet op de witte knipperts en vast gelijmd.
Eind van de middag waren ze genoeg gedroogd en konden ze op de schermen. Alleen is het klemsysteem niet exact gelijk dus daar moest ik nog wat afvijlen. Daarna past het ook niet super dus met behulp van dikke dubbeltape vast gezet.
Ik vind het mooi staan op LNV! :lol:
Met de velgen ben ik nog niet verder. Ik heb op MP ook nog 607 velgen gevonden die de goede maat hebben. Maar misschien ga ik toch voor die van Enting. Is ook een prijs-issue want met losse velgen ben ik er nog niet, er moet ook nog rubber onder en die zijn in de maat 225/45 R17 ook niet goedkoop.
Hieronder die "Enting" velgen nogmaals en de 607 wielekes:
Nog maar even laten bezinken....
Mooi die witte knipperlichtjes op zo`n zwarte auto! :)
Wat ik ook erg gaaf vind is je 3e remlicht achter! Prachtig man!
Hoe heb je dat zo mooi geflikt ?
Vakmannetje hoor. :D
Die peug wielen zijn erg gaaf zeg. Wat moeten die opbrengen eigenlijk? Voordeel is wel dat je er niet mee hoeft te poederen hoewel je daar inmiddels ws wel kwantum korting krijgt.
De XM velgen passen qua uitstraling misschien wat beter bij je LNV, ze zijn wat pittiger. De peug velgen horen meer bij een minder sportieve uitstraling, meer luxe en comfi oid.
Die witte lampjes, heb je die heel schuine kant aan de achter of voorkant gezet ?
:) Nou die eer moet ik aan Marc geven hoor, die heeft het gemaakt voor mij. Als je ook ziets wil moet je m maar eens PB-en!
Die Peug's vragen ze 395,= voor maar zijn wel ongebruikt....zeggen ze... dus dat zie je pas als je in Almelo staat.
Die Enting's kosten 249,= inclusief wielbouten, ook wel fijn.
Ik ben nu op zoek naar used tyres. 225/50 R17.
En de schuine kant naar achteren natuurlijk!
En ja, ik héb de omgeving van het gat eerst schoongemaakt en in de wax gezet! :lol:
gebruikte banden ????? Dat meen je niet. na l je uitgaven kunnen gebruikte banden je toch geen besparing meer opleveren vrees ik. Als ze erg goedkoop zijn, zijn ze ws op en als ze nog goed zijn...tsja, kosten ze niet veel minder als nieuw. Daarnaast... Jij gaat het pedaal vloeren, wil je dan op banden rijden waar je de historie niet van kent? stoepjes op enzo kan een band behoorlijk beschadigen zonder dat je het ziet hoor.
die velgen prijzen vind ik overigens erg meevallen. zou je bij de peug nieuw bouten moeten kopen dan komt daar ws nog wel een 100 euro bij ben ik bang.
http://www.leboncoin.fr/voitures/289328064.htm?ca=17_s
deze lijken behoorlijk op de xm velgen, dan heb je een beetje een idee.
knappe knippers! jammer van het werk eraan, maar deze zijn toch zeker mooier dan de type 2 knippers.
De cuijck wielen waren het toch niet XMike?
Nee, Stoof, die naafdiameter was te klein :|
Tsja Gomp, nieuwe is het beste natuurlijk, maar ik moet toch echt een bietje rustig aan doen. Bovendien, als jij een keer een stoeprandje raakt verwisel je die band toch ook niet meteen daarna? :lol: En een week later rij je toch ook weer 180?? :wink:
das jammerrrrrrr
blijven zoeken he...
nieuwe C5 wielen zijn ook 5 gaats....
Trek dat kastje nog eens uit je dashboard wat de melding van defecte verlichting doorgeeft. Zou maar zo kunnen dat er weer een weerstand stuk is.
Ik meende dat je dat als een eerder bij de hakken hebt gehad.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Onder het dahs-kastje bedoel je? Hmmm, zou ook zomaar kunnen...
De witte knippers zien er mooi uit 8), met de velgen blijft het lastig qua smaak op een xm.
Mooie knipperlichtjes! :thumbup:
En persoonlijk zou ik voor de 607 wielen gaan, al lijken ze me wel gebruikt.
Je ziet bruine randen waar de banden hebben gezeten en er zit balanceerlood op. :wink:
En btw; als ik een 205-60-15 band omreken naar 17 inch kom ik uit op 225-45-17.
Die maat is ook ietsje goedkoper dan een 225-50-17 band. :wink:
Coen, ik heb nu 205/65 R15. Om nu niet al te plat te gaan dacht ik dus aan die 50 hoogte.
Effe die 607 wielen nog eens bekijken... :lol:
Kwijl! Heb je daar toevallig een marktplaats-linkje of serie/naam van?
Mooie zijknippers Mike! Prachtig detailwerk, dat gepruts met de originele kadertjes enzo.
V.w.b. je foutmelding: damn had je nu toch maar dat kastje bij Marc meegesnoept afgelopen zaterdag!
Maarja berouw komt na de zonde... :oops: Ook ik denk dat het daarin zit, gezien je eerdere ervaring. Als je het ding nog een keer losmaakt, vervang dan preventief alle weerstanden, want deze zijn blijkbaar moegestreden.
Qua velgen kan ik je niet helpen helaas, want: if it ain't blokjes, it ain't me :D Hoewel etoiles ook erg mooi kunnen zijn. M.a.w. ik ben vooral van de contemporary originele velgen.
@Erik! Nee natuurlijk niet! :lol:
Ach Roger, ik kan jouw altijd pb-en voor zo'n soort onderdeeltje toch? Ik probeer donderdag eens wat van het dashboard te gaan slopen. Ik moet mijn boordcomputerscherm wisselen, dat kastje bekijken en gaan testen met de 24v klokkenwinkel die er nog steeds niet inzit. :roll: Dat laatste wordt nog een uitdaging. Bij vdL kregen ze de 24v klokkenwinkel niet goed. Werkte de oliedruk meter wel maar de benzinemeter weer niet. Nu zit de automaat versie ernog in.
Velgen heb ik inmiddels zat: Blokjes, Etoiles en Speedlines. Ginne Monte's dus nu alleen nog Lm 17". Ik neig steeds meer naar die Enting velgen, ook omdat daar al wielbouten bijzitten.
Voor banden ben ik nu bezig met 225/50 R17 Bridgstone Potenza's Y (tot 300 km/u) Dat moet snel genoeg zijn toch? 8)
En als Bridgestone goed is voor een BMW dan zal het voor LNV ook goed zijn...
Als er schema's nageplozen moeten worden (benzinemeter!) wil ik je best helpen, maar verwacht helaas niet á la minute uitsluitsel dan... Citroën-schema's zijn niet altijd even eenduidig (kuch - to say the least) en van de 24V wordt niet duidelijk aangegeven wat er nou precies anders is. Nog ff afgezien van de tijd die ik ter beschikking heb (virtually none)
Maar! Als ik je kan helpen zal ik het niet laten. Let me know.
EDIT: goed dat je geen Monte's hebt BTW. Worstjes horen niet bij een XM :wink:
Heb ik potdorie mijn eigenste "arty-pic" niet geplaatst zie ik nu. Mooi die druppeltjes op de lak:
jammer, hij lijkt nu net als die groene. :lolno: :mrgreen: :mrgreen: :lol:
(volgens mij is het bedtijd, ik begin flauw te worden)
:lol:
Ik zie bij de verschillende Bridgestone's dat het runflat banden zijn...kan ik die gewoon laten monteren? Wat is er anders aan een rFT band??
Ze rijden ruk, volgens top-gear
je zou door moeten kunnen rijden met een lekke band....
handig als je beschoten wordt en een der kogels raakt je banden :mrgreen:
Op jouw 18-tjes had jij toch ook 45 hoog XMike?
Joh!
Maar zijn die wangen dan sterker ofzo...nou zal wel wat googlen.
Potenza's had ik onder mijn BMW, die vond ik best goed. Onder mijn Saab 2.3T had ik eerst Pirelli's. Goede band maar wel een herrie schopper als ze onder de 5 mm profiel duiken.
Ik kan het nergens meer zien, maar kan het 40 zijn geweest?
heb toch nog eens gezocht en vond dit op pagina 33 :mrgreen:
heb daar toen ook op gereageerd dat als ik nieuwe bandjes moet ik ook voor de 45-ers ga ipv 40.
:lol:
Pagina's