Dag zwevers,
Algelopen XM meeting bleek dat dit forum nieuw vers bloed nodig heeft.
Ik zal hier dan ook de levensloop gaan bijhouden van de door mij o zo gekoesterde dame.
In het kort; mijn dame is sinds de zomer 2009 in Nederland daarvoor heeft ze haar kilometers gemaakt in en rondom Lyon. Een Xm vriend (Wes) heeft mij geholpen haar naar Nederland te halen. Tijd voor plaatjes.
Ha Mark,
Leuk je hier te ontmoeten. :D
Ik zie dat je nog steeds trots bent op je blokjesvelgenziekte :mrgreen:
hahaaaaa jou ontmoette ik toen richting winterswijk!
Mooie dorpels heb je overigens, bijna net zo mooi als de mijne :wink:
8)
Ja dat klopt, leuk!!
Zeg eens die dorpels...... zijn er daar nog meer van?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ja, zeker kekke dorpels. Waar zijn die te verkrijgen?
is een origineel accesoire geweest geloof ik en zeer zeldzaam heb ik mij laten vertellen door de persoon van wie ik ze heb.
Ben dus bang dat deze niet meer verkrijgbaar zijn.....
:(
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
zal het doosje eens opzoeken waar ik nu het kunsstof in heb zitten, wellicht kunnen jullie daar nog wat mee boven water krijgen?
Mooi mooi.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ben benieuwd.
Ivm met het CV AB sluit probleem vanmiddag contact gehad met een autoalarm inbouwer (Texton dealer)
De door mij beschreven kwaal kwam hem wel bekend voor.
Als je de auto op contact zet mag de AB/CV uit veiligheids oogpunt niet werken.
Zijn conclusie, als je het contact af zet en de AB werkt niet en als je vervolgens even op contact en er weer af zet en daarna de AB wel werkt is het probleem het contactslot. Daar de veiligheid dan blijft 'hangen' zeg maar. Klinkt plausiebel.
Zaterdag maar eens even een ander contactslot eronder hangen.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Zo en zojuist een dakspoiler met derde remlicht rijker 8) 8)
Nu alléén nog zien dat ik dat ding naar hier krijg, dan kan die in de goede kleur gezet worden.
Zo ééntje
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Sjeesus, dat meen je toch niet :shock:
Ik bedoel, ik vind de XM origineel juist erg geraffineerd gelijnd. Zowel I als II. Maar goed, het is jouw auto ;-)
Zelf zat ik te denken aan de suggestie om een derde remlicht achter de reflectorplaat van de achterklep te plaatsen. Schijnt te kunnen.
Hoezo? dat meen je toch niet?
Ik vind het een heel bescheiden spoilertje, en als die strakjes netjes in de kleur zit valt het nog minder op.
Dat derde remlicht in de reflectieplaat ga ik niet zien zitten, geen ruimte in die plaat en loshalen is al helemaal niet te doen, dan spat dat ding in 1000 stukken. En geloof me ik heb er al 1 in de container kunnen smijten.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Een type II spoilertje met zo'n dakspoilertje: misschien. Maar jij hebt toch een type I? Dat vind ik net te. Het is maar goed dat smaken verschillen 8)
Ben natuurlijk wel benieuwd naar het resultaat.
Dat die plaat zo bevestigd zat wist ik niet eens. :roll:
Kijk eens even aan de bovenzijde van de vorige pagina vrind, wat voor neus zie je daar ?
En blokjes velgen kan wel op een type 2......... :?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Mwah, neus. Het gaat bij een dame om haar bips. En Viola is inderdaad een type II :oops:
Tja, blokjesvelgen. Daar zullen wij twee nooit uit komen, denk ik ;-)
Mij een zorg :D
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Yep, zijn we daar ook weer uit ;-)
grmbl, trek ik net aan ´t handeltje om de motorkap te openen hoor ik tsjak, flipt die kabel uit elkaar :twisted:
Beter nu dan ergens langs de (snel)weg.
Weet iemand waar dat koppelstukje zit? ik heb er twee los gehad maar ben 't kwijt.....
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Da's K... zeg.
Maar even over je 3e remlicht, vind je die niet erg groot? Zit nogal een brede groene behuizing omheen... :lol: :lol:
Maar serieus, ik vind die spoiler niet onaardig, maar dan moeten je blokjes velgen er wel af. Visueel maak je nl je XM "topzwaar". Er zit al een klep spoiler op en dan nog een dakspoiler, terwijl het model juist een laag silhouet benadrukt.
Dan moet je dat topzware compenseren met 16 of 17"licht metaal. Wordt ze onder weer breder van en kloppen de verhoudingen beter.
Mooie verhaal he? En ook zo waar!
Prettige donderdag! Greetz
tut :mrgreen:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
great minds think alike :oops:
Ben lange tijd op zoek geweest naar zo'n spoiler, en heb er uiteindelijk een nieuw(!) kunnen bemachtigen. Vind het een geweldige combinatie. Zie ook de Xm van nu Sarinora.
2e hands zijn ook niet veel goedkoper :D :D
Maar ik is er blij mee!
Zaterdag eens het LHM vat lichten om de kabel om de motorkap te openen te fixen.
En eens een ander contactslot proberen, kijken of dat het CV mysterie oplost.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Zoiets!!!!!!!
:wink: :wink: :wink:
Zoals jullie begrijpen, ben bezig het hele forum uit te pluizen, zo ook dit onderwerp :wink: En wat dachten jullie van dat embleem op de achterkant van die groene XM, die Mark geplaatst heeft. "CITROEN XM" Als het niet aan de voorkant kan, dan misschien wel aan de achterkant :lol:
Ziet er zo inderdaad veel beschaafer uit. Go Mark, go!!
is een erg beschaafd spoilertje.
Mark, je bent mijn draadje aan het vervuilen ;-) Maar had jij geen plannen om met je contactslot bezig te gaan? Ik ben reuze nieuwsgierig of daar inderdaad de oorzaak van je probleem ligt.
Een ander contactslot ligt inmiddels los aangesloten in de auto. Wat een K** klus om bij die bedrading te komen zeg, die grijze en zwarte stekker die gaan nog wel maar die verrekte bruine zit zover naar achteren (bij het schutbord) en een tyripe eromheen daar kun je met een telelens nog geen foto van schieten.
Maar afijn net proef gereden met het andere contactslot, ze start er fijn op :mrgreen: , en na een keer of 10 proberen kon ik gelijk de auto de eerste keer afsluiten (die lui op het industrieterrein zullen wel raar hebben staan kijken, auto uit, d'r uit, op slot, open en d'r weer in stukkie rijden, auto uit, d'r uit, op slot enz enz.....)
Dus ik blij, dat het allemaal werkt, dus op naar huis om het contactslot dan definitief te gaan wisselen. Sta ik thuis voor de deur, nog een laatste test, en...... niks :evil: Ha ? :? auto weer kortstondig op contact, deur open deur dicht, ja sluit :? Ik weer richting industrieterrein, het hele liedje weer van vooraf aan conclusie, 5 van de 10 keer kan ik nu in één keer afsluiten, de andere 5 keer moet eerst kortstondig het contact er weer op......... :roll:
Eind uitslag:
Ik sluit nu het bestaande contactslot weer aan (want de andere is dus bijna net zo gammel) en laat het maar voor wat het is, ook omdat ik anders alle sloten zou moeten wisselen en de sleutelbaard in de klapsleutel moet zien te krijgen, want ik heb geen zin om met 2 sleutels van één auto aan m´n bos te gaan lopen.
Wat een gemartel :?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Oftewel"Geen klote opgechote :x
En natuurlijk geen tijd meer voor je motorkap ontgrendeling??
Ik heb het je toen al gezegd: aardstralen bij je huis. Je zult gewoon moeten verhuizen :lol:
Maar serieus, waardeloos dat je de oorzaak nog niet hebt gevonden. Ik heb nu ook geen idee, hoe vaag ook waar je nog mee in de slag kunt gaan.
Van Lody had ik al begrepen dat ze die achterste aansluiting (expres) kort hadden gemaakt :evil:
Heb je nog tijd/zin gehad om met je motorkapkabel bezig te zijn?
Pagina's