Vanavond ben ik wezen tanken omdat het bij Tango 'dolle donderdag' is en ik heb gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om het nieuwe veren te testen. Welnu, ze veert super en over Anna's Hoeve is het weer een feest met plank op de lolly. :clap:
De andere pomp was echt aan het eind van z'n Latijn en het lukte niet meer om het systeem voldoende op druk te krijgen.
En dan nu kappen met sleutelen! Nu is het tijd voor een spotrepairtje RA, Blokjes velgen monteren en dan een polijstbeurt gevolgd door een cleaner- en een waxbehandeling! :mrgreen:
Helaas hebben ze geen straalcabine. Daarvoor zou ik dan naar de Rotterdamse beunclub moeten en da's een hele zware opgave voor mij als (ex) Amsterdammer..... :(
Ja, die hopen gewoon dat er weer wat stuk gaat zodat ze niet te hoeven poetsen. :mrgreen: Je koplamp randen zitten bv vol met mos en groene aanslag Wim!!
Hmmm, dat was inderdaad geen optie in die zin dat je het niet apart kon kiezen. En wat jij rand noemt, heet carrosserie en die is geleverd in Vert Vega, in Eindhoven noemen ze dat dus mosgroen. :meneus:
Ja, die hopen gewoon dat er weer wat stuk gaat zodat ze niet te hoeven poetsen. :mrgreen: Je koplamp randen zitten bv vol met mos en groene aanslag Wim!!
Andere mensen poetsen veel en hebben een auto die steeds uit een ander slangetje pist :mrgreen:
Hmmm, dat was inderdaad geen optie in die zin dat je het niet apart kon kiezen. En wat jij rand noemt, heet carrosserie en die is geleverd in Vert Vega, in Eindhoven noemen ze dat dus mosgroen. :meneus:
Daar lul ik mezelf makkelijk uit omdat ik daar witte tochtstrip heb gebruikt waar de fabriek met zwarte strip aan de gang is geweest. :wink:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel XM's daar stealth vegetatie hebben zitten.
Huh! Spotrepairtjes behoeft mijn XM niet, blokjesvelgen zijn reeds gemonteerd, en een poets- en polijstbeurt... eh... is eh... zou geen kwaad kunnen inderdaad :oops:
But I ain't got the time!! Ben met Matthijs eens dat ik de technische staat van mijn XM prio geef over de uiterlijke staat. En zelfs om de techniek up to scratch te houden heb ik nog te weinig vrije tijd helaas.
Maar ik zou hierover in mijn eigen topic moeten huilen. Sorry Wim.
Alleen de bak verschilt, voor de rest zijn onze auto's inderdaad remarkably hetzelfde. Zelfs de raamstijlen hebben dezelfde niet-originele staat, kwam ik recentelijk achter :wink:
Don't worry Mike, de spuitbussen verf voor de raamstijlen heb ik al sinds vorig voorjaar. Maar elke keer als ik tijd had, was Moeder Natuur in een jankbui of flatulent. Oftewel, het weer zat tegen. :twisted:
Enne, er groeit ook mooi groen mos op het raamrubber van de linker achterdeur. :oops:
Don't worry Mike, de spuitbussen verf voor de raamstijlen heb ik al sinds vorig voorjaar. Maar elke keer als ik tijd had, was Moeder Natuur in een jankbui of flatulent. Oftewel, het weer zat tegen. :twisted:
Enne, er groeit ook mooi groen mos op het raamrubber van de linker achterdeur. :oops:
ik zou zeggen, doe een aanvraag voor een verlaging van je wegenbelasting ivm de natuurvriendelijke dame van je.. :mrgreen:
Aanvragen mag altijd, het gaat mij om het honoreren er van. :lol:
Enniewee, vandaag ben ik op zoek gegaan naar de oorzaak van een uiterst vage storing: soms, bij stilstand gaat er een relais onder het handschoenenkastje ratelen en lichten flauwtjes het oranje thermometertje, stoplampje en nog iets roods op. Het lijkt dus op een slechte verbinding ergens.
Ik ben als eerste bij het roemruchte Bitrongeval begonnen. Niks.
En vervolgens bij de temperatuursensoren op het thermostaathuis omdat aan de bedrading van die 3 wel 'ns wat gebeund is. Bij het verwijderen van de bruine steker verkruimelde die in een paar stukken. :twisted: Op dit moment zit het restant met een gekunstelde constructie van tie-wraps vast; daar moet ik van de week iets met kleine faston-stekers op fabriceren.
welk deel verkruimelde ? deel op de sensor of deel dat op de sensor moet ?
die melding kreeg ik overigens ook een paar keer. Watertemp sensor vervangen en klaar. Dat het ene sensor moest zijn wist ik zeker toen ik afgelopen winter 's-morgens wilde starten en nog voor de motor liep al de melding kwam dat mijn water temp toch echt veels te hoog was en de fans o pvol vermogen begonnen te draaien...
heb toen nog wel ff gekeken of er nog wat in de tank zat, want voor hetzelfde geld was de dame de nacht de hort op geweest :mrgreen:
Natuurlijk niet het deel dat op de sensor zit want dat zou te makkelijk zijn. :evil:
De sensor heb ik overigens een jaar of 2 geleden preventief vervangen, gelukkig heb ik de andere niet weggegooid. En inderdaad gaan de fans al aan als de motor tegen de 90 graden aan zit.
Toch vind ik het wel bizar, er zitten 3 sensoren op het thermostaathuis en er is er maar eentje die problemen geeft. Da's dus net degene die de Bitron gebruikt om de fans aan te sturen en de airco bij te hoge temperaturen er uit te knikkeren. :?
Dat gaat wel goedkomen. :wink:
Keep 'm rollin'
Vanavond ben ik wezen tanken omdat het bij Tango 'dolle donderdag' is en ik heb gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om het nieuwe veren te testen. Welnu, ze veert super en over Anna's Hoeve is het weer een feest met plank op de lolly. :clap:
De andere pomp was echt aan het eind van z'n Latijn en het lukte niet meer om het systeem voldoende op druk te krijgen.
:thumbup: Mooi!
En dan nu kappen met sleutelen! Nu is het tijd voor een spotrepairtje RA, Blokjes velgen monteren en dan een polijstbeurt gevolgd door een cleaner- en een waxbehandeling! :mrgreen:
Owww maak me gek!!! :wink:
En dat geldt ook voor jou! :wink:
Mooi niet! Ik heb m'n lidmaatschap van de beunclub er nog niet uit voor dit jaar. :lol:
Mooi, dan kun je aan je blokjes-velgen beginnen bij de beunclub!
Helaas hebben ze geen straalcabine. Daarvoor zou ik dan naar de Rotterdamse beunclub moeten en da's een hele zware opgave voor mij als (ex) Amsterdammer..... :(
Ik hoor het al, allemaal smoesjes om maar niet aan de visagie van madame hoeven te beginnen! :evil:
Sommige mensen hebben de prioriteit gewoon ergens anders (lees: correct) liggen ;)
Ja, die hopen gewoon dat er weer wat stuk gaat zodat ze niet te hoeven poetsen. :mrgreen: Je koplamp randen zitten bv vol met mos en groene aanslag Wim!!
die aanslag was een optie af fabriek... daar kan Wim niks aan doen. :mrgreen:
Hmmm, dat was inderdaad geen optie in die zin dat je het niet apart kon kiezen. En wat jij rand noemt, heet carrosserie en die is geleverd in Vert Vega, in Eindhoven noemen ze dat dus mosgroen. :meneus:
Andere mensen poetsen veel en hebben een auto die steeds uit een ander slangetje pist :mrgreen:
Ahum... :lol:
Wie is die Matthijs toch de hele tijd??? :????
Schim uit het verleden die de ban-nominatielijst aanvoert zou mn eerste gok zijn
:schater: :wink:
Daar lul ik mezelf makkelijk uit omdat ik daar witte tochtstrip heb gebruikt waar de fabriek met zwarte strip aan de gang is geweest. :wink:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel XM's daar stealth vegetatie hebben zitten.
Huh! Spotrepairtjes behoeft mijn XM niet, blokjesvelgen zijn reeds gemonteerd, en een poets- en polijstbeurt... eh... is eh... zou geen kwaad kunnen inderdaad :oops:
But I ain't got the time!! Ben met Matthijs eens dat ik de technische staat van mijn XM prio geef over de uiterlijke staat. En zelfs om de techniek up to scratch te houden heb ik nog te weinig vrije tijd helaas.
Maar ik zou hierover in mijn eigen topic moeten huilen. Sorry Wim.
Wrom? Vert Vega en TCT, dat schept toch een band? :wink:
Alleen de bak verschilt, voor de rest zijn onze auto's inderdaad remarkably hetzelfde. Zelfs de raamstijlen hebben dezelfde niet-originele staat, kwam ik recentelijk achter :wink:
Oh ja, die moeten jullie ook nog spuiten ja... :mrgreen:
Het wordt al laat en ik een beetje flauw, solly!
Don't worry Mike, de spuitbussen verf voor de raamstijlen heb ik al sinds vorig voorjaar. Maar elke keer als ik tijd had, was Moeder Natuur in een jankbui of flatulent. Oftewel, het weer zat tegen. :twisted:
Enne, er groeit ook mooi groen mos op het raamrubber van de linker achterdeur. :oops:
:lol:
ik zou zeggen, doe een aanvraag voor een verlaging van je wegenbelasting ivm de natuurvriendelijke dame van je.. :mrgreen:
Aanvragen mag altijd, het gaat mij om het honoreren er van. :lol:
Enniewee, vandaag ben ik op zoek gegaan naar de oorzaak van een uiterst vage storing: soms, bij stilstand gaat er een relais onder het handschoenenkastje ratelen en lichten flauwtjes het oranje thermometertje, stoplampje en nog iets roods op. Het lijkt dus op een slechte verbinding ergens.
Ik ben als eerste bij het roemruchte Bitrongeval begonnen. Niks.
En vervolgens bij de temperatuursensoren op het thermostaathuis omdat aan de bedrading van die 3 wel 'ns wat gebeund is. Bij het verwijderen van de bruine steker verkruimelde die in een paar stukken. :twisted: Op dit moment zit het restant met een gekunstelde constructie van tie-wraps vast; daar moet ik van de week iets met kleine faston-stekers op fabriceren.
welk deel verkruimelde ? deel op de sensor of deel dat op de sensor moet ?
die melding kreeg ik overigens ook een paar keer. Watertemp sensor vervangen en klaar. Dat het ene sensor moest zijn wist ik zeker toen ik afgelopen winter 's-morgens wilde starten en nog voor de motor liep al de melding kwam dat mijn water temp toch echt veels te hoog was en de fans o pvol vermogen begonnen te draaien...
heb toen nog wel ff gekeken of er nog wat in de tank zat, want voor hetzelfde geld was de dame de nacht de hort op geweest :mrgreen:
Natuurlijk niet het deel dat op de sensor zit want dat zou te makkelijk zijn. :evil:
De sensor heb ik overigens een jaar of 2 geleden preventief vervangen, gelukkig heb ik de andere niet weggegooid. En inderdaad gaan de fans al aan als de motor tegen de 90 graden aan zit.
Toch vind ik het wel bizar, er zitten 3 sensoren op het thermostaathuis en er is er maar eentje die problemen geeft. Da's dus net degene die de Bitron gebruikt om de fans aan te sturen en de airco bij te hoge temperaturen er uit te knikkeren. :?
je ziet toch wel verschil met de meters en je melding ? in de zin dat de meters goed staan maar de meldingen niet kloppen.
obv daarvan heb ik toen dus die sensor vervangen en klaar .
Pagina's