Zo, maar weer iets positiefs gedaan aan mijn Dame :lol: . Had al een tijdje geen airco meer omdat hij lekte bij de condensator, waar 2 leidingen zitten en waarvan de rubberen ringetjes moesten worden vernieuwd (nr 6 - 2 maal) Ringetjes besteld en daarna naar JP geweest. Daar hebben we de leidingen ontkoppeld, bleken de ringetjes niet te kloppen. Volgens de tekening zijn het 2 dezelfde, maar de bovenste leiding is dikker dan de onderste. Dat is dus balen. Airco was toch al in een eerder stadium leeggehaald, dus we hebben de leidingen niet meer teruggezet. Meteen maar nieuwe ringetjes, de grotere komt overeen met nr 7 en een nieuw boutje (nr 31) om het plaatje, die de 2 leidingen op hun plaats houdt, besteld. Vandaag de moed bijeen geraapt (de jongens, die mij kennen, begrijpen wel wat ik bedoel :roll: ) en de boel weer in elkaar gezet. Je moet alles een beetje op gevoel doen, maar tot mijn opperste verbazing lukte het mij in een keer. :dans: Aankomende week maar weer de airco laten vullen en dan mag de zomer van mij wel weer komen :mrgreen: :mrgreen: :dans:
Lekker Benny, goed gewerkt! Gewoon die koe bij de hoorns vatten en gaan! :clap:
Mijn airco is ook pas gemaakt (helaas niet zo goedkoop als 2 O ringen) en dat is toch wel erg fijn rijden als je gewoon het raam dicht kunt laten met warm weer!
Dan hier maar even een vermelding!! Dat mag toch wel Wes?
Zijn er Formleden, die geinteresseerd zijn in mijn Dame, de XM-3.0 ltr-V6-24V, Rouge Griotte.
Heb zelf natuurlijk geen interesse ben al voorzien zoals de meeste hier natuurlijk...
Mocht je toch een richtprijs willen qua vraagprijs, wat heb je zelf toendertijd betaald en daar iets bij of af?
Kijk eens op MP voor vergelijkbare (zijn er niet echt natuurlijk) Xm's
Door de uitbouw van deze Xm heb je iets unieks dat een voor of groot nadeel kan zijn.
:lol: D'r zitten hele mooie wielen onder!!! Maar serieus Benny, ben je de auto zat, of is ze te duur geworden. Of zit er een reparatie aan te komen waar je tegen aan hikt? Ik vind het nog steeds een gave kar hoor! Alleen stapt me vrouw niet naast me in vrees ik. :lol: Misschien kun je m aan Lijzenga in Damwoude aanbieden, die houdt wel van aparte XM's. Dan krijg je wel een inkoopprijs natuurlijk, maar heb je wel snel cash.
Mijn temeratuurmeter heeft vanaf het begin altijd op 90 - 95 graden gestaan. Zelfs soms 100 graden. En ik moest meestal ook soms wat koelvloeistof bijvullen. Niet overdreven hoeveelheden, maar toch..................!!!! Ik had een metalen dop op mijn koelvloeistofreservoir en volgens JP was dat sowieso al de verkeerde dop. Is nooit van metaal!! Afgelopen week voor
€ 15,00 bij de dealer een nieuwe kunststofradiateurdop gekregen en gisteren moest ik voor de verandering weer een eind rijden met de Dame (Tilburg) en de temperatuur is niet meer boven de 80 graden gekomen, ongeacht welke snelheid ik ook reed. Dus voor weinig geld weer een hele verbetering. :mrgreen: :mrgreen:
Oh ja, de Dame gaat toch maar niet de deur uit, ondanks dat ik het gevoel heb dat ik haar niet goed kan onderhouden. Ik zou er vreselijk veel spijt van krijgen. Mijn financiele status is nu eenmaal geen vetpot, maar wat ik er dan voor terug zou moeten kopen (kleiner, goedkoper, anoniemer enz. enz.) staat niet in verhouding met wat ik nu heb. (uitstraling, power en comfort :lol: ) Misschien is dit wel niet de juiste beslissing, maar mijn hart zegt anders dan mijn verstand. :wink:
Sja, als je niet eens de onderdelen kunt betalen.. :roll: Daar komt het namelijk op neer...
sommigen hebben grotere middelen dan andere Marco. Diegene die het met minder doen hebben een wat grotere uitdaging maar daar mag best wat respect voor zijn.
Is het moeilijk voor een leek om de dynamo van een 3.0 ltr-V6-24v te vervangen. Komt daar veel voor kijken en hoeveel tijd gaat er in zitten? :cry: :cry:
Dat lijkt me geen leken klus Benny, als ik zie hoe vol LNV II is geworden. :roll: Maar met hulp van technisch onderlegden misschien wel. Laadt de auto niet meer bij dus?
Dat lijkt me geen leken klus Benny, als ik zie hoe vol LNV II is geworden. :roll: Maar met hulp van technisch onderlegden misschien wel. Laadt de auto niet meer bij dus?
Klopt Mike, acculampje blijft branden, toerental hoor je door de tweeters, CC Paneel flikkert aan en uit als je de verlichting aan staat.
JP geraadpleegd en die zei dat de dynamo was overleden. :evil: :evil:
Accupolen zitten wel goed strak vast en zijn schoon?
Wel raar dat je het toerental nog hoort over de radio, dat zou zeggen dat de gelijkrichter deels stuk is, maar waarom gaat het lampje van de spanningsregelaar dan aan.
Accupolen zitten wel goed strak vast en zijn schoon?
Wel raar dat je het toerental nog hoort over de radio, dat zou zeggen dat de gelijkrichter deels stuk is, maar waarom gaat het lampje van de spanningsregelaar dan aan.
Meten = weten, Je hebt zeker geen osciloscoop?
Osciloscoop?????? Dat lampje van de spanningsregelaar, is dat het lampje in de vorm van een accu (rood oplichtend) op het display???
JP zegt dat dit duidelijk symptonen zijn van een stukke dynamo.
die radio signalen die je binnenkrijgt kan ik ook niet helemaal plaatsen met een dynamo. Het rode accu lampjes lijkt me helder, maar of je airco display daarvoor gaat knipperen, geen idee.
idd even meten. Met draaiende motor heb je in het mooiste geval 14,4v maar boven de 13.6 is meen ik al ok.
.... maar waarom gaat het lampje van de spanningsregelaar dan aan.
Gelukkig gaat het lampje aan, dan weet je tenminste dat die het doet en dat het dus niet aan het lampje ligt. :? Maar hij gaat niet uit omdat er geen veld wordt opgewekt. Dus ik ga mee in de eindconclusie dat de dynamo niet doet waarvoor 'ie op aarde is.
Zo, maar weer iets positiefs gedaan aan mijn Dame :lol: . Had al een tijdje geen airco meer omdat hij lekte bij de condensator, waar 2 leidingen zitten en waarvan de rubberen ringetjes moesten worden vernieuwd (nr 6 - 2 maal) Ringetjes besteld en daarna naar JP geweest. Daar hebben we de leidingen ontkoppeld, bleken de ringetjes niet te kloppen. Volgens de tekening zijn het 2 dezelfde, maar de bovenste leiding is dikker dan de onderste. Dat is dus balen. Airco was toch al in een eerder stadium leeggehaald, dus we hebben de leidingen niet meer teruggezet. Meteen maar nieuwe ringetjes, de grotere komt overeen met nr 7 en een nieuw boutje (nr 31) om het plaatje, die de 2 leidingen op hun plaats houdt, besteld. Vandaag de moed bijeen geraapt (de jongens, die mij kennen, begrijpen wel wat ik bedoel :roll: ) en de boel weer in elkaar gezet. Je moet alles een beetje op gevoel doen, maar tot mijn opperste verbazing lukte het mij in een keer. :dans: Aankomende week maar weer de airco laten vullen en dan mag de zomer van mij wel weer komen :mrgreen: :mrgreen: :dans:
Tussen haakjes Erik: de velgrand is van RVS gemaakt.
Lekker Benny, goed gewerkt! Gewoon die koe bij de hoorns vatten en gaan! :clap:
Mijn airco is ook pas gemaakt (helaas niet zo goedkoop als 2 O ringen) en dat is toch wel erg fijn rijden als je gewoon het raam dicht kunt laten met warm weer!
Goed zo Benny :thumbup:. Hopelijk zijn er verder geen lekkages meer als het aircosysteem op druk op gezet :wink: .
EEeeej den Ben! Lekker bezigt!! :thumbup:
Die kun je dus polijsten, met beleid anders wordt die blauw!!
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Dan hier maar even een vermelding!! Dat mag toch wel Wes?
Zijn er Formleden, die geinteresseerd zijn in mijn Dame, de XM-3.0 ltr-V6-24V, Rouge Griotte.
Ik denk dat een vraagprijs zou helpen :]
Heb geen flauw idee, Mathijs. (Taxatiewaarde was 7500,00 euro)
watskebeurt?
waarom Benny?
Heb zelf natuurlijk geen interesse ben al voorzien zoals de meeste hier natuurlijk...
Mocht je toch een richtprijs willen qua vraagprijs, wat heb je zelf toendertijd betaald en daar iets bij of af?
Kijk eens op MP voor vergelijkbare (zijn er niet echt natuurlijk) Xm's
Door de uitbouw van deze Xm heb je iets unieks dat een voor of groot nadeel kan zijn.
D'r zitten nu in ieder geval al iets neutralere wielen onder. :wink:
:lol: D'r zitten hele mooie wielen onder!!! Maar serieus Benny, ben je de auto zat, of is ze te duur geworden. Of zit er een reparatie aan te komen waar je tegen aan hikt? Ik vind het nog steeds een gave kar hoor! Alleen stapt me vrouw niet naast me in vrees ik. :lol: Misschien kun je m aan Lijzenga in Damwoude aanbieden, die houdt wel van aparte XM's. Dan krijg je wel een inkoopprijs natuurlijk, maar heb je wel snel cash.
Nog ontwikkelingen Benny??
Mijn temeratuurmeter heeft vanaf het begin altijd op 90 - 95 graden gestaan. Zelfs soms 100 graden. En ik moest meestal ook soms wat koelvloeistof bijvullen. Niet overdreven hoeveelheden, maar toch..................!!!! Ik had een metalen dop op mijn koelvloeistofreservoir en volgens JP was dat sowieso al de verkeerde dop. Is nooit van metaal!! Afgelopen week voor
€ 15,00 bij de dealer een nieuwe kunststofradiateurdop gekregen en gisteren moest ik voor de verandering weer een eind rijden met de Dame (Tilburg) en de temperatuur is niet meer boven de 80 graden gekomen, ongeacht welke snelheid ik ook reed. Dus voor weinig geld weer een hele verbetering. :mrgreen: :mrgreen:
Mooi! Weer een stapje beter...
Je hebt btw een paar pb´s in je inbox..
Oh ja, de Dame gaat toch maar niet de deur uit, ondanks dat ik het gevoel heb dat ik haar niet goed kan onderhouden. Ik zou er vreselijk veel spijt van krijgen. Mijn financiele status is nu eenmaal geen vetpot, maar wat ik er dan voor terug zou moeten kopen (kleiner, goedkoper, anoniemer enz. enz.) staat niet in verhouding met wat ik nu heb. (uitstraling, power en comfort :lol: ) Misschien is dit wel niet de juiste beslissing, maar mijn hart zegt anders dan mijn verstand. :wink:
Gelukkig maar, ik mis mijn slet ook nog wel eens. :wink:
Maar met wat hulp uit onze kring komt dat onderhoud
ook wel voor elkaar toch!?
Sja, als je niet eens de onderdelen kunt betalen.. :roll: Daar komt het namelijk op neer...
Leuk om te lezen dat je nog steeds verkikkerd bent op je dame. Tja, liefde maakt blind, gelukkig. :love:
sommigen hebben grotere middelen dan andere Marco. Diegene die het met minder doen hebben een wat grotere uitdaging maar daar mag best wat respect voor zijn.
Is het moeilijk voor een leek om de dynamo van een 3.0 ltr-V6-24v te vervangen. Komt daar veel voor kijken en hoeveel tijd gaat er in zitten? :cry: :cry:
Dat lijkt me geen leken klus Benny, als ik zie hoe vol LNV II is geworden. :roll: Maar met hulp van technisch onderlegden misschien wel. Laadt de auto niet meer bij dus?
Klopt Mike, acculampje blijft branden, toerental hoor je door de tweeters, CC Paneel flikkert aan en uit als je de verlichting aan staat.
JP geraadpleegd en die zei dat de dynamo was overleden. :evil: :evil:
Accupolen zitten wel goed strak vast en zijn schoon?
Wel raar dat je het toerental nog hoort over de radio, dat zou zeggen dat de gelijkrichter deels stuk is, maar waarom gaat het lampje van de spanningsregelaar dan aan.
Meten = weten, Je hebt zeker geen osciloscoop?
Osciloscoop?????? Dat lampje van de spanningsregelaar, is dat het lampje in de vorm van een accu (rood oplichtend) op het display???
JP zegt dat dit duidelijk symptonen zijn van een stukke dynamo.
Heb je ook al gemeten met de multimeter?
die radio signalen die je binnenkrijgt kan ik ook niet helemaal plaatsen met een dynamo. Het rode accu lampjes lijkt me helder, maar of je airco display daarvoor gaat knipperen, geen idee.
idd even meten. Met draaiende motor heb je in het mooiste geval 14,4v maar boven de 13.6 is meen ik al ok.
Ik heb ook een Xm staan met kapotte dynamo.. Krijg je idd knipperend radio display. Bij hogere toeren gaat die aan...
Gelukkig gaat het lampje aan, dan weet je tenminste dat die het doet en dat het dus niet aan het lampje ligt. :? Maar hij gaat niet uit omdat er geen veld wordt opgewekt. Dus ik ga mee in de eindconclusie dat de dynamo niet doet waarvoor 'ie op aarde is.
En nu de hamvraag; is het een grote klus bij zo'n ZPJ4 blok??
Pagina's