Ik had al een vermoeden, maar nu weet ik het zeker; er zit een serie 2 interieur in mijn Ambiance! Da's niet erg, maar waar ik nu helemaal NIETS van begrijp is dat de wanker die het interieur over zet dit maar half doet. :evil:
Zoals op aangeven van Wes deurpaneel gedemonteerd. In de LV deur zit heel wat meer bedrading. Alles gevonden, dus wat waar voor is. Ook het Bitronkastje hangt hier. Opeens een werkeloze bruine stekker gespot met zwarte bedrading. Nergens een contra stekker te vinden totdat ik een heel klein stekkertje in de uitgaande kabelboom vond. Da's dus de serie 1 connectie! Deze los getrokken en gemonteerd met de bedrading van de niet aangesloten conector...en YES...we hebben beeld! :lol: In Eindhoven is het 7c 8)
Nu zal er wel kritiek komen op de wijze waarop ik de nieuwe verbinding heb gemaakt, LTS zwak stroom niveau, I know. But wgafck!
Ik snap dus werkelijk niet dat je een lederen interieur inbouwt en dan vervolgens dag in dag uit naar een knipperend temp display zit te kijken :roll: :evil: Ik bedoel, als ík het al kan fixen, doe het dan meteen GOED.
Nah, zoals jullie weten documenteer ik alles, dus hierbij de foto's!!!
en dat voor een houtworm :P :lol: Hut ab!!! (petje af in nederlands)
Niet vergeten de stekkers te isoleren, anders is het straks vonk!
Ben benieuwd wat er nu nog aan boardcomputer naar boven komt.... de 'info rapid' geeft geen info. Ik heb vanmorgen ook nog op het ACC zitten speuren maar ik kan nog niet langer dan 30 min achter elkaar lezen.
Ik ga gezien al het voorgaande mijn geld zetten op een brakke stekker/verbinding.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Zoals Mark zegt, de verbindingsstekkers goed verbinden :!: met een krimpkous of een isolatietape. Anders is de nieuwe sensor en boordcomputer kapot en kun je overnieuw beginnen.
Dit is zoals je zelf aangeeft zwakstroom :wink: dus isolatietape zal niet in rook op gaan :wink:
Dank dank voor alle reacties! De BC krijg ik niet aan de gang. Onder het dashbord is het net 1914-1918. Ergo: een hoop stekkers en toestanden. Overal aan gewiebeld maar geen resultaat. Hoop maar even op Mark gevestigd. Waar meet het kreng z'n info?
Ik had ook nog een probleem met de deurschakeling LV. Deze werkt niet, waardoor lichtzoemer niet werkt en je ook altijd in een donkere auto stapt. Was een massa probleem. Heb de schakelaar van LA los gehaald en LV gemonteerd. Die werkt wel.
Dusssss.... heeft iemand zo'n licht-deur schakelaar op de plank tegen vergoeding uiteraard. PB anders maar.
Veel te kort kunnen werken vandaag, maar blij dat er weer wat meer functioneert. De bedrading heb ik geísoleerd hoor, met isolatie tape :wink:
En ik begin toch weer wat te twijfelen over de vering en vraag me af of ze niets iets te soft is....
Zie je nou nu de vering goed werkt (incl hydractivebollen), dan is het icm de comfortbollen weer net te zacht voor het mooie :wink: .
Maar als jij het lekker vindt rijden kun je het zo laten, wil je een strakke wegligging in de sportstand 8) , dan moet je overstappen naar originele veerbollen :wink: .
zijn de bollen nagegaan? het is vaker voorkomend dat er verkeerde bollen geplaatst zijn.... zo had de vorige eigenaar van het orde monster van Sarinora en klaarblijkelijk bx bollen onder zitten aan de achterkant... dat werkt dus echt niet! Voor hem gingen er toen een paar ogen open toen dat vervangen was voor de juiste :wink:
Ja, gentlemen ik ga die comfort bollen voor eraf (laten)gooien. Bij rustig rijden is het wel lekker, maar als je wat vlotter rijdt of de weg is erg geaccidenteerd (pwoh, chique woord) dan deint het me toch te veel. Ik neem aan dat vanderLaan dat toch wel zou hebben gezegd als ik met BX bollen rond rij?? Of is dat niet gemakkelijk te ontdekken.
Wordt langzaam aan weer een stief lijstje van wensen en verbeteringen :oops:
Misschien heeft het te maken met de sneltoets schakelaar voor het raam LV. Ik heet trouwens Mike :wink: Mark is met die Rouge Griotte V6, no offense hoor :lol:
Misschien heeft het te maken met de sneltoets schakelaar voor het raam LV. Ik heet trouwens Mike :wink: Mark is met die Rouge Griotte V6, no offense hoor :lol:
Maar ik heb toch serie1. Dus die blauwe draad met dat kleine conectortje is van een serie 3. Die komt uit de auto, dus misschien is er een serie 3 boord computer ingezet. Waar dan weer ergens een gare verbinding op gemaakt is die dus nu maar heel af en toe aan geeft.
Jij weet ook niet waar de BC zijn gegevens vandaan haalt he Wes?
Nee Wes, de bruine connector met de zwarte bedrading komt uit de spiegel. Nah ja, boeien, 't werkt nu.
Verschillende meet-punten..mmm heb voorlopig geen zin om het dashboard weer eens uit elkaar te slopen. Ik kan geen electrische schema's lezen. Ik denk dat Wim daar goed in is,en JP natuurlijk.
Wacht nog wl evenaf, dat vervelende geknipper van de temp is tenminste weg :wink:
De 'info rapide' is zeg maar de storingssleutel en modificatie publicatie van Citroen, dat wist je toch wel? :D
Maar daarin wordt met geen woord gerept over het opsporen van fouten van de boardcomputer. Ik weet ook niet of ik alle uitgaven van de 'info rapide' heb. En het elektrische deel van de WPH serie is puur schema's.
Maar ik zou het zoeken in het motormanagement, daar komen de benodigde gegevens vandaan. Het gaat tenslotte om verbruiken e.d.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Verschillende meet-punten..mmm heb voorlopig geen zin om het dashboard weer eens uit elkaar te slopen. Ik kan geen electrische schema's lezen. Ik denk dat Wim daar goed in is,en JP natuurlijk.
Zoals Mark al zei, is het terugvinden de kunst. En wat mij betreft is Citroën veel te dol op gele en grijze bedrading. Met name dat geel wordt voor veel meer gebruikt als 12V :?
Maar als het weer beter is, of als je droog en warm staat, kom je met een dagje rustig zoeken heel ver.
Motormanagement, dus de kast voor bij de VC (Benny! = Veercomputer :wink: ) Daar maar eens wiebelen met draadjes dus...
Oh ja, vandaag naar de radio inbouwer Rob geweest om de XM te laten zien en de stuurbediening. Hij had nog geen antwoord van zijn leverancier gehad over welke interface er nodig is. Heb ook nog gevraagd naar die bass base box (hoe het het nou ook alweer....afijn je had er een plaatje van Mark) maar Rob vond dat ik dit eerst maar eens moest afwachten en dat het nog altijd kon. Mijn enthausiasme wordt wel vaker getemperd door de specialist :roll:
Er komt een Alpine 113BT in met Parrot BLuetooth telefoon dinges erop.
Wel gaaf denk ik:
En natuulijk krijgen jullie weer een plaatje van me:
EUREKA!
Ik had al een vermoeden, maar nu weet ik het zeker; er zit een serie 2 interieur in mijn Ambiance! Da's niet erg, maar waar ik nu helemaal NIETS van begrijp is dat de wanker die het interieur over zet dit maar half doet. :evil:
Zoals op aangeven van Wes deurpaneel gedemonteerd. In de LV deur zit heel wat meer bedrading. Alles gevonden, dus wat waar voor is. Ook het Bitronkastje hangt hier. Opeens een werkeloze bruine stekker gespot met zwarte bedrading. Nergens een contra stekker te vinden totdat ik een heel klein stekkertje in de uitgaande kabelboom vond. Da's dus de serie 1 connectie! Deze los getrokken en gemonteerd met de bedrading van de niet aangesloten conector...en YES...we hebben beeld! :lol: In Eindhoven is het 7c 8)
Nu zal er wel kritiek komen op de wijze waarop ik de nieuwe verbinding heb gemaakt, LTS zwak stroom niveau, I know. But wgafck!
Ik snap dus werkelijk niet dat je een lederen interieur inbouwt en dan vervolgens dag in dag uit naar een knipperend temp display zit te kijken :roll: :evil: Ik bedoel, als ík het al kan fixen, doe het dan meteen GOED.
Nah, zoals jullie weten documenteer ik alles, dus hierbij de foto's!!!
En nu verder met de board computert!!!
:D Bravo Mike, je wordt steeds handiger :wink: .
Ik snap het serie2 interieur eigenlijk niet want die heeft andere deurpanelen.
idd, dat past ook niet helemaal door de andere ronding van het dashboard :roll: zou je dus direct moeten zien aan de panelen....
Mike je hebt gewoon type1 interieur in je XM hoor. 8)
Dat draadje van de themp censor komt van een type3 XM en dat past idd niet, maar nu wel, toppie. :lol:
en dat voor een houtworm :P :lol: Hut ab!!! (petje af in nederlands)
Niet vergeten de stekkers te isoleren, anders is het straks vonk!
Ben benieuwd wat er nu nog aan boardcomputer naar boven komt.... de 'info rapid' geeft geen info. Ik heb vanmorgen ook nog op het ACC zitten speuren maar ik kan nog niet langer dan 30 min achter elkaar lezen.
Ik ga gezien al het voorgaande mijn geld zetten op een brakke stekker/verbinding.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Zoals Mark zegt, de verbindingsstekkers goed verbinden :!: met een krimpkous of een isolatietape. Anders is de nieuwe sensor en boordcomputer kapot en kun je overnieuw beginnen.
Dit is zoals je zelf aangeeft zwakstroom :wink: dus isolatietape zal niet in rook op gaan :wink:
Dank dank voor alle reacties! De BC krijg ik niet aan de gang. Onder het dashbord is het net 1914-1918. Ergo: een hoop stekkers en toestanden. Overal aan gewiebeld maar geen resultaat. Hoop maar even op Mark gevestigd. Waar meet het kreng z'n info?
Ik had ook nog een probleem met de deurschakeling LV. Deze werkt niet, waardoor lichtzoemer niet werkt en je ook altijd in een donkere auto stapt. Was een massa probleem. Heb de schakelaar van LA los gehaald en LV gemonteerd. Die werkt wel.
Dusssss.... heeft iemand zo'n licht-deur schakelaar op de plank tegen vergoeding uiteraard. PB anders maar.
Veel te kort kunnen werken vandaag, maar blij dat er weer wat meer functioneert. De bedrading heb ik geísoleerd hoor, met isolatie tape :wink:
En ik begin toch weer wat te twijfelen over de vering en vraag me af of ze niets iets te soft is....
Zie je nou nu de vering goed werkt (incl hydractivebollen), dan is het icm de comfortbollen weer net te zacht voor het mooie :wink: .
Maar als jij het lekker vindt rijden kun je het zo laten, wil je een strakke wegligging in de sportstand 8) , dan moet je overstappen naar originele veerbollen :wink: .
zijn de bollen nagegaan? het is vaker voorkomend dat er verkeerde bollen geplaatst zijn.... zo had de vorige eigenaar van het orde monster van Sarinora en klaarblijkelijk bx bollen onder zitten aan de achterkant... dat werkt dus echt niet! Voor hem gingen er toen een paar ogen open toen dat vervangen was voor de juiste :wink:
XM 3, welk type is dat dan Wes?
Ja, gentlemen ik ga die comfort bollen voor eraf (laten)gooien. Bij rustig rijden is het wel lekker, maar als je wat vlotter rijdt of de weg is erg geaccidenteerd (pwoh, chique woord) dan deint het me toch te veel. Ik neem aan dat vanderLaan dat toch wel zou hebben gezegd als ik met BX bollen rond rij?? Of is dat niet gemakkelijk te ontdekken.
Wordt langzaam aan weer een stief lijstje van wensen en verbeteringen :oops:
Oh ja, de "sfeer"onder het daboard rond de pedalen: Tssssss...
Dit is links, achter de voetrem
En dit is rechtsboven de pedalen:
Op zoek naar de boordcomputer connectie....
Oh ja vraagje: Wat doet dat BITRON kastje in mijn LV deur? Er staat ook VIDEO op. Heb er wel eens wat van gelezen maar wat het nu doet, beats me!
Jeroen,
Is rode monster positief of negatief bedoeld?? :wink: :wink: :mrgreen:
Mark, heb je iets aan schema's, of zegt dat je net zoveel als een Picasso?
Dat Bitron relais is van je electrische spiegel volgens mij. Maar het zou ook het relais van je raam kunnen zijn.
Met Video :lol:
Misschien heeft het te maken met de sneltoets schakelaar voor het raam LV. Ik heet trouwens Mike :wink: Mark is met die Rouge Griotte V6, no offense hoor :lol:
Helemaal oorrect Mike, is van je sneltoets.
Ik meen '98 tot 2001, is type3.
De doublechevron is iets groter en ligt op de gril.
Maar ik heb toch serie1. Dus die blauwe draad met dat kleine conectortje is van een serie 3. Die komt uit de auto, dus misschien is er een serie 3 boord computer ingezet. Waar dan weer ergens een gare verbinding op gemaakt is die dus nu maar heel af en toe aan geeft.
Jij weet ook niet waar de BC zijn gegevens vandaan haalt he Wes?
Volgens mij kwam dat blauwe stekkertje wat je op de foto vast hield van de sensor uit de spiegel?
Hij haalt zijn info van verschillende punten volgens mij, wat je zou kunnen doen is het dashboard even los halen en van uit die richting zoeken.
Btw spullen/elektronica uit een type3 is niet over te zetten naar een type1, volgens mij kun ja dat wel uitsluiten.
Nee Wes, de bruine connector met de zwarte bedrading komt uit de spiegel. Nah ja, boeien, 't werkt nu.
Verschillende meet-punten..mmm heb voorlopig geen zin om het dashboard weer eens uit elkaar te slopen. Ik kan geen electrische schema's lezen. Ik denk dat Wim daar goed in is,en JP natuurlijk.
Wacht nog wl evenaf, dat vervelende geknipper van de temp is tenminste weg :wink:
Wel raar idd.
Och schema's lezen is 1, de hele handel, kabelbomen, relais, stekkers etc etc terug vinden in de auto is een veel grotere uitdaging.
Had ik al gezegt dat de 'ínfo rapide' met geen woord rept over de boardcomputer :roll:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Staat er ook niks in jou werkplaats boeken Mark?
De 'info rapide' is zeg maar de storingssleutel en modificatie publicatie van Citroen, dat wist je toch wel? :D
Maar daarin wordt met geen woord gerept over het opsporen van fouten van de boardcomputer. Ik weet ook niet of ik alle uitgaven van de 'info rapide' heb. En het elektrische deel van de WPH serie is puur schema's.
Maar ik zou het zoeken in het motormanagement, daar komen de benodigde gegevens vandaan. Het gaat tenslotte om verbruiken e.d.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Zoals Mark al zei, is het terugvinden de kunst. En wat mij betreft is Citroën veel te dol op gele en grijze bedrading. Met name dat geel wordt voor veel meer gebruikt als 12V :?
Maar als het weer beter is, of als je droog en warm staat, kom je met een dagje rustig zoeken heel ver.
Motormanagement, dus de kast voor bij de VC (Benny! = Veercomputer :wink: ) Daar maar eens wiebelen met draadjes dus...
Oh ja, vandaag naar de radio inbouwer Rob geweest om de XM te laten zien en de stuurbediening. Hij had nog geen antwoord van zijn leverancier gehad over welke interface er nodig is. Heb ook nog gevraagd naar die bass base box (hoe het het nou ook alweer....afijn je had er een plaatje van Mark) maar Rob vond dat ik dit eerst maar eens moest afwachten en dat het nog altijd kon. Mijn enthausiasme wordt wel vaker getemperd door de specialist :roll:
Er komt een Alpine 113BT in met Parrot BLuetooth telefoon dinges erop.
Wel gaaf denk ik:
En natuulijk krijgen jullie weer een plaatje van me:
Alpine? Zeker geen verkeerde keuze. En een beschaafd ogend model 8)
Een klein treetje hoger is de 114 BTi (iets prijsverschil!!)
Verschil is, deze is in 2 kleuren te verkrijgen: zilver en zwart en iPod Direct
Bij de 113BT is de uitvoering alleen zwart en iPod Ready
Ik vrees alléén met grote vreze dat een stuurbediening er niet inzit.
Ben van Alpine destijds nooit een passende adaptor op het spoor gekomen.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Hallo Mark, gaat het weer een beetje? :wink: En ja, dat klopt wat je zegt. Had ook al geïnformeerd voor beide radio's.
Pagina's