Zat ik ook aan te denken, een dun chrome stripje onder de ramen net zoals bij de CX pallas en TRS. 8)
Ondertussen in de garage: Ik durf geen kracht te zetten op de M13 bouten aan de achterbumper. (Zijkanten) Zit die bout in het chassis of zit er een moer achter. De bout zelf is mooi blinkend maar kan niet zien wat er achter zit. De kruipolie krijg ik er bijna niet door. Heb wel alles helemaal vol gespoten daarachter. Ben al een uur bezig met demontage :evil:
Er zit toch wel wat vlieg roest onder de wagen. Dat wil ik eigenlijk ook eens een keer wegschuren en opnieuw lakken...
Nou, hoop dat de kruipolie inmiddels toch zijn werk heeft gedaanl we gaan verder!
En anders Coca cola :lol: :lol:
Lidl heeft bij tijd en wijle spul voor auto-onderhoud. Daar zit ook een spuitbus antirust bij: is een kruising tussen kruipolie, WD40 en roestoplosser. Werkt fantastisch!!
Ik kan er van onder af niet bij. Eigenlijk zitten de kunstof binnenschermen gruwelijk in de weg. Ga nu deze eruit trekken aan de achterzijde. Dan kan ik van de zijkant net achter het wiel bij de bout. Deze draait nl mee :twisted:
Die bouten kunnen redelijk tot vast zitten maar breken zullen ze echt niet zo snel. Als je in de kofferbak links en rechts de beluchtingsroosters eruit haalt kun je er van bovenaf bij om te voelen en ze met kruipolie in te spuiten.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Mike, bij vastzittende/vaastgeroeste bouten helpt het om het eerste stukje een beetje vast te draaien om vervolgens weer los te draaien. Op deze manier wrik je de roest los, welke veel wrijving geeft. Bij ieder slag die je kunt maken, weer olie op het schroefdraad spuiten of druppelen.
Niet te zuinig zijn met kruipolie of ander soort olie, het mag ook motorolie zijn :wink: . Het gaat erom dat de wrijving tussen het schroefdraad wordt verlaagd.
Het zijn geen M13 bouten maar M8, Metrisch 8mm schroefdraad en met dop13 kun je ze vast en losdraaien :wink: .
Nou ja, er moet een "13" ring of dopsleutel om. Er achter zit een rechthoekig boutje.
Achter de luchtroosters zit isolatie materiaal. Maar de operatie is gecancelled :evil: Word hier stik chaggi van. Als ze los zijn is het donker en dar heb ik effe geen zin in.
Bumper spuit ik wel een keer OP de auto. Het waait zo hard dat het ook in de garage stormt en heeft spuiten geen zin.
Verder met de reflector. Oh ja, de trekhaak knop heb ik er ook afgehaald.
Ik kan het goed begrijpen dat je er knettergek van wordt :wink: , genoeg olie op de bouten doen en even laten intrekken. Als je ze nog gaat losmaken met beleid los proberen te maken.
Het best is een (mini) ratelsetje te kopen, dan kun je meer kracht zetten en met kleine ruimtes makkelijker kleine slagen maken.
<off topic> Hier op de Gooise matras is het windstil en het giet met bakken. Wel een heel erg lagedrukgebied.
</off topic>
Leuk dat er toch nog iets gelukt is. Foto's :?:
Waarschijnlijk zal het voetje vervangen moeten worden, het rubber randje onder aan het antennevoetje wil wel eens hard worden en zit je plafoniere vol met water :? .
En gezien het werk om het hemeltje er uit te halen, lijkt de investering in een nieuw rubbertje me meer dan gerechtvaardigd.
Bij mijn dame wil ik 'm ook vervangen. Ook als het slechts preventief blijkt te zijn.
Misschien is het wel los verkrijgbaar :wink: , ik heb altijd complete antennevoetjes moeten monteren. dat zal waarschijnlijk meer opleveren dan alleen een los rubbertje :wink: .
Ik vind de reflector plaat mooi, incl de chrome rand om de nr-plaat. De antenne was een heel gepiel. Demonteren ging wel makkelijk, maar daarna terug zetten. Je duwt de antenne telkens weer naar buiten dus die even op het dak goed vast getaped.
DE plafonnierre was van binnen goed nat zeg! Ik wilde eigenlijk geen kit onder de voet gaan plakken dus heb ik eerst die witte afdicht tape uit de loodgieterij wereld om de schroefdraad-pal en het achterste palletje gedaan. Daarna door het gat. Nu heb ik een doosje VOL met rubberen afdekringetjes in allerllei soorten en maten. Eentje gevonden en die aan de binenkant om het palletje waar de schroefdraad door heen gaat gezet en alles met een nieuw boutje vast gezet.
Ik denk dat ze waterdicht is nu. Zou de mate van ontvangst van de radio van invloed kunnnen zijn door al dat water?
Eigenlijk niet veel kunnen doen en toch de hele dag bezig. Nah ja, achterlicht units ook helemaal schoongemaakt.
Oh ja, en het afsluitrubber van de achterklep los gemaakt. Dees is gekrompen en sluit niet lekker. De turbo-verf fohn er op gezet en vanaf boven weer begonnen strak te leggen. FLink trekken en verwarmen dat rubber zodat ze misschien weer wat langer wordt.
In iedergeval klemt ze nu beter, en heb ik geen druppels meer op mijn 13e ruit net bij een proefrit.
Foto's vanavond laat! Moet ze nog overzetten... nu scrobben ins bad!
Ik ben wel benieuwd naar de foto`s :wink: . Ik heb altijd getwijfeld over de rode reflectorplaat, optisch worden de 2 rode achterlicht gedeelten met elkaar verbonden 8) . Maar op een zwarte zwarte XM zal dit extra benadrukt worden 8) .
Soms ben je de hele dag bezig met niks bijzonders, heel goed dat je met de turbo verf föhn het rubber wat hebt kunnen verlengen zodat je geen lekkage meer heb. Die deurrubbers zijn nieuw ook best prijzig :roll: .
oh, ik heb weleens 88liter afgetankt :mrgreen: toen was de tank ook bijna leeg :shock: incl reserve. Afrekenen blijft altijd het minst leuke aan dat getank :( .
Dit is er maar eentje van het gedoe met de bumper bevestiging...
Zie je wel dat het chrome accent niet misstaat...
En natuurlijk de antenne opnieuw bevestigd:
Overzichtje van mijn magazijn. Dit was ooit gebouwd als dubbelegrage maar daarna is er een car=poort voor gebouwd waaronder een houten pilaar practisch recht voor de ingang staat. Hierdoor kan ik er alleen maar heel schuin in steken. :roll:
Wat blijfft is dat de lampen op de klep niet perfect doorlopen met de lampen in het scherm. Heb de lampen in het scherm zo "hoog" mogelijk terug vastgedraaid. De rest zit m in de klep. Alleen kan deze haast niet meer naar beneden.
Zag op de foto's van Mark dat zijn rouge griotte wel erg strak is en dat je op de gris dolmen ook ziet dat de lijn verspringt. Misschien wel een serie 1 kwaaltje dan...
Wat blijfft is dat de lampen op de klep niet perfect doorlopen met de lampen in het scherm. Heb de lampen in het scherm zo "hoog" mogelijk terug vastgedraaid. De rest zit m in de klep. Alleen kan deze haast niet meer naar beneden.
Zag op de foto's van Mark dat zijn rouge griotte wel erg strak is en dat je op de gris dolmen ook ziet dat de lijn verspringt. Misschien wel een serie 1 kwaaltje dan...
Ja klopt, dat had ik altijd nog een keertje willen bijstellen.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
De XM van Benny vind ik bling bling door zijn velgen :wink:
Ja Wim, wij ziiten op de zelfde golf lengte :lol:
Zat ik ook aan te denken, een dun chrome stripje onder de ramen net zoals bij de CX pallas en TRS. 8)
Ondertussen in de garage: Ik durf geen kracht te zetten op de M13 bouten aan de achterbumper. (Zijkanten) Zit die bout in het chassis of zit er een moer achter. De bout zelf is mooi blinkend maar kan niet zien wat er achter zit. De kruipolie krijg ik er bijna niet door. Heb wel alles helemaal vol gespoten daarachter. Ben al een uur bezig met demontage :evil:
Er zit toch wel wat vlieg roest onder de wagen. Dat wil ik eigenlijk ook eens een keer wegschuren en opnieuw lakken...
Nou, hoop dat de kruipolie inmiddels toch zijn werk heeft gedaanl we gaan verder!
En anders Coca cola :lol: :lol:
Lidl heeft bij tijd en wijle spul voor auto-onderhoud. Daar zit ook een spuitbus antirust bij: is een kruising tussen kruipolie, WD40 en roestoplosser. Werkt fantastisch!!
Ik kan er van onder af niet bij. Eigenlijk zitten de kunstof binnenschermen gruwelijk in de weg. Ga nu deze eruit trekken aan de achterzijde. Dan kan ik van de zijkant net achter het wiel bij de bout. Deze draait nl mee :twisted:
Later!
Die bouten kunnen redelijk tot vast zitten maar breken zullen ze echt niet zo snel. Als je in de kofferbak links en rechts de beluchtingsroosters eruit haalt kun je er van bovenaf bij om te voelen en ze met kruipolie in te spuiten.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Mike, bij vastzittende/vaastgeroeste bouten helpt het om het eerste stukje een beetje vast te draaien om vervolgens weer los te draaien. Op deze manier wrik je de roest los, welke veel wrijving geeft. Bij ieder slag die je kunt maken, weer olie op het schroefdraad spuiten of druppelen.
Niet te zuinig zijn met kruipolie of ander soort olie, het mag ook motorolie zijn :wink: . Het gaat erom dat de wrijving tussen het schroefdraad wordt verlaagd.
Het zijn geen M13 bouten maar M8, Metrisch 8mm schroefdraad en met dop13 kun je ze vast en losdraaien :wink: .
Nou ja, er moet een "13" ring of dopsleutel om. Er achter zit een rechthoekig boutje.
Achter de luchtroosters zit isolatie materiaal. Maar de operatie is gecancelled :evil: Word hier stik chaggi van. Als ze los zijn is het donker en dar heb ik effe geen zin in.
Bumper spuit ik wel een keer OP de auto. Het waait zo hard dat het ook in de garage stormt en heeft spuiten geen zin.
Verder met de reflector. Oh ja, de trekhaak knop heb ik er ook afgehaald.
Ik kan het goed begrijpen dat je er knettergek van wordt :wink: , genoeg olie op de bouten doen en even laten intrekken. Als je ze nog gaat losmaken met beleid los proberen te maken.
Het best is een (mini) ratelsetje te kopen, dan kun je meer kracht zetten en met kleine ruimtes makkelijker kleine slagen maken.
Ja tis goed met die bumpert. Refelctor plaat zit erop! Is mooooiii.
Nu naar het interieur. Pafonierre los maken om de antenne aansluiting te controleren. En dat lek natuurlijk.
Het waait hier gruwelijk trouwens...
<off topic> Hier op de Gooise matras is het windstil en het giet met bakken. Wel een heel erg lagedrukgebied.
</off topic>
Leuk dat er toch nog iets gelukt is. Foto's :?:
Waarschijnlijk zal het voetje vervangen moeten worden, het rubber randje onder aan het antennevoetje wil wel eens hard worden en zit je plafoniere vol met water :? .
En gezien het werk om het hemeltje er uit te halen, lijkt de investering in een nieuw rubbertje me meer dan gerechtvaardigd.
Bij mijn dame wil ik 'm ook vervangen. Ook als het slechts preventief blijkt te zijn.
Is alleen dat rubber randje ook te koop? Je kunt het wel van het voetje eraf halen :wink:
Daar ging ik eigenlijk wel van uit. :oops:
Anders wordt het Pamela Anderson kit. :wink:
Misschien is het wel los verkrijgbaar :wink: , ik heb altijd complete antennevoetjes moeten monteren. dat zal waarschijnlijk meer opleveren dan alleen een los rubbertje :wink: .
78,3 liter ging er net in :shock:
Zo, weer binnen en bad staat "aan"!
Ik vind de reflector plaat mooi, incl de chrome rand om de nr-plaat. De antenne was een heel gepiel. Demonteren ging wel makkelijk, maar daarna terug zetten. Je duwt de antenne telkens weer naar buiten dus die even op het dak goed vast getaped.
DE plafonnierre was van binnen goed nat zeg! Ik wilde eigenlijk geen kit onder de voet gaan plakken dus heb ik eerst die witte afdicht tape uit de loodgieterij wereld om de schroefdraad-pal en het achterste palletje gedaan. Daarna door het gat. Nu heb ik een doosje VOL met rubberen afdekringetjes in allerllei soorten en maten. Eentje gevonden en die aan de binenkant om het palletje waar de schroefdraad door heen gaat gezet en alles met een nieuw boutje vast gezet.
Ik denk dat ze waterdicht is nu. Zou de mate van ontvangst van de radio van invloed kunnnen zijn door al dat water?
Eigenlijk niet veel kunnen doen en toch de hele dag bezig. Nah ja, achterlicht units ook helemaal schoongemaakt.
Oh ja, en het afsluitrubber van de achterklep los gemaakt. Dees is gekrompen en sluit niet lekker. De turbo-verf fohn er op gezet en vanaf boven weer begonnen strak te leggen. FLink trekken en verwarmen dat rubber zodat ze misschien weer wat langer wordt.
In iedergeval klemt ze nu beter, en heb ik geen druppels meer op mijn 13e ruit net bij een proefrit.
Foto's vanavond laat! Moet ze nog overzetten... nu scrobben ins bad!
Ik ben wel benieuwd naar de foto`s :wink: . Ik heb altijd getwijfeld over de rode reflectorplaat, optisch worden de 2 rode achterlicht gedeelten met elkaar verbonden 8) . Maar op een zwarte zwarte XM zal dit extra benadrukt worden 8) .
Soms ben je de hele dag bezig met niks bijzonders, heel goed dat je met de turbo verf föhn het rubber wat hebt kunnen verlengen zodat je geen lekkage meer heb. Die deurrubbers zijn nieuw ook best prijzig :roll: .
Mooi mooi mooi Mike.
Een reflectorplaat is bij sommige kleuren echt een aanwinst.
Oud wel in de zuidfranse zon 8)
Nieuw
Mijn oude Gris Dolmen
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ja het oogt mooi, vooral op Gris Dolmen 8)
Inderdaad, op de Gris Dolmen is het veul beter te zien. Het wordt een mooie lijn van links naar rechts.
Waar ging trouwens 78,3 liter in? Je tank? :shock:
oh, ik heb weleens 88liter afgetankt :mrgreen: toen was de tank ook bijna leeg :shock: incl reserve. Afrekenen blijft altijd het minst leuke aan dat getank :( .
Bijna, je bedoelt dat je de druppels van de wand schraapte. :lol: Officieel gaat er 80 liter in.
Officieel of officieus :mrgreen: , de tank van de XM is echt groot :shock: . Daar gaat 90 liter in, door 10 liter reserve :wink:
Zoals beloofd wat fotootjes....
Dit is er maar eentje van het gedoe met de bumper bevestiging...
Zie je wel dat het chrome accent niet misstaat...
En natuurlijk de antenne opnieuw bevestigd:
Overzichtje van mijn magazijn. Dit was ooit gebouwd als dubbelegrage maar daarna is er een car=poort voor gebouwd waaronder een houten pilaar practisch recht voor de ingang staat. Hierdoor kan ik er alleen maar heel schuin in steken. :roll:
En toen benzine kopen, wat een storm!!!
Wat blijfft is dat de lampen op de klep niet perfect doorlopen met de lampen in het scherm. Heb de lampen in het scherm zo "hoog" mogelijk terug vastgedraaid. De rest zit m in de klep. Alleen kan deze haast niet meer naar beneden.
Zag op de foto's van Mark dat zijn rouge griotte wel erg strak is en dat je op de gris dolmen ook ziet dat de lijn verspringt. Misschien wel een serie 1 kwaaltje dan...
Lekkere aannemer :lol: of je stelling omgooien, of zie ik daar geen 2e sectionaaldeur zitten?
Zullen we anders die bumpers een keertje samen doen? Ik wil je d'r best bij helpen.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ja klopt, dat had ik altijd nog een keertje willen bijstellen.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Het resultaat ziet er goed uit Mike 8) .
Jammer dat je van de best grote reflectorplaat niet veel van ziet door de kentekenplaat met houder.
Pagina's