Scheelde wel aanmerkelijk in de BPM nabetaling :D dus....... en sterker nog, ik heb dus al een Exclusieve voordat ze het bij Citroen zelf in de gaten hadden :lol: :lol:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ik kreeg zojuist van Riesh een mailtje inzake de dorpels die hij kan leveren.
Voor een XM moet terdege rekening houden met de bevestiging van de kunstof dorpels, die zitten met 4 schroeven vast aan het chassis en houden tevens de bekleding van het interieur op hun plek ook dekken ze de uiteinden van de stofrand af en het chassis. De kunstof dorpels kun je dus niet laten vervallen. Ik heb er lijsten inzitten die maar 2 schroeven afdekken en om de 2 vervallen schroeven op te vangen heb ik kunstofdorpels aan de onderzijde voorzien van klitteband (over de volle lengte) waarmee het geheel dan weer vastzit aan het chassis. De kunstofdorpel met alléén klitteband vastzetten zou ik niet doen, dat gaat nooit mooi aansluiten. De boel moet ook nog eens los ;-) Denk daar dus aan bij de lengte die je bestelt!.
De gehele kunstofdorpel voorzien van een instaplijst zou ik niet doen of je moet precies uitmeten waar de schroeven zitten en daar dan gaten laten boren zodat je het geheel weer met rvs (lenskop)schroeven vast kunt zetten. Om het helemaal sjiek te krijgen zou het ideaal zijn als de schroeven niet ergens storend dwars door de tekst/letters gaan.
Ook zag ik op de foto van Riesh dat de rvs dorpel over de volle lengte een randje van ongeveer 3 mm is omgezet. Dit kun je absoluut niet kwijt, de strips moeten echt volledig vlak zijn tenzij de omgezette rand net over de kunstofdorpel heen valt maar mag de strip absoluut niet optillen anders krijg je problemen met het goed sluiten van je portieren.
De overhangende rand moet dan ook weer niet te lang zijn wat dan komt hij op het chassis met beschadiging van je lak tot gevolg.
Als het enigzins in je buurt is zou ik uit een sloper de dorpels halen en die langsbrengen bij Riesh. Je hebt sowieso een linker en een rechter nodig als je over de volle lengte gaat, het voorste hoekje loopt n.l. schuin.
Kortom, nog wel het e.e.a. om over na te denken, het kan allemaal, maar ik zou er even rustig voor gaan zitten en bekijken voordat ik defintief zou bestellen.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Mark, bedankt voor de uitleg. Ik snap je hele verhaal maar volgens mij (en ik wil niet eigenwijs zijn) is er nog de andere methode.
Dit bedoelde ik, kiezen tussen de:
De opgeplakte strip:
Of de vervangende chromen strip (die rechtstreeks op het chassis is vastgemaakt), ipv de kunststofstrip:
:wink:
Ben ik nu een beetje duidelijk???
Maar ik ga er ook rustig over nadenken. :wink: :wink: :wink:
De originele Citroen XM strip zoals in Jeroen zijn auto is niet gelijk aan de strips op de foto´s zoals ik die kreeg van Riesh. Vandaar mijn uitgebreide verhaal :wink:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Mark, over de type XM die jij hebt, ben je in de war met de grijze XM V6 of heb e het over de rode XM.
De rode is duidelijk een Exclusive V6 of is het een omgebouwde VSX V6?
nope idd de dorpels die ik heb vervangen de gehele plastic dorpel en hebben dus ook dezelfde (pas)vorm als de kunststoffen.
Er stonden er overigens laatst wel een keer te koop op MP voor 85 € als ik me niet vergis...
En wat ziet mijn voituur er toch vies uit op die foto... :oops:
Bij een serie2 V6.24 met de ZPJ4 motor, is geleverd met de embleempjes V6.24 icm de 24v velgen zoals bij de serie1 of met de embleempjes Exclusive icm de Monte Carlo velgen (worstenvelgen).
Op het kentekenbewijs van een serie1 staat er alleen V6.24 en bij serie 2 V6.24 icm Exclusive :wink:
Jij durft op de A9 zo hard te rijden :shock: , op de A5 heb ik wel een keer even 233km/h aangetikt toen een nieuwe A6 achter me zat te plakken :twisted: .
Ik hoop niet voor je dat je geflitst bent en je rijbewijs (tijdelijk) mag inleveren :roll: .
JP, Hij is WA Volledig Casco, dus All Risk :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: maar dan moet ik wel binnen 4 weken de Dame getaxeerd hebben, want de Dame is als "Youngtimer"verzekerd. Dus ouder dan 9 jaar, maar met haar 16 jaar ook geen oldtimer. Zodoende. Dat had o.a Rob mij ook verteld :wink:
En JP nog even terug te komen op de Diravi, natuurlijk moest ik in het begin wennen aan mijn stuur, maar nu valt het allemaal wel reuze mee, hoor :wink:. En door het weer heb ik haast niet gereden, omdat ik geen wintervelgen met winterbanden had. Vaak alleen maar kleine stukjes. Alleen ik hoor nu op een bepaald moment mijn aanjager geluid maken, net alsof een V-snaar niet goed gespannen is, maar het is ook niet constant. :cry: :wink:
Benny, misschien je ventilator schoonmaken en de 30A zekering bij de accu controleren. Als die zekering heet wodt gaan de pootjes wijken en geen verbinding als resultaat. De hele airco-ventilatie valt dan uit.
Met een zwevende zekeringhouder en een 40A zekering is het genoemde probleem opgelost :wink:
De airco doet het normaal, geen problemen mee. Althans ik heb hem natuurlijk nog niet op helemaal koud gehad. Ik weet dus niet of dat er mee te maken heb. Wat ben ik toch een leek :twisted: :twisted:
Het heeft er niet mee te maken of de airco koud wordt, maar elektrisch wordt aangestuurd :wink: .
De hoofdvoeding van het airco/ventilatie bedieningspaneel en daarmee ook de ventilator wordt onderbroken en doet niets meer, soms krijg je voortekenen voordat die ermee uitscheid maar die moet je wel herkennen :wink: .
Zo zijn we allemaal begonnen. ;-) We kunnen er een van de komende meetings wel naar kijken, is toch niet zo ver in de tijd.
Wat betreft jouw vraag over een taxateur. Meestal heeft de verzekeraar een voorkeur en accepteren ze niet elke (officiële) taxateur 'omdat hij niet bekend is'.
Goedenavond, vrienden. :roll: :roll:
Kennisgemaakt met Rob & Sabine en kids en het erg gezellig gehad. Maar..............................een aantal dingen moeten wel gedaan worden bij mijn Dame. Blijkt dat ik niet de originele hoedenplank met ventilatiegaten en rolgordijn heb. Mijn Cruise Control werkt niet, want het lampje in de schakelaar op het dashboard doet het niet. Het getjilp onder de motorkap is er nog steeds, ondanks dat Rob iets heeft uitgeprobeerd, vraag me niet wat!!! Bij stilstand en stationair hoor je niets, alleen tijdens het rijden. En op heel verschillende momenten. Rechter achterraam gaat niet meer normaal dicht. Linker voorraam (bestuurderskant) gaat maar een kwart open. Rechtervoor velg was beschadigd, maar dat wist ik al en Rob zei al, dat ze de auto niet zo hadden afgeleverd bij de dealer en dat ie het jammer vond dat Robin de auto had doorverkocht voor de handel (met andere woorden niet aan een echte liefhebber) want zijn grote liefde was niet meer, zoals hij de Dame had achtergelaten. Hij zou wel voor mij kijken of hij nog aan een nieuwe ring kan komen voor de velg. Heb wel de radio ingebouwd en de tweeters, deur boxen moet ik nog aanpassen,, dus nog steeds geen muziek in mijn voiture. Maar verder heb ik genoten en zijn er nog foto's gemaakt, maar die heeft een vriend van mij op zijn toestel, omdat ik vergeten was mijn camera batterijen op te laden. Rob heeft ook foto's gemaakt en JP was te spreken over het comfort met die 18 inch velgen, want die zat even achterin, toen we foto's gingen maken. Ben ook het eerste nieuwe lid in 2010 bij CitroSport geworden, moet dat ook nog doen bij deze club, dus al met al een druk dagje en veel indrukken gehad. Dus laat staan straks een meeting :wink: Foto's volgen nog. :wink: :roll:
Goh leuk Benny, dat je bij de vorige owner Rob bent geweest! Had ie geen heimwee naar het rode monster 8) ?
Ramen zijn een crime bij de XM. De kabels breken wel eens of lopen vast. Heb ik ook gehad. Maar na vernieuwing is het opgelost. De tsjilp, is dat niet van een goed afgestelde riem van de HD pomp? Ik had dat ook en toen bleek er een te grote riem op te liggen die af en toe stond te "klapperen"en dus te piepen. De pomp zelf was al helemaal "uitgesteld", stond op maximum over de stelbout. Een juiste kleinere riem bracht toen de oplossing!
Kom je nu ook naar Hedel??? Wil m zo graag eens in het echie zien, en you ook natuurlijk!
Trouwens, kijk even onder evenementen. De 20ste juni hebben we mini meeting bij mij en gaan we daarna in colonne naar de duitse XM club in Straelen, net over de grens bij Venlo. Ga je mee??
Leuk verhaal Benny. Als ik je lijst zo zie, zijn het geen heel erg ingrijpende zaken. Dat van die ramen is een berucht XM-euvel. Mijn bestuurdersraam heeft ook steeds minder zin om dicht te gaan. :roll:
En natuurlijk wil ik ook jouw dame in het echt zien. Wie niet? ;-) Oh ja, jij mag ook mee met haar. :mrgreen:
Hoi Mike,
Ja, Rob heeft nog steeds dat gevoel nog niet bij zijn C5 en die die wel had met de XM.
De kabels zijn waarschijnlijk geoxideerd omdat de auto best wel lang heeft stil gestaan zegt Rob en wat de riemen betreft, die heeft Rob nog allemaal vernieuwd voordat hij de wagen weg deed en hij en JP wisten ook niet goed wat het wel zou kunnen zijn. En als het goed is kom ik naar Hedel (voorjaarsmeeting toch!) en het laatste lijkt mij ook leuk. Maar eerst maar eens muziek in de auto zien te krijgen. Zie er zo tegen op!!! Lijkt wel of ik faalangst heb om aan mijn eerste Franse auto te gaan werken. :oops: :oops: :oops:
Kan de TS jullie discussie nog volgen? ;-)
Op deze manier kan Benny ook wat van opsteken over de modellen serie van de XM serie1 :lol: .
Fout!! Ik heb een V6. Je weet er niks van :D :D
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Mark, je geeft het nu zelf toe dat je V6 niet exclusief, maar 'gewoon' is. :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol:
Scheelde wel aanmerkelijk in de BPM nabetaling :D dus....... en sterker nog, ik heb dus al een Exclusieve voordat ze het bij Citroen zelf in de gaten hadden :lol: :lol:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Benny,
Ik kreeg zojuist van Riesh een mailtje inzake de dorpels die hij kan leveren.
Voor een XM moet terdege rekening houden met de bevestiging van de kunstof dorpels, die zitten met 4 schroeven vast aan het chassis en houden tevens de bekleding van het interieur op hun plek ook dekken ze de uiteinden van de stofrand af en het chassis. De kunstof dorpels kun je dus niet laten vervallen. Ik heb er lijsten inzitten die maar 2 schroeven afdekken en om de 2 vervallen schroeven op te vangen heb ik kunstofdorpels aan de onderzijde voorzien van klitteband (over de volle lengte) waarmee het geheel dan weer vastzit aan het chassis. De kunstofdorpel met alléén klitteband vastzetten zou ik niet doen, dat gaat nooit mooi aansluiten. De boel moet ook nog eens los ;-) Denk daar dus aan bij de lengte die je bestelt!.
De gehele kunstofdorpel voorzien van een instaplijst zou ik niet doen of je moet precies uitmeten waar de schroeven zitten en daar dan gaten laten boren zodat je het geheel weer met rvs (lenskop)schroeven vast kunt zetten. Om het helemaal sjiek te krijgen zou het ideaal zijn als de schroeven niet ergens storend dwars door de tekst/letters gaan.
Ook zag ik op de foto van Riesh dat de rvs dorpel over de volle lengte een randje van ongeveer 3 mm is omgezet. Dit kun je absoluut niet kwijt, de strips moeten echt volledig vlak zijn tenzij de omgezette rand net over de kunstofdorpel heen valt maar mag de strip absoluut niet optillen anders krijg je problemen met het goed sluiten van je portieren.
De overhangende rand moet dan ook weer niet te lang zijn wat dan komt hij op het chassis met beschadiging van je lak tot gevolg.
Als het enigzins in je buurt is zou ik uit een sloper de dorpels halen en die langsbrengen bij Riesh. Je hebt sowieso een linker en een rechter nodig als je over de volle lengte gaat, het voorste hoekje loopt n.l. schuin.
Kortom, nog wel het e.e.a. om over na te denken, het kan allemaal, maar ik zou er even rustig voor gaan zitten en bekijken voordat ik defintief zou bestellen.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Mark, bedankt voor de uitleg. Ik snap je hele verhaal maar volgens mij (en ik wil niet eigenwijs zijn) is er nog de andere methode.
Dit bedoelde ik, kiezen tussen de:
De opgeplakte strip:
Of de vervangende chromen strip (die rechtstreeks op het chassis is vastgemaakt), ipv de kunststofstrip:
:wink:
Ben ik nu een beetje duidelijk???
Maar ik ga er ook rustig over nadenken. :wink: :wink: :wink:
Wat ook wel een leuke tekst is....:
MIND YOUR STEP!
:lol: :lol: :lol:
+S :wink: :wink: :wink:
De originele Citroen XM strip zoals in Jeroen zijn auto is niet gelijk aan de strips op de foto´s zoals ik die kreeg van Riesh. Vandaar mijn uitgebreide verhaal :wink:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Mark, over de type XM die jij hebt, ben je in de war met de grijze XM V6 of heb e het over de rode XM.
De rode is duidelijk een Exclusive V6 of is het een omgebouwde VSX V6?
nope idd de dorpels die ik heb vervangen de gehele plastic dorpel en hebben dus ook dezelfde (pas)vorm als de kunststoffen.
Er stonden er overigens laatst wel een keer te koop op MP voor 85 € als ik me niet vergis...
En wat ziet mijn voituur er toch vies uit op die foto... :oops:
oh ja en die andere discussie, de type 2 V624v had wel de typeaanduiding exclusive. Dus die van TS hier.
Bij een serie2 V6.24 met de ZPJ4 motor, is geleverd met de embleempjes V6.24 icm de 24v velgen zoals bij de serie1 of met de embleempjes Exclusive icm de Monte Carlo velgen (worstenvelgen).
Op het kentekenbewijs van een serie1 staat er alleen V6.24 en bij serie 2 V6.24 icm Exclusive :wink:
Zo, Jongens, vanmorgen lekker met 210 per uur gezweefd over de A9 :wink: :wink: Bij wie kan je het beste je Dame laten taxeren :wink: :wink:
Jij durft op de A9 zo hard te rijden :shock: , op de A5 heb ik wel een keer even 233km/h aangetikt toen een nieuwe A6 achter me zat te plakken :twisted: .
Ik hoop niet voor je dat je geflitst bent en je rijbewijs (tijdelijk) mag inleveren :roll: .
:shock: Ik denk dat Benny een schade taxateur zoekt....
geintje Benny,
Dit is de eerste keer dat ik hoor dat je er mee gereden hebt. Moet je niet wennen aan de diravi??
Ik weet zo 123 ook geen taxatuer bij jouw in de buurt. Wil je m all-risk verzekeren op klassieker basis?
JP, Hij is WA Volledig Casco, dus All Risk :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: maar dan moet ik wel binnen 4 weken de Dame getaxeerd hebben, want de Dame is als "Youngtimer"verzekerd. Dus ouder dan 9 jaar, maar met haar 16 jaar ook geen oldtimer. Zodoende. Dat had o.a Rob mij ook verteld :wink:
En JP nog even terug te komen op de Diravi, natuurlijk moest ik in het begin wennen aan mijn stuur, maar nu valt het allemaal wel reuze mee, hoor :wink:. En door het weer heb ik haast niet gereden, omdat ik geen wintervelgen met winterbanden had. Vaak alleen maar kleine stukjes. Alleen ik hoor nu op een bepaald moment mijn aanjager geluid maken, net alsof een V-snaar niet goed gespannen is, maar het is ook niet constant. :cry: :wink:
Kent de verzekeraar geen taxateur? of is elke taxateur goed?
Bergweg zou je kunnen bellen.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Goh Mark, daar zeg je me wat. Ik zal het morgen wel even navragen bij de maatschappij :)
Benny, misschien je ventilator schoonmaken en de 30A zekering bij de accu controleren. Als die zekering heet wodt gaan de pootjes wijken en geen verbinding als resultaat. De hele airco-ventilatie valt dan uit.
Met een zwevende zekeringhouder en een 40A zekering is het genoemde probleem opgelost :wink:
De airco doet het normaal, geen problemen mee. Althans ik heb hem natuurlijk nog niet op helemaal koud gehad. Ik weet dus niet of dat er mee te maken heb. Wat ben ik toch een leek :twisted: :twisted:
Het heeft er niet mee te maken of de airco koud wordt, maar elektrisch wordt aangestuurd :wink: .
De hoofdvoeding van het airco/ventilatie bedieningspaneel en daarmee ook de ventilator wordt onderbroken en doet niets meer, soms krijg je voortekenen voordat die ermee uitscheid maar die moet je wel herkennen :wink: .
Zo zijn we allemaal begonnen. ;-) We kunnen er een van de komende meetings wel naar kijken, is toch niet zo ver in de tijd.
Wat betreft jouw vraag over een taxateur. Meestal heeft de verzekeraar een voorkeur en accepteren ze niet elke (officiële) taxateur 'omdat hij niet bekend is'.
Heffener? Ohnee, binnen 4 weken zei je. Sorry, gaat hem niet worden dan. :twisted:
Goedenavond, vrienden. :roll: :roll:
Kennisgemaakt met Rob & Sabine en kids en het erg gezellig gehad. Maar..............................een aantal dingen moeten wel gedaan worden bij mijn Dame. Blijkt dat ik niet de originele hoedenplank met ventilatiegaten en rolgordijn heb. Mijn Cruise Control werkt niet, want het lampje in de schakelaar op het dashboard doet het niet. Het getjilp onder de motorkap is er nog steeds, ondanks dat Rob iets heeft uitgeprobeerd, vraag me niet wat!!! Bij stilstand en stationair hoor je niets, alleen tijdens het rijden. En op heel verschillende momenten. Rechter achterraam gaat niet meer normaal dicht. Linker voorraam (bestuurderskant) gaat maar een kwart open. Rechtervoor velg was beschadigd, maar dat wist ik al en Rob zei al, dat ze de auto niet zo hadden afgeleverd bij de dealer en dat ie het jammer vond dat Robin de auto had doorverkocht voor de handel (met andere woorden niet aan een echte liefhebber) want zijn grote liefde was niet meer, zoals hij de Dame had achtergelaten. Hij zou wel voor mij kijken of hij nog aan een nieuwe ring kan komen voor de velg. Heb wel de radio ingebouwd en de tweeters, deur boxen moet ik nog aanpassen,, dus nog steeds geen muziek in mijn voiture. Maar verder heb ik genoten en zijn er nog foto's gemaakt, maar die heeft een vriend van mij op zijn toestel, omdat ik vergeten was mijn camera batterijen op te laden. Rob heeft ook foto's gemaakt en JP was te spreken over het comfort met die 18 inch velgen, want die zat even achterin, toen we foto's gingen maken. Ben ook het eerste nieuwe lid in 2010 bij CitroSport geworden, moet dat ook nog doen bij deze club, dus al met al een druk dagje en veel indrukken gehad. Dus laat staan straks een meeting :wink: Foto's volgen nog. :wink: :roll:
Goh leuk Benny, dat je bij de vorige owner Rob bent geweest! Had ie geen heimwee naar het rode monster 8) ?
Ramen zijn een crime bij de XM. De kabels breken wel eens of lopen vast. Heb ik ook gehad. Maar na vernieuwing is het opgelost. De tsjilp, is dat niet van een goed afgestelde riem van de HD pomp? Ik had dat ook en toen bleek er een te grote riem op te liggen die af en toe stond te "klapperen"en dus te piepen. De pomp zelf was al helemaal "uitgesteld", stond op maximum over de stelbout. Een juiste kleinere riem bracht toen de oplossing!
Kom je nu ook naar Hedel??? Wil m zo graag eens in het echie zien, en you ook natuurlijk!
Trouwens, kijk even onder evenementen. De 20ste juni hebben we mini meeting bij mij en gaan we daarna in colonne naar de duitse XM club in Straelen, net over de grens bij Venlo. Ga je mee??
Leuk verhaal Benny. Als ik je lijst zo zie, zijn het geen heel erg ingrijpende zaken. Dat van die ramen is een berucht XM-euvel. Mijn bestuurdersraam heeft ook steeds minder zin om dicht te gaan. :roll:
En natuurlijk wil ik ook jouw dame in het echt zien. Wie niet? ;-) Oh ja, jij mag ook mee met haar. :mrgreen:
Hoi Mike,
Ja, Rob heeft nog steeds dat gevoel nog niet bij zijn C5 en die die wel had met de XM.
De kabels zijn waarschijnlijk geoxideerd omdat de auto best wel lang heeft stil gestaan zegt Rob en wat de riemen betreft, die heeft Rob nog allemaal vernieuwd voordat hij de wagen weg deed en hij en JP wisten ook niet goed wat het wel zou kunnen zijn. En als het goed is kom ik naar Hedel (voorjaarsmeeting toch!) en het laatste lijkt mij ook leuk. Maar eerst maar eens muziek in de auto zien te krijgen. Zie er zo tegen op!!! Lijkt wel of ik faalangst heb om aan mijn eerste Franse auto te gaan werken. :oops: :oops: :oops:
Pagina's