Graag gedaan Mike. En ach, ik had toegezegd te helpen met beide HR's. Dat door wat andere 'onbeduidende' zaken die afleidden we niet beide regelaars hebben kunnen doen, soit. :lol:
Jammer dat ik je gisteren niet ermee heb kunnen helpen, was toch de hele tijd bezig met het nemen van oliesamples. In het vervolg is het zeker wel mogelijk om je te helpen :wink:. Fijn dat er weer verbeteringen zijn dankzij Wim. Ik vind de voorste HR wel behoorlijk ranzig :wtf:.
Volgens de specialist viel het wel mee...blijkbaar kan het nog veel ranzugurururrr :lol:
Door de positieve flow van gisteren vandaag meteen maar doorgepakt, onder de carport terwijl de hagelbuien me om de oren vlogen. (Takke weer!! :evil: )
Na de ruitenwissermotor wissel stonden de ruitenwissers niet in de juiste rust stand.
Dit lag aan de stand van het heveltje op de motor zelf. Dat ding kun je behoorlijk verdraaien als het los geschroefd is en dan ben je dus echt de beginstand kwijt. Gelukkig had Wim een goede foto van de juiste stand (op pag 238 meen ik).
Ongelofelijk hoe snel je dit de- en monteert als je het een aantal keren gedaan hebt.
Volgende probleem: Mijn interieur verlichting werkt niet meer. De leeslampjes wél, de rest niet. Als ik op het knopje duw waarmee je de verlichting gewoon aanzet, zonder de deur open te doen, licht alles heel even op maar dimt meteen weer.
De afdekplaat onder het stuur gedemonteerd alsmede het dahsboardkastje. Met de knop aan en uit doen hoorde ik wel een tikje van een relais en dat bracht me naar een plek "ergens" onder het DB kastje.
Daar zit deze jongen:
Open gehaald maar ik kan geen doorbrandingen ed vinden:
Weer inelkaar gezet en teruggekoppeld aan de stekker. MAAR: ik hield dit relais wat scheef waardoor de voetjes niet allemaal tegelijk met de stekker contact maakte en FLOEP: de interieurverlichting begon te branden!!
Duwde ik het relais helemaal vast dan viel alles weer uit....
Hmmm... zou dit relais dan toch een beetje overleden zijn?
Enne...
Hoe kom ik aan een nieuwe? Dit is geen standaard relaistje met die relatief grote printplaat. Ik denk dat ik CDPF maar eens moet vragen, die is gek op dit soort electronica en die heeft ze misschien wel geredt bij een van de sloopmeetings.
Het laatstse probleem is nog niet opgelost. Bij lampen aan, en meestal als ik dan de richtingaanwijzer aanzet, krijg ik de meldingen: L brakelight defect en daarna R brakelight defect.
Uiteraard zijn ze helemaal niet "defect". Alles werkt gewoon.
Ik heb het bovengenoemde relais niet teruggezet en ben nog even wezen rijden met licht aan. GEEN melding van de remlichten nu. Dat wil niets zeggen want dse melding komt vaak pas na enkele minuten, de eerste km's gebeurt er niets.
Maar zou het kunnen zijn dat er een connectie is tussen het interieurlicht relais en deze foute melding??
Het zou kunnen dat er een connectie is tussen dit relais en je melding, Maar mijn gut-feeling gaat eerder uit naar slecht massa-contact naar je achterlichten.
Het zou goed kunnen dat ik nog zo'n relais heb liggen, ik zal ff in mijn zooi snuffelen voor je. Heb helaas deze week bijzonder weinig tijd i.v.m. wéér een tentamen a.s. donderdag.
De fout die je nu hebt komt echter door slecht kontakt van het relais met de realisvoet. Dat kan um zitten in de stekkers van de relaisvoet (in which case een ander relais ook niet veel gaat helpen) of de aansluitingen op de print van het relais zelf hebben een soldeerbreuk. En dat is waarschijnlijker. Heb jij een soldeerbout? Stook dan es ff alle aansluitingen warm waarbij een stekkeraansluiting met de print verbonden wordt.
Thanx Roger, als je wil kijken graag! :D
Massacontact achterlichten sluit ik voor 99% uit; Vorig jaar heb ik het hele interieur eruitgehaald :wtf: en ALLES doorlopen van voor naar achter. Ik denk echt aan een spookmelding. Stoofke had dat een tijd geleden ook, maar ik weet niet meer precies in welke context. Ik geloof met zijn KVS melding. Ook toen L + R brakelight failure.
:dans: ik moest vandaag bij Jan van Gompel zijn voor de club en had het relais ook maar meegenomen. Het blijkt een vertragingsrelais te heten en ze hadden gratis een andere voor me. Ik heb m thuis meteen aangesloten en: Hoera; ik heb weer uitstapverlichting, sfeerverlichting, dashboardkastje-verlichting en kofferbak verlichting!!
Helaas is de brake light failure melding niet voorbij en het had er dus niets mee te maken. Wel is LNV II weer helemaal continent en zijn er geen plekjes op de keien meer te vinden!
:P Vandaag is LNV II opgehaald door Marcelka; zijn buurman gaat de roestschade lassen! En ik kreeg zijn ('Marcel's) XM TCT automaat als vervangend vervoer waarmee ik straks een kleine 20 km mee gereden heb. Sjonge jonge maar dat rijdt fijn! Mét een schuifdak, ook een musthave!
Na het lassen zal LNV II weer up to date zijn, op de kleine valse remlicht failure melding na.
10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
Nu C6 2.2 HDi, zwart
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V
Als je met zeiknatte regenkleren instapt, ontwasemt een goed werkende airco tig keer sneller dan gewoon blazende lucht (die van buiten komt, en dus ook vochtig is).
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Een verse automaat over een handbak all day anyday. Maar t verbruik is al niet gering van zo'n TCT/V6, en de diesels lusten hem daarna helemaal wel :shock:
Kon net geen DSG in mn leasert nemen ivm budget anders had ik t zeker gedaan :) BIj een XM hoort gewoon een automaat 8)
ik moet toegeven dat sinds ik nu een weekje met een dsg rondrij ik het ding toch wel ga waarderen.. :? Werkt ook gewoon eenvoudiger achter het stuur, ff schrijven , ff bellen en niet steeds een handje te kort kome :mrgreen: n
tsja ieder zijn eigen meug.
Ik ben juist gaan zoeken voor de handbak in mijn jacht op een XM. Is ook eigenlijk 1 van de 2 dingen die overbleven van mijn wensenlijstje toen.
Dat was
- geen groene
- een type 2
- v6 24v
- handbak
Vandaag werd LNV II weer door Marcelka thuis gebracht, wát een service! :thumbup: De kriksteun staat weer perfect recht en de roestschade is heel erg mooi en netjes gemaakt. Er is veel meer weggehaald dan oorpspronkelijk te zien was en het is netjes afgewerkt. Ik hoef er helemaal niets meer aan te doen!
Nu op naar het volgende, die verdomde valse melding. Maar ik moet wachten tot ze bij van der Laan het juiste klokkenhuis weer gevonden hebben. Dan kan ik alles afbouwen rond het stuur. Wel zal ik het clingoteurrelais eens opsnorren want daar zit m de crux vermoed ik.
Het was me een waar genoegen om ook eens te kunnen vergelijken met een V6.
En wat voor één. D'r zit wel heul veul power in!! 8)
POWER en KOPPEL :mrgreen: :mrgreen: Ik zou niets anders meer willen. :lol: Ik had JP gesproken en hij heeft er nog een keer mee gereden na al de kleine verbeteringen aan mijn Dame, zoals stuurkogel, reactiestang en vreselijk goed uitgelijnd :clap:
Hij zei mij, dat ik een erg goed koppel onderin had en dat de Dame rijdt "als op een rails", zo strak ligt ze op de weg :wink:
Ik moest er erg aan wennen na de hittepetitterigheid van mijn TCT... Dat was zo'n spetterdame, als eerste weg bij het stoplicht en zo, daarna de V6 moest ik wel even adapteren ... :mrgreen:
Ja ja power en koppel is mooi, maar wat er omheen hangt moet ook wel functioneren natuurlijk. :wink: Bovendien ben ik ook gek op comfort. Dus toch maar kijken naar een 2.0 16v Voiture du Festival of iets dergelijks en daarnaast La TRS inruilen voor een CX TURBO??? :mrgreen:
Graag gedaan Mike. En ach, ik had toegezegd te helpen met beide HR's. Dat door wat andere 'onbeduidende' zaken die afleidden we niet beide regelaars hebben kunnen doen, soit. :lol:
Jammer dat ik je gisteren niet ermee heb kunnen helpen, was toch de hele tijd bezig met het nemen van oliesamples. In het vervolg is het zeker wel mogelijk om je te helpen :wink:. Fijn dat er weer verbeteringen zijn dankzij Wim. Ik vind de voorste HR wel behoorlijk ranzig :wtf:.
Volgens de specialist viel het wel mee...blijkbaar kan het nog veel ranzugurururrr :lol:
Door de positieve flow van gisteren vandaag meteen maar doorgepakt, onder de carport terwijl de hagelbuien me om de oren vlogen. (Takke weer!! :evil: )
Na de ruitenwissermotor wissel stonden de ruitenwissers niet in de juiste rust stand.
Dit lag aan de stand van het heveltje op de motor zelf. Dat ding kun je behoorlijk verdraaien als het los geschroefd is en dan ben je dus echt de beginstand kwijt. Gelukkig had Wim een goede foto van de juiste stand (op pag 238 meen ik).
Ongelofelijk hoe snel je dit de- en monteert als je het een aantal keren gedaan hebt.
Volgende probleem: Mijn interieur verlichting werkt niet meer. De leeslampjes wél, de rest niet. Als ik op het knopje duw waarmee je de verlichting gewoon aanzet, zonder de deur open te doen, licht alles heel even op maar dimt meteen weer.
De afdekplaat onder het stuur gedemonteerd alsmede het dahsboardkastje. Met de knop aan en uit doen hoorde ik wel een tikje van een relais en dat bracht me naar een plek "ergens" onder het DB kastje.
Daar zit deze jongen:
Open gehaald maar ik kan geen doorbrandingen ed vinden:
Weer inelkaar gezet en teruggekoppeld aan de stekker. MAAR: ik hield dit relais wat scheef waardoor de voetjes niet allemaal tegelijk met de stekker contact maakte en FLOEP: de interieurverlichting begon te branden!!
Duwde ik het relais helemaal vast dan viel alles weer uit....
Hmmm... zou dit relais dan toch een beetje overleden zijn?
Enne...
Hoe kom ik aan een nieuwe? Dit is geen standaard relaistje met die relatief grote printplaat. Ik denk dat ik CDPF maar eens moet vragen, die is gek op dit soort electronica en die heeft ze misschien wel geredt bij een van de sloopmeetings.
Het laatstse probleem is nog niet opgelost. Bij lampen aan, en meestal als ik dan de richtingaanwijzer aanzet, krijg ik de meldingen: L brakelight defect en daarna R brakelight defect.
Uiteraard zijn ze helemaal niet "defect". Alles werkt gewoon.
Ik heb het bovengenoemde relais niet teruggezet en ben nog even wezen rijden met licht aan. GEEN melding van de remlichten nu. Dat wil niets zeggen want dse melding komt vaak pas na enkele minuten, de eerste km's gebeurt er niets.
Maar zou het kunnen zijn dat er een connectie is tussen het interieurlicht relais en deze foute melding??
Het zou kunnen dat er een connectie is tussen dit relais en je melding, Maar mijn gut-feeling gaat eerder uit naar slecht massa-contact naar je achterlichten.
Het zou goed kunnen dat ik nog zo'n relais heb liggen, ik zal ff in mijn zooi snuffelen voor je. Heb helaas deze week bijzonder weinig tijd i.v.m. wéér een tentamen a.s. donderdag.
De fout die je nu hebt komt echter door slecht kontakt van het relais met de realisvoet. Dat kan um zitten in de stekkers van de relaisvoet (in which case een ander relais ook niet veel gaat helpen) of de aansluitingen op de print van het relais zelf hebben een soldeerbreuk. En dat is waarschijnlijker. Heb jij een soldeerbout? Stook dan es ff alle aansluitingen warm waarbij een stekkeraansluiting met de print verbonden wordt.
Thanx Roger, als je wil kijken graag! :D
Massacontact achterlichten sluit ik voor 99% uit; Vorig jaar heb ik het hele interieur eruitgehaald :wtf: en ALLES doorlopen van voor naar achter. Ik denk echt aan een spookmelding. Stoofke had dat een tijd geleden ook, maar ik weet niet meer precies in welke context. Ik geloof met zijn KVS melding. Ook toen L + R brakelight failure.
NEEEEE!!!!! :shock: Mike heeft een 50Watt pook waarmee hij de printbanen los stookt.
:grijns: ik zat al te denken, die soldeerverbindingen moet ik dan écht een splitsecond aantikken. Maar ik begin daar niet aan hoor Wim. :wink:
stimmt XMike... en na vervangen van de sensors op het blok (3)
:dans: ik moest vandaag bij Jan van Gompel zijn voor de club en had het relais ook maar meegenomen. Het blijkt een vertragingsrelais te heten en ze hadden gratis een andere voor me. Ik heb m thuis meteen aangesloten en: Hoera; ik heb weer uitstapverlichting, sfeerverlichting, dashboardkastje-verlichting en kofferbak verlichting!!
Helaas is de brake light failure melding niet voorbij en het had er dus niets mee te maken. Wel is LNV II weer helemaal continent en zijn er geen plekjes op de keien meer te vinden!
Een droge hydropneumaat kennie. D'r zal vast wel ergens iets niet goed zitten. :lol:
:lol: Misschien lekt het ergens het chassis in, maar dá's goeie roest preventie!
:P Vandaag is LNV II opgehaald door Marcelka; zijn buurman gaat de roestschade lassen! En ik kreeg zijn ('Marcel's) XM TCT automaat als vervangend vervoer waarmee ik straks een kleine 20 km mee gereden heb. Sjonge jonge maar dat rijdt fijn! Mét een schuifdak, ook een musthave!
Na het lassen zal LNV II weer up to date zijn, op de kleine valse remlicht failure melding na.
Maar die gaan we er ook nog uit krijgen.
Fijn he, zo'n TCT automaat? Mag ik iedere dag mee spelen. Lucky me!! :wink:
TCT is lekkerlekker.... en ik kan het weten..
Luceo non uro....
En een lege (lekke??) airco. Maar daar heb je met dit weer geen last van :D
Als je met zeiknatte regenkleren instapt, ontwasemt een goed werkende airco tig keer sneller dan gewoon blazende lucht (die van buiten komt, en dus ook vochtig is).
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Oh ja, airco is leeg. Niet meer gevuld omdat de koppelingen lekten. Vorig jaar deed ze het nog goed. Ook nog eens achterheen als ik nog zin heb...
Ik bedoelde dat mijn airco leeg is.
Maar die van jou dus ook...
:lol: wel om laten bouwen naar 143a, maar met de swap was ze leeg.
Me too. :grijns:
Een verse automaat over een handbak all day anyday. Maar t verbruik is al niet gering van zo'n TCT/V6, en de diesels lusten hem daarna helemaal wel :shock:
Kon net geen DSG in mn leasert nemen ivm budget anders had ik t zeker gedaan :) BIj een XM hoort gewoon een automaat 8)
ik moet toegeven dat sinds ik nu een weekje met een dsg rondrij ik het ding toch wel ga waarderen.. :? Werkt ook gewoon eenvoudiger achter het stuur, ff schrijven , ff bellen en niet steeds een handje te kort kome :mrgreen: n
tsja ieder zijn eigen meug.
Ik ben juist gaan zoeken voor de handbak in mijn jacht op een XM. Is ook eigenlijk 1 van de 2 dingen die overbleven van mijn wensenlijstje toen.
Dat was
- geen groene
- een type 2
- v6 24v
- handbak
:lol:
Vandaag werd LNV II weer door Marcelka thuis gebracht, wát een service! :thumbup: De kriksteun staat weer perfect recht en de roestschade is heel erg mooi en netjes gemaakt. Er is veel meer weggehaald dan oorpspronkelijk te zien was en het is netjes afgewerkt. Ik hoef er helemaal niets meer aan te doen!
Nu op naar het volgende, die verdomde valse melding. Maar ik moet wachten tot ze bij van der Laan het juiste klokkenhuis weer gevonden hebben. Dan kan ik alles afbouwen rond het stuur. Wel zal ik het clingoteurrelais eens opsnorren want daar zit m de crux vermoed ik.
Hou het nog even vol met LNVII Mike :wink: , ik begrijp dat je het af en toe niet meer ziet zitten met allerlei ellende die tussendoor komt.
Fijn dat ze er weer is, en mooi gemaakt ook nog! :clap:
Luceo non uro....
Het was me een waar genoegen om ook eens te kunnen vergelijken met een V6.
En wat voor één. D'r zit wel heul veul power in!! 8)
POWER en KOPPEL :mrgreen: :mrgreen: Ik zou niets anders meer willen. :lol: Ik had JP gesproken en hij heeft er nog een keer mee gereden na al de kleine verbeteringen aan mijn Dame, zoals stuurkogel, reactiestang en vreselijk goed uitgelijnd :clap:
Hij zei mij, dat ik een erg goed koppel onderin had en dat de Dame rijdt "als op een rails", zo strak ligt ze op de weg :wink:
Ik moest er erg aan wennen na de hittepetitterigheid van mijn TCT... Dat was zo'n spetterdame, als eerste weg bij het stoplicht en zo, daarna de V6 moest ik wel even adapteren ... :mrgreen:
Luceo non uro....
Ja ja power en koppel is mooi, maar wat er omheen hangt moet ook wel functioneren natuurlijk. :wink: Bovendien ben ik ook gek op comfort. Dus toch maar kijken naar een 2.0 16v Voiture du Festival of iets dergelijks en daarnaast La TRS inruilen voor een CX TURBO??? :mrgreen:
Pagina's