Over de leidingen; die zijn bij mij slecht.. Wil het liefst zelf alle leidingen kunnen doen.. Maarja, heb je weer zo'n flare tool/felsset nodig.. Maar als ik toch met die blocs bezig zou gaan.. Zo blijf je bezig! :lol:
Vandaag heb ik madame opgehaald en het sturen lijkt lichter te gaan dan vroeger. Of ben ik zo snel aan de stuurbekrachtingsloze AX gewend geraakt? :lolno: De nieuwe veerbollen achter zijn een wereld van verschil! Ik ben een tevreden mensch. 8)
Mag ik vragen waarom je vindt dat deze bij jou aan vervanging toe zijn Wim?
Is het gewoon omdat het 1 van de laatste dingen is die aan jouw XM nog niet vervangen is :wink: of heb je gezien dat de rubbers gescheurd en/of uitgedroogd zijn? Of bonkt het als een malle in the hindside of La Soixante?
Á propos contactslot: ik vond ooit eens een mooie howto op een Frans forum, heb hem ergens bewaard. Hoop alleen niet dat dat op onze gezinscomputer was, want daar is gisteren de harde schijf van overleden. Interesse, mocht ik die howto nog kunnen traceren?
Ja hoor Roger, dat mag je vragen: achter verkeert het geheel in een staat die niet met de rest van de auto overeenkomt. :roll: Met name het ijzer van die silent blocks ziet er heel beroerd uit.
Veel dichter bij huis, op CiFo heeft Lody ook een duidelijk verhaal staan over het contactslot: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/202009/
Het is niet moeilijk maar wel gepriegel. Echt zo'n typisch ik-verveel-me-op-zondag klusje. :wink:
En gisteren heb ik me tussen het studeren door weer met mission impossible bezig gehouden: het achterklepslot. Dat mechaniek heb ik al een aantal keer uit elkaar gehaald, schoongemaakt, ingevet, afgesteld, etc. Ik had besloten om een schakelaar die volgens de WPH nog ergens in het circuit zou zitten, schoon te maken. Die kon ik niet vinden dus uit pure frustratie de elektrische bediening maar opengemaakt en er WD-40 ingespoten. Het geheel weer ingebouwd en de klep ging mooi op slot, van het slot, geheel volgens verwachting want dat doet het altijd als ik er mee bezig ben geweest.
Toen ik vanochtend weg ging nog even de auto van het slot gehaald en de achterklep liet luid merken dat het slot open was, het leek wel een Xant. En meteen de eerste keer ook weer op slot met het geluid van een Xantia. :wtf: Het zal toch niet? Een beetje WD-40 in de elektromechanische bediening?
Rechthoekig achter?
Wat zijn dat dan voor dempers die ik heb?
http://www.mijnalbum.nl/Album=VVE6DTT7
(Kan ze ook niet vinden op SC)
Over de leidingen; die zijn bij mij slecht.. Wil het liefst zelf alle leidingen kunnen doen.. Maarja, heb je weer zo'n flare tool/felsset nodig.. Maar als ik toch met die blocs bezig zou gaan.. Zo blijf je bezig! :lol:
@Jos: Ja. Kijk maar:
Vandaag heb ik madame opgehaald en het sturen lijkt lichter te gaan dan vroeger. Of ben ik zo snel aan de stuurbekrachtingsloze AX gewend geraakt? :lolno: De nieuwe veerbollen achter zijn een wereld van verschil! Ik ben een tevreden mensch. 8)
Haha, ja ook bij mij speelt het volgende zich dan af in mijn hersenpan bij het lezen van dit soort berichten;
- Huh?!
- Wasda?
- Heb ik dat ook?
- Kan dat bij mij dan ook kapot?
______________
L' éminence grise
Aha, ik zie het .
Dat zijn inderdaad de voorste steunen die ik over heb.
Bij belangstelling geef je maar een Pb `tje .
Groet,
Jos
Mag ik vragen waarom je vindt dat deze bij jou aan vervanging toe zijn Wim?
Is het gewoon omdat het 1 van de laatste dingen is die aan jouw XM nog niet vervangen is :wink: of heb je gezien dat de rubbers gescheurd en/of uitgedroogd zijn? Of bonkt het als een malle in the hindside of La Soixante?
Á propos contactslot: ik vond ooit eens een mooie howto op een Frans forum, heb hem ergens bewaard. Hoop alleen niet dat dat op onze gezinscomputer was, want daar is gisteren de harde schijf van overleden. Interesse, mocht ik die howto nog kunnen traceren?
Ja hoor Roger, dat mag je vragen: achter verkeert het geheel in een staat die niet met de rest van de auto overeenkomt. :roll: Met name het ijzer van die silent blocks ziet er heel beroerd uit.
Veel dichter bij huis, op CiFo heeft Lody ook een duidelijk verhaal staan over het contactslot: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/202009/
Het is niet moeilijk maar wel gepriegel. Echt zo'n typisch ik-verveel-me-op-zondag klusje. :wink:
Hmmm OK, ik ben ff wat latoenkoper bestellen. Spreek je later :wink:
Serieus: wel een mooie en uitputtende beschrijving! Tnx voor deze aanvulling hier kan ik wel wat mee.
En gisteren heb ik me tussen het studeren door weer met mission impossible bezig gehouden: het achterklepslot. Dat mechaniek heb ik al een aantal keer uit elkaar gehaald, schoongemaakt, ingevet, afgesteld, etc. Ik had besloten om een schakelaar die volgens de WPH nog ergens in het circuit zou zitten, schoon te maken. Die kon ik niet vinden dus uit pure frustratie de elektrische bediening maar opengemaakt en er WD-40 ingespoten. Het geheel weer ingebouwd en de klep ging mooi op slot, van het slot, geheel volgens verwachting want dat doet het altijd als ik er mee bezig ben geweest.
Toen ik vanochtend weg ging nog even de auto van het slot gehaald en de achterklep liet luid merken dat het slot open was, het leek wel een Xant. En meteen de eerste keer ook weer op slot met het geluid van een Xantia. :wtf: Het zal toch niet? Een beetje WD-40 in de elektromechanische bediening?
Pagina's