eerst de wielen helemaal schoon maken, daarna drogen (al dan niet met zeem, is natuurlijk wel beter zeker igv hard water)
Daarna heb ik de wielen ingesprayed met de hardwax in 2 lagen (verneveld met de plantenspuit zoals op de foto)
Wat laten drogen en daarna uitgewreven met een microvezeldoek. in begin is het bijna lijm wat je poetst ( :shock: ) maar na 2 keer wrijven wordt het glad.
Dan nog eens uitpoetsen met een verse microvezeldoek en je hebt prima bescherming tegen remstof.
Tussendoor poets ik natuurlijk de wielen ook, alleen kom je niet zo gemakkelijk bij de binnenkant dus die blijft meestal zitten.. (dit keer gaf dat iig totaal geen problemen, bij ergere vervuiling aan de binnenzijde kun je natuurlijk altijd nog terugvallen op een wheelcleaner en daarna opnieuw in de hardwax zetten. Zonder wheelcleaner "verdik" je de laag hard-wax)
(bij de wielen van Mike zou dit wel gaan) Poetsen doe je dan met of water of gewoon met een wax-shampoo. iig NIET met wheelcleaner, dit lost nl de hardwax op.Voor evenementen (full speed/ Franse dag of andere) poets ik ter plaatse met quick-shine.
En ja, ik ben helemaal Riwax minded, prima kwaliteit voor een redelijke prijs :wink:
Voordeel van deze wielen is natuurlijk dat ze niet "hyper-silver" zijn, daar zie je meer op, maar ik durf te beweren dat mijn Toora's van de (E)Xantia ook qua remstof in nieuwstaat van eigenaar zijn gewisseld.
Ik zal het beloofde flaconnetje meenemen voor Mark.
Voor meer uitleg van hoe en wat verwijs ik natuurlijk graag naar Rob wellicht tijdens een P-meeting van CitroSport :wink:
Prachtig, werkelijk prachtig. Jammer dat het aan de binnenkant zit. :-)
Serieus, ik had er wel 'ns van gehoord, maar nog nooit gezien. Ziet er goed uit.
Morgen ga ik mijn "absintje" weer terug op de zomerwielen zetten na haar eens grondig te poetsen.
T eigenlijke plan was om dit pas te doen na het spuiten dat vanaf volgende week op de planning staat, maar ik vervroeg het maar een weekje. De zomerwielen zijn toch wat mooier imho dan t winterse, en zeker met huidige temperaturen is het geen luxe :wink:
Verder natuurlijk even van binnen en buiten helemaal schoon maken.
Dan heb ik zaterdag een bling mobiel bij me, verleden jaar was de xm niet beplaad schoon te noemen tijdens dezelfde meeting....
en iedereen heeft mijn groene fee mogen bewonderen tijdens de voorjaarsmeet. Toch in gepoetste staat 8)
Refreshment:
en vanaf morgenmiddag staat ze in Hardinxveld bij de spuiterij.
Als ik haar Woensdag ophaal dan zal ze gesierd zijn met een dakspoiler met derde remlicht 8)
Minder leuke verrassing was dat 1 van mijn naafkapjes gejoept is... dus maar wat nieuwe besteld mochten er nog meer " verdwijnen" :evil:
Morgenochtend en middag nog ffkes genieten en dan 5 dagen verlangend uitkijken naar woensdag.... :lol:
fout gedacht...
Toen ik de afspraak maakte voor t spuiten was dat de vraag idd of ik em er zelf op wilde zetten.
Maar voor het geld dat er voor werd gevraagd kan ik zelf niet gaan tobben :wink:
Top Jeroen 8) 8) 8) Het kabeltje voor het remlicht heb je dat zelf afgetakt van de achter units? En een gaatje dwars door de strip naast de ruit vd achterklep geboord?
Moet volgens mij wel goede kit zijn, omdat er niets geschroefd wordt. :roll: Voelt die spoiler voldoende stevig?
spoiler is geplaatst door de spuiter zoals te zien op de foto's.
Heb er nog niet direct aan gevoeld ivm het uitharden van de kit.
Gaatje is dus ook door van Iperen geboord en met behulp van Rob doorgevoerd, schijnt echt een crime te zijn.......
De gebruikte kit is de kit die meegeleverd werd met dew originele (nieuwe) spoilert.
draden zijn overigens netjes gesoldeerd!
Zal morgen eens gaan "voelen" offie stevig erop zit.
150 km/u was iig geen enkel probleem :wink:
Mooie foto`s Jeroen 8) . Veel plezier met de extra spoiler incl 3e remlicht.
Over het doorvoeren van een draadje door de doorvoerrubbers is echt monikkenwerk :( , je hebt geen ruimte voor je vingers en het rubberen slangetje geeft ook al niet mee :evil: . Eenmaal een uiteinde van de slang eruit getrokken met veel moeite, is het haast niet terug te plaatsen :evil: .
Ben blij dat mijn 3e remlicht er eindelijk zit :wink: .
hartelijken dank heren.
ik kan melden dat ik op wat kleinigheden nu wel klaar ben met het exterieur van mon XM.
Ik wil alleen nog graag het C6 uitlaatsierstuk hebben, witte zijknippertjes en xenon in de breedstralers. En eigenlijk een nieuwe voorruit met groene zonneband..... :oops:
haha ja, maar dat is dus alleen exterieur...
Motorisch ben je toch wel het grote voorbeeld dus daar is dalijk nog genoeg te doen naast het "reguliere" onderhoud :lol:
En de muziek is er ook nog, en in beweging weer :P
Als je iets wilt weten op motorisch (ZPJ4) vlak en of andere dingen die ik misschien ook weet mag je het altijd vragen :wink: . Maar dat geldt ook voor andere XMClub- en forumleden :lol:
net nog even wezen koekeloeren onder de motorkap voor bougiesleutelarij, zie Noir verni.
Ik heb na onderzoek wel een schroefje om het pijpje van JP op zijn plek te houden.
Dat zal dus binnenkort plaats maken voor een afdichtdopje :wink:
Ook nog even in de kofferbak geweest voor een momentsleutel, en keek dus ook even naar "het draadje" van het derde remlicht.
Daar maak ik morgen nog een fotootje van voor de liefhebber, en ik ken er al 2 denk ik :lol:
Morgen plaats ik dan ook de fotoos van dichtbij en de kitterij.
Spoiler zit overigens muurvast! 8) :P dus dat zit wel snor!
Voor de gegadigden, vergeet niet het middenste pootje ook goed te kitten, anders gaat de spoiler rammelen bij hogere geluidsniveaus in muziekland....
Daar had rob toendertijd ook wat last van.... :idea:
Ook ik heb trek in wat sterkers nu.
Morgenochtend naar de garage met een snelheidsloze Absinth, is toch het groene duiveltje weer in mijn fee gekropen :lol:
Ik heb inderdaad een superfijngevoelige stuurbekrachtiging nu Mark, met een pink sturen bij 140 per uur is geen pretje of eigenlijk zelfs erg gevaarlijk, heb dus lekker verkrampt in de auto gezeten. Maar het genoemde onderdeel is dus een kleine 3 misschien 4 duizend km geleden vervangen. :roll:
dan JP zijn lijstje: Mogelijke oorzaken kunnen zijn:
1. de snelheidsmeterkabel die in de snelheidsmeter zit (gebroken/losgeschoten zoals Mike het al aangaf)
2. de witte pulsteller bij het schutbord
3. de snelheidsmeterkabel vanuit de bak die ook op de pulsteller aangesloten zit
4. de snelheidsmeter zelf
Kan het signaal 2 kanten uitgaan? het lijkt mij dat als er een onderdeel na de aftakking kapot gaat dit de andere "kabel" niet kan beïnvloeden?
net nog even gezocht op cifo...
MaartenH schreef:
stooftaker schreef:
Het sturen is direct ook anders, de diravi lijkt gevoelloos, terugdraaien doet ie nog wel maar ook bij hogere snelheden blijft ie erg licht sturen.
Iemand enig idee?
Kilometer teller kabel
Dat is dus fout hé vriend Het is het de loopwerkaftak die stuk is.
En stoof, kijk hier in godsnaam me uit, ik vond het levensgevaarlijk om zo te rijden, totaal gevoelloos, klein rukje aan het stuur en je gaat de berm of vangrail in.
Het deel zit achter op de bak (kunstof deel) die de diravi een aansturing geeft. Hier een link naar mijn topic waarin e.e.a. behandeld is.
Ik ben em ff kwijt, ga morgen door in mon topic hierover :wink:
zeker interessant 8) , iedereen aan de hardwax voor zijn velgen :lol:
eerst de wielen helemaal schoon maken, daarna drogen (al dan niet met zeem, is natuurlijk wel beter zeker igv hard water)
Daarna heb ik de wielen ingesprayed met de hardwax in 2 lagen (verneveld met de plantenspuit zoals op de foto)
Wat laten drogen en daarna uitgewreven met een microvezeldoek. in begin is het bijna lijm wat je poetst ( :shock: ) maar na 2 keer wrijven wordt het glad.
Dan nog eens uitpoetsen met een verse microvezeldoek en je hebt prima bescherming tegen remstof.
Tussendoor poets ik natuurlijk de wielen ook, alleen kom je niet zo gemakkelijk bij de binnenkant dus die blijft meestal zitten.. (dit keer gaf dat iig totaal geen problemen, bij ergere vervuiling aan de binnenzijde kun je natuurlijk altijd nog terugvallen op een wheelcleaner en daarna opnieuw in de hardwax zetten. Zonder wheelcleaner "verdik" je de laag hard-wax)
(bij de wielen van Mike zou dit wel gaan) Poetsen doe je dan met of water of gewoon met een wax-shampoo. iig NIET met wheelcleaner, dit lost nl de hardwax op.Voor evenementen (full speed/ Franse dag of andere) poets ik ter plaatse met quick-shine.
En ja, ik ben helemaal Riwax minded, prima kwaliteit voor een redelijke prijs :wink:
Voordeel van deze wielen is natuurlijk dat ze niet "hyper-silver" zijn, daar zie je meer op, maar ik durf te beweren dat mijn Toora's van de (E)Xantia ook qua remstof in nieuwstaat van eigenaar zijn gewisseld.
Ik zal het beloofde flaconnetje meenemen voor Mark.
Voor meer uitleg van hoe en wat verwijs ik natuurlijk graag naar Rob wellicht tijdens een P-meeting van CitroSport :wink:
Ik ben benieuwd Jeroen.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Mooie uitleg. Ga het tzt. proberen.
En wat vinden jullie van mijn lood??????
Prachtig, werkelijk prachtig. Jammer dat het aan de binnenkant zit. :-)
Serieus, ik had er wel 'ns van gehoord, maar nog nooit gezien. Ziet er goed uit.
en t werkt ook geweldig :wink:
Valt die rommel schuur van je ook onder je inboedel verzekering :?: :lol:
Wat een kapitaal mooie velgen komen daar uit zeg!
denk het wel eej, en t'is officieel zelfs een garage, maar jouw term doet het hok meer recht :wink:
Morgen ga ik mijn "absintje" weer terug op de zomerwielen zetten na haar eens grondig te poetsen.
T eigenlijke plan was om dit pas te doen na het spuiten dat vanaf volgende week op de planning staat, maar ik vervroeg het maar een weekje. De zomerwielen zijn toch wat mooier imho dan t winterse, en zeker met huidige temperaturen is het geen luxe :wink:
Verder natuurlijk even van binnen en buiten helemaal schoon maken.
Dan heb ik zaterdag een bling mobiel bij me, verleden jaar was de xm niet beplaad schoon te noemen tijdens dezelfde meeting....
Geeft toch niet. Mijn dame verkeert ook niet in een blinkende staat. Wel een plens water er overheen, zodat alle smeer en olie er af is. ;-)
en iedereen heeft mijn groene fee mogen bewonderen tijdens de voorjaarsmeet. Toch in gepoetste staat 8)


Refreshment:
en vanaf morgenmiddag staat ze in Hardinxveld bij de spuiterij.
Als ik haar Woensdag ophaal dan zal ze gesierd zijn met een dakspoiler met derde remlicht 8)
Minder leuke verrassing was dat 1 van mijn naafkapjes gejoept is... dus maar wat nieuwe besteld mochten er nog meer " verdwijnen" :evil:
Morgenochtend en middag nog ffkes genieten en dan 5 dagen verlangend uitkijken naar woensdag.... :lol:
Ben heel benieuwd hoe dat er uitziet.
moi aussi moi aussi :mrgreen:
En ik maar denken die Stoof die monteert de spoilert zelf.......
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
fout gedacht...
Toen ik de afspraak maakte voor t spuiten was dat de vraag idd of ik em er zelf op wilde zetten.
Maar voor het geld dat er voor werd gevraagd kan ik zelf niet gaan tobben :wink:
en de dame is terug, dus hier wat plaatjes te uwer vermaak :wink:
8)
en de foto's die Rob heeft gemaakt...
Top Jeroen 8) 8) 8) Het kabeltje voor het remlicht heb je dat zelf afgetakt van de achter units? En een gaatje dwars door de strip naast de ruit vd achterklep geboord?
Moet volgens mij wel goede kit zijn, omdat er niets geschroefd wordt. :roll: Voelt die spoiler voldoende stevig?
spoiler is geplaatst door de spuiter zoals te zien op de foto's.
Heb er nog niet direct aan gevoeld ivm het uitharden van de kit.
Gaatje is dus ook door van Iperen geboord en met behulp van Rob doorgevoerd, schijnt echt een crime te zijn.......
De gebruikte kit is de kit die meegeleverd werd met dew originele (nieuwe) spoilert.
draden zijn overigens netjes gesoldeerd!
Zal morgen eens gaan "voelen" offie stevig erop zit.
150 km/u was iig geen enkel probleem :wink:
Mooie foto`s Jeroen 8) . Veel plezier met de extra spoiler incl 3e remlicht.
Over het doorvoeren van een draadje door de doorvoerrubbers is echt monikkenwerk :( , je hebt geen ruimte voor je vingers en het rubberen slangetje geeft ook al niet mee :evil: . Eenmaal een uiteinde van de slang eruit getrokken met veel moeite, is het haast niet terug te plaatsen :evil: .
Ben blij dat mijn 3e remlicht er eindelijk zit :wink: .
:evil: Ha nee hè, dat klinkt weer als een niet gemakkelijk werkje, net nu ik ook een spoiler heb, second-hand ohne kit :cry:
Afwasmiddel heren, afwasmiddel.
Mooi Jeroen!!!
Opzetten doe je met ruitenkit Mike, valt wel mee, je moet alléén met z'n tweeen zijn.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
hartelijken dank heren.
ik kan melden dat ik op wat kleinigheden nu wel klaar ben met het exterieur van mon XM.
Ik wil alleen nog graag het C6 uitlaatsierstuk hebben, witte zijknippertjes en xenon in de breedstralers. En eigenlijk een nieuwe voorruit met groene zonneband..... :oops:
Dat is nog te overzien, succes in elk geval :wink: .
haha ja, maar dat is dus alleen exterieur...
Motorisch ben je toch wel het grote voorbeeld dus daar is dalijk nog genoeg te doen naast het "reguliere" onderhoud :lol:
En de muziek is er ook nog, en in beweging weer :P
Als je iets wilt weten op motorisch (ZPJ4) vlak en of andere dingen die ik misschien ook weet mag je het altijd vragen :wink: . Maar dat geldt ook voor andere XMClub- en forumleden :lol:
net nog even wezen koekeloeren onder de motorkap voor bougiesleutelarij, zie Noir verni.
Ik heb na onderzoek wel een schroefje om het pijpje van JP op zijn plek te houden.
Dat zal dus binnenkort plaats maken voor een afdichtdopje :wink:
Ook nog even in de kofferbak geweest voor een momentsleutel, en keek dus ook even naar "het draadje" van het derde remlicht.
Daar maak ik morgen nog een fotootje van voor de liefhebber, en ik ken er al 2 denk ik :lol:
Morgen plaats ik dan ook de fotoos van dichtbij en de kitterij.
Spoiler zit overigens muurvast! 8) :P dus dat zit wel snor!
Voor de gegadigden, vergeet niet het middenste pootje ook goed te kitten, anders gaat de spoiler rammelen bij hogere geluidsniveaus in muziekland....
Daar had rob toendertijd ook wat last van.... :idea:
Pagina's