Goed de finesse van de JP modifcatie zojuist ook doorgevoerd. Wilde alleen geen moetje/boutje constructie in dat vrijgekomen gaatje hebben, stel je voor dat dat los trilt en als het dan ergens in een cilinder terrecht komt..... nouja dat wil ik dus niet.
Dus maar een typisch 'Frans' bevestigings pin (zo een met van die ribbeltjes aan de steelzijde) erdoor gedrukt, druppie secondenlijm aan de ene zijde, aan de binnen zijde afgeknipt en met de soldeerboute mooi glad uitgestreken en versmolten met de luchtfilterkast zelf.
Nu misschien nog een K&N inlegfilter erin, maar wat zijn die dingen duur.......
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
goed bezig Mark :wink: . Vwb het gat, daarin heb ik zo`n zelfde drukker erin gedaan. In ieder geval als het gat maar dicht zit.
En een K&N inlegfilter of van andere merken kun je telkens schoonmaken, terwijl de standaard filters telkens vervangen dienen te worden :wink: . jij geeft kapitalen uit aan poetsmiddelen, dan kan dit er toch ook wel van af :wink: .
Jullie bedoelen zo'n Franse kunststof 'punaise'? Die dingen waarmee ze de steenslagbeschermers en de halve Xantia vastzetten? :shock: Mwoah, ik heb gewoon een boutje met zeskantkop en borgmoertje gebruikt. Ziet er uit of het daarvoor bestemd is en trilt zekersteweten never nooit los.
Ik heb trouwens nog 'ns bij K&N gekeken, maar die filters zijn ook in het gebruik een dure hobby. Ze zijn geïmpregneerd met 'K&N'-olie, die je na een wasbeurt weer moet aanbrengen.
Weet je wat ik ook altijd een argument in dit soort overwegingen vind; dat derden kunnen zien dat je XM met zorg behandeld wordt. Mocht ik r ooit verkopen heeft de volgende eigenaar er een "moord" voituur aan. Het geld krijg je er niet voor terug, als je alles op telt maar voor liefhebbers wordt het er wel een aantrekkelijke auto door.
Op mijn CX had ik ook alles laten doen. Voor 2.500 gekocht en na 3 jaar ging ze voor 3000 weg. Er zat voor 3200 aan onderhoud en verbetering in. Daar heb ik een betrouwbare, roestvrije en gemakkelijk te verkopen CX voor gehad die me erg veel plezier heeft gegeven. :wink:
Ik zie tot nu toe alleen prijzen van rond de 90 euro voor een K&N inlegfilter. Maar eens even met mezelf overleggen of ik dat ga doen, wil n.l. niet dat de boekhouder een rolberoerte krijgt van me :lol:
Viel me trouwens op dat in de C5 bij de bestuurder en de bijrijder in het vooronder (bij de voeten) ook een lampje zit dat gelijktijdig met de binnenverlichting aangaat. Ik denk dat ik links en rechts in de XM ook maar eens die optie ga aanbrengen. Ik heb vast nog wel twee handschoenen-vak-lamp-armatuurtjes liggen. Sparingkje dremelen, draadjes trekken en aansluiten en...... 8) 8) 8)
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Even terugkomend op het K&N inlegfilter, ik lees links en rechts dat de luchtmassameters bij bosjes sneuvelen doordat er olie waarmee je het filter moet inspuiten meegevoerd wordt, die zich weer afzet op de draad van de LMM en die daardoor verbrand. Ik lees nog even door......... :?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Mark, ten eerste hebben XM`s geen luchtmassameter aan de hand van een hittedraad en ten tweede moeten de K&N luchtfilters met een lichte olienevel ingespoten worden :wink: .
Mark, ten eerste hebben XM`s geen luchtmassameter aan de hand van een hittedraad en ten tweede moeten de K&N luchtfilters met een lichte olienevel ingespoten worden :wink: .
Kijk dat wilde ik horen 8)
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Oh thay Master. We, miserable wormes not worth living shall worship Thou. :-)
Misschien omdat je voorstellen zinvol klinken? En goed onderbouwd zijn? ;-)
Vanavond de 'Lé Garage Comfort' maar eens even opgeruimd daarbij kwam ik nog het luchtfilter tegen uit de sloper die ik destijds samen met hielke heb gekocht en wat denk je?, zit er een een K&N inlegfilter in.
Wel oud en goor dus die ga ik maar niet gebruiken.
Tevens de chroomstrip uit het portier linksachter vervangen voor eentje van mijn wijlen 'Gris Dolmen" Nu weer mooi een egale chroomstrip zonder bloemkolen 8)
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
:lol:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Het resultaat met het weghalen van de aanzuigbuizen is subtiel :wink: , je moet niet verwachten dat je je waant in een XM 24v :mrgreen: :lol:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
:lol:
Zeg hee, bietje rustig aan daar in Dord hè!! "Zelfs Mike kan het" tsssss
Ik kan alles met de LGM! :mrgreen:
Probeer morgen ochtend dat luchfilterhuis deksel eens te veranderen! Bij mij is ze echt alerter op het gas.
Hoor je dat nou Mark :mrgreen:, de XM van Mike is alerter op het gas gaan reageren :wink: .
Ja, natuurlijk. Dat heb je met die 24V's :lol:
Ja zo kan die wel weer.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
:wink:
Goed de finesse van de JP modifcatie zojuist ook doorgevoerd. Wilde alleen geen moetje/boutje constructie in dat vrijgekomen gaatje hebben, stel je voor dat dat los trilt en als het dan ergens in een cilinder terrecht komt..... nouja dat wil ik dus niet.
Dus maar een typisch 'Frans' bevestigings pin (zo een met van die ribbeltjes aan de steelzijde) erdoor gedrukt, druppie secondenlijm aan de ene zijde, aan de binnen zijde afgeknipt en met de soldeerboute mooi glad uitgestreken en versmolten met de luchtfilterkast zelf.
Nu misschien nog een K&N inlegfilter erin, maar wat zijn die dingen duur.......
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
goed bezig Mark :wink: . Vwb het gat, daarin heb ik zo`n zelfde drukker erin gedaan. In ieder geval als het gat maar dicht zit.
En een K&N inlegfilter of van andere merken kun je telkens schoonmaken, terwijl de standaard filters telkens vervangen dienen te worden :wink: . jij geeft kapitalen uit aan poetsmiddelen, dan kan dit er toch ook wel van af :wink: .
Jullie bedoelen zo'n Franse kunststof 'punaise'? Die dingen waarmee ze de steenslagbeschermers en de halve Xantia vastzetten? :shock: Mwoah, ik heb gewoon een boutje met zeskantkop en borgmoertje gebruikt. Ziet er uit of het daarvoor bestemd is en trilt zekersteweten never nooit los.
Ik heb trouwens nog 'ns bij K&N gekeken, maar die filters zijn ook in het gebruik een dure hobby. Ze zijn geïmpregneerd met 'K&N'-olie, die je na een wasbeurt weer moet aanbrengen.
Met de shampoo en oliespuitbus doe je heel lang mee :wink: , pas na een aantal jaar bestel je weer eens zo`n schoonmaaksetje :wink: .
Dus toch 'need to have' in plaats van 'nice to have'. :)
je moet toch wat over hebben voor je Dame :wink:
Kost zo'n K&N niet rond de 65 euri's???
Weet je wat ik ook altijd een argument in dit soort overwegingen vind; dat derden kunnen zien dat je XM met zorg behandeld wordt. Mocht ik r ooit verkopen heeft de volgende eigenaar er een "moord" voituur aan. Het geld krijg je er niet voor terug, als je alles op telt maar voor liefhebbers wordt het er wel een aantrekkelijke auto door.
Op mijn CX had ik ook alles laten doen. Voor 2.500 gekocht en na 3 jaar ging ze voor 3000 weg. Er zat voor 3200 aan onderhoud en verbetering in. Daar heb ik een betrouwbare, roestvrije en gemakkelijk te verkopen CX voor gehad die me erg veel plezier heeft gegeven. :wink:
Ik zie tot nu toe alleen prijzen van rond de 90 euro voor een K&N inlegfilter. Maar eens even met mezelf overleggen of ik dat ga doen, wil n.l. niet dat de boekhouder een rolberoerte krijgt van me :lol:
Viel me trouwens op dat in de C5 bij de bestuurder en de bijrijder in het vooronder (bij de voeten) ook een lampje zit dat gelijktijdig met de binnenverlichting aangaat. Ik denk dat ik links en rechts in de XM ook maar eens die optie ga aanbrengen. Ik heb vast nog wel twee handschoenen-vak-lamp-armatuurtjes liggen. Sparingkje dremelen, draadjes trekken en aansluiten en...... 8) 8) 8)
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
.... dan kun je zien of de veters van je instappers vastzitten. :lol:
:lol:
Die voetenlampjes zijn wel aardig :wink: .
Bij de C5-3 is er vanaf de Exclusive ook voetenverlichting onder de voorstoelen, kun je gelijk ook in onder je XM stoelen doen Mark :wink:
Ik heb weer iets anders in gedachten dat zowel ludiek als functioneel is. Om te voorkomen dat jullie mij voor zijn zeg ik het nog niet :lol:
Even terugkomend op het K&N inlegfilter, ik lees links en rechts dat de luchtmassameters bij bosjes sneuvelen doordat er olie waarmee je het filter moet inspuiten meegevoerd wordt, die zich weer afzet op de draad van de LMM en die daardoor verbrand. Ik lees nog even door......... :?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Mark, ten eerste hebben XM`s geen luchtmassameter aan de hand van een hittedraad en ten tweede moeten de K&N luchtfilters met een lichte olienevel ingespoten worden :wink: .
Ik ben benieuwd. K&N zelf zegt heel nadrukkelijk dat de olie op de aanzuigkant van het filter verneveld moet worden.
Klopt, dat heb ik ook altijd zo gedaan en is ook wel logisch.
Morgen zal ik wel een foto van mijn K&N inlegfilter maken, grappig dat mijn voorstellen zo serieus genomen worden :lol: .
Kijk dat wilde ik horen 8)
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Oh thay Master. We, miserable wormes not worth living shall worship Thou. :-)
Misschien omdat je voorstellen zinvol klinken? En goed onderbouwd zijn? ;-)
los van of mijn onderbouwingen zinvol/goed onderbouwd zijn, ik heb erg goede ervaringen met de sportinlegfilters.
De luchtsnelheid wordt hiermee minder afgeremd dan met een standaard papierenfilter :wink: .
In de volgende AE zullen jullie een onderbouwde uitleg/verhaal hierover lezen :wink: .
Vanavond de 'Lé Garage Comfort' maar eens even opgeruimd daarbij kwam ik nog het luchtfilter tegen uit de sloper die ik destijds samen met hielke heb gekocht en wat denk je?, zit er een een K&N inlegfilter in.
Wel oud en goor dus die ga ik maar niet gebruiken.
Tevens de chroomstrip uit het portier linksachter vervangen voor eentje van mijn wijlen 'Gris Dolmen" Nu weer mooi een egale chroomstrip zonder bloemkolen 8)
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Chic hoor. 8)
:lol: Nah ja, al die tijd lag die gewoon in je garage te verschimmelen!!!
Kun je die niet uitwassen met terpetine en daarnaa weer in de olie sprayen??
Dat vraag ik me ook af. Als jij het niet doet, wil ik wel een poging wagen het filter te 'restaureren'.
Pagina's