je laat er geen gras over groeien iig.
Muisschien heeft ie wel een werkend dashboardkastje :twisted:
maar als ik de foto zo zie denk ik niet dat je em voor dat geld "krijgt" :roll:
:lol: Het is ook een advertentie van lek me vestje. Wat wil zo'n wijffie nou bereiken? Veel te weinig info erbij...kmstand automaat leder???
En geen kenteken, misschien is het ook wel een zwarte "YP"-..-.. Mischien is ie wel heel goed....of heel slecht.
enfin voor 300,= euro kan ik me geen buil vallen. Die andere zwarte laatst in A'dam was een 2.0. Hier heb ik technisch misschien ook wat aan.
Edit: Jullie hoeven geen dbkastjes mee te nemen. Ze werkt nu redelijk goed. Heb viltjes achter de palletjes geplakt waardoor ze beter naar buiten komen en goed achter het deksel schuiven en blijven haken.
Mike, het zou best kunnen werken als de "turbo", eigenlijk is het een compressor wordt afgestemd op de werkpunten van de motor. Wellicht gebeurt dat ook met deze compressor.
Ik weet niet hoeveel vermogen deze compressor vergt, maar het zal minder energie kosten om aan te drijven dan een mechanische compressor. Verder is dit een veel goedkopere en eenvoudigere oplossing dan een conventionele turbo dat door uitlaatgassen wordt aangedreven.
Uiteraard is het weer van belang dat er koude lucht wordt aangezogen door de compressor, de foto geeft geen goede koude luchtaanvoer aan.
Bij lage toerentallen is het ideaal als de elektrische compressor veel lucht in de inlaat blaast, zodoende verkrijg je veel koppel onderin.
Met deellast worden de cilinders beter voorzien van masa lucht en zou zuiniger moeten worden.
Bovenin zou het vermogen flink toe moeten nemen, omdat je over het hele toerenbereik een hoger koppel hebt.
Het meest ideale is een koppelverloop dat over een groot gedeelte recht verloopt zoals bij de 1.6THP motoren.
Er zal heus wel effect zijn, hogere vullingsgraad :arrow: hogere effectieve druk en de effective compressieverhouding neemt toe.
Die compressors (of SuperChargers zoals die Amerikanen dat noemen) worden toch heel veel gebruikt in de stock car racing.
Ik ben een groot deel van het verhaal kwijt, maar volgens mij is een supercharger efficiënter en eenvoudiger. Er was wel een maar, waardoor voor huis-tuin-en-keuken gebruik turbo's worden gebruikt.
Goh, had ik nu maar beter opgelet.....
Ten opzichte waarvan zijn compressoren efficiënter?
Mechanische compressoren ofwel supercharges zijn effectiever dan turbo`s omdat turbo`s eerst op gang moeten komen door uitlaatgassen. Dit wordt alleen maar langer met een grotere turbogat. Dus een mechanische compressor bouwt veel eerder en meer gasdruk op dan een turbo.
Een eigenschap van compressoren is dat ze vooral onderin bij lage toerentallen veel druk efficient kunnen opbouwen. Voor hoge toerentallen kost het relatief meer energie dan dat het oplevert.
Een compressor wordt mechanisch aangedreven en kost altijd energie. Terwijl een turbo door uitlaatgassen wordt aangedreven dus je benut nog de aanwezige energie in de uitlaatgassen om de compressor op dezelfde as inlaatlucht te laten comprimeren :wink: .
De keuze in de grootte van een turbo hangt weer af of er onderin en in het middengebied koppel en vermogen gelverd moet worden of in het middengebeid en bovenin. Er is altijd een compromis in de keuze.
VW heeft met hun 1.4T(F)SI vanaf de 160pk versie een combinatie van een compresor en een turbo.
De compressor voor koppel onderin en zodoende kan de turbo gekozen worden om juist vanaf het middengebied en bovenin voor koppel en vermogen zorgt.
Dit is echter wel een hele mooie maar een dure oplossing :roll: , PSA heeft met BMW gekozen voor een 1.6 VTI(120pk-160Nm atmosferisch) en 1.6 THP(156pk-240Nm, 175pk-240Nm, 200pk-270Nm).
De THP motoren hebben alleen maar een turbo, maar wel van het twin-scroll type. Hierbij is de lengte van de uitlaten gelijk en worden de uitlaatgas pulsen effectief benut om de turbo aan te drijven. Zodoende kan de turbo met een gelijke eenparigheid aangedreven worden ipv schoksgewijs :wink: .
Muchas gracias por el response amigo. Dat was inderdaad het verhaal achter die compressor. En wat ze dan in de racerij doen is die compressor soms aandrijven met geperste lucht. Of met NOx, want dat hebben ze toch al standaard bij de hand. :shock:
Ach, de een heeft als hobby postzegels, de ander racen met explosieven. :lol:
De compressoren worden met een v-snaar, multiriem, tandwiel etc gewoon mechanisch aangedreven vanaf de krukas. De compressoren leveren gecomprimeerde lucht aan de inlaat, hetzelfde principe als de compressorkant van de turbo :wink: .
NOS, lachgas spuiten ze in de cilinders voor een zeer korte periode om letterlijk een boost te krijgen. Dit heeft een zeer hoge zuurstofconcentratie onder hoge druk.
NOx zijn stikstofoxiden, die bevinden zich in uitlaatgassen en ontstaan door een overmaat aan zuurstof en hoge piektemperaturen en drukken tijdens het verbrandingsproces. Vooral diesels hebben hier veel last van.
Maar NOx heeft niks met NOS te maken :wink: .
Da's een bekende, heeft een paar jaar (2002-2004) hier in de regio Noord-Friesland rondgereden en is tevens eigendom geweest van de plaatselijke Citroenspecialist. Staat nu ook niet gek ver weg zie ik 8)
Staat intussen bij m'n specialist, voorzien van bling-bling strips op o.a. gril en langs voorruit :roll:
Brengt het aantal te koop staande XM V6'en hier in de regio zover ik weet op 6 8)
Iemand een idee waar het knopje helemaal links op deze foto voor dient?
Interessant :wink: , dit knopje heb ik nog nooit gezien ook niet bij Peugeot. In het instructieboekje ben ik ook nog nooit zo`n knopje tegengekomen :D .
Het zal iets met de achterklep te maken hebben, ben benieuwd wie het weet wat het is :wink: .
brrrrr ik ka me prettiger dingen voor de geest halen op een doordeweekse maandagmorgen vroeg..
Is zeker van een vrouwtje geweest die wat bling bling wilde???
K...ja zeg! Heb al geboden! Slik :oops:
OMG, en je weet niks van die auto....... goed voor 300 euri heb je wel reserve plaatwerk in de kleur.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
ik dacht ook direct aan zwarte XM serie1 plaatwerk. Dan boeit het niet of de rest nog wel of niet goed is.
Misschien kun je uit die XM onderdelen uithalen zodat je boordcomputer weer normaal functioneert :wink: .
je laat er geen gras over groeien iig.
Muisschien heeft ie wel een werkend dashboardkastje :twisted:
maar als ik de foto zo zie denk ik niet dat je em voor dat geld "krijgt" :roll:
:lol: Het is ook een advertentie van lek me vestje. Wat wil zo'n wijffie nou bereiken? Veel te weinig info erbij...kmstand automaat leder???
En geen kenteken, misschien is het ook wel een zwarte "YP"-..-.. Mischien is ie wel heel goed....of heel slecht.
enfin voor 300,= euro kan ik me geen buil vallen. Die andere zwarte laatst in A'dam was een 2.0. Hier heb ik technisch misschien ook wat aan.
Edit: Jullie hoeven geen dbkastjes mee te nemen. Ze werkt nu redelijk goed. Heb viltjes achter de palletjes geplakt waardoor ze beter naar buiten komen en goed achter het deksel schuiven en blijven haken.
Yep, die 24V uit Middelburg is gekocht door ene Tom op Cifo die ze als donor gaat gebruiken. Jammer weer een 24V minder :cry:
Het wijffie van de zwarte XM, Bianca heet ze, die ook een YP kenteken heeft gaat vandaag nog meer foto's sturen! Ben benieuwd!
Niet echt een onderdeel wel gaaf 8) en dat voor maar $35,00.......
Item number: 130376836902
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
goh :roll: zou dit werken?......
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Electric-Supercharger-Turbo-Renault-Opel-Citroen-Fiat_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem5ad8164195QQitemZ390172393877QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Mike, het zou best kunnen werken als de "turbo", eigenlijk is het een compressor wordt afgestemd op de werkpunten van de motor. Wellicht gebeurt dat ook met deze compressor.
Ik weet niet hoeveel vermogen deze compressor vergt, maar het zal minder energie kosten om aan te drijven dan een mechanische compressor. Verder is dit een veel goedkopere en eenvoudigere oplossing dan een conventionele turbo dat door uitlaatgassen wordt aangedreven.
Uiteraard is het weer van belang dat er koude lucht wordt aangezogen door de compressor, de foto geeft geen goede koude luchtaanvoer aan.
Bij lage toerentallen is het ideaal als de elektrische compressor veel lucht in de inlaat blaast, zodoende verkrijg je veel koppel onderin.
Met deellast worden de cilinders beter voorzien van masa lucht en zou zuiniger moeten worden.
Bovenin zou het vermogen flink toe moeten nemen, omdat je over het hele toerenbereik een hoger koppel hebt.
Het meest ideale is een koppelverloop dat over een groot gedeelte recht verloopt zoals bij de 1.6THP motoren.
Er zal heus wel effect zijn, hogere vullingsgraad :arrow: hogere effectieve druk en de effective compressieverhouding neemt toe.
En dan de prijs van deze compressor :roll: .....
Het is me, Mark :lol: en de prijs is zover ik gelezen heb kaal dus zonder filter en en en en en, en hij schaketl in met een schakelaar........
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Die compressors (of SuperChargers zoals die Amerikanen dat noemen) worden toch heel veel gebruikt in de stock car racing.
Ik ben een groot deel van het verhaal kwijt, maar volgens mij is een supercharger efficiënter en eenvoudiger. Er was wel een maar, waardoor voor huis-tuin-en-keuken gebruik turbo's worden gebruikt.
Goh, had ik nu maar beter opgelet.....
bij Discovery, niet op school. :mrgreen:
Ten opzichte waarvan zijn compressoren efficiënter?
Mechanische compressoren ofwel supercharges zijn effectiever dan turbo`s omdat turbo`s eerst op gang moeten komen door uitlaatgassen. Dit wordt alleen maar langer met een grotere turbogat. Dus een mechanische compressor bouwt veel eerder en meer gasdruk op dan een turbo.
Een eigenschap van compressoren is dat ze vooral onderin bij lage toerentallen veel druk efficient kunnen opbouwen. Voor hoge toerentallen kost het relatief meer energie dan dat het oplevert.
Een compressor wordt mechanisch aangedreven en kost altijd energie. Terwijl een turbo door uitlaatgassen wordt aangedreven dus je benut nog de aanwezige energie in de uitlaatgassen om de compressor op dezelfde as inlaatlucht te laten comprimeren :wink: .
De keuze in de grootte van een turbo hangt weer af of er onderin en in het middengebied koppel en vermogen gelverd moet worden of in het middengebeid en bovenin. Er is altijd een compromis in de keuze.
VW heeft met hun 1.4T(F)SI vanaf de 160pk versie een combinatie van een compresor en een turbo.
De compressor voor koppel onderin en zodoende kan de turbo gekozen worden om juist vanaf het middengebied en bovenin voor koppel en vermogen zorgt.
Dit is echter wel een hele mooie maar een dure oplossing :roll: , PSA heeft met BMW gekozen voor een 1.6 VTI(120pk-160Nm atmosferisch) en 1.6 THP(156pk-240Nm, 175pk-240Nm, 200pk-270Nm).
De THP motoren hebben alleen maar een turbo, maar wel van het twin-scroll type. Hierbij is de lengte van de uitlaten gelijk en worden de uitlaatgas pulsen effectief benut om de turbo aan te drijven. Zodoende kan de turbo met een gelijke eenparigheid aangedreven worden ipv schoksgewijs :wink: .
Muchas gracias por el response amigo. Dat was inderdaad het verhaal achter die compressor. En wat ze dan in de racerij doen is die compressor soms aandrijven met geperste lucht. Of met NOx, want dat hebben ze toch al standaard bij de hand. :shock:
Ach, de een heeft als hobby postzegels, de ander racen met explosieven. :lol:
Voila :lol:
De compressoren worden met een v-snaar, multiriem, tandwiel etc gewoon mechanisch aangedreven vanaf de krukas. De compressoren leveren gecomprimeerde lucht aan de inlaat, hetzelfde principe als de compressorkant van de turbo :wink: .
NOS, lachgas spuiten ze in de cilinders voor een zeer korte periode om letterlijk een boost te krijgen. Dit heeft een zeer hoge zuurstofconcentratie onder hoge druk.
NOx zijn stikstofoxiden, die bevinden zich in uitlaatgassen en ontstaan door een overmaat aan zuurstof en hoge piektemperaturen en drukken tijdens het verbrandingsproces. Vooral diesels hebben hier veel last van.
Maar NOx heeft niks met NOS te maken :wink: .
Zie voor meer info :wink: :
http://www.cartuning-guide.com/lachgas.html
F**k ja. NOS, NOx. Wat is het verschil? :lol: :lol: :lol:
Ezelsbruggetje: Van de NOS ga je lachen. Van NOx ga je x-out (knock-out). ;-)
Leuk ezelsbruggetje :lol: .
Staat intussen bij m'n specialist, voorzien van bling-bling strips op o.a. gril en langs voorruit :roll:
Brengt het aantal te koop staande XM V6'en hier in de regio zover ik weet op 6 8)
Ik zie net deze advertentie op ebay
http://cgi.ebay.de/CITROEN-XM-PALLAS-Phantastische-Lederausstattung_W0QQitemZ170464456133QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubehör?hash=item27b0792dc5
Iemand een idee waar het knopje helemaal links op deze foto voor dient?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Nog eentje.................... een donker blauwe Break
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lrynyptdpntb
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Interessant :wink: , dit knopje heb ik nog nooit gezien ook niet bij Peugeot. In het instructieboekje ben ik ook nog nooit zo`n knopje tegengekomen :D .
Het zal iets met de achterklep te maken hebben, ben benieuwd wie het weet wat het is :wink: .
Automatische klep vergrendeling?
En wat was dat een mooie type1 zeg zonde!!
Gézoez wat een lellekert. :shock:
die blauwe break :x
Sjees, die break, is dat om ons voor te bereiden op de XM-IG meeting?
hahahahaha nee hoor, sommige mensen houden er blijkbaar hele aparte ideeen op na over de verfraaing van hun auto.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
brrrrr ik ka me prettiger dingen voor de geest halen op een doordeweekse maandagmorgen vroeg..
Is zeker van een vrouwtje geweest die wat bling bling wilde???
Wat een prachtige pooierbak die Break. 8) Heel wat beter dan die Dolce & Gabbana DS3 in het conservatoire. :mrgreen:
Die velgen en die achterspoiler vind ik wel oké, maar dan heb ik ook alles genoemd wat mooi is..........................................
Je vergeet het Playboy konijntje. Volgens mij is dat er al afgesloopt door iemand die zich niet in kon houden. :mrgreen:
Pagina's