ja de rubbers die bovenaan de klep zitten bij de scharnieren.
Heb al een setje maar heb graag extra joe noow.
En idd ben ik nog iet of wat op zoek naar wat extra a-stijlen.
Als je een type 1 kofferbak spoiler bedoelt dan is het antwoord ja, vier moertjes m6 en je hebt 'm in je handen. (moet je wel voortijd even de kunstofbinnen bekleding weghalen)
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Is idd pinda's die spoiler removen...hoewel het wel helpt nu de klep los is en ik hem op z'n kop op een tafel had liggen.
De slopert heeft dus 4 jaar buiten gestaan in weer en wind. Na het wassen bleek de lak toch behoorlijk ontstoken, zeg maar. Allerlei ingevroten vlekken. :roll: Daarom maar eens mijn batterij nieuwe schoonmaak middeltjes er op los gelaten en het resultaat is verbluffend! La Noir Verni krijgt dit weekend een top spoilert!!!
PIX'S:
Verder heeft Garage Joep Snoek eindelijk de lekke airco leiding los kunnen halen. Zat volgens hen op een moeilijke plaats (What else is new?). Morgen XMmetje ophalen en dan probeer ik nog even naar van Gompel te gaan om te kijken of hij iets heeft liggen in zijn schatkamers!
Dan moet ze volgende week weer terug en hopelijk krijgen ze het systeem aan de koel! Ik heb overigens een te grote airco compressor van vdLaan gekregen. Eens informeren of ze ook de kleinere hebben liggen voor serie1 tot 1993... Da's nodig omdat ook de slangen anders zijn qua lengte ed. Mijn huidige compressor draait wel maar je hoort de lagers duidelijk. Weer een heel verhaal intussen geworden!
De DAP 500 (Rulessszzz!) is al binnen, erg snel trouwens, na 2 dagen al. Maar ik vind het een beetje zonde om die nieuwe padjes vies te maken.
Nee, sereneus; die kleine stukjes effe met de hand gedaan. Ik moet die DAP nog eens doornemen op mijn gemak. Heb zo'n starters pakket, met verschillende kleuren pad's erbij. Plus weer nieuwe cleaners en waxen!
Ik denk ook maar aan zoiets als een poetsmachine :cry:, want zo te keer gaan met de hand is niet goed op mijn leeftijd voor mijn hart :oops: :cry: :cry: :lol: :wink:, maar netje Mike, die reserve onderdelen. :wink:
want zo te keer gaan met de hand is niet goed op mijn leeftijd voor mijn hart :oops: :cry: :cry: :lol: :wink:,:
Ik zit opeens aan iets "schuins" te denken bij die tekst van Benny, ik bedoel daar zijn toch ook weer oplossingen voor...zelfs de thuiszorg doet het nog wel eens... :mrgreen:
Maar meteen begonne met demontage en montage nieuwe spoilert.
Waarom heeft een XM een spoiler standaard? Als ik zo deze foto's bekijk, heeft ze het niet echt nodig. Zou dat komen omdat de CX serie2 het ook standard had op alle uitvoeringen?
Enfin, ter lering ende vermaeck:
Dit is de plek waar de "balk" zat waarin diepe witte krassen zaten:
er is een geheel logische verklaring voor de spoilert op een xm hoor.
De xm is bedoeld als een reiswagen. Af en toe moet je dan pauzeren he. En ja, dan sta je daar op een parking met je xm en moet je als troen mens gebruik maken van die vieze tafeltjes waar andere rare mensen gebruik van hebben gemaakt.
DUS, geheel in eigenwijze stijl neemt de troenrijder zijn eigen tafeltje mee.
In eerste instantie nog op pootjes, maar dat bracht de vraag naar voren , moeten we ook zuigen onder de spoilert ? Om dat weer op te lossen heeft men daarna de pootloze tafel bedacht aka serie 2 spoiler.
gewoon, om uwen eigen tafeltje bij uw te hebben. Om de tafel dan op arbo hoogte te krijgen heeft men wel al sinds serie 1 een knop bij de bestuurder in de cabine geplaatst waarmee men coorectie naar boven en beneden kan uitvoeren.
Voor een serieus antwoord op de vraag van de spoiler :wink: , dat heeft te maken met de achterasbelasting vanaf ongeveer 180-190km/h.
Vanaf die snelheden krijgt de XM veel lift en de hoogteregelaars corrigeren de rijhoogte naar beneden tot rijhoogte. De achterremdruk is direct afhankelijk van de asbelasting achter en bij het omlaag corrigeren van de rijhoogte is er minder veerdruk en dus minder remdruk achter beschikbaar.
Het gevolg is dat de remweg vele malen groter wordt vanaf 180-190km/h.
Dit verhaal gaat ook op bij de CXen met achterklepspoilers :wink:.
Kijk Gompy, da's nou "onze" JP! Dat verklaart ook waarom de 1.8 en 2.0 standaard modellen serie1 in Frankrijk geen spoilert hadden. Die haalden die snelheden niet!
ja de rubbers die bovenaan de klep zitten bij de scharnieren.
Heb al een setje maar heb graag extra joe noow.
En idd ben ik nog iet of wat op zoek naar wat extra a-stijlen.
Hebbert!
Gisteren avond de XM club nog gepromoot: Matthijs was geen lid nl. Kreeg echter net een berichtje dat hij zich ook aangemeld heeft :!:
Goed van mij hè!!!
je begint in herhaling te vallen... :lol:
Ja vond t achteraf een cafe verhaal. NEt de klep ontdaan van alle bruikbare zaken en alles gewassen.
Ik zou de klep maar bewaren, mocht je nu verkeerd boren voor het remlicht draadje dan heb je nog een reserve :P
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Is zo'n spoilert er nu makkelijk af te halen??
Als je een type 1 kofferbak spoiler bedoelt dan is het antwoord ja, vier moertjes m6 en je hebt 'm in je handen. (moet je wel voortijd even de kunstofbinnen bekleding weghalen)
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Is idd pinda's die spoiler removen...hoewel het wel helpt nu de klep los is en ik hem op z'n kop op een tafel had liggen.
De slopert heeft dus 4 jaar buiten gestaan in weer en wind. Na het wassen bleek de lak toch behoorlijk ontstoken, zeg maar. Allerlei ingevroten vlekken. :roll: Daarom maar eens mijn batterij nieuwe schoonmaak middeltjes er op los gelaten en het resultaat is verbluffend! La Noir Verni krijgt dit weekend een top spoilert!!!
PIX'S:
Verder heeft Garage Joep Snoek eindelijk de lekke airco leiding los kunnen halen. Zat volgens hen op een moeilijke plaats (What else is new?). Morgen XMmetje ophalen en dan probeer ik nog even naar van Gompel te gaan om te kijken of hij iets heeft liggen in zijn schatkamers!
Dan moet ze volgende week weer terug en hopelijk krijgen ze het systeem aan de koel! Ik heb overigens een te grote airco compressor van vdLaan gekregen. Eens informeren of ze ook de kleinere hebben liggen voor serie1 tot 1993... Da's nodig omdat ook de slangen anders zijn qua lengte ed. Mijn huidige compressor draait wel maar je hoort de lagers duidelijk. Weer een heel verhaal intussen geworden!
Mooi hoor al die reserve onderdelen. Het poetsresultaat is erg mooi 8).
Succes morgen met de aircoleiding en compressor.
Met de hand of heb je de DAP al?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
De DAP 500 (Rulessszzz!) is al binnen, erg snel trouwens, na 2 dagen al. Maar ik vind het een beetje zonde om die nieuwe padjes vies te maken.
Nee, sereneus; die kleine stukjes effe met de hand gedaan. Ik moet die DAP nog eens doornemen op mijn gemak. Heb zo'n starters pakket, met verschillende kleuren pad's erbij. Plus weer nieuwe cleaners en waxen!
Kun je mooi op de klep oefenen 8)
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ik denk ook maar aan zoiets als een poetsmachine :cry:, want zo te keer gaan met de hand is niet goed op mijn leeftijd voor mijn hart :oops: :cry: :cry: :lol: :wink:, maar netje Mike, die reserve onderdelen. :wink:
Ik moet mijn XM ook nog een keer gaan poetsen, nog geen tijd ervoor gehad. Dan kan ik mijn poetsmachine eens testen.
Ik zit opeens aan iets "schuins" te denken bij die tekst van Benny, ik bedoel daar zijn toch ook weer oplossingen voor...zelfs de thuiszorg doet het nog wel eens... :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :evil: :evil: :mrgreen: :mrgreen:
mooie werken Mike!
Maar meteen begonne met demontage en montage nieuwe spoilert.
Waarom heeft een XM een spoiler standaard? Als ik zo deze foto's bekijk, heeft ze het niet echt nodig. Zou dat komen omdat de CX serie2 het ook standard had op alle uitvoeringen?
Enfin, ter lering ende vermaeck:
Dit is de plek waar de "balk" zat waarin diepe witte krassen zaten:
Ik zeg mooi!! 8)
er is een geheel logische verklaring voor de spoilert op een xm hoor.
De xm is bedoeld als een reiswagen. Af en toe moet je dan pauzeren he. En ja, dan sta je daar op een parking met je xm en moet je als troen mens gebruik maken van die vieze tafeltjes waar andere rare mensen gebruik van hebben gemaakt.
DUS, geheel in eigenwijze stijl neemt de troenrijder zijn eigen tafeltje mee.
In eerste instantie nog op pootjes, maar dat bracht de vraag naar voren , moeten we ook zuigen onder de spoilert ? Om dat weer op te lossen heeft men daarna de pootloze tafel bedacht aka serie 2 spoiler.
gewoon, om uwen eigen tafeltje bij uw te hebben. Om de tafel dan op arbo hoogte te krijgen heeft men wel al sinds serie 1 een knop bij de bestuurder in de cabine geplaatst waarmee men coorectie naar boven en beneden kan uitvoeren.
Logisch toch 8)
:lol: :lol: GEWELDIG VERHAAL! ..wat doet jij voor de kost???
:idea: :Ik denk dat ik er straks met de rondboor 4 gaten in ga zagen, heb ik ook beker-houders op mijn picnictafel... 8)
ouwehoeren, ja echt!
Voor een serieus antwoord op de vraag van de spoiler :wink: , dat heeft te maken met de achterasbelasting vanaf ongeveer 180-190km/h.
Vanaf die snelheden krijgt de XM veel lift en de hoogteregelaars corrigeren de rijhoogte naar beneden tot rijhoogte. De achterremdruk is direct afhankelijk van de asbelasting achter en bij het omlaag corrigeren van de rijhoogte is er minder veerdruk en dus minder remdruk achter beschikbaar.
Het gevolg is dat de remweg vele malen groter wordt vanaf 180-190km/h.
Dit verhaal gaat ook op bij de CXen met achterklepspoilers :wink:.
kijk, zo leren we weer wat.
Ik had serieus het idee dat het puur een esthetisch verhaal was.
:wink:
Kijk Gompy, da's nou "onze" JP! Dat verklaart ook waarom de 1.8 en 2.0 standaard modellen serie1 in Frankrijk geen spoilert hadden. Die haalden die snelheden niet!
En ik vindt ze gelijk mooier. :oops:
zou je alleen ook de ruitenwisser achter moeten verwijderen... dan is het imho idd erg mooi.
Statafel opgebouwd uit een 3 tal spoilers (model1 off course) met daarin bekerhouders lijkt me ook een geweldig idee.. wat voor in je winkel Mike??
Neuh, wij zitten wat meer in het "hogere prijssegment" zeg maar :wink:
MAar wel leuk voor een XM magazijn, als wacht-hang tafel. Nu alleen nog een magazijn :?
het magazijn.....het zou mooi zijn als die er alsnog komt.
Pagina's