wassen met wax-shampoo dan afspoelen afzemen en quick-shinen :wink:
Ze stond er mooi op iig, ha\d al een verse vogelflats op de achterruit voordat ik klaar was met poetsen...
Daarna is er gelukkig niks meer opgekomen en kon ze vandaag gefotografeerd worden voor de AE :wink:
Vandaag ffkes bij mijn garage aangeweest, John de Vos te Enspijk voor het maken van de apk afspraak, dit zal de 21ste gaan gebeuren tesaam met een beurtje die iig een oliewissel naar 0W40 in gaat houden en wellicht wat nieuwe vonkjes, maar daar moet ik even mijn rekeningen op na pluizen.
Verder de rekening bekomen voor het verwisselen van de kabels en het loopwerkaftak, dat stemde mij (nu na het lezen van een bericht 3 pagina's terug zelfde topic nog meer) aardig vrolijk.
Prijs voor alles 252 euri. Ja wel een leuke sloot poen, maar na een eenvoudig rekensommetje leerde ik dat de materialen alleen via andere weg al op 284,18 zouden zijn gekomen :shock: Ik ben weer tevreden, en ga nu eerst eens mijn rekeningen opzoeken van de XM voor ik haar bezat :idea:
Gisteren de rekeningen gevonden.
Laatste km stand genoteerd tijdens onderhoud was 08-08-2007 te weten 115.902 km, de bougiekabelset en bougies zijn vervangen 28-04-2008 dus een half jaar voor ik madam de mijne mocht noemen dus dat zal met ongeveer 120.000 zijn geweest (mag het ietsje meer zijn?)
Reden genoeg om nu ook maar de bougies te doen, dan ben ik van alles op de hoogte van het hoe wat en wanneer.
Terzijde, de "storing" van het inhouden is niet meer terug gekomen sinds laatste melding :roll:
Uitlezen is door te drukke bezigheden en slecht weer ook nog niet gebeurd.
Vandaag van de specialist in garage de Vos te horen gekregen dat de bougies elke 60.000 vervangen moeten worden.. en hij prees mij gelukkig dat de kabelset (bougie) reeds vervangen was 8)
Ook afgesproken dat de bakolie vervangen wordt, ik heb het idee dat madam soepeler zou moeten kunnen schakelen, maar daar hoop ik meer van te horen van JP wellicht na Duitsland, als hij wellicht eens gesnuffeld heeft aan het handelen van mon Absinth en ik zijn ge-JPchargede 24 klapper :roll:
t wordt dus een geoliede apk....met beurt :lol:
Ik vervang de bougies om de 30.000km bij mijn XM, maar om de 60.000km zou ook best kunnen :wink:.
Ik zou ook af en toe de inwedige staat van de verdelerkap en rotor contoleren met beurten.
Bij mijn XM heb ik een 0,5liter meer bakolie bijgevuld (totaal 2,5liter, zonder lekkende aandrijfaskeerringen :wink:).
Ook ik vond de mijne af en toe wat hakerig schakelen, al helemaal met z`n achteruitversnelling. Nu schakelt het soepeler en navenant geen moeilijkheden meer met in de achteruit zetten.
Ook de hoogte van de koppelingspedaal scheelt in soepelheid met schakelen, voor mijn gevoel moet die vrij hoog staan afgesteld. Maar dan bedient de koppeling ook weer lichter :wink: .
Geen probleem om jouw dame te beoordelen :wink:, we kijken wel wanneer dat uitkomt. Tuurlijk mag je ook een proefrit maken met mijn dame :mrgreen: :lol:.
Ook de hoogte van de koppelingspedaal scheelt in soepelheid met schakelen, voor mijn gevoel moet die vrij hoog staan afgesteld.
Als het goed is, is de vrije slag van je koppelingspedaal minimaal 145mm. ;-)
De Citroën-monteurs bij de dealer hier doen het iets anders: in ruststand moet het koppelingspedaal ruim 1 cm hoger staan dan de 2 andere.
de demontage van de bak staat geen uitleg bij op de f(r)actuur ik hoefde die rekening gelukkig ook niet te betalen... de eerste eigenaar van mijn madam heeft daar een kleine 5.000 euri voor neer moeten leggen...
Net overigens ook nog ffkes gebeld met de garage dat ik ook graag het brandstof-filter vervangen wil hebben. :wink:
:lol: nee zeker niet, kom er altijd graag al kost het vaak ribben uit mijn lijf :roll:
Maar ik kan in mijn rekeningen dat filter nergens terug vinden dus t zou zomaar een onderschoven iets kunnen zijn zoals veel gebeurd heb ik begrepen... En mede gezien de eerdere kleine probleempjes moet je alles uit proberen te sluiten he?! Dus beginnen bij t begin :wink:
De kans dat dat filter ooit vervangen is, is inderdaad heel erg klein gezien de plaats. En het zit er niet voor niets, dus is vervangen zeker aan te raden.
Ik kan me herinneren dat ik bij mijn 16v met 230k op de klok destijds nog het ori filter wegplukte voor een nieuwe, maar dat had nooit problemen gegeven.
Officieel om de 80.000km, maar het is beter die vaker te vervangen.
Bij mijn XM heb ik het fabrieksfilter bij 245.000km vervangen :roll: en was duidelijk verstopt. De motor leverde geen vermogenmet het oude filter....met nieuwe filter wel :P.
Bij de Xsara van mijn het benzinefilter bij voorgeschreven 60.000km vervangen, daar kwam toch gitzwart benzine uit de ongefilterde kant :shock:.
En weer een nieuw probleempje helaas.
T was al enige tijd zichtbaar maar begint nu (na bekijken met Mark afgelopen zaterdag) toch schrikbarender vormen aan te nemen :(
Op mijn dakspoiler is er aan bestuurderskant een blaas ontstaan onder de laklagen, en tís groeiende. Dalijk dus een telefoontje naar de spuiter wat we hier aan kunnen gaan doen.
t mes is in de spoiler gezet :shock: en de lak zit perfect aan de spoikler gehecht alleen de spoiler is dus gaar, en de verwachting is dat ie uiteindelijk helemaal omhoog gaat komen....
Is dus contact opgenomen met de leverancier van de spoiler. wordt vervolgt.....
Nou Jeroen, die APK voor jouw bolide moet toch een peulenschilletje zijn :mrgreen: :mrgreen:
Ik heb er geen bang van!
dalijk petsen voor als de redactie AE maandag aankomt :wink:
Pas maar op dat je de blanke lak niet weghaald onderhand! Alleen wassen en afzemen al toch wel voldoende zijn, niet??
wassen met wax-shampoo dan afspoelen afzemen en quick-shinen :wink:
Ze stond er mooi op iig, ha\d al een verse vogelflats op de achterruit voordat ik klaar was met poetsen...
Daarna is er gelukkig niks meer opgekomen en kon ze vandaag gefotografeerd worden voor de AE :wink:
Vandaag ffkes bij mijn garage aangeweest, John de Vos te Enspijk voor het maken van de apk afspraak, dit zal de 21ste gaan gebeuren tesaam met een beurtje die iig een oliewissel naar 0W40 in gaat houden en wellicht wat nieuwe vonkjes, maar daar moet ik even mijn rekeningen op na pluizen.
Verder de rekening bekomen voor het verwisselen van de kabels en het loopwerkaftak, dat stemde mij (nu na het lezen van een bericht 3 pagina's terug zelfde topic nog meer) aardig vrolijk.
Prijs voor alles 252 euri. Ja wel een leuke sloot poen, maar na een eenvoudig rekensommetje leerde ik dat de materialen alleen via andere weg al op 284,18 zouden zijn gekomen :shock: Ik ben weer tevreden, en ga nu eerst eens mijn rekeningen opzoeken van de XM voor ik haar bezat :idea:
Gisteren de rekeningen gevonden.
Laatste km stand genoteerd tijdens onderhoud was 08-08-2007 te weten 115.902 km, de bougiekabelset en bougies zijn vervangen 28-04-2008 dus een half jaar voor ik madam de mijne mocht noemen dus dat zal met ongeveer 120.000 zijn geweest (mag het ietsje meer zijn?)
Reden genoeg om nu ook maar de bougies te doen, dan ben ik van alles op de hoogte van het hoe wat en wanneer.
Terzijde, de "storing" van het inhouden is niet meer terug gekomen sinds laatste melding :roll:
Uitlezen is door te drukke bezigheden en slecht weer ook nog niet gebeurd.
Vandaag van de specialist in garage de Vos te horen gekregen dat de bougies elke 60.000 vervangen moeten worden.. en hij prees mij gelukkig dat de kabelset (bougie) reeds vervangen was 8)
Ook afgesproken dat de bakolie vervangen wordt, ik heb het idee dat madam soepeler zou moeten kunnen schakelen, maar daar hoop ik meer van te horen van JP wellicht na Duitsland, als hij wellicht eens gesnuffeld heeft aan het handelen van mon Absinth en ik zijn ge-JPchargede 24 klapper :roll:
t wordt dus een geoliede apk....met beurt :lol:
Ik vervang de bougies om de 30.000km bij mijn XM, maar om de 60.000km zou ook best kunnen :wink:.
Ik zou ook af en toe de inwedige staat van de verdelerkap en rotor contoleren met beurten.
Bij mijn XM heb ik een 0,5liter meer bakolie bijgevuld (totaal 2,5liter, zonder lekkende aandrijfaskeerringen :wink:).
Ook ik vond de mijne af en toe wat hakerig schakelen, al helemaal met z`n achteruitversnelling. Nu schakelt het soepeler en navenant geen moeilijkheden meer met in de achteruit zetten.
Ook de hoogte van de koppelingspedaal scheelt in soepelheid met schakelen, voor mijn gevoel moet die vrij hoog staan afgesteld. Maar dan bedient de koppeling ook weer lichter :wink: .
Geen probleem om jouw dame te beoordelen :wink:, we kijken wel wanneer dat uitkomt. Tuurlijk mag je ook een proefrit maken met mijn dame :mrgreen: :lol:.
mmmmh partnerruil.....
Koppeling is goed, denk eer aan een nog niet helemaal " ingewerkte" bak is nl al eens eruit geweest en vervangen.....
Jouw koppeling zal zeker nog goed zijn met de km-stand :wink: , maar het scheelt als je die kabel beter afsteld.
Waarom is de bak eraf geweest?
Je zou de bakolie kunnen verversen en gelijk checken hoeveel bakolie erzit met het aftappen.
Als het goed is, is de vrije slag van je koppelingspedaal minimaal 145mm. ;-)
De Citroën-monteurs bij de dealer hier doen het iets anders: in ruststand moet het koppelingspedaal ruim 1 cm hoger staan dan de 2 andere.
de demontage van de bak staat geen uitleg bij op de f(r)actuur ik hoefde die rekening gelukkig ook niet te betalen... de eerste eigenaar van mijn madam heeft daar een kleine 5.000 euri voor neer moeten leggen...
Net overigens ook nog ffkes gebeld met de garage dat ik ook graag het brandstof-filter vervangen wil hebben. :wink:
Heb je een hekel aan ze? :lol:
:lol: nee zeker niet, kom er altijd graag al kost het vaak ribben uit mijn lijf :roll:
Maar ik kan in mijn rekeningen dat filter nergens terug vinden dus t zou zomaar een onderschoven iets kunnen zijn zoals veel gebeurd heb ik begrepen... En mede gezien de eerdere kleine probleempjes moet je alles uit proberen te sluiten he?! Dus beginnen bij t begin :wink:
De kans dat dat filter ooit vervangen is, is inderdaad heel erg klein gezien de plaats. En het zit er niet voor niets, dus is vervangen zeker aan te raden.
dat is nu ook mijn idee, en na bijna 150.000 zou het zoetjesaan toch wel eens tijd zijn he?! :lol:
hoeveel km staat er eigenlijk voor ?
Ik kan me herinneren dat ik bij mijn 16v met 230k op de klok destijds nog het ori filter wegplukte voor een nieuwe, maar dat had nooit problemen gegeven.
Geen idee.... zal niet elke 30.000 zijn gezien de (onmogelijke) plaatsing ?
Officieel om de 80.000km, maar het is beter die vaker te vervangen.
Bij mijn XM heb ik het fabrieksfilter bij 245.000km vervangen :roll: en was duidelijk verstopt. De motor leverde geen vermogenmet het oude filter....met nieuwe filter wel :P.
Bij de Xsara van mijn het benzinefilter bij voorgeschreven 60.000km vervangen, daar kwam toch gitzwart benzine uit de ongefilterde kant :shock:.
Nu ja, ik ben benieuwd, kwaad kan het iig niet behalve in mijn portomonnaie :lol:
En weer een nieuw probleempje helaas.
T was al enige tijd zichtbaar maar begint nu (na bekijken met Mark afgelopen zaterdag) toch schrikbarender vormen aan te nemen :(
Op mijn dakspoiler is er aan bestuurderskant een blaas ontstaan onder de laklagen, en tís groeiende. Dalijk dus een telefoontje naar de spuiter wat we hier aan kunnen gaan doen.
Vacuum zuigen? :mrgreen:
Maar serieus, da's minder. Hopelijk valt er op een eenvoudige manier iets aan te doen.
Zoals ik het zie en gezien heb wordt het kaal/doodschuren en opnieuw spuiten......
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
dat denk ik ook ja...
plek is ondertussen over 5 cm verspreid....
afspraak voor morgenochtend. Gaan we ffkes kijken.
t mes is in de spoiler gezet :shock: en de lak zit perfect aan de spoikler gehecht alleen de spoiler is dus gaar, en de verwachting is dat ie uiteindelijk helemaal omhoog gaat komen....
Is dus contact opgenomen met de leverancier van de spoiler. wordt vervolgt.....
heb je het nu over dat ding op de klep boven aan je ruit ?
Waar is die dan van gemaakt, dat die schijnbaar als een spons aan het werken is .
jemig, ook dat nog :( .......succes Jeroen.
Dat is klote. :?
Kwam die spoiler niet bij DSL vandaan? (als ik het me goed herinner.)
Is het niet een soort van 'ontgassing' van het materiaal waarvan de spoiler is gemaakt? Wat bedoel je anders met 'gaar'?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Pagina's