Ik ben bezig met het strippen van een XM 2.0 Break.
Mijn vraag is hoe ontspan ik de multiriem zodat ik deze kan verwijderen?
Heb zelf nog nooit een multiriem vervangen , is dat een lastig / nauwkeurig klusje?
Groet,
Mark
Ik ben bezig met het strippen van een XM 2.0 Break.
Mijn vraag is hoe ontspan ik de multiriem zodat ik deze kan verwijderen?
Heb zelf nog nooit een multiriem vervangen , is dat een lastig / nauwkeurig klusje?
Groet,
Mark
Als het om strippen gaat zou je hem toch gewoon kunnen doorsnijden?
Wim,
Klopt alleen zou ik het graag willen weten hoe ik hem moet vervangen indien ik dit ga doe bij mijn eigen wagens.
Daarnaast is de riem op deze wagen z.g.a.n. vandaar.
Groet,
Mark
Ik begrijp het. :wink: In dat geval is er een spanrol die de riem op spanning houdt. Deze zit op een plaat die heen en weer kan schuiven. Daarachter zit een veer die de plaat wegdrukt en daarmee de rol en riem op spanning zet.
Wat ik me herinner bij het helpen van 2 beunsessies, is dat het indrukken en omleggen van die riem geen klus is die je makkelijk in je uppie doet.
Maar ik laat met graag verbeteren/aanvullen in deze.
Wim,
Als je kijkt bij de wielkast dan zie je de riem lopen naar dynamo aircopomp etc.
Ik zie ook een spanrol die vastzit met drie bouten.
Moet ik die bouten loshalen en kan ik dan zo de riem ontspannen en demonteren?
Groet,
Mark