uitschakelen hydractieve vering eerste type xm

3 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
henkvan boxmeer
afbeelding van henkvan boxmeer
uitschakelen hydractieve vering eerste type xm

hallo. ik ben van plan, om bij mijn xm 2.0i uit 1989, de hydractieve vering uit te schakelen, om zo alleen gebruik te maken van de comfortstand.
ergens heb ik gelezen dat dit mogelijk is door het vastzetten van de elektrokleppen. mijn vraag is: kan mij iemand adviseren hoe dit het beste tot stand komt :?: mij zijn verhalen toegekomen dat dit mogelijk is door constante stroomtoevoer op de elektrokleppen te plaatsen.
en andere daarintegen praten over het demonteren van een veer.
ik heb echter niemand gesproken die daadwerkelijk ervaring ermee heeft gehad.
graag wil ik ook weten of er in dit type xm 1 of 2 elektrokleppen zitten.
graag kan iemand mij daarmee vooruit helpen.
B.V.D. Henk van Boxmeer

Jos de Mooij
afbeelding van Jos de Mooij
Re: uitschakelen hydractieve vering eerste type xm

henkvan boxmeer zegt:

hallo. ik ben van plan, om bij mijn xm 2.0i uit 1989, de hydractieve vering uit te schakelen, om zo alleen gebruik te maken van de comfortstand.
ergens heb ik gelezen dat dit mogelijk is door het vastzetten van de elektrokleppen. mijn vraag is: kan mij iemand adviseren hoe dit het beste tot stand komt :?: mij zijn verhalen toegekomen dat dit mogelijk is door constante stroomtoevoer op de elektrokleppen te plaatsen.
en andere daarintegen praten over het demonteren van een veer.
ik heb echter niemand gesproken die daadwerkelijk ervaring ermee heeft gehad.
graag wil ik ook weten of er in dit type xm 1 of 2 elektrokleppen zitten.
graag kan iemand mij daarmee vooruit helpen.
B.V.D. Henk van Boxmeer

Beste Henk,

Probeer je die oude XM te gaan verkopen of zo? :lol:

Dan moet ie inderdaad wel comfortabeler gaan rijden!

groetjes...

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Zo`n type XM heeft maar 1 elektroklep, juist bij hydractive2 zijn er veel storingen omtrent de elektrokleppen.
Vaak omdat de mosfets in de veercomputer zijn doorgebrand, dat komt weer doordat de diodes in de elektrokleppen op een gegeven moment doorslaan.