ook maar even voorstellen als citrofiel

3 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
geert1978
afbeelding van geert1978
ook maar even voorstellen als citrofiel

hallo, ik ben geert dusseljee,
ik woon in engwierum bovenin friesland,
ik ben 30 jaar en vader van 2 jongens (2 en 4 jaar)

ik heb de hoofdprijs voor mijn xm moeten betalen maar niet zonder reden,
de vorige eigenaar heeft in het laatste jaar voor ruim 3500 euro aan em verspijkerd,
hij is een behoorlijke tijd eigenaar geweest van haar en heeft altijd bij het minste of geringste alles vervangen door splinternieuw en origineel citroen,
maar hij is toch gevallen voor de C5 (wat ik overigens niks vind)

de kilometerstand op de teller is 383000 maar hij is van binnen en van buiten geheel showroomstaat,

het is een 2.1td 12 break bj 1994 met alle denkbare opties behalve leer wel airco maar niet digitaal, oja en geen cruise-controle (wat ik er overigens op korte termijn wel op wil hebben)

een klein voorbeeldje over het onderhoud van deze xm is bijvoorbeeld het geheel vervangen van alle veerbollen eens per 20000 kilometers,
beetje overdreven maar ik ben der blij mee,
zelfs 2 jaar geleden een compleet splinternieuw aircosysteem op gekomen,

dit is de tweede xm voor mij,
op de eerste (4 jaar geleden) ben ik helemaal leeggelopen financieel,
ik heb haar gezworen nooit een xm weer te kopen
dus dat was een kort avontuur, (het heeft me ook een behoorlijke tijd gekost om mijn vriendin wederom te overtuigen :) )

mocht deze xm ook kuren krijgen heb ik in ieder geval een uiterst comfortabel plekje om de nacht door te brengen :lol:

ik weet nog niet hoe ik fotos moet toevoegen maar die komen vanzelf..

groetjes geert[/img]

citroen26
afbeelding van citroen26

veel plezier ermee maar,......... als je een auto koopt met ruim 3.5 ton op de klok (en ja het is een diesel maar toch...) vragen om (financiele) problemen. d'r zal wel wat vervangen zijn maar dan heb je bijv. nog altijd retour leidingen,lhm leidingen, homokineten,ADAL's etc die er aan staan te komen. voor mij moet het met hooguit 2 ton ophouden. dit is natuurlijk mijn mening :oops:

Richard Kruizinga
afbeelding van Richard Kruizinga

Die overbekende betrouwbaarheid van PSA-diesels is al jaren enorm uit z'n verband gerukt. Er zijn een paar motorblokken geweest die inderdaad onverslijtbaar waren, maar dan hebben we het over blokken uit de Peugeot 505/504. De 2.1 TD heeft net als de 2.5 (maar dan in mindere mate) last van gescheurde koppen en lekkende koppakkingen. Ik kan erover meepraten... (maar dan ga ik huilen...)