Beste Xmmers,
In een van mijn XM's zit een kachelbediening middels draaiknoppen en twee schuifregelaars.
De regelaars zijn voor airco aan / uit en bediening lucht circulatie intern / buiten.
Nu gaat met name de airco aan / uit regelaar zwaar en blijft in het midden steken als ik de airco uit wil zetten.
Iemand bekent met dit probleem?
Tweede vraag is kun je een dergelijk paneel zo vervangen voor een automatische digitale bediening of moet je dan diverse zaken
aanpassen in het dashboard?
Groet,
Mark
Ik vermoed dat je het hele kachelhuis moet vervangen. Kabelbediening gaat met tandwieltjes, automatisch met motortjes. Overigens vraag ik me af of je wel kabelbediening hebt, omdat ik dacht dat alle airco-modellen, ook die met draaiknoppen motortjes hadden. Kent de airco een AUTO stand, dan moet het met motortjes gaan en is ombouw wellicht wat makkelijker.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Kachelhuis hoeft niet vervangen te worden dacht ik. Er staat ergens op het forum hier uitgelegd hoe het werkt. Je hebt de servo's nodig, en de temperatuursondes, alsmede een ander kabelboompje voor het digitale paneel. Het kan dus wel!
Marc,
Ik heb een auto-stand.
Ik hoor ook de motortjes als je wat verandert aan de instellingen. Het lijkt me dat het dan zou moeten kunnen werken.
Djidde,
De motortjes ( servo ) zitten er wel in en de temperatuursonde die zit toch bovenin het dak.
Heb ik dan alleen een klein ( extra ) kabelboompje nodig en een paneel?
Heb nog een donor XM staan met het paneel en de kabelboom, vraag is alleen welk deel van de boom heb ik nodig?
Groet,
Mark
Klopt Djidde, dat is Wimb geweest, maar of dat nou in zijn auto topic staat of ergens anders moet ik schuldig blijven maar daar hebben we hier gelukkig de zoekfunctie voor.
Edit: dit draadje moet je even doorlezen MarkEDIT: LEES DEZE MAAR
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.