Marco, ja ik weet het weer, ik had de ambiance ook uitgevoerd met serie 2 lampen, en opeens herinnerde ik me de "zwabber" oplossing met de plugjes, die altijd stuk gaan als je de grille er nog een keer af wilt hebben ?
Ik ben er niet gecharmeerd van iig.
Bedoel jij te zeggen dat ik bij de dealer bv. geen kachelslang meer kan krijgen, maar wel nog deze grille-plugjes ?
Never mind, ik heb een compromis oplossing gevonden, waardoor de grille nu nog keurig met boutjes vast zit. De plastic blokjes weggehaald en aan het finnetje daarachter de serie 1 boutklem (?) geschoven. Met een wat langere bout de boel vastgedraaid.
Mission completed, bedankt allen. Het leek wel een koppakking klus, zoveel briggies.... :lol:
Ik heb nu 2 serie 1 lampen over en ook twee serie 1 koplampglazen nieuw in de doos..
Jaja, die pluggen hebben ze nog in overvloed liggen!
Enne, de manier om die dingen te verwijderen?
Handen in de grille steken en trekken.. Bij mij tot nu toe altijd goed gegaan! Als je die dingen er van buitenaf uit probeert te trekken breken ze inderdaad af of kras je erg snel de lak...
Zal ik me toch maar eens wagen aan die automaatbak-oliewissel ?
Hou vullen jullie de olie bij. Via de peilstokopening of die andere dop die bovenop de bak zit ? De Haynes heeft het over een "ontluchter" (breather)
De "ontluchter" (breather)= een plastic moer/plug die idd boven in de bak is geschroefd, deze weg halen en dan vullen via een trechter met een stukje tuin slang.
Ik doe het ook zoals Wes hierboven beschrijft. Maak alleen wel de ontluchtingsplug + de omgeving op de bak ff goed schoon van tevoren.
(Ook hier weer: met remmenreiniger doe ik het altijd)
Ok.
Nieuw probleem(pje). Nu heb ik vanavond de koplampen van de ambiance toch omgeruild met de units die ik van de week in de V6 gezet heb (beide serie 2) omdat deze toch even gaver zijn, dus in recordtijd twee auto's gedeeltelijk gesloopt en lampen geruild.
Nu doen van beide auto's een aantal lampjes het niet. WTF ??
Kan het zijn dat verschillende koplampen anders geschakeld zijn ??
(lijkt me toch niet....)
Nog iets heel raars, bij contakt af bleven de lampen branden van de V6.
In de lampunit zelf wordt niets geschakeld, daar kan het niet aan liggen. Maar kan het zijn dat je tegen de relais hebt gestoten? Je weet wel, die boven de rechter koplamp.
Dat lampen het niet doen, verbaast me niet. Ze kunnen op zich veel hebben, maar het gloeidraadje kan breken door het wisselen. :?
Lampjes hebben wel een aantal verhuizingen doorstaan deze week. Zullen ze daar stuk van gegaan zijn ? (nee ik heb het glas niet met vingers aangeraakt...)
Maar het feit dat de lampen bleven branden terwijl ik de sleutels in mijn handen had bevreemd me ook aardig hoor. :?
Is wel luxe eigenlijk..Follow me home verlichting! :lol:
Weet niet meer precies welke maar een van deze is het relais voor de verlichting. Ik heb daar ook al eens een "mis" contactje gehad. Even schoonschuren en vaseline erop en het ging weer goed.
Gewoon 5 (!) lampjes stuk, misschien had ik ze beter uit de units kunnen halen voor deze verhuizingen...... :evil:
@Citrophile: het is de relais aan de binnenkant boven de rechterkoplamp die de lichten schakelt, ben ik zojuist achter gekomen. Even naar de Halfords, doei...
Is ie weer: Mijn automaatpeilstok heeft 3 nokjes en 2 merktekens (krasjes op het meet gedeelte). Een nokje zit laag, wat waarschijnlijk het minimum-alarm is, de bovenste twee zitten aardig wat hoger met ongeveer een 5 mm ertussen. Zijn dat de hoog/laag temperatuur max nivo merktekens ? Ik zie geen temp aanduidingen.
Die krassen zitten er bij toeval ?
Mark,, bedankt. Mijn peilstok ziet er niet helemaal zo uit, maar ongeveer, ik heb 3 nokjes en 2 streepjes.
Vooral dat de motor moet lopen is nu voor mij bevestigd want dat scheelt nogal.
Olie is nu zo schoon dat ik maar moeilijk kan zien hoe het nivo is, ik heb er ongeveer ingegooid wat ik eruit gehaald heb. Nu maar even afwachten tot de olie wat bruiner wordt voor een nauwkeurige peiling....
Mmm, claxon doet 't niet en ik kan me niet herrineren of ze 't wel deden vóór de koplamp operatie.
Ik heb er niet op gelet cq het was niet te zien of die claxonbeugel tussen koplamp en chassis zat of dat de koplamp tussen chassis en claxonbeugel zat.
Zomaar een overweging:
Ik heb de claxonbeugel tegen de koplamp (kunststof) geschroefd, betekent dat dat er nu geen massa gemaakt wordt ?
Nee, maar ik ben wat confuus denk ik, want ik heb natuurlijk precies hetzelfde klusje aan de ambiance gedaan, en daar doet de claxon het wel, het zal wel iets anders zijn......
Zekeringen en relais al na gelopen, het kan ook goed in je hendel aan het stuur liggen, je zou ook even een draadje van de accu naar de toeters kunnen leggen om te zien of ze het nog doen.
Marco, ja ik weet het weer, ik had de ambiance ook uitgevoerd met serie 2 lampen, en opeens herinnerde ik me de "zwabber" oplossing met de plugjes, die altijd stuk gaan als je de grille er nog een keer af wilt hebben ?
Ik ben er niet gecharmeerd van iig.
Bedoel jij te zeggen dat ik bij de dealer bv. geen kachelslang meer kan krijgen, maar wel nog deze grille-plugjes ?
Never mind, ik heb een compromis oplossing gevonden, waardoor de grille nu nog keurig met boutjes vast zit. De plastic blokjes weggehaald en aan het finnetje daarachter de serie 1 boutklem (?) geschoven. Met een wat langere bout de boel vastgedraaid.
Mission completed, bedankt allen. Het leek wel een koppakking klus, zoveel briggies.... :lol:
Ik heb nu 2 serie 1 lampen over en ook twee serie 1 koplampglazen nieuw in de doos..
Jaja, die pluggen hebben ze nog in overvloed liggen!
Enne, de manier om die dingen te verwijderen?
Handen in de grille steken en trekken.. Bij mij tot nu toe altijd goed gegaan! Als je die dingen er van buitenaf uit probeert te trekken breken ze inderdaad af of kras je erg snel de lak...
Marco
Zal ik me toch maar eens wagen aan die automaatbak-oliewissel ?
Hou vullen jullie de olie bij. Via de peilstokopening of die andere dop die bovenop de bak zit ? De Haynes heeft het over een "ontluchter" (breather)
Via de pijlstok
De "ontluchter" (breather)= een plastic moer/plug die idd boven in de bak is geschroefd, deze weg halen en dan vullen via een trechter met een stukje tuin slang.
Ik doe het ook zoals Wes hierboven beschrijft. Maak alleen wel de ontluchtingsplug + de omgeving op de bak ff goed schoon van tevoren.
(Ook hier weer: met remmenreiniger doe ik het altijd)
Ok.
Nieuw probleem(pje). Nu heb ik vanavond de koplampen van de ambiance toch omgeruild met de units die ik van de week in de V6 gezet heb (beide serie 2) omdat deze toch even gaver zijn, dus in recordtijd twee auto's gedeeltelijk gesloopt en lampen geruild.
Nu doen van beide auto's een aantal lampjes het niet. WTF ??
Kan het zijn dat verschillende koplampen anders geschakeld zijn ??
(lijkt me toch niet....)
Nog iets heel raars, bij contakt af bleven de lampen branden van de V6.
Stekkers en het relais even na lopen? Is wel raar, het kan allemaal gewoon uitgewisseld worden.
In de lampunit zelf wordt niets geschakeld, daar kan het niet aan liggen. Maar kan het zijn dat je tegen de relais hebt gestoten? Je weet wel, die boven de rechter koplamp.
Dat lampen het niet doen, verbaast me niet. Ze kunnen op zich veel hebben, maar het gloeidraadje kan breken door het wisselen. :?
Lampjes hebben wel een aantal verhuizingen doorstaan deze week. Zullen ze daar stuk van gegaan zijn ? (nee ik heb het glas niet met vingers aangeraakt...)
Maar het feit dat de lampen bleven branden terwijl ik de sleutels in mijn handen had bevreemd me ook aardig hoor. :?
Relais dat is blijven plakken ?
Daar denk ik ook aan.
Morgen verder, het kon natuurlijk niet in 1 keer goed gaan. Het sleutelwerk ging wel een stuk voorspoediger dan van de week :D
Is wel luxe eigenlijk..Follow me home verlichting! :lol:
Weet niet meer precies welke maar een van deze is het relais voor de verlichting. Ik heb daar ook al eens een "mis" contactje gehad. Even schoonschuren en vaseline erop en het ging weer goed.
Zo te zien één van de drie linkse relais. Die paarse is het niet, die tweede van rechts heeft een zwaardere belasting (andere 'stekkerdoos').
Twee van de drie zijn van de fans, de andere is verlichting...
@Mike, is jouw foto actueel? Ik zie geen voedingsdraad vanaf de accu naar jouw hydractiveklep relais.
:wink: Nee Jp, deze is genomen toen ik het ging aanleggen. Maar het was wel een duidelijke foto van de relais's...
Bij mijn XM zit het dimlicht relais boven mijn linkerkoplamp, zou dat bij jouw vroege XM weer anders zijn :wink:
Gewoon 5 (!) lampjes stuk, misschien had ik ze beter uit de units kunnen halen voor deze verhuizingen...... :evil:
@Citrophile: het is de relais aan de binnenkant boven de rechterkoplamp die de lichten schakelt, ben ik zojuist achter gekomen. Even naar de Halfords, doei...
Waar het bij een T2 ook zit. Dus.... :wink:
Bij mijn vorige XM zat die relais ook boven de rechterkoplamp :wink:
Is ie weer: Mijn automaatpeilstok heeft 3 nokjes en 2 merktekens (krasjes op het meet gedeelte). Een nokje zit laag, wat waarschijnlijk het minimum-alarm is, de bovenste twee zitten aardig wat hoger met ongeveer een 5 mm ertussen. Zijn dat de hoog/laag temperatuur max nivo merktekens ? Ik zie geen temp aanduidingen.
Die krassen zitten er bij toeval ?
Nu zou het moeten lukken.
http://docs.google.com/fileview?id=0B2Sbn4PYd02cNzk5M2Y0MWMtNDMzMC00MWRhLWJjMmMtY2EwODczNThkOThh&hl=nl
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Mark,, bedankt. Mijn peilstok ziet er niet helemaal zo uit, maar ongeveer, ik heb 3 nokjes en 2 streepjes.
Vooral dat de motor moet lopen is nu voor mij bevestigd want dat scheelt nogal.
Olie is nu zo schoon dat ik maar moeilijk kan zien hoe het nivo is, ik heb er ongeveer ingegooid wat ik eruit gehaald heb. Nu maar even afwachten tot de olie wat bruiner wordt voor een nauwkeurige peiling....
Mmm, claxon doet 't niet en ik kan me niet herrineren of ze 't wel deden vóór de koplamp operatie.
Ik heb er niet op gelet cq het was niet te zien of die claxonbeugel tussen koplamp en chassis zat of dat de koplamp tussen chassis en claxonbeugel zat.
Zomaar een overweging:
Ik heb de claxonbeugel tegen de koplamp (kunststof) geschroefd, betekent dat dat er nu geen massa gemaakt wordt ?
Ehm, als ik het me goed herinner zitten er 2 draden aan de stekker van de toeter.
Dat zou betekenen dat de beugel geen massa hoeft te maken....
Dan nog, het voorfront achter de bumper is volledig uit kunststof :wink:
Enige staal is t subframe onderaan en aan de zijkanten de voorvleugels..
En de volgorde die je nu hebt is juist: front, koplamp, beugel, bout..
Marco
Yep, een andere volgorde levert een bijna onmogelijke constructie op. ;-)
Maar toeteren beide claxons niet?
Nee, maar ik ben wat confuus denk ik, want ik heb natuurlijk precies hetzelfde klusje aan de ambiance gedaan, en daar doet de claxon het wel, het zal wel iets anders zijn......
Zekeringen en relais al na gelopen, het kan ook goed in je hendel aan het stuur liggen, je zou ook even een draadje van de accu naar de toeters kunnen leggen om te zien of ze het nog doen.
Pagina's