Hahaha,van mij mag je mopperen hoor.
Ik heb het precies zo aangesloten zoals op het schema staat van Citrophile,ook als ik een deur open doe of het contact aan zet (zonder starten),hoor ik het relais zo'n 25sec. zoemen.
Hoe reset ik de veercomputer?misschien heb ik daar overheen gelezen.
Serie1 Harde Reset methode (alle computers worden gewist):
1. Beide accupoolklemmen los voor 2min.
2. Plusklem op de pluspool monteren
3. Losse minklem met de aangesloten plusklem voor 2 min contact laten maken. Gebruik een lange schroevedraaier oid door de minklem als de massakabel te kort is
4. Minklem op de minpool monteren
Ik heb de computers gereset,alle tijd voor genomen,accu weer aangesloten en een proefrit gemaakt,helaas zonder verschil. :o
De vering is nog steeds stugger als voor de modificatie??!! :(
Dus relais er tussenuit gehaald,oude verbinding hersteld en nu is de vering weer als voorheen,nog niet zo als het zou moeten, maar in ieder geval wel soepeler. :?:
Als je de kleppen openstuurt met kapotte hydractive bollen, dan krijgt die meer volume met rotte bollen.. Betekent in principe dat die harder gaat veren in de sportstand dan op alleen de buitenbollen..
Toch?
klopt :wink:, de veerstijfheid neemt toe :arrow: stugger met hydractivebollen met minder druk.
Andersom neemt de veerstjfheid af :arrow: soepeler met meer druk in de hydractivebollen :wink:.
Alle bollen zijn in februari 2008 vervangen voor nieuwe,heb in die twee jaar ongeveer 8000km gereden.
Lijkt mij sterk dat ze dan nu al niet goed meer zijn.
Dan zou het ook nog, heel lullig, in de aansluiting van het relais kunnen zitten: het verbreek contact in plaats van het maak.
Inderdaad praat het makkelijker met foto's.
Alle bollen zijn in februari 2008 vervangen voor nieuwe,heb in die twee jaar ongeveer 8000km gereden.
Lijkt mij sterk dat ze dan nu al niet goed meer zijn.
Het zou niet mogen dat ze nu al leeg of plat zijn maar meten = weten
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
dat is heel erg afhankelijk van wie 'm bij Chyuparse geholpen heeft. Als het Martin was dat zal het wel ok zijn. Had je echter Ivo te pakken dan krab ik nog eens achter de oren.
Is geen uitwijden Wim, maar als er
OF gevulde bollen onder zitten
OF imitatie bollen onder zitten
Dan is het helemaal niet zo vreemd om eens te kijken naar de staat van die bollen. Zeker als die auto niet goed veert doordat de kleppen niet open gaan, dan staat het membraam van die hydractivebol constant stil.. Daar gaat het ook niet beter van worden!
Zeker wel een aandachtspunt dus :wink: Zou graag toch even antwoord van de TS horen :!:
Nee, ik bedoel Wim. Die zegt niet uitwijden we wachten de foto's van de mod af. Ik zeg tegen Wim dat het geen uitwijden is en dat ook bollen van 2008 best op kunnen zijn, afhankelijk van wat er onder is gegaan :wink:
Maare, we wachten gewoon even het antwoord van Marcel en zijn foto's van de mod af...
Mijn XM komt bij Duckservice in Leek vandaan,die hebben nieuwe bollen gemonteerd maar weet niet of het de originele zijn of imitaties.
Bij deze 2 foto's van de mod.
' alt='IMAGE()' />
' alt='IMAGE()' />
De bruine draad is de + direct van de accu op nr 30. (relais)
De zwarte drrad is de massa aangesloten van spatboard naar nr 86.
De draad met zwart tape gaat van de comp.stekker (links achter) naar nr 85.
De geel/groene draad gaat van de kabelboom komende van de elektroklep naar nr 87.
Bij openen van het portier zoemt het relais zo'n 15 seconden.
Na het starten komt de auto in rijstand,maar direct na het moment van wegrijden hoor ik een bonk en springt de hele auto iets omlaag,daarna veert de auto wel alsof hij inderdaad in sportstand staat en dat blijft ook zo.
Wat heb je ervaren?
Vergeet ook niet om de veercomputer te resetten :wink:.
Hahaha,van mij mag je mopperen hoor.
Ik heb het precies zo aangesloten zoals op het schema staat van Citrophile,ook als ik een deur open doe of het contact aan zet (zonder starten),hoor ik het relais zo'n 25sec. zoemen.
Hoe reset ik de veercomputer?misschien heb ik daar overheen gelezen.
Die zoem is normaal bij een type 2. :wink:
Wes is me net voor :wink: , bij hydractive 1 hoor je alleen een duidelijke klik/tik van de elektroklep en geen gezoem.
Da's mooi,maar ik heb type I :(
Hij zoemt echt,misschien relais niet goed?
Sorry hoor maar dan ben je wel heul erg deuf :lol: :lol:
Ook een type een zoemt.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Serie1 Harde Reset methode (alle computers worden gewist):
1. Beide accupoolklemmen los voor 2min.
2. Plusklem op de pluspool monteren
3. Losse minklem met de aangesloten plusklem voor 2 min contact laten maken. Gebruik een lange schroevedraaier oid door de minklem als de massakabel te kort is
4. Minklem op de minpool monteren
Veroorzaakt dit geen kortsluiting?
Dan overstemd mijn motor dat zoemgeluid :mrgreen: :lol:
nee, want je sluit de accu niet kort, je legt de plus aan massa om de condensatoren leeg te trekken :wink: .
Ok,dan ga ik dat eerst even proberen.
Ik heb de computers gereset,alle tijd voor genomen,accu weer aangesloten en een proefrit gemaakt,helaas zonder verschil. :o
De vering is nog steeds stugger als voor de modificatie??!! :(
Dus relais er tussenuit gehaald,oude verbinding hersteld en nu is de vering weer als voorheen,nog niet zo als het zou moeten, maar in ieder geval wel soepeler. :?:
Diodes en de solid state relais gemod in de VC?
Je kunt nog zo leuk met een relais spelen, als de diodes naar de eeuwige zweefvelden zijn word dit niks.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Marcel, als je foto`s had gemaakt van je aansluiting kunnen wij zien of het wel of niet goed aangesloten is, ook al denk jezelf van wel :wink:.
Het lijkt wel alsof het met jouw aansluiting het veersysteem constant in de sportand staat als ik je reacties lees.
Ik mag aannemen dat de hydractivebollen goed op druk staan.
Daar zeg je zoiets..
Als je de kleppen openstuurt met kapotte hydractive bollen, dan krijgt die meer volume met rotte bollen.. Betekent in principe dat die harder gaat veren in de sportstand dan op alleen de buitenbollen..
Toch?
Volgens mij wel ja. Want andersom leveren HA-bollen met meer druk een soepeler veergedrag.
klopt :wink:, de veerstijfheid neemt toe :arrow: stugger met hydractivebollen met minder druk.
Andersom neemt de veerstjfheid af :arrow: soepeler met meer druk in de hydractivebollen :wink:.
Alle bollen zijn in februari 2008 vervangen voor nieuwe,heb in die twee jaar ongeveer 8000km gereden.
Lijkt mij sterk dat ze dan nu al niet goed meer zijn.
ok, dan kunnen we dat uitsluiten :wink:.
zou je nog foto`s van de aansluiting willen maken?
Dan zou het ook nog, heel lullig, in de aansluiting van het relais kunnen zitten: het verbreek contact in plaats van het maak.
Inderdaad praat het makkelijker met foto's.
Als ik morgen even tijd heb sluit ik het relais weer aan en maak ik foto's met uitleg.
Alvast bedankt voor de hulp en de tips.
Het zou niet mogen dat ze nu al leeg of plat zijn maar meten = weten
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Je zegt dat alle bollen vervangen zijn. Hoeveel bollen is alle bollen? Nieuwe bollen of ruilbollen van Chyparse?
Origineel citroen of imitatie?
4? 5? 6? 7? 8?
dat is heel erg afhankelijk van wie 'm bij Chyuparse geholpen heeft. Als het Martin was dat zal het wel ok zijn. Had je echter Ivo te pakken dan krab ik nog eens achter de oren.
Heren, niet uitwijden. Marcel maakt foto's en dan kunnen we een beter oordeel vellen.
Als het imitatiebollen zijn kunnen ze nu al weer plat liggen, ook wel meegemaakt uit 1e hand maar oo kgehoord van de citroen dealer hier.
Is geen uitwijden Wim, maar als er
OF gevulde bollen onder zitten
OF imitatie bollen onder zitten
Dan is het helemaal niet zo vreemd om eens te kijken naar de staat van die bollen. Zeker als die auto niet goed veert doordat de kleppen niet open gaan, dan staat het membraam van die hydractivebol constant stil.. Daar gaat het ook niet beter van worden!
Zeker wel een aandachtspunt dus :wink: Zou graag toch even antwoord van de TS horen :!:
Je bedoelt Marcel :wink:.
Nee, ik bedoel Wim. Die zegt niet uitwijden we wachten de foto's van de mod af. Ik zeg tegen Wim dat het geen uitwijden is en dat ook bollen van 2008 best op kunnen zijn, afhankelijk van wat er onder is gegaan :wink:
Maare, we wachten gewoon even het antwoord van Marcel en zijn foto's van de mod af...
Mijn XM komt bij Duckservice in Leek vandaan,die hebben nieuwe bollen gemonteerd maar weet niet of het de originele zijn of imitaties.
Bij deze 2 foto's van de mod.
' alt='IMAGE()' />
' alt='IMAGE()' />
De bruine draad is de + direct van de accu op nr 30. (relais)
De zwarte drrad is de massa aangesloten van spatboard naar nr 86.
De draad met zwart tape gaat van de comp.stekker (links achter) naar nr 85.
De geel/groene draad gaat van de kabelboom komende van de elektroklep naar nr 87.
Bij openen van het portier zoemt het relais zo'n 15 seconden.
Na het starten komt de auto in rijstand,maar direct na het moment van wegrijden hoor ik een bonk en springt de hele auto iets omlaag,daarna veert de auto wel alsof hij inderdaad in sportstand staat en dat blijft ook zo.
Pagina's