:D
't is gek. Maar het verschil tussen de oude neus en de nieuwe is een centimeter en een wereld van verschil. Het verschil tussen wel of niet een perfect kloppende lijn.
Vanavond ontdekt dat de dame kuren heeft: voor houdt ze haar rijhoogte niet vast. Ze danst. Elke 10/15 seconden besluit ze dat de rijhoogte niet goed is en schiet omhoog danwel omlaag. :? Ik heb vaker over dit fenomeen gelezen maar eigenlijk nog nooit waardoor het veroorzaakt wordt. Laat staan hoe het euvel te verhelpen. :roll:
Versleten veerpoten? Hmmm..... Ik twijfel er aan want ze gaat vanuit rijstand omhoog. En dan weer omlaag naar rijstand.
Ik denk toch een combinatie van vuil en de nieuwe pomp. Die doet het als een tierelier: motor aan en madame staat binnen een paar seconden op hoogte. :shock:
En die zijn schoongemaakt. Het heeft ook allemaal voorbeeldig gefunctioneerd. Omdat ik nu met spoelolie rondrij denk ik dat er ergens wat vuil is losgeschoten en nu die regelaar ontregeld.
En die zijn schoongemaakt. Het heeft ook allemaal voorbeeldig gefunctioneerd. Omdat ik nu met spoelolie rondrij denk ik dat er ergens wat vuil is losgeschoten en nu die regelaar ontregeld.
Eerst even Gymmen Wimmetje (keertje of 10 op en neer) :wink:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Met de ontluchtingsbout ontlucht je veel meer en sneller dan met gymmen. Dat heb ik gemerkt toen ik bij G. de Jong de hydractivebollen harder liet vullen en daarbij niet ontlucht was.....het veerde af en toe stug en de andere keer te zacht.
Met het ontluchtingsboutje achter elkaar meermaals open en dicht draaien was het meteen goed :wink:.
Vandaag de hydrorincage vervangen door LHM. En de remmen weer doorgespoeld. Verbazingwekkend dat er toch weer donkere drap uitkomt. :shock: Het heeft er ruim 1.000 km ingezeten.
In m'n enthousiasme ook maar meteen de remnippels vervangen; achter moesten ze met een griptang los. ;-)
Alleen nog 'ns naar het vlottertje kijken, die beweegt niet soepel.
Ik heb nog niet gereden, dat komt straks. Maar bij de vorige oliewisselingen was het duidelijk te merken.
Persoonlijk vind ik hydrorincage beter veren dan LHM. :roll:
Wim, waarom heb je eigenlijk die nieuwe HDpomp gekocht/gemonteerd?
Ik meen me te herinneren dat je niet zo heel lang geleden een goede tweedehandse erin had gezet, ik ben ik nu geheel abuis? 8)
De andere pomp (die ik overigens zuinig bewaar) doet het goed. Ik vond alleen dat hij hard tikte wat pas minder werd als het systeem warm was. Da's eigenlijk de enige reden dat ik die nieuwe gekocht heb. Maar als ik zie hoe snel de dame nu opveert, kan ik niet anders als concluderen dat hij toch wel ver heen is.
Vandaag rond de veerpoot alles schoongemaakt en de beugel die om het gegalvaniseerde rubber van de leiding zit wat vaster aangedraaid. Vanavond rondgereden en het blijft droog.
Ik begin nu heel erg te twijfelen of het wel de HA-leiding is, of de overloopslang van het vat. Immers, het vlottertje leidde ook een eigen leven en misschien had ik er teveel hydrorincage in gedaan. :roll:
Morgen nog maar 'ns kijken.
:lol:, hoeveel was je kwijt voor de luxe platen :wink:
Jij?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Iets van €41,- voor 2. Valt me eigenlijk wel mee. De plaat voor de fietsendrager wisselde voor rond de €11,- van eigenaar.
Ja mijnheer N. Zelfs ik kan dat. Soms. Heel even. In een flits.
Ik dacht al ik zag iets flitsend :mrgreen:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Dat valt zeker mee :wink:.
Wimb, ik ben net even langs gereden en kan na een kleine inspectie niet anders dan bevestigen dat de neus flink is opgeknapt.
:D
't is gek. Maar het verschil tussen de oude neus en de nieuwe is een centimeter en een wereld van verschil. Het verschil tussen wel of niet een perfect kloppende lijn.
Vanavond ontdekt dat de dame kuren heeft: voor houdt ze haar rijhoogte niet vast. Ze danst. Elke 10/15 seconden besluit ze dat de rijhoogte niet goed is en schiet omhoog danwel omlaag. :? Ik heb vaker over dit fenomeen gelezen maar eigenlijk nog nooit waardoor het veroorzaakt wordt. Laat staan hoe het euvel te verhelpen. :roll:
Misschien versleten veerpoten voor?
Als er veel slijtage aanwezig is, dan loopt er veel terug naar retour en zou mogelijk zo`n reactie optreden.
Dit had ik met mijn vorige XM, die zakte telkens om de 10sec. Maar ging niet uit zichzelf omhoog corrigeren, wat bij jou wel het geval is :?.
Versleten veerpoten? Hmmm..... Ik twijfel er aan want ze gaat vanuit rijstand omhoog. En dan weer omlaag naar rijstand.
Ik denk toch een combinatie van vuil en de nieuwe pomp. Die doet het als een tierelier: motor aan en madame staat binnen een paar seconden op hoogte. :shock:
Heb je je hoogtemeting palletje soms vastgetectyleerd?
Ja, ik weet inderdaad niet meer hoe dat ding heet. Ben niet zo op namen...
Nee, ik ben met de tectyl nog niet daar in de buurt geweest. :lol: Wel met spuitvet. Misschien dat dat de oorzaak is? :?
Lijkt op een overactieve hoogteregelaar.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Misschien is jouw voorste hoogteregelaar versleten :?.
En die zijn schoongemaakt. Het heeft ook allemaal voorbeeldig gefunctioneerd. Omdat ik nu met spoelolie rondrij denk ik dat er ergens wat vuil is losgeschoten en nu die regelaar ontregeld.
Versleten hoogteregelaar? Tja. :roll:
Pas als de wagenhoogte verandert dan wordt de hoogteregelaar of beide bedient zodat de wagenhoogte weer gecorrigeerd wordt.
Of de hoogteregelaar zelf heeft teveel inwendige slijtage.
Eerst even Gymmen Wimmetje (keertje of 10 op en neer) :wink:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
draai de ontlastbout open en dicht achter elkaar, het kan idd een ontluchtingsprobleempje zijn :wink:.
Mark, de dame gymt zich wezenloos. Ik ben echt een slavendrijver. :wink:
Ik zal nog 'ns met de ontluchtbout spelen.
Met de ontluchtingsbout ontlucht je veel meer en sneller dan met gymmen. Dat heb ik gemerkt toen ik bij G. de Jong de hydractivebollen harder liet vullen en daarbij niet ontlucht was.....het veerde af en toe stug en de andere keer te zacht.
Met het ontluchtingsboutje achter elkaar meermaals open en dicht draaien was het meteen goed :wink:.
Aha, daarom zit 'ie dus ook op z'n makkelijk bereikbare plaats. :evil:
Bij de XM is het allemaal lastiger geworden, bij de BX en CX kun je er zo bij :wink:.
Vandaag de hydrorincage vervangen door LHM. En de remmen weer doorgespoeld. Verbazingwekkend dat er toch weer donkere drap uitkomt. :shock: Het heeft er ruim 1.000 km ingezeten.
In m'n enthousiasme ook maar meteen de remnippels vervangen; achter moesten ze met een griptang los. ;-)
Alleen nog 'ns naar het vlottertje kijken, die beweegt niet soepel.
En is het veer gedrag nu ook verbeterd?
Ik heb nog niet gereden, dat komt straks. Maar bij de vorige oliewisselingen was het duidelijk te merken.
Persoonlijk vind ik hydrorincage beter veren dan LHM. :roll:
Wees blij dat de hydrorincage zwart eruit kwam, anders zou die niks schoonmaken :wink:.
Hydrorincage is gewoon noodzakelijk voor een goed hydraulisch systeem, dus standaard onderhoud.
Wim, waarom heb je eigenlijk die nieuwe HDpomp gekocht/gemonteerd?
Ik meen me te herinneren dat je niet zo heel lang geleden een goede tweedehandse erin had gezet, ik ben ik nu geheel abuis? 8)
De andere pomp (die ik overigens zuinig bewaar) doet het goed. Ik vond alleen dat hij hard tikte wat pas minder werd als het systeem warm was. Da's eigenlijk de enige reden dat ik die nieuwe gekocht heb. Maar als ik zie hoe snel de dame nu opveert, kan ik niet anders als concluderen dat hij toch wel ver heen is.
Vandaag rond de veerpoot alles schoongemaakt en de beugel die om het gegalvaniseerde rubber van de leiding zit wat vaster aangedraaid. Vanavond rondgereden en het blijft droog.
Ik begin nu heel erg te twijfelen of het wel de HA-leiding is, of de overloopslang van het vat. Immers, het vlottertje leidde ook een eigen leven en misschien had ik er teveel hydrorincage in gedaan. :roll:
Morgen nog maar 'ns kijken.
Pagina's