Bruut interieur hoor Wim!
Onze dames zijn nu écht zusjes van elkaar... op de eerstvolgende meeting moeten we de sleutels proberen om zeker te weten of we wel in de goede auto stappen :mrgreen:
Nee, verwisselen is onmogelijk. De mijne heeft een zilveren stip achter op het dak. 8)
Ja Mike, ik heb ook de deurpanelen. Maar als ik die vervang, loop ik gelijk de raammechanismes na.
(Het volgende probleem heeft zich ook al aangediend: de radiateur lekt. Fijn, in de week dat ik totaal geen tijd heb/zou hebben voor een privéleven, moet ik 'effe' op zoek naar een radiateur. Het enige bedrijf dat betaalbare levert, zit op een met het openbaar vervoer onbereikbare plaats in Amsterdam West. :roll:
Morgen maar 'ns kijken wat het bij Brezan kost.)
Wim, wanneer zou je dan eventueel in Amsterdam willen gaan kijken??
Dat schuim heb ik er gewoon uitgesneden. Belangrijk is dat je de boel goed smeert. De schuifjes over de verticale geleide rail moeten goed.eh schuiven :wink:
Mag ik je erop wijzen dat het niet niets is om een raammechanisme eruit te halen? En vooral: weer terug?
Het is wel het beste moment om het te doen, natuurlijk. Heb je nog een goed idee hoe je dat schuim weer dicht gaat maken?
Soit, zoiets is intussen 'appeltje-eitje'. :mrgreen:
Je bedoelt met schuim dat isolatiematje dat vergaat in de loop der tijd? Ook daar heb ik al ervaring mee: vervangen door radiatorfolie. Dat spul dat je bij de Gamma koopt om op de muur achter de radiator te plakken. Kost bijna niets, isoleert en vergaat ook niet. ;-)
Effe een radiateur-updeetje. Vanochtend rondgebeld en zitten allemaal rond dezelfde prijs. Uitschieter is Brezan, die de helft duurder is. :shock:
Autotemp heeft 'm op voorraad. Vanmiddag had ik een onmogelijke afspraak: in 0 minuten 2 km. te voet verplaatsen :shock: , dus die heb ik maar afgezegd. Komt m'n collega's ook beter uit. ;-) Daardoor vanmiddag tijd om bij Autotemp langs te gaan.
Voor de Xant anderhalf jaar geleden €125,- betaald (Valeo). En de XM nu €200,-. :shock:
Hoe ik het merkte? Zaterdagavond kreeg ik de melding over te laag koelvloeistofniveau. Gisteren gekeken en niveau was heeeel laag. Het lekt hard want wat ik er bij gooide, kwam er ook weer uit. :roll: Daarom heb ik ook zo'n haast. Geluk bij een ongeluk is dat het op het hoogste punt van de radiateur lekt. Maar tja, dat is nog altijd lager als het expansievat.
Je kunt niet doorrijden met een lekke radiateur, dus het liefst zo snel mogelijk oplossen :wink: .
Dat heb ik afgelopen zaterdagochtend ook even mogen meemaken met een kapotte HD pomp :cry: . Gelukkig kon ik achteraf gezien een gezonde en gelukkig ook de juiste type HD-pomp kunnen kopen en monteren :D .
Voor hetzelfde geldt stond mijn XM met de bodem of erger nog met de carterpan vast op een vluchtheuvel :cry: o.i.d. Dan blokkeer je ook eens die straat :oops: :roll: . Zie dan nog maar eens weg te komen :shock: , met veel ambulances zul je ook niet erop kunnen lieren :roll: .
Dan kan zo`n Citroën opeens toch wel heel erg vervelend zijn :roll: .
Op zich kun je best doorrijden met een lekke radiateur, maar het lek moet niet al te groot zijn. ;-)
But don't worry, bij mij kwam het er ongeveer zo snel uit als ik het er in goot. En dan peins ik er niet over er mee te gaan rijden.
Vanmiddag de radiateur opgehaald (wederom een echte Valeo :D ) en er na het eten ingezet. Minder dan een uurtje werk. 8)
Boven was het kunststof gebarsten, een scheur van ruim 2 cm. Morgen aanvullende koelvloeistof halen en dan kan ik weer rijden.
Leuke bijkomstigheid is dat ik tijdens het sleutelen werd aangesproken door een buurvrouw: zij vindt het prachtig dat ik met die auto bezig ben. :D Tot nu toe reageren alle buren zo en daar ben ik erg blij mee. Voor hetzelfde geld zeuren ze dat 'de straat geen garage is'. Ik probeer natuurlijk de straat netjes te houden en geen overlast te veroorzaken.
Wim, wees blij met die leuke reacties. Bij mij de buurt is het gelijk "is die stuk", "heb je problemen" etc als een motorkap open staat, terwijl ik dan bijv olie aan het peilen ben :? .
De mentaliteit is meer van als je iets hebt met de auto dan ga je automatisch naar de dealer.....zelf sleutelen is niet meer van de ze tijd :roll: .
Om die reden doe ik ook veel bij de Citroën dealer waar ik gewerkt heb, daar rij ik gelijk een brug op en heb alle gereedschap ter beschikking en de Lexia3 bij de hand :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Vandaag voor het eerst met de dame gereden sinds de modificaties: leder, hydrorincage en een nieuwe radiateur. En wat blijkt? De motor blijft ietsje koeler. Had ik wel verwacht omdat de oude radiateur er aan de voorkant vervuild uit zag.
Vraag me nu af hoe dan de intercooler en de warmtewisselaar van de airco er uit zien, want die zitten daar nog voor. :roll: Als ik die schoonmaak, blijft de motor dan in de zomer rond het vriespunt? :lol:
de motor is ook iets koeler door het ontbreken van de maffe aanzuigbuizen :wink: . Ik heb geen intercooler en mijn radiateur is niet vies. Mijn motor is duidelijk koeler geworden :wink:
Ja dat klopt. Die modificatie zorgde al voor een lagere motortemperatuur. Maar met een schone radiateur blijft de motor nog koeler. Ik realiseer me net dat ik óók nog de steker van de temperatuurmeter heb vervangen. De vorige was de helft van de behuizing kwijt. :shock: Misschien dat de aanwijzing daardoor nu beter is. ;-)
Zoals in het café al is besproken hebben JP en ik de hoogteregelaars schoongemaakt. Hieronder een foto van de achterste regelaar nadat 'ie eruit is gehaald:
En dit is de 'inhoud':
Die donkere drab zorgt er voor dat ze niet meer soepel bewegen en het veergedrag schokkerig wordt. Diezelfde drab had ik eerder deze week al uit de remleidingen gehaald. De dame remt nu veel feller. En hier blijkt nogmaals dat regelmatig onderhoud aan het hydraulisch systeem noodzakelijk is voor comfort en veiligheid!!
Al met al een succesvolle dag dankzij JP. Jij bent een Pietje precies en dat waardeer ik. :D :D
En ik heb weer meer geleerd. 8)
Bruut interieur hoor Wim!
Onze dames zijn nu écht zusjes van elkaar... op de eerstvolgende meeting moeten we de sleutels proberen om zeker te weten of we wel in de goede auto stappen :mrgreen:
Nee, verwisselen is onmogelijk. De mijne heeft een zilveren stip achter op het dak. 8)
Ja Mike, ik heb ook de deurpanelen. Maar als ik die vervang, loop ik gelijk de raammechanismes na.
Mag ik je erop wijzen dat het niet niets is om een raammechanisme eruit te halen? En vooral: weer terug?
Het is wel het beste moment om het te doen, natuurlijk. Heb je nog een goed idee hoe je dat schuim weer dicht gaat maken?
Groetjes Erik
Voor Wim zijn dat geen problemen meer, maar uitdagingen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol: :lol:
(Het volgende probleem heeft zich ook al aangediend: de radiateur lekt. Fijn, in de week dat ik totaal geen tijd heb/zou hebben voor een privéleven, moet ik 'effe' op zoek naar een radiateur. Het enige bedrijf dat betaalbare levert, zit op een met het openbaar vervoer onbereikbare plaats in Amsterdam West. :roll:
Morgen maar 'ns kijken wat het bij Brezan kost.)
Wim, wanneer zou je dan eventueel in Amsterdam willen gaan kijken??
Kijk dat is positief, 'taxicentrale Benny' meld zich :lol: :lol:
Beetje balen van de radiator maar ik weet zeker dat dat ook goed gaat komen.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Dat schuim heb ik er gewoon uitgesneden. Belangrijk is dat je de boel goed smeert. De schuifjes over de verticale geleide rail moeten goed.eh schuiven :wink:
Soit, zoiets is intussen 'appeltje-eitje'. :mrgreen:
Je bedoelt met schuim dat isolatiematje dat vergaat in de loop der tijd? Ook daar heb ik al ervaring mee: vervangen door radiatorfolie. Dat spul dat je bij de Gamma koopt om op de muur achter de radiator te plakken. Kost bijna niets, isoleert en vergaat ook niet. ;-)
Bij de deuren die ik zaterdag kocht was de isolatie/afwatering nog van fabriek alsof het nieuw was :wink: .
mooi mooi mooi mooiiiiiiiii
Effe een radiateur-updeetje. Vanochtend rondgebeld en zitten allemaal rond dezelfde prijs. Uitschieter is Brezan, die de helft duurder is. :shock:
Autotemp heeft 'm op voorraad. Vanmiddag had ik een onmogelijke afspraak: in 0 minuten 2 km. te voet verplaatsen :shock: , dus die heb ik maar afgezegd. Komt m'n collega's ook beter uit. ;-) Daardoor vanmiddag tijd om bij Autotemp langs te gaan.
Waar praat je dan over bij een radiateur Wim. Hoe merkte je trouwens dat ze lek was?
Voor de Xant anderhalf jaar geleden €125,- betaald (Valeo). En de XM nu €200,-. :shock:
Hoe ik het merkte? Zaterdagavond kreeg ik de melding over te laag koelvloeistofniveau. Gisteren gekeken en niveau was heeeel laag. Het lekt hard want wat ik er bij gooide, kwam er ook weer uit. :roll: Daarom heb ik ook zo'n haast. Geluk bij een ongeluk is dat het op het hoogste punt van de radiateur lekt. Maar tja, dat is nog altijd lager als het expansievat.
Je kunt niet doorrijden met een lekke radiateur, dus het liefst zo snel mogelijk oplossen :wink: .
Dat heb ik afgelopen zaterdagochtend ook even mogen meemaken met een kapotte HD pomp :cry: . Gelukkig kon ik achteraf gezien een gezonde en gelukkig ook de juiste type HD-pomp kunnen kopen en monteren :D .
Voor hetzelfde geldt stond mijn XM met de bodem of erger nog met de carterpan vast op een vluchtheuvel :cry: o.i.d. Dan blokkeer je ook eens die straat :oops: :roll: . Zie dan nog maar eens weg te komen :shock: , met veel ambulances zul je ook niet erop kunnen lieren :roll: .
Dan kan zo`n Citroën opeens toch wel heel erg vervelend zijn :roll: .
Op zich kun je best doorrijden met een lekke radiateur, maar het lek moet niet al te groot zijn. ;-)
But don't worry, bij mij kwam het er ongeveer zo snel uit als ik het er in goot. En dan peins ik er niet over er mee te gaan rijden.
Vanmiddag de radiateur opgehaald (wederom een echte Valeo :D ) en er na het eten ingezet. Minder dan een uurtje werk. 8)
Boven was het kunststof gebarsten, een scheur van ruim 2 cm. Morgen aanvullende koelvloeistof halen en dan kan ik weer rijden.
Leuke bijkomstigheid is dat ik tijdens het sleutelen werd aangesproken door een buurvrouw: zij vindt het prachtig dat ik met die auto bezig ben. :D Tot nu toe reageren alle buren zo en daar ben ik erg blij mee. Voor hetzelfde geld zeuren ze dat 'de straat geen garage is'. Ik probeer natuurlijk de straat netjes te houden en geen overlast te veroorzaken.
U is goed bezig. 8)
Tja, ik moet wel. :roll: Ik word zowel hier gevolgd als door de buren. :mrgreen:
maw je presteerd beter met publiek?
Wim, wees blij met die leuke reacties. Bij mij de buurt is het gelijk "is die stuk", "heb je problemen" etc als een motorkap open staat, terwijl ik dan bijv olie aan het peilen ben :? .
Tja..... ze kennen je natuurlijk al langer JP :P :P
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
De mentaliteit is meer van als je iets hebt met de auto dan ga je automatisch naar de dealer.....zelf sleutelen is niet meer van de ze tijd :roll: .
Om die reden doe ik ook veel bij de Citroën dealer waar ik gewerkt heb, daar rij ik gelijk een brug op en heb alle gereedschap ter beschikking en de Lexia3 bij de hand :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Tja, Garage de la Rue is een armeluis garage. Ze hebben niet eens een Lexia. :mrgreen:
Maar wel een stel hersenen, werkt ook heel goed.
En verder kom je met een knipperkastje van MP ook een heel eind, qua computers...
Vandaag voor het eerst met de dame gereden sinds de modificaties: leder, hydrorincage en een nieuwe radiateur. En wat blijkt? De motor blijft ietsje koeler. Had ik wel verwacht omdat de oude radiateur er aan de voorkant vervuild uit zag.
Vraag me nu af hoe dan de intercooler en de warmtewisselaar van de airco er uit zien, want die zitten daar nog voor. :roll: Als ik die schoonmaak, blijft de motor dan in de zomer rond het vriespunt? :lol:
de motor is ook iets koeler door het ontbreken van de maffe aanzuigbuizen :wink: . Ik heb geen intercooler en mijn radiateur is niet vies. Mijn motor is duidelijk koeler geworden :wink:
Ja dat klopt. Die modificatie zorgde al voor een lagere motortemperatuur. Maar met een schone radiateur blijft de motor nog koeler. Ik realiseer me net dat ik óók nog de steker van de temperatuurmeter heb vervangen. De vorige was de helft van de behuizing kwijt. :shock: Misschien dat de aanwijzing daardoor nu beter is. ;-)
Het is alleen maar goed dat de motor niet heet wordt, normaal bedrijfswarm ong. 80 tot 90grC op de teller is prima.
Zoals in het café al is besproken hebben JP en ik de hoogteregelaars schoongemaakt. Hieronder een foto van de achterste regelaar nadat 'ie eruit is gehaald:
En dit is de 'inhoud':
Die donkere drab zorgt er voor dat ze niet meer soepel bewegen en het veergedrag schokkerig wordt. Diezelfde drab had ik eerder deze week al uit de remleidingen gehaald. De dame remt nu veel feller. En hier blijkt nogmaals dat regelmatig onderhoud aan het hydraulisch systeem noodzakelijk is voor comfort en veiligheid!!
Al met al een succesvolle dag dankzij JP. Jij bent een Pietje precies en dat waardeer ik. :D :D
En ik heb weer meer geleerd. 8)
Graag gedaan Wim, maar jij bent ook secuur te werk gegaan :wink: .
Ga maar genieten van je comfort-en veiligheids verbeteringen 8) .
Pagina's