Roger and copied. :wink:
Ik kijk het morgen nog even aan. Als ik niet overtuigd ben dat het snor zit, bel ik maandag Van der Laan. Al met al weinig tijd omdat ik vrijdag op vakantie ga met La Soixante.
Daarnet wat rondgetoerd in het Utrechtse landschap, dus een relatief grote 'aanslag' op het hydraulisch systeem. En geen enkele lekkage bij de HA-leiding. :shock: Zou de 'lekkage' dan toch door het overloopslangetje van het LHM-vat zijn gekomen?
Inderdaad, nu het droog lijkt (afgezien van het gebruikelijke zweten) laat ik het even zo. Ik ga vrijdag met madame op vakantie, en dat was de reden dat ik me druk maakte. ;-) Zoals het nu is, ga ik het na m'n vakantie aanpakken. En voor de zekerheid een liter LHM mee.
Ik had vandaag 'huisarrest' omdat de installateur het trappenhuis kwam verblijden met een nieuwe intercom. Dus had ik werk mee naar huis maar daar ging ik sneller doorheen dan verwacht. Ergo: tijd voor madame.
Vanmiddag geprobeerd de airco schoon te maken omdat deze reeks plaatjes al maanden door m'n hoofd spookt. :shock:
Hoe heb ik het gedaan?
Kachelmotor weg. En met zo'n lange glazenborstel van Blokker door het gat geragerd en vervolgens gestofzuigd. Geen flauw idee hoe het er nu uit ziet, maar het voelt schoon. Ik weet dat het niet de correcte manier is, maar in de reeks zie je dat je voor een goede reiniging effe je dashboard moet uitbouwen. :?
Over het kunststof gaatjesdeksel onder de paravan heb ik een panty getrokken. Vind ik wat makkelijker dan een wasemkapfilter.
Foto's? Nee, natuurlijk niet. Camera weer vergeten. :mrgreen:
Vanavond met de dame naar de sleutelklup (je bent lid, dus.... :mrgreen: ).
Uitlaat op de flenzen dichtgemaakt, gewoon voor de mooi. En madame een andere reservewielhouder gegeven:
Mike, speciaal om jou te pesten zet ik er geen pijltjes bij. :mrgreen:
Ook de onderkant nagelopen op nerveusmakende lekkages. Conclusie: geen. Hoogteregelaars zijn mooi droog. Remdrukcontact is mooi droog. Motor is zeiknat, nooit anders gezien. ;-) Kortom, ready to go. 8)
Reserveband had trouwens geen lucht meer. :shock:
De goede is goei en staat stijf van de tectyl. ;-)
Die bakken rotten weg niet door de slechte kwaliteit van het staal, maar de 'beschermende' verflaag absorbeert water. :shock: Da's echt een hele domme ontwerpfout. :evil:
Mooi gedaan Wim! Ziet er weer toppie uit.
Huh, die slechte reservewielbak ziet er nog altijd beter uit dan het vormloze omhulsel waar mijn reservewiel in hangt... :)
M'n topic wat afstoffen.
Te beginnen met obligate vakantiefoto's. Pap's oprit-naar-z'n-garage-rotonde:
De draaicirkel van La Soixante is te groot, ik eindig altijd in het gras. En sinds m'n vader een nieuwe Frot Mondeo heeft, kan hij de bocht ook niet meer maken. :twisted:
En deze, gewoon omdat ik 't een mooi sfeerplaatje vind:
En dan nu back to business. La Soixante heeft een probleem (3 eigenlijk) waar ik geen raad mee weet. Eerst wat voorgeschiedenis:
Sinds de turbowissel rookte ze als de motor warm werd. Dat was lekkende olie die uit de pakking van de retourleiding van de turbo naar het carter zweette. Met warme motor geen probleem. Okay, tig keer de bouten aangedraaid en uiteindelijk maar vloeibare pakking op die metalen pakking gesmeerd. Roken werd iets minder.
Tweede probleem is de LHM-lekkage. Is of die u-bochtleiding waar Coen het over heeft, of de HD-leiding naar de linker veerpoot, of beide.
Derde is niet zozeer een probleem, maar wel iets dat aandacht vraagt: licht koelwaterverbruik. Had de Xant ook, ben ik aan gewend.
Ergens halverwege de vakantie heb ik de 3 vloeistoffen gecontroleerd. Ongeveer 200 ml olie bijgevuld, dito koelwater. En de LHM raakte het minimum streepje, was voor vertrek maximum. Ook bijgevuld.
So far, so good. Terug dus via de route Napoleon, wat volgens mij een flinke belasting is van de motor. Net de vloeistoffen gecontroleerd en alles is keurig op peil. Geen druppel kwijtgeraakt! :shock: Roken is ook gestopt. :roll:
Wat is er aan de hand? Wat gaat er mis? Waar moet ik me druk over maken?
Ja, da's een makkelijk antwoord. Onze dames zijn.... wel ehh, dames. En Troenen. Met bijbehorende nukken. Je gaat me toch niet wijsmaken dat het ook gewoon een keertje goed kan gaan met ze? Als dat zo is, moet ik een ander tijdverdrijf gaan zoeken. Poetsen of zo. :lol:
Ja Wim, stilstand is funest, zoals je weet met mijn Dame. Nu zij veel meer rijdt (is nog steeds een hobby, heb haar niet nodig om van A naar B te komen, als je begrijpt wat ik bedoel, werk dus!) begint ze ook steeds beter te rijden. Zoals je misschien hebt gelezen, rijd ze nu met spoeling in haar systeem en heeft ze nieuwe 5W40 olie gekregen ipv de 10W40 die erin zat. Heb ook geen bijgeluiden meer enz. enz. En zoals Mark zegt, maak je er niet druk over :wink: :wink: (hoor mij dat nu zeggen :roll: :roll: )
Probeer het goed schoon te maken met remmenreiniger, na een proefrit weer controleren.
Roger and copied. :wink:
Ik kijk het morgen nog even aan. Als ik niet overtuigd ben dat het snor zit, bel ik maandag Van der Laan. Al met al weinig tijd omdat ik vrijdag op vakantie ga met La Soixante.
Daarnet wat rondgetoerd in het Utrechtse landschap, dus een relatief grote 'aanslag' op het hydraulisch systeem. En geen enkele lekkage bij de HA-leiding. :shock: Zou de 'lekkage' dan toch door het overloopslangetje van het LHM-vat zijn gekomen?
WTH (what the Heck), gewoon af en toe in de gaten houden, verder niet druk om maken.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Inderdaad, nu het droog lijkt (afgezien van het gebruikelijke zweten) laat ik het even zo. Ik ga vrijdag met madame op vakantie, en dat was de reden dat ik me druk maakte. ;-) Zoals het nu is, ga ik het na m'n vakantie aanpakken. En voor de zekerheid een liter LHM mee.
Mooi, je weet het nog hè, die waterpomp hield het ook 3000km uit, wat een heerlijke auto's ook he die Citroën's.
Jij weet ook hoe je iemand moed kunt inpraten. :mrgreen:
gelukkig maar, dus af en toe in de gaten houden :wink:.
Welnee. Gewoon lekker op vakantie. En als ik een hydraulisch alarm krijg, bijvullen. ;-)
Bij de weg, vandaag had madame geen neiging tot dansen. Ik vermoed dat het toch een combinatie van vuil en/of lucht was. :roll:
dat is heel goed mogelijk :wink:.
Ga daar maar van uit Wim, dat schoonmaak spullie doet rare dingen bij dames.
Ik had vandaag 'huisarrest' omdat de installateur het trappenhuis kwam verblijden met een nieuwe intercom. Dus had ik werk mee naar huis maar daar ging ik sneller doorheen dan verwacht. Ergo: tijd voor madame.
Vanmiddag geprobeerd de airco schoon te maken omdat deze reeks plaatjes al maanden door m'n hoofd spookt. :shock:
Hoe heb ik het gedaan?
Kachelmotor weg. En met zo'n lange glazenborstel van Blokker door het gat geragerd en vervolgens gestofzuigd. Geen flauw idee hoe het er nu uit ziet, maar het voelt schoon. Ik weet dat het niet de correcte manier is, maar in de reeks zie je dat je voor een goede reiniging effe je dashboard moet uitbouwen. :?
Over het kunststof gaatjesdeksel onder de paravan heb ik een panty getrokken. Vind ik wat makkelijker dan een wasemkapfilter.
Foto's? Nee, natuurlijk niet. Camera weer vergeten. :mrgreen:
Dat ziet er inderdaad behoorlijk vies uit op de foto's van de link :shock:. Die panty is nog niet eens zo'n gek idee :wink: .
Ssstt laat Wes het niet horen, die flipt bij panty's, of waren het nu netkousen??
Waarom vergeten jullie nu altijd foto's te maken. Ik ben geen techneut, maar foto's en pijltjes helpen me ernorm!!!
Vanavond met de dame naar de sleutelklup (je bent lid, dus.... :mrgreen: ).
Uitlaat op de flenzen dichtgemaakt, gewoon voor de mooi. En madame een andere reservewielhouder gegeven:
Mike, speciaal om jou te pesten zet ik er geen pijltjes bij. :mrgreen:
Ook de onderkant nagelopen op nerveusmakende lekkages. Conclusie: geen. Hoogteregelaars zijn mooi droog. Remdrukcontact is mooi droog. Motor is zeiknat, nooit anders gezien. ;-) Kortom, ready to go. 8)
Reserveband had trouwens geen lucht meer. :shock:
De goede lijkt wel nieuw 8) of is die nieuw :wink: ?
De goede is goei en staat stijf van de tectyl. ;-)
Die bakken rotten weg niet door de slechte kwaliteit van het staal, maar de 'beschermende' verflaag absorbeert water. :shock: Da's echt een hele domme ontwerpfout. :evil:
Het ontwerpgedachte bij PSA was: zolang die maar tijdens de éénjarige garantieperiode heel blijft :wink:.
In ieder geval, Citroën maakte de XM niet om na 15-20 jaar er nog mee te rijden. Bij 10 jaar is het rijp voor de sloop :wink:.
Au!
Laat mijn dame dat niet horen!
Ja idd AU, JP zeg sorry!!
Ziet er toppie uit Wim! Is mooi he, als je nu achter onder de auto kijkt?
Ook je reservewiel velg mooi zwart lakken hè!!!
Nee, die velg hebben JP en ik behandeld met LHM. :mrgreen:
:mrgreen: :lol:
Mooi gedaan Wim! Ziet er weer toppie uit.
Huh, die slechte reservewielbak ziet er nog altijd beter uit dan het vormloze omhulsel waar mijn reservewiel in hangt... :)
Komt door de qualiteit van de Nokia camera. Als ik die bak probeerde vast te pakken, hield ik stukken roest in m'n hand. :lol:
M'n topic wat afstoffen.
Te beginnen met obligate vakantiefoto's. Pap's oprit-naar-z'n-garage-rotonde:
De draaicirkel van La Soixante is te groot, ik eindig altijd in het gras. En sinds m'n vader een nieuwe Frot Mondeo heeft, kan hij de bocht ook niet meer maken. :twisted:
En deze, gewoon omdat ik 't een mooi sfeerplaatje vind:
En dan nu back to business. La Soixante heeft een probleem (3 eigenlijk) waar ik geen raad mee weet. Eerst wat voorgeschiedenis:
Sinds de turbowissel rookte ze als de motor warm werd. Dat was lekkende olie die uit de pakking van de retourleiding van de turbo naar het carter zweette. Met warme motor geen probleem. Okay, tig keer de bouten aangedraaid en uiteindelijk maar vloeibare pakking op die metalen pakking gesmeerd. Roken werd iets minder.
Tweede probleem is de LHM-lekkage. Is of die u-bochtleiding waar Coen het over heeft, of de HD-leiding naar de linker veerpoot, of beide.
Derde is niet zozeer een probleem, maar wel iets dat aandacht vraagt: licht koelwaterverbruik. Had de Xant ook, ben ik aan gewend.
Ergens halverwege de vakantie heb ik de 3 vloeistoffen gecontroleerd. Ongeveer 200 ml olie bijgevuld, dito koelwater. En de LHM raakte het minimum streepje, was voor vertrek maximum. Ook bijgevuld.
So far, so good. Terug dus via de route Napoleon, wat volgens mij een flinke belasting is van de motor. Net de vloeistoffen gecontroleerd en alles is keurig op peil. Geen druppel kwijtgeraakt! :shock: Roken is ook gestopt. :roll:
Wat is er aan de hand? Wat gaat er mis? Waar moet ik me druk over maken?
Ik zou zeggen nergens over, stilstand is funest onze dames willen bereden worden!
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ja, da's een makkelijk antwoord. Onze dames zijn.... wel ehh, dames. En Troenen. Met bijbehorende nukken. Je gaat me toch niet wijsmaken dat het ook gewoon een keertje goed kan gaan met ze? Als dat zo is, moet ik een ander tijdverdrijf gaan zoeken. Poetsen of zo. :lol:
Ja Wim, stilstand is funest, zoals je weet met mijn Dame. Nu zij veel meer rijdt (is nog steeds een hobby, heb haar niet nodig om van A naar B te komen, als je begrijpt wat ik bedoel, werk dus!) begint ze ook steeds beter te rijden. Zoals je misschien hebt gelezen, rijd ze nu met spoeling in haar systeem en heeft ze nieuwe 5W40 olie gekregen ipv de 10W40 die erin zat. Heb ook geen bijgeluiden meer enz. enz. En zoals Mark zegt, maak je er niet druk over :wink: :wink: (hoor mij dat nu zeggen :roll: :roll: )
Me niet druk maken? Wat denk je. Slapeloze nachten heb ik! Techniek die gewoon doet waarvoor het ontworpen is. Da ken toch nie. :mrgreen:
Pagina's