Na ongeveer 2 jaar lid te zijn van dit forum even mij en mn XM voorstellen.
Ik ben Jan en verstokt Citrofiel :D
Ben nu in het bezit van een ID 19 van 1961 en een XM turbo CT Ambiance automaat van 1993.
Dit is mijn 4e XM,en ben de 2e eigenaar.
De eerste eigenaar heeft de auto 15 jaar in bezit gehad en was een echte liefhebber.
Wat mij erg aanspreekt in deze XM is de lichte kleur van het leer.
Jammer dat het stuur niet meer éénspakig is;dat hadden ze zo moeten laten bij Citroën.
Voor vragen/opmerkingen;just ask :D
Mijn XM 2.0.I Turbo CT Amb Aut
di, 29/06/2010 - 17:09
#1
Mijn XM 2.0.I Turbo CT Amb Aut
Mooie bak met een paar erg zeldzame accesoires!
Zo te zien aftermarket leer.. Origineel heeft dit er niet in gezeten.. Staat wel erg mooi! Verder ook mooi, die musketier houtset er in 8)
Het stuur vind ik wel een beetje te... :oops: :lol:
Veel plezier er mee!
Mooi, weer een type 1 er bij, welkom hier. 8)
Laat Mike het interieur maar niet zien, die komt het vannacht persoonlijk uit je XM trekken. :mrgreen:
Mooie auto, heel erg mooi. 8)
........... We hebben er een erelid bij! Vert Vega TCT!!!! YES!
(Sorry, maar ik moest me even laten gaan :wink: )
Ik zie dat het huis van de middenarmsteun ook hout heeft. Mooi detail.
Zie ik het goed dat je aluminium dorpels hebt?
Ik ben zeer geïnteresseerd in foto's van meer van dat soort details, het lijkt me een plaatje van een dame.
Dag Jan,
Ook namens mij een warm welkom! met deze uitzonderlijke auto.
Ik hoop nog vaak van je te lezen, in positieve zin wel te verstaan :wink:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
p.s. Zo'n soort stuur had ik in m'n Kever ook. En hoewel je het niet zou zeggen, reed het heel erg fijn.
Heel erg mooie auto idd. En ik ben het met Wim eens dat vooral de combinatie TCT en Vert Véga heel erg geslaagd is :mrgreen:
En wéér iemand erbij die ook nog een DS heeft. Gaat de go(e)de kant op hier! :wink:
allemaal hartelijk dank voor de opmerkingen en het welkom :D
tzt zal ik wel nog meer foto's plaatsen 8)
Ik kan gek zijn, maar zo te zien is dit geen exclusive. Op een type 1 betekent dat dus ook GEEN vert vega. Daarbij vind ik dit er ook niet uitzien als Vert Vega eerlijk gezegd.. Op een type 1 was die veel donkerder..
Verder een schitterende voiture!
Dat hout om de middenconsole is deel van de Musketier houtset en die heeft matthijs ook in zijn xm..
Oh, en die dorpels, das geen alu maar RVS :wink:
Dit is over duidelijk een gepimte ambiance vert triton. :wink:
wschl wel :D de vorige eigenaar was nogal dol op zn wagen :wink:
en die kleuren?zegt me nog niet zo veel,en dat na 4 XM's :shock:
Dus heren, voor straf verplicht 10 keer de hele Xm Evolution overschrijven :twisted: :twisted:
is dat een straf :D
Niet echt he :? Nja, dan leren ze misschien wel wat meer over de mogelijke combinaties enzo :lol:
Hallo Jan, ook namens mij van harte welkom op dit gezellige forum :wink:.
Mooie Ambiance in Vert Triton 8) , serie 1 Vert Vega was alleen op de Exclusive en V6.24 mogelijk.
Jouw aftermarket wit leer vind ik ook prachtig 8) , het plakhout vind ik minder maar ieder zijn ding :wink:
Wow, ben een beetje laat zie ik. Mooie voituur @Citrophile! Het boten-hout is ook niet mijn ding maar beige leder in een serie 1 is top!
Welkom op het forum igg. En foto's van je DS mogen hier ook geplaatst worden hoor, dat doen er wel meer :wink:
edit: Ik zie dat ze nieuw hier uit de buurt komt; Garage Dereumaux uit Waalre...
@JP: plakhout?
@Mike: boten-hout?
Jullie allebei ook 5 keer de XM Evolution. En niet copy-paste! :mrgreen:
hallo idd een mooie auto en idd geen vega.
Valt me wat tegen van de heren...
Mooie dorpels! (heb ik ook)
Ook namens mijn persoontje van harte welkom bij de Club. Mooie XM, vooral het leer vind ik mooi.
@JP,@Mike, hoe weten jullie nou dat het "nep"hout is? :roll:
Dit is dus een musketier houtset en dat is echt gelakt hout..
Echt gelakt hout?
Het komt op mij altijd over als plakplastic met een houtmotiefje :roll:.
Doe mij maar het subtiele echt houtfineer van de Exclusive & V6.24 serie1 als serie2 t/m '96 8).
t/m augustus 97 ;-)
Ik ben altijd in de war daarmee :lol:, je hebt gelijk :wink: .
hout is hout dat je als zodanig herkent :)
Zelfs in de jags van tegenwoordig zit er hout dat je zo zou toewijzen aan het grote chineese bomenbos
alleen het lipje van mn dashboardkastje is afgebroken(al een hele tijd trouwens :( ) weet niet hoe ik dat er nu weer mooi opkrijg :shock:
Dat komt vaker voor bij serie1 :wink:, een plastic armpje aan de achterkant van het lipje breekt bij de voet af.
Ik heb dat vorig jaar bij mijn xm opgelost door dat lipje voorzichtig uit het dashboard te halen en met 2componenten lijm het armpje op het lipje gelijmd. Rustig laten uitharden en dan weer terug monteren :wink:.
Het zit nu degelijker dan vanuit de fabriek :mrgreen: :lol:, de mijne breekt niet meer af :wink:.
Merci,hiermee ben ik weer gered :D
Probeer voorzicht het dashboardkastje uit de vergrendeling te krijgen, als die vergrendelt is. Eventueel met 2 platte fitting schroevedraaiertjes oid de vergrendelhaakjes naar rechts schuiven.
Dan rondom de schroefjes losdraaien,
Het lampje eruit halen en de stekker lostrekken,
De dashboardkast eruit halen, druk hierbij de zijkanten naar binnen en til het geheel op.
Aan de binnenkant van het lipje zie je het stangenstelsel zitten en zit met 3 of 4 schroeven vast aan het dashboard.
Het armpje trekt aan een plastic stang met de 2 vergrendelhaakjes eraan.
Het gedeelte met het lipje zit wat geklemd in het dashboard en die kun je voorzichtig eruit halen en zit niet met een verborgen schroefje vast of zo :wink:.
Bij mij zat het armpje er nog net aan het lipje, maar dat armpje kan bij jou ook naar beneden zijn gevallen.
Succes :wink:
Vergeet het schroefje bij het slot niet (zoals ik wel deed :roll: ) Of heeft een type 1 dat niet?
Thanks :D hoewel ik niet zo handig ben op dat gebied ga ik t proberen :P
Anders is er vast wel een XM rijder die het voor me wil doen toch :wink:
Nee geen schroefje bij het slot van een serie1 :wink:. Het lipje en het slot zitten niet aan elkaar vast. Ze zitten naast elkaar in het dashboard geschoven en geklemd.
Pagina's