Ik zou wel eens willen weten hoeveel turbodruk een XM TCT hoort te leveren.
Wie weet dit toevallig?
Of wie weet waar ik het kan vinden? :wink:
Ik zou wel eens willen weten hoeveel turbodruk een XM TCT hoort te leveren.
Wie weet dit toevallig?
Of wie weet waar ik het kan vinden? :wink:
Matthijs zal dat wel precies weten :wink:.
Je kunt het ook uitrekenen: pak de specs van het ongeblazen en het geblazen blok.
0.5 bar :)
CiFo zegt 0,7 bar. :mrgreen:
Niets aan te doen, het is echt 0.5
Zal mn eigen turbodruk meter eens weer inbouwen, maar de ecu staat op 0.5 afgeregeld. Sterker nog, 205 rijders komen op 0.7 bar omdat ze dan een andere uitlaat eronder hebben en dan zit je meteen op 170pk. ~10pk pak je per 0.1 bar boost verhoging.
Waar vindt je die info, ben ik wel benieuwd naar, iemand een link?
Misschien hier: http://www.turbobygarrett.com
Kan 'm op m'n werk niet gebruiken vanwege de Flash. :?
De TCT gebruikt de Garrett 2000 (dacht ik).
Nou, ik stelde de vraag omdat ik een turbodrukmeter heb ingebouwd.
En die komt met volgas ook tot de 0.7 bar. :wink:
Met de turbo zit het dus nog wel goed. :D
Maar er zijn twee typen tct's, heeft de ene dan 0,5 en de andere 0,7 bar?
Is dat dan misschien ook nog een extra verschil tussen de RGY (141pk) en de RGX (150pk) type?
Heb er al naar gezocht, maar kom in mijn boeken niet eens de tct tegen. :oops:
Welk merk meter heb je ?
En heb je hem voor of na de intercooler gemonteerd ? Std. Ecu/Chip ?
De meter is van RaidHP, en dan uit de Night Flight Digital serie.
Ik heb hem aangesloten op dit slangetje.
En de ECU is (nog) niet gechipt.
Ben ik wel benieuwd wat mijn meter gaat zeggen.
Ik weet 100% zeker dat ik een boostverloop schema heb gezien van 0.5 bar en daarmee 150 pk.
En de praktijk wijst ook uit dat de 205 rijders met 0.1 bar 10 pk pakken: met 1 demper ipv de 4 van de XM komen ze op 0.7 bar: 170pk.
De turbo kan tot +- 1.0~1.1 bar en dan zit je tussen de 195 en 205 pk.
Dan denk ik meteen: lek naar de wastegate, boost solenoid slecht, kat half dood, wastegate zit klem, etc etc.
Wat ik nog meer denk: bijna alle TCT's beginnen te bokken zo tussen 50/60km gebied, ik wil wel eens weten of dan de druk begint te komen: transitie gebied en dat de ecu daar gewoon niet zoveel mee kan. Lees: niet goed begrijpt wat er gebeurt
Dat bokken (meer by de RGY dan de RGX) komt door een ontwerpfout van de cilinderkop, die is te laag en daardoor is de compressie te hoog.
De RGX (intro 1994) heeft een iets andere kop en geupdate ecu.
Als een RGX begint te bokken is dat meestal een kwestie van nieuwe bougiekabels en NGK bougies plaatsen.