Die kwam met deze link, maar hoe weet ik zeker dat dit voor de 4hp20 bak is en past?
http://www.oscaro.com/liste.asp?ID_GENERIC_ARTICLES=13&ID_OSC_TYPES=18065&ID_OSC_LEVELS=835
@Maarten, bij de Franse site staat 194pk BA :arrow: Boit Automatique. Daaronder wordt ook zowel de handak als automaat aangegeven. Hierbij moet er wel expliciet aangegeven dat je automaat assen zoekt.
Is het nu zeker dat het trillingsprobleem in de assen zit? Zit er speling op de homokineten en/of tripoïden?
@Wim, nieuwe assen zitten rond de 600-700euro per stuk :roll: .....dus rond de 200 euro per stuk voor gereviseerde of zelfs nieuwe assen vind ik nog meevallen :wink:.
@Wim, nieuwe assen zitten rond de 600-700euro per stuk :roll: .....dus rond de 200 euro per stuk voor gereviseerde of zelfs nieuwe assen vind ik nog meevallen :wink:.
Ik heb bij mijn voiture een factuur uit 2008, daar staat een nieuwe as vermeld @ 335. Was bij Renard. (een 2e handse op dezelfde factuur 175.)
Niet echt een pijl op te trekken:
mn diesle heeft nu bij 432.000 een as verrot, mn TCT ook, die staat "pas" op 230. Mn andere TCT had bij 330 nog orginele assen, mn V6 met 230 ook. Tis maar net hoe hard je loopt te joekelen met dat ding.
Het rijgedrag en ook de verlopen rijstand is van invloed op slijtage. Als de rijhoogte hoger wordt gaan de aandrijfassen schuiner staan en slijt dan ook ongunstiger.
Het beste is als de assen zoveel mogelijk horizontaal staan in de rijstand.
Wanneer een kapotte ashoes wordt ontdekt, dat merk jezelf niet zo snel, meteen de ashoes vervangen.
Net even bij de dealer geweest, de onderdelen zouden binnen zijn.
Ik kom daar: 2 linker(korte) assen, 1 met abs en 1 zonder. in plaats van een lange en een korte :roll:
Ook maar 1 aandrijfas keerring.
Morgen weer een poging, nu met printje uit het 4HP20 handboek om onder de monteur zijn neus te duwen, om te laten zien dat 2 liter bakolie niet genoeg is. Oja, en het woord korting even laten vallen.
Het gaat lekker zeg, wat een drama die paar onderdelen. :roll:
Aandrijfassen zijn niet te vinden. :roll:
Ben bang dat het toch orginele ruilassen gaan worden, van 293 ex btw per stuk. (met nog wel 10% korting) :cry:
De xm is wel duur dit jaar, 4 nieuwe banden, nu dit :roll:
Heb je ook al bij de duitse leverancier gekeken?
edit: deze http://www.mobil-service-chemnitz.de/
en nogmaals een editje kijk hier eens naar http://mobil-service-chemnitz.de/kfz/chosenCar.php?cat=c420_Antriebswelle.html&XTCsid=08265b959e3c05307a1620bc009e59a4
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Motorkennbuchstabe UKZ (ZPJ4/Z) [06/24], SKZ (ZPJ4/Z)
gebaut ab 05.1994
gebaut bis 10.2000
Lijkt mij de verkeerde as. De 4hp20 bak heeft andere assen.
Dus je heb vandaag bot gevangen Maarten? Da's dan ruk. :badday:
En Wendela?
Overigens vind ik die Duitse site ook niet heel erg goedkoop.
Die kwam met deze link, maar hoe weet ik zeker dat dit voor de 4hp20 bak is en past?
http://www.oscaro.com/liste.asp?ID_GENERIC_ARTICLES=13&ID_OSC_TYPES=18065&ID_OSC_LEVELS=835
Gaat ook al richting de 200 pleuro. :?
Maarten, heb je hier al gekeken: http://www.citropart-shop.de/
@Maarten, bij de Franse site staat 194pk BA :arrow: Boit Automatique. Daaronder wordt ook zowel de handak als automaat aangegeven. Hierbij moet er wel expliciet aangegeven dat je automaat assen zoekt.
Is het nu zeker dat het trillingsprobleem in de assen zit? Zit er speling op de homokineten en/of tripoïden?
@Wim, nieuwe assen zitten rond de 600-700euro per stuk :roll: .....dus rond de 200 euro per stuk voor gereviseerde of zelfs nieuwe assen vind ik nog meevallen :wink:.
Die Duitser doet het voor minder als €150,-. Us bin zunig. ;-) Ik weet alleen niet of het de juiste zijn voor Maarten.
@ JP,
Het is geen trillen meer, het is nu BONKEN door de auto en het stuur, zo erg dat ik er niet de snelweg mee op durf :boom:
Donderdag gaat ze hopelijk even de brug op.
zuukzes
:? idd even niet meer mee rijden. Hopelijk kunnen ze bij de garage op de brug meteen zien wat er aan de hand is.
Succes in ieder geval.
Garage?
Gezellig bij de beun-club natuurlijk. :lol:
Ik heb bij mijn voiture een factuur uit 2008, daar staat een nieuwe as vermeld @ 335. Was bij Renard. (een 2e handse op dezelfde factuur 175.)
Dan zal dat een gereviseerde zijn :wink:, een originele nieuwe aandrijfas via de Citroën dealer is niet zo goedkoop :lol:.
Ik heb ff gekeken. Volgens service.citroen.com levert de dealer zowel nieuwe als gereviseerde :!: Er is dus nog hoop.
En als ik het goed begrijp, levert Citropart nieuwe voor mijn XM.
De citroen assen waar ik het over had, zijn gereviseerde en 293 euro per stuk ex btw (en ex 10% beunclub korting)
Oowhh. :oops:
Ships Maarten, hoeveel km eigenlijk heeft je XM gelopen nu?
248.000 ongeveer.
Zijn die assen vaker bij een bepaalde kmstand versleten of is daar geen peil op te trekken?
rijgedrag is denk ik de grootste invloed factor op slijten van de assen.
Niet echt een pijl op te trekken:
mn diesle heeft nu bij 432.000 een as verrot, mn TCT ook, die staat "pas" op 230. Mn andere TCT had bij 330 nog orginele assen, mn V6 met 230 ook. Tis maar net hoe hard je loopt te joekelen met dat ding.
Het rijgedrag en ook de verlopen rijstand is van invloed op slijtage. Als de rijhoogte hoger wordt gaan de aandrijfassen schuiner staan en slijt dan ook ongunstiger.
Het beste is als de assen zoveel mogelijk horizontaal staan in de rijstand.
Wanneer een kapotte ashoes wordt ontdekt, dat merk jezelf niet zo snel, meteen de ashoes vervangen.
Kleine vetspikkels op je velg of in de wielkast = meteen actie. Paar ritjes later kan de as in de container :(
:grijns: :angel: :devil:
Ik denk dat ze pas kapot gaan als de hoes stuk of is geweest.
Nee hoor, ik heb pas 1 keer een stukke hoes gehad en de rest van de kapotte assen die ik heb liggen hier hebben gewoon de stofhoes intakt :)
Het rechter tripoidehuis heeft wel wat vet rondgeslingerd door de motorruimte. Ook zit er ijzerslijpsel rond het tussenlager.
Stuurspeling lijkt uit de onderste koppeling te komen (die bij je voeten zit, in de auto).
Net even bij de dealer geweest, de onderdelen zouden binnen zijn.
Ik kom daar: 2 linker(korte) assen, 1 met abs en 1 zonder. in plaats van een lange en een korte :roll:
Ook maar 1 aandrijfas keerring.
Morgen weer een poging, nu met printje uit het 4HP20 handboek om onder de monteur zijn neus te duwen, om te laten zien dat 2 liter bakolie niet genoeg is. Oja, en het woord korting even laten vallen.
Het gaat lekker zeg, wat een drama die paar onderdelen. :roll:
Houd moet mijn jong. :wink:
Pagina's