Ten eerste had ik dat hele codepaneel in het schema over het hoofd gezien, vraag niet hoe, waarschijnlijk het verkeerde schema bekeken...
Zit net naar het TCT schema te kijken maar daar lijkt het op het eerste oog compleet anders te zitten. :?:
Daarbij, de diagnosepin loopt via hetzelfde draadje als het lampje dus als het codepaneel het lampje zou onderbreken zou de ECU ook niet via de diagnosestekker uit te moeten lezen zijn. :?: :?:
Als je de code niet weet en je sluit het paneel nu weer aan, dan zul je normaliter niet kunnen starten tot je de juiste code hebt ingevoerd. Daarom, paneel pas aansluiten als je de code weet.
Nu alleen nog de draad vinden die van het codepaneel door naar de ecu gaat, dan kan ik die 2 toch aan elkaar knopen om een werkend MM lampje te krijgen? of denk ik nu iets doms?......
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Nou, als je diagnoseding werkt zou ik 'm gewoon daar vanaf pakken...
@Wim, bij de TCT gaat vanaf ORGA 6749 het MM-lampje via het codepaneel, daarvoor rechtstreeks vanaf de ECU. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat er in de ECU zelf een foefje zit. Y4 staat overigens gewoon voor een XM serie 2, toch? Motortype is RGX XU10J2TE als ik het goed heb?
Ik zat nog even te denken, als ik nu de motor start, codepaneel aansluit, motor afzet de auto niet verlaat en binnen 10-15 seconden weer start dan mag hij toch niet in de blokkering schieten?
Edit: ik waag het er toch maar niet op. Ik haat fietsen :D
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Volgens het boekje...... Ach nee, het boekje zegt niets over het lostrekken bij draaiende motor. :oops:
Dus toch maar zoeken naar die code. En Erik en ik nieuwgierig blijven of dat het euvel is. :lol:
Maar ik zou in het dashboard de draad vlak achter de stekker kunnen knippen, en dan vanaf de stekker naar pin C3 een draad leggen, theoretisch zou de lamp dan moeten gaan branden bij contact aan toch?
En ik kijk morgen ook wel even op de ecu zelf, moet gek gaan als ik de code er niet op heb geschreven.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Zo vandaag even een aantal zaken gedaan, MM lampje brand dankzij de tip van lampje. Draadje van de stekker in het dashboard geknipt, draadje van de stekker verlengt tot achter de diagnosestekker, aan C3 gesoldeert en tada een werkend diagnoselampje.
Ten tweede heb ik nu ook 'instaplicht' in het voetengedeelte zowel aan de bestuurderszijde als aan de bijrijderszijde 8)
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Kerel wat ben ik blij met jouw!!!! :D
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Nou alleen nog die code vinden...
LET OP! Codepaneel pas aansluiten als je de code weer weet!
Ik snap er niets van... :?:
Ten eerste had ik dat hele codepaneel in het schema over het hoofd gezien, vraag niet hoe, waarschijnlijk het verkeerde schema bekeken...
Zit net naar het TCT schema te kijken maar daar lijkt het op het eerste oog compleet anders te zitten. :?:
Daarbij, de diagnosepin loopt via hetzelfde draadje als het lampje dus als het codepaneel het lampje zou onderbreken zou de ECU ook niet via de diagnosestekker uit te moeten lezen zijn. :?: :?:
Groetjes Erik
Als je de code niet weet en je sluit het paneel nu weer aan, dan zul je normaliter niet kunnen starten tot je de juiste code hebt ingevoerd. Daarom, paneel pas aansluiten als je de code weet.
Een hele goed waarschuwing Lucas. Temeer daar na 3 of 4 keer de auto sowieso een half uur geblokkeerd wordt. :!:
@Lampje: Wat ik van m'n TCT weet, is dat het MM lampje hetzelfde doet als wat ik op de bewuste pin van de diagnosesteker zie.
Ik doe niks :mrgreen: , behalve heeeeel hard nadenken :?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Maar bij de TCT loopt het signaal van het lampje niet via het codepaneeltje... :?
Groetjes Erik
Nou, bij de mijne dus wel. Maar ik heb een hele vroege serie 2, nog met een Y4 blok.
Nu alleen nog de draad vinden die van het codepaneel door naar de ecu gaat, dan kan ik die 2 toch aan elkaar knopen om een werkend MM lampje te krijgen? of denk ik nu iets doms?......
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Nou, als je diagnoseding werkt zou ik 'm gewoon daar vanaf pakken...
@Wim, bij de TCT gaat vanaf ORGA 6749 het MM-lampje via het codepaneel, daarvoor rechtstreeks vanaf de ECU. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat er in de ECU zelf een foefje zit. Y4 staat overigens gewoon voor een XM serie 2, toch? Motortype is RGX XU10J2TE als ik het goed heb?
Groetjes Erik
Probeer het, nee heb je.
Verklaar u nader?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ik zat nog even te denken, als ik nu de motor start, codepaneel aansluit, motor afzet de auto niet verlaat en binnen 10-15 seconden weer start dan mag hij toch niet in de blokkering schieten?
Edit: ik waag het er toch maar niet op. Ik haat fietsen :D
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Volgens het boekje...... Ach nee, het boekje zegt niets over het lostrekken bij draaiende motor. :oops:
Dus toch maar zoeken naar die code. En Erik en ik nieuwgierig blijven of dat het euvel is. :lol:
ik ben ook nieuwsgierig naar het euvel :mrgreen:.
@Mark, in jouw geschetste situatie mag de startblokkering niet erin komen. Pas als je de cv op slot doet of na een uur gaat de blokkering erop.
Maar ik zou in het dashboard de draad vlak achter de stekker kunnen knippen, en dan vanaf de stekker naar pin C3 een draad leggen, theoretisch zou de lamp dan moeten gaan branden bij contact aan toch?
En ik kijk morgen ook wel even op de ecu zelf, moet gek gaan als ik de code er niet op heb geschreven.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Dat zegt u helemaal correct. :)
Groetjes Erik
Voor de derde keer deze week, wat zeg ik?, deze twee dagen het dashboard eruit.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Zo vandaag even een aantal zaken gedaan, MM lampje brand dankzij de tip van lampje. Draadje van de stekker in het dashboard geknipt, draadje van de stekker verlengt tot achter de diagnosestekker, aan C3 gesoldeert en tada een werkend diagnoselampje.
Ten tweede heb ik nu ook 'instaplicht' in het voetengedeelte zowel aan de bestuurderszijde als aan de bijrijderszijde 8)
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Werkt je contactslotverlichting ook?
Netjes Mark en de lampjes is een grappig detail van de latere XM's. Het staat mooi 8).
Jep :wink:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
In dat geval, mooooooooooooooooooooi :D .
Mooi Mark. Waar heb je de armatuurtjes vandaan, uit een Xantia geript?
Mot ik hier nou ook al een bepaalde foto neerzetten die jij zeker niet wilt zien :lol:
het was een onderdeeltje van mij helaas te vroeg overleden 82-GGG-7
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Zijn jouw foto's wel max 800 pixels breed :wink: ?
Nou Mark, dat heb je dan nog snel gedaan. Gefeli. :D
@JP de foto's zijn 1024x768, dus te groot. :evil:
Das chic man, in een woord geweldig!! 8)
Dat de Citronisten daar zelf niet op gekomen zijn!?
Pagina's