Dus vanaf voor de route Napi (Zo werd ie door zun vrienden genoemd :mrgreen: ) heb je geen vloeistof verbruik? Da's mooi! Blijkt wel weer dat je een dame af en toe op haar flikker moet geven, en flink aan het werk moet zetten. Wordt alles lekker warm van en alle lekjes smelten dicht! 8)
Dat het lekker warm wordt voorin heb ik gezien: dat hard plastic om de aanvoerleiding is in de bocht gescheurd (eigen schuld). En door de hitte helemaal naar buiten gekruld.
Vanmiddag maar weer 'ns onderdelen besteld, preventief dit keer:
bougiekabels en de bruine temperatuursensor. 't Is de bruine toch die de Bitron aanstuurt? :roll: Goh, zo stonden we vanmiddag ook met z'n drieën bij de dealer. :lol:
Enniewee, die van de Bitron dus.
Ik heb de ventilator uit het dashboard gehaald én uit elkaar. Dom, want van wat ik zie wordt ik niet vrolijk. :( Het anker is door de koolborstels ruim 2mm (!) ingesleten. En zo ziet het koellichaam met de torren er uit:
En onder:
Qua (electronica)constructie zit het overigens on-Frans degelijk in elkaar, met zowel een thermische beveiliging op het lichaam als in het ankerhuis. En een relais om het vermogen te schakelen.
De torren zijn van Motorola, T 1829-1, darlington TO-3's voor wie het wat zegt. ;-)
Op internet gevonden dat dit een standaard PSA fan is. Dus vrijdag de sloop met een bezoek verblijden en kijken of ik een knappe kan vinden in een Peug. Misschien dat ze daar niet zo zijn ingebouwd dat al het hemelwater op de hele ventilator kan komen.
Daar was ik al bang voor. :roll: Zowel de constructie als de inbouwruimte lenen zich ook niet voor een andere inbouwmethode, bijvoorbeeld horizontaal. Not! :evil:
Is toch ook niet nodig? Die TO3tjes hebben aan de buitenkant niks te lijden van vocht hoor.
Je anker, dat is een ander verhaal. 2mm. Is wel erg veel. Dat knap je ook niet meer op met afdraaien, want dan worden je borstels te breed vrees ik.
Oh nee, die behuizing kan wel tegen een stootje (Milspec enzo :wink: ), maar de rest niet. Die propnagels gaan oxyderen bijvoorbeeld. En daardoor krijg je slechte geleiding....
Inderdaad vind ik het inslijten wel zorgelijk: zo'n ventilator draait eigenlijk altijd. Bij mij in ieder geval wel. :roll:
Ik heb het ding eigenlijk alleen aan in de winter, bij beslagen ruiten. Anders niet.
Sinds ik een 13e ruit heb met bijpassende hoedenplank, is de natuurlijke ventilatie echt perfect. Misschien wel iets té :wink:
Als ik de klep van de buitenlucht-aanzuiging open heb uiteraard.
Gomp, als er morgen na het trainen nog tijd en lust overblijft, ga ik op zoek. De auto meurt nog naar vakantie en die stank, dat kan ik Wes echt niet aandoen. :mrgreen:
Daarnet de ventilator weer in elkaar gezet met veel WD40 en weer ingebouwd. Ook de bougiekabels vervangen. De oude waren behoorlijk stug. Even de motor laten lopen, het lijkt wel of 'ie mooier loopt. :D Of is het wishfull thinking? ;-)
Nee, natuurlijk geen geluidsopnamen. Zoiets doe je met een thermische camera. :mrgreen:
Voor m'n gevoel loopt de motor stationair iets regelmatiger. Maar nogmaals, maar kort laten lopen want er was/is nog meer te doen.
Wat ik wel jammer vind is dat ik ordinaire zwarte bougicords heb. Toch maar aan de V6? ;-)
Een beetje motordesign mag toch wel Wim? Ik vind het pers. wel kicken als een auto ook onder de kap top er uitziet. De engelsen gaan daar ver in met hun restauraties.
Hmmpf. Die Italianen gaan daar nog veel verder in: die Ferrari's die ik in Monaco zag, hadden zo'n mooie glazen motorkap. Kon je ook bij dichte kap die motor bewonderen. :?
Nee, motordesign heeft me nooit geboeid. Netjes, schoon en origineel, dat wel. Op mijn Kever had ik slechts 2 uitspattingen: een houten stuur en aluminium kachelbuizen. Dat laatste omdat de originele papieren het nog geen 2 maanden vol hielden. ;-)
De rode bougiekabels zaten alleen op de XM met PRV V6en vanaf fabriek. Alle vervanginskabels zijn zwarte kabels helaas. Ik heb het geluk voor weinig splinternieuwe rode kabels te kunnen kopen.
De BX 16V en de CX GTI/Prestige Turbo`s hadden ook rode bougiekabels af fabriek.
Rode Bougiecord bougiekabels waren officieel alleen af fabriek, de vervangingskabels van Bougiecord zijn altijd zwart :roll:.
Met toeval de nieuwe rode 24v kabels ontdekt die je dus nergens tegenkomt :D.
Voor een ZPJ V6 kosten de Bougiescord bougieskabelset rond de 230 euro bij de Citroën dealer. Het moet via een andere weg veel goedkoper aan te komen zijn voor ong. 130 euro.
Djeezus, over wat voor bedragen praten jullie? Wordt de prijs soms per centimeter berekend? Ik heb bij de dealer Bougicord kabels (weliswaar slechts 4 want ik heb maar een vierpitter) gekocht voor €76,-. En da's inclusief.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:lol: :lol: :lol:
Dus vanaf voor de route Napi (Zo werd ie door zun vrienden genoemd :mrgreen: ) heb je geen vloeistof verbruik? Da's mooi! Blijkt wel weer dat je een dame af en toe op haar flikker moet geven, en flink aan het werk moet zetten. Wordt alles lekker warm van en alle lekjes smelten dicht! 8)
Dat het lekker warm wordt voorin heb ik gezien: dat hard plastic om de aanvoerleiding is in de bocht gescheurd (eigen schuld). En door de hitte helemaal naar buiten gekruld.
Vanmiddag maar weer 'ns onderdelen besteld, preventief dit keer:
bougiekabels en de bruine temperatuursensor. 't Is de bruine toch die de Bitron aanstuurt? :roll: Goh, zo stonden we vanmiddag ook met z'n drieën bij de dealer. :lol:
Enniewee, die van de Bitron dus.
Ik heb de ventilator uit het dashboard gehaald én uit elkaar. Dom, want van wat ik zie wordt ik niet vrolijk. :( Het anker is door de koolborstels ruim 2mm (!) ingesleten. En zo ziet het koellichaam met de torren er uit:
En onder:
Qua (electronica)constructie zit het overigens on-Frans degelijk in elkaar, met zowel een thermische beveiliging op het lichaam als in het ankerhuis. En een relais om het vermogen te schakelen.
De torren zijn van Motorola, T 1829-1, darlington TO-3's voor wie het wat zegt. ;-)
Op internet gevonden dat dit een standaard PSA fan is. Dus vrijdag de sloop met een bezoek verblijden en kijken of ik een knappe kan vinden in een Peug. Misschien dat ze daar niet zo zijn ingebouwd dat al het hemelwater op de hele ventilator kan komen.
Haha reken maar van wel :lol:
Die roest samen met "Mexico""maakt het wel weer een geinige foto :)
Daar was ik al bang voor. :roll: Zowel de constructie als de inbouwruimte lenen zich ook niet voor een andere inbouwmethode, bijvoorbeeld horizontaal. Not! :evil:
Is toch ook niet nodig? Die TO3tjes hebben aan de buitenkant niks te lijden van vocht hoor.
Je anker, dat is een ander verhaal. 2mm. Is wel erg veel. Dat knap je ook niet meer op met afdraaien, want dan worden je borstels te breed vrees ik.
Oh nee, die behuizing kan wel tegen een stootje (Milspec enzo :wink: ), maar de rest niet. Die propnagels gaan oxyderen bijvoorbeeld. En daardoor krijg je slechte geleiding....
Inderdaad vind ik het inslijten wel zorgelijk: zo'n ventilator draait eigenlijk altijd. Bij mij in ieder geval wel. :roll:
Ik heb het ding eigenlijk alleen aan in de winter, bij beslagen ruiten. Anders niet.
Sinds ik een 13e ruit heb met bijpassende hoedenplank, is de natuurlijke ventilatie echt perfect. Misschien wel iets té :wink:
Als ik de klep van de buitenlucht-aanzuiging open heb uiteraard.
nah, ik ben het wel met Wim eens, die Fan staat eigelijk altijd te draaien in mijn 16v. doe ik die uit dan vind ik het toch altijd wat benauwd worden.
Van het plaatje kan ik geen kaas maken, maar ik ben dan ook een noob op electronica. Ik zou gewoon een andere halen :oops:
Gomp, als er morgen na het trainen nog tijd en lust overblijft, ga ik op zoek. De auto meurt nog naar vakantie en die stank, dat kan ik Wes echt niet aandoen. :mrgreen:
Daarnet de ventilator weer in elkaar gezet met veel WD40 en weer ingebouwd. Ook de bougiekabels vervangen. De oude waren behoorlijk stug. Even de motor laten lopen, het lijkt wel of 'ie mooier loopt. :D Of is het wishfull thinking? ;-)
vast ook wel.
of heb je voor en na een geluidsopname genomen :wink:
Nee, natuurlijk geen geluidsopnamen. Zoiets doe je met een thermische camera. :mrgreen:
Voor m'n gevoel loopt de motor stationair iets regelmatiger. Maar nogmaals, maar kort laten lopen want er was/is nog meer te doen.
Wat ik wel jammer vind is dat ik ordinaire zwarte bougicords heb. Toch maar aan de V6? ;-)
Ik heb 'n V6 en ook zwarte bougiekabels, dus dat is geen garantie voor kleurrijke (oranje ?) kabels....
heb ook zwarte wim, rood schijnt niet echt makkelijk te vinden te zijn. al heeft JP ze nu wel :roll:
De kleur vind ik niet zo interessant hoor. Zeker als het onder de motorkap zit. Belangrijk is dat het goed functioneert. ;-)
Rode zijn gewoon duurder.
Een beetje motordesign mag toch wel Wim? Ik vind het pers. wel kicken als een auto ook onder de kap top er uitziet. De engelsen gaan daar ver in met hun restauraties.
Hmmpf. Die Italianen gaan daar nog veel verder in: die Ferrari's die ik in Monaco zag, hadden zo'n mooie glazen motorkap. Kon je ook bij dichte kap die motor bewonderen. :?
Nee, motordesign heeft me nooit geboeid. Netjes, schoon en origineel, dat wel. Op mijn Kever had ik slechts 2 uitspattingen: een houten stuur en aluminium kachelbuizen. Dat laatste omdat de originele papieren het nog geen 2 maanden vol hielden. ;-)
De rode bougiekabels zaten alleen op de XM met PRV V6en vanaf fabriek. Alle vervanginskabels zijn zwarte kabels helaas. Ik heb het geluk voor weinig splinternieuwe rode kabels te kunnen kopen.
De BX 16V en de CX GTI/Prestige Turbo`s hadden ook rode bougiekabels af fabriek.
ik zag laatst het blok in een Alfa 156...
Een v6 2.5. Ik moet zeggen dat daar idd nog wel iemand even aandacht aan heeft gegeven. 6 van die chromen pijpen aan de voorkant :P
Als je dan naar een v6 van troen kijkt is dat toch weer wat minder hoor, qua design.
Zijn die rode kabels niet meer verkrijgbaar ? of alleen gewoon erg duur. Wat is "duur" overigens ?
als ik me niet vergis staat er op 1 van mijn facturen 221 euri voor...
Rode Bougiecord bougiekabels waren officieel alleen af fabriek, de vervangingskabels van Bougiecord zijn altijd zwart :roll:.
Met toeval de nieuwe rode 24v kabels ontdekt die je dus nergens tegenkomt :D.
Voor een ZPJ V6 kosten de Bougiescord bougieskabelset rond de 230 euro bij de Citroën dealer. Het moet via een andere weg veel goedkoper aan te komen zijn voor ong. 130 euro.
Djeezus, over wat voor bedragen praten jullie? Wordt de prijs soms per centimeter berekend? Ik heb bij de dealer Bougicord kabels (weliswaar slechts 4 want ik heb maar een vierpitter) gekocht voor €76,-. En da's inclusief.
Huh, kabels ? jij hebt toch een 16v? daar zit geen kabeltje aan.
Ikke? Ik zou het wel willen: een 16 klepper MET turbo. Maar daar is PSA nooit aan begonnen. ;-)
ja zeker wel die zat alleen in de Peugeot 405 T16 met 220pk 8).
Ok JP, jij je zin: daar is PSA maar heel kort mee bezig geweest. 8)
Pagina's