Wim? Ik zag je vanmiddag weg rijden met je dame en een ding viel me op, de voorkant hangt lager dan de achter kant, merk je niks met rijden? Dan zal het wel opties bedrog zijn geweest!?
Ik heb de stangetjes van de hoogteregelaar vervangen en die van de Xant leek ietsje langer. Maar op de brug stond ze mooi recht. Zal toch 'ns kijken.
Overigens rijdt ze nu formidable. 8)
C 8) 8) L ...die Total Stickert...die heb ik over het hoofd gezien zeg!
Waar heb je die gekocht gisteren? Misschien kan ik Mark nog instrueren om er voor mij een mee te nemen....[/b]
Zit je foto te bewonderen...wat een prachtige XM wordt het toch, zeker met originele velgen binnenkort. Echt mijn complimenten, en ik ben jaloers op jouw budget bewaking! :wink:
Ja, en ik zie ze nog steeds. :D Waarvoor mijn oprechte dank, want dan ik mijn vriendin laten zien waarom ik ze gekocht heb. Ze snapt het nog steeds niet. ;-)
Heb je ook mijn pinkers gezien? :mrgreen:
Ja, Mike: pinkers is Belgisch voor richtingaanwijzers. Ik vind het een veel mooier woord. ;-)
Natuurlijk JP. Als ik zoiets koop, moet ik het er meteen inklooien. :lol: Blijkt die nieuwe pomp z'n aanzuigaansluiting op dezelfde lijn te hebben als de HD-leiding. Dus horizontaal in plaats van bovenop. Nou ja, de aanzuigslang is gelukkig nog flexibel genoeg om die bocht te maken.
Ik weet niet wat ik gedaag heb, maar de riem blijkt bij deze pomp te groot te zijn. :roll: Van de week maar een andere snaar kopen die een centimeter of 2 kleiner is. De diameter van de poelie is wel goed.
De pomp loopt mooier (natuurlijk) en binnen is geen geratel meer te horen. Het gepokkepok van de rammelstokjes is nu nog irritanter. :lol:
Misschien een andere diepte van de V-groef? Op zich is de lengte niet zo relevant. Ik kan hem over een centimeter of 5 stellen.
De volgende ergenis op de irri top5 wordt ongetwijfeld de bandenruis. :lol:
Heb jij die nieuwe HD-pomp gekocht van die Duitser? Was de enige niet-6.2-pomp die ik voor de XM zag op de hele beurs. Ik vond het zelf teveel geld voor een HD-pomp, als een gebruikte het ook nog jaren uit kan houden. Heb deze dus laten liggen, maar ben ook geen andere tegengekomen.
Vandaag heb ik La Soixante verwend:
De voorste hydractief klep schoongemaakt. De fotoreportage staat hiero.
Ik heb het rustig aan gedaan en het viel reuze mee. Me wel lens staan draaien aan de wartels, maar die bleken heel stroef over de leiding te gaan. Ze waren eigenlijk al lang vrij. :oops:
Nadat de klep weer was gemonteerd op m'n gemak naar Brezan gewandeld, daar had ik 's ochtend pokkepokstangetjes besteld. (met 20% korting, leve de ASK :lol: ).
De rechterstang ging los volgens het boekje. En met GG kwam de nieuwe ook op z'n plek. Links ging aan de bovenkant ook netjes los. Onder schoot de imbussleutel uit de as, die daarmee gemold was. :evil: Uiteindelijk heb ik een ijzerzaag de conversatie maar laten aangaan. :lol:
Wat ik me afvraag is waar de achterste hydractief klep zou moeten zitten. Toch niet boven/naast de hydractiefbol? Want dan moet je die hele constructie demonteren om er überhauptitair bij te kunnen. :roll:
JP heeft mij al gecorrigeerd: ik heb het remdrukcontact schoongemaakt en niet de HA-klep. Die solenoids zitten op de huizen waarop ook de HA-bol zitten. :lol:
Hoedanook, dat huis van het remdrukcontact zat ook vol grafiet. Dus geen overbodige exercitie. ;-)
:lol: :lol: Ja! Waar is ie als je m nodig hebt :wink:
Mooie foto's WIm. En ik begrijp t een beetje. Eigenlijk wat nummertjes en pijltjes in de foto plaatsen. Maar da's ook veel werk en dat gaat weer van de sleuteltijd af...
Volgens mij is HA2 heel makkelijk te herkennen, die doet zachtjes "iiiiiiiiiiiiiiii" als de solenoids bekrachtigd worden, bijvoorbeeld als je een deur opendoet.
Vandaag onderdelen gescoord voor La Soixante:
- Een zeer mooie voorbumper. Da's dus inclusief de U-balk die er achter zit, ook in goede staat.
- Een goede grille met maar 1 beginnend scheurtje.
- Een reservewielbak die niet verkruimeld.
- Eindelijk de juiste Bitron-module. Ik heb bijna een jaar rondgereden met een Bitron die functioneel wel goed was, maar qua bevestiging verkeerd. Het zit onder het handschoenenkastje, maar toch..... :roll:
- Een linkers C-stijl zonder scheur.
- Een linker koplamp waar het nokje voor de grille niet van is afgebroken.
En wat nou het allerleukste is: er stonden bij Coen totaal 4 XM's in de kleur Vert Vega. En alle vier zeer vroege type 2's. :wink: Als ik het goed heb, zat er tussen de oudste en jongste maar een maand of 4.
De foto's:
De donor is vanmiddag nog naar haar laatste rustplaats gebracht:
Zonder aankleding lijkt een XM wel op een CX, niet?
Wim? Ik zag je vanmiddag weg rijden met je dame en een ding viel me op, de voorkant hangt lager dan de achter kant, merk je niks met rijden? Dan zal het wel opties bedrog zijn geweest!?
Ik heb de stangetjes van de hoogteregelaar vervangen en die van de Xant leek ietsje langer. Maar op de brug stond ze mooi recht. Zal toch 'ns kijken.
Overigens rijdt ze nu formidable. 8)
Mooi, ik nog eens een rond je met je mee rijden.......
Nou, liever niet: dan kom je er niet meer uit. :lol: :lol:
Voor de zekerheid toch de hoogte voor en achter gecontroleerd:
Volgens mij staat ze netjes.
En hier de Totalsticker:
Naar mijn idee maakt dit de auto af.
C 8) 8) L ...die Total Stickert...die heb ik over het hoofd gezien zeg!
Waar heb je die gekocht gisteren? Misschien kan ik Mark nog instrueren om er voor mij een mee te nemen....[/b]
Zit je foto te bewonderen...wat een prachtige XM wordt het toch, zeker met originele velgen binnenkort. Echt mijn complimenten, en ik ben jaloers op jouw budget bewaking! :wink:
Maar even aan het plakken geweest Wim, het regent buiten toch pijpestelen... zo komt het uiteindelijk uit te zien.... :D
Cypharse verkoopt die, en andere stickers. Maar niet goedkoop: ik dacht €6,75 :shock: Hoezo budgetbewaking?:mrgreen: What has to be, has to be.
Zag je de blokjes velgen niet? :roll:
Ja, en ik zie ze nog steeds. :D Waarvoor mijn oprechte dank, want dan ik mijn vriendin laten zien waarom ik ze gekocht heb. Ze snapt het nog steeds niet. ;-)
Heb je ook mijn pinkers gezien? :mrgreen:
Pinkers? Wasdènou?
Witte zij knippers??? :lol:
Is de nieuwe HD pomp al gemonteerd Wim :wink: ?
Ja, Mike: pinkers is Belgisch voor richtingaanwijzers. Ik vind het een veel mooier woord. ;-)
Natuurlijk JP. Als ik zoiets koop, moet ik het er meteen inklooien. :lol: Blijkt die nieuwe pomp z'n aanzuigaansluiting op dezelfde lijn te hebben als de HD-leiding. Dus horizontaal in plaats van bovenop. Nou ja, de aanzuigslang is gelukkig nog flexibel genoeg om die bocht te maken.
Ik weet niet wat ik gedaag heb, maar de riem blijkt bij deze pomp te groot te zijn. :roll: Van de week maar een andere snaar kopen die een centimeter of 2 kleiner is. De diameter van de poelie is wel goed.
De pomp loopt mooier (natuurlijk) en binnen is geen geratel meer te horen. Het gepokkepok van de rammelstokjes is nu nog irritanter. :lol:
Vreemd dat de lengte van de riem niet klopt met de nieuwe HD-pomp. Mooi dat je al snel de HD-pomp hebt kunnen monteren :wink:.
Hoe minder bijgeluiden des te beter je de rest hoort :lol:
Misschien een andere diepte van de V-groef? Op zich is de lengte niet zo relevant. Ik kan hem over een centimeter of 5 stellen.
De volgende ergenis op de irri top5 wordt ongetwijfeld de bandenruis. :lol:
Oh boy, oh boy, oh boy. ik wordt helemaal heppie: woensdag ga ik naar Coen want daar staat 'onze' sloop XM gestald:
Met een vrijwel gave voorbumper en goede grille voor La Soixante.
Tssss, je laat er geen mos op groeien de laatste weken hè Wim!
Top hoor, je moet hem binnnenkort maar laten taxeren :lol:
Heb jij die nieuwe HD-pomp gekocht van die Duitser? Was de enige niet-6.2-pomp die ik voor de XM zag op de hele beurs. Ik vond het zelf teveel geld voor een HD-pomp, als een gebruikte het ook nog jaren uit kan houden. Heb deze dus laten liggen, maar ben ook geen andere tegengekomen.
Ja dat was DIE pomp. :lol: Ik kreeg er €50,- af anders had ik het teveel geld gevonden. ;-)
Vandaag heb ik La Soixante verwend:
De voorste hydractief klep schoongemaakt. De fotoreportage staat hiero.
Ik heb het rustig aan gedaan en het viel reuze mee. Me wel lens staan draaien aan de wartels, maar die bleken heel stroef over de leiding te gaan. Ze waren eigenlijk al lang vrij. :oops:
Nadat de klep weer was gemonteerd op m'n gemak naar Brezan gewandeld, daar had ik 's ochtend pokkepokstangetjes besteld. (met 20% korting, leve de ASK :lol: ).
De rechterstang ging los volgens het boekje. En met GG kwam de nieuwe ook op z'n plek. Links ging aan de bovenkant ook netjes los. Onder schoot de imbussleutel uit de as, die daarmee gemold was. :evil: Uiteindelijk heb ik een ijzerzaag de conversatie maar laten aangaan. :lol:
Wat ik me afvraag is waar de achterste hydractief klep zou moeten zitten. Toch niet boven/naast de hydractiefbol? Want dan moet je die hele constructie demonteren om er überhauptitair bij te kunnen. :roll:
Ik vraag mij af of jij wel HA2 hebt!?
Dat vraag ik mij ook af. Maar als ik HA zou hebben, heb ik dan niet 1 HA-bol?
Nee gewoon voor en achter alleen heb je dan 1 HA klep, JP kom er maar in!!
JP heeft mij al gecorrigeerd: ik heb het remdrukcontact schoongemaakt en niet de HA-klep. Die solenoids zitten op de huizen waarop ook de HA-bol zitten. :lol:
Hoedanook, dat huis van het remdrukcontact zat ook vol grafiet. Dus geen overbodige exercitie. ;-)
:lol: :lol: Ja! Waar is ie als je m nodig hebt :wink:
Mooie foto's WIm. En ik begrijp t een beetje. Eigenlijk wat nummertjes en pijltjes in de foto plaatsen. Maar da's ook veel werk en dat gaat weer van de sleuteltijd af...
ok iedereen heeft het dus nu begrepen :lol:
Volgens mij is HA2 heel makkelijk te herkennen, die doet zachtjes "iiiiiiiiiiiiiiii" als de solenoids bekrachtigd worden, bijvoorbeeld als je een deur opendoet.
Groetjes Erik
dat geluid hoor je als de diodes en de mosfets nog niet zijn uitgefikt :lol:.
Of als je ze weer gerepareerd hebt. ;-)
Net het geluid van een langzaam leeglopende luchtballon.
Vandaag onderdelen gescoord voor La Soixante:
- Een zeer mooie voorbumper. Da's dus inclusief de U-balk die er achter zit, ook in goede staat.
- Een goede grille met maar 1 beginnend scheurtje.
- Een reservewielbak die niet verkruimeld.
- Eindelijk de juiste Bitron-module. Ik heb bijna een jaar rondgereden met een Bitron die functioneel wel goed was, maar qua bevestiging verkeerd. Het zit onder het handschoenenkastje, maar toch..... :roll:
- Een linkers C-stijl zonder scheur.
- Een linker koplamp waar het nokje voor de grille niet van is afgebroken.
En wat nou het allerleukste is: er stonden bij Coen totaal 4 XM's in de kleur Vert Vega. En alle vier zeer vroege type 2's. :wink: Als ik het goed heb, zat er tussen de oudste en jongste maar een maand of 4.
De foto's:
De donor is vanmiddag nog naar haar laatste rustplaats gebracht:
Zonder aankleding lijkt een XM wel op een CX, niet?
Je zou maar perongeluk de verkeerde beginnen te slopen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Heb je nog aan mijn knopje gedacht mien jong?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Pagina's