wimb en z'n La Soixante.

2590 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Citrophile
afbeelding van Citrophile

De 205 T16 en 405 T16 rally modellen zijn lang ingezet :wink:. Maar de productiemodellen van vooral de 405 T16 was idd beperkt.

wimb
afbeelding van wimb

Okay, jij je zin. Maar we hebben dus allebei een beetje gelijk. ;-)

Enniewee, bek on toppik. Vandaag gehamsterd: de xenonpitten van Mark overgenomen zodat de mistlichten gexoniseerd kunnen worden.
Van Wes een lederen stuur overgenomen.
En als kers op de pudding uit de demo-XM het derde remlicht gehaald.
Ik heb de handen dus weer vol aan verfraaiingswerkzaamheden. 8)

Ook weer wat zorgenpunten: het rubber van beide remschotels heeft aan de binnenzijde kleine scheurtjes. De buitenkanten zien er nog goed uit.
En de aandrijflijn maakt een licht bonkend geluid, we zijn er nog niet uit wat het zou kunnen zijn.

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni

Hmmm, lederen type 1 stuur moet ik eigenlijk ook een hebben! Ja Wim, tis elke keer wat met onze liefde's. Je verfraaid ze hier, dan lekt ze weer daar. En zo gaat het maar door.. :wink:

gomp
afbeelding van gomp

derde remlicht uit de demo (?) Xm ??

moet ik ook eens zien te scoren, een ori derde remlicht. Kan helemaal geen kwaad..

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

demontage XM, je weet wel, dat straatje (slopers alley) waar jouw dame wonder boven wonder compleet uitgekomen is gisteren.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

wimb
afbeelding van wimb

Het blijkt dat het metalen frame van La Soixante d'r achterklep helemaal geen gaten en inkepingen heeft om een ori derde remlicht te bevestigen. Wil ik dat enigszins stabiel krijgen, dan moet ik met montagekit, dubbelzijdig tape en stanleymessen aan de gang. Daar pas ik voor.

Vandaag heb ik de airco schakelaar authentiek gemaakt. In 7 woorden en 2 plaatjes:
Zoals het was:
IMAGE(http://lh6.ggpht.com/_x-QY8VJX8Gw/TAvMyhOYO_I/AAAAAAAABIY/h1OoIYUnfZo/s512/Afb009.jpg)

Zoals het nu is:
IMAGE(http://lh4.ggpht.com/_x-QY8VJX8Gw/TAvMy0I19BI/AAAAAAAABIc/3T8q3bLkj6I/s512/Afb014.jpg)

(En nee, ik heb niet die bedieningsunit vervangen).

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus

Chic!! 8)

Citrophile
afbeelding van Citrophile

mooi hoor :wink:

Xsara Coupe
afbeelding van Xsara Coupe

Welke demo-xm komt t derde remlicht uit? Heb ik een sloper gemist? :o

Enne, vanaf woensdag is wim zijn middenconsole ook weer compleet 8)

wimb
afbeelding van wimb

Marco, je hebt geen idee hoe belangrijk DAT voor m'n vriendin is. Al het andere interesseert 'r niet, maar die paneeltjes!
Vrouwen! :mrgreen: :lol:

Xsara Coupe
afbeelding van Xsara Coupe

Hahaha, nou hier ligt het al klaar hoor :wink:

Maakt het natuurlijk wel af 8)

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Het laatste paneeltje maakt het wel af :wink:. Dan heb je ook een reliquie van een XM PRV 24v :lol:.

Xsara Coupe
afbeelding van Xsara Coupe

Reliquie van een PRV 24V??

Dit komt gewoon uit een 2.0 TCT handbak hoor :wink:
Gaat om type 3 nephout... De radioklepjes worden ook vervangen voor nephout..

Hout uit de PRV 24v zit in gomp zijn groene xm..

Citrophile
afbeelding van Citrophile

oh ok :lol: het is dus van een plastic regenwoud afkomstig :mrgreen:.

Ja Gomp heeft inderdaad nog het mooie echte hout in beide XM`s zoals het hoort :wink:.

wimb
afbeelding van wimb

Ja, dat hout waar de lak van verweert. Ik heb straks heel erg duurzaam tropisch hardhout van de polyetherboom. Die groeit op elk industrieterrein. :lol: Who cares? Het ziet er straks netjes uit. 8)

Citrophile
afbeelding van Citrophile

dat maakt verder niet, zodra het straks maar mooi in harmonie is :wink:

wimb
afbeelding van wimb

Naar aanleiding van de overpeinzingen bij Breaky, leg ik hier mijn situatie voor:
Als ik met de dame met een forse snelheid een bocht in ga, links of rechts maakt niet uit, heb ik zo'n wow-wow-wow geluid. Bij snel optrekken ook.
Verder heb ik een trillende pook in z'n vier. Een, drie en vijf absoluut niet.
Die pook zou kunnen duiden op een versleten motorsteun. En dat wow-wow-wow geluid?

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus

Wiellager?

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Ik heb nog geen goed beeld van het wow wow wow geluid :roll:.

Een versleten motorsteun(en) zou best to zulke vreemde effecten kunnen leiden.

Matthijs
afbeelding van Matthijs

wowowow = wiellager :)

wimb
afbeelding van wimb

Yep, nu valt het muntje. Het geluid kwam me vaag bekend voor. Inderdaad, met m'n Kever heb ik ook zo'n wow-wow-wow geluid gehad. Daar toen opgelost door het naaldlager opnieuw in te vetten.
Dus lagers 'ns inspecteren? Ik dacht dat het geen goed idee was. :roll:

Citrophile
afbeelding van Citrophile

De XM wiellagers zijn niet demontabel, dus je moet die gelijk vervangen door een nieuwe.

Op een brug waarbij de wielen vrij zijn, kun je flink aan de wielen draaien en het geluid herkennen. Ook moet je de speling kunnen voelen.

wimb
afbeelding van wimb

Horen lukt me niet want zo slecht zijn die lagers nog niet dat ik ze constant hoor. Gelukkig maar. ;-) Maar speling zou ik moeten kunnen voelen. En dat herinner ik me van de Kever: je moet net geen speling kunnen voelen terwijl het wiel wel zonder geluiden draait.

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Als je wielen vrij hangen en je geeft ze een goede zwieper, dan moet je luisteren of je het lagergeluid hoort.
Soms is het heel erg moeilijk te horen, ook omdat de remschijf wat aanloopgeluiden kan maken.

De speling zegt genoeg of een lager nog goed is of niet.

wimb
afbeelding van wimb

Service.citroen geraadpleegd en de opbouw van het lager ziet er niet hoopgevend uit:
IMAGE(http://lh5.ggpht.com/_x-QY8VJX8Gw/TA1fCrg5RnI/AAAAAAAABJE/THLfaQwgXus/m4131100.jpg)
Het lijkt er zo wel op of de houder van het lager, A van de draagarm af moet om de borgring te verwijderen. :? Ik ga dat eerst 'ns op m'n gemak bekijken.
Oh ja, 4 is het lager.

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën

Die fusee moest je er toch al af halen want het lager moet eruit geperst worden, en de nieuwe weer erin.
Misschie is het net zo makkelijk om direct een goede gebruikte fusee te monteren? Scheelt je de aanschafkosten van een nieuw lager + een hoop kopzorgen en werk.
Aan de bovenkant heb je de veerpoot er zo uit, en de onderkant is met een kogeltrekker ook makkelijk te doen. (zonder kogeltrekker overigens niet, vond ik!)

Kan je meteen je aandrijfas vervangen aan die kant, als je dat nog wilt. Die valt je dan toch practisch in de hand, eens je zo ver bent.

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
gomp
afbeelding van gomp

ik weet het niet hoor, gebruikte zijn misschien iets goedkoper, maar je hebt geen idee wat je gaat krijgen. Dan heb je straks ee puist werk verricht en is het nog niet goed. Daarbij, naar mijn mening moet je dingen kunnen uitsluiten als je een remmel of een bang of wat dan ook wel weg hebben. Met gebruikte spullen als deze kun je dat dus niet....

wimb
afbeelding van wimb

Ik ben het met Michiel eens dat het beter is om een nieuw lager te plaatsen. Ik heb ff snel zitten smurfen en volgens mij kost zoiets nieuw rond de €50/€60 euro. Voor zo'n bedrag wil ik liever geen gebruikt lager er in zetten.
Gisteravond nog met Maarten gechat (ik begin eindelijk het nut van dat gedoe te ondervinden :wink: ) en het lijkt ons handig, als het toch allemaal los gaat om meteen de rubbers 8 en 9 te vervangen.

Zal dat 'ns projectmatig gaan aanpakken met een PVE, PVA en uitvoeringsraming. 8)

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Programma Van Amusement?

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

wimb
afbeelding van wimb

Tsss Mark: plan van aanpak. ;-)

Pagina's