Ben vandaag met Wim bezig geweest de bedrading van de achterklep van "Breaky" na te zien en te vervangen, zo'n beetje alle bedrading die door de tule gaan waren gebroken of aan het breken, wim heeft ze met engelengeduld stuk voor stuk vervangen door er een stuk tussen te zetten.
Hij heeft ook de klus waar we al mee begonnen waren de AB van de CV af gemaakt.
"Breaky" heeft nu dus weer een goed werkende achterklep en CV met AB. :dans:
De linker tule waardoor de bedrading van de achterruitenwisser loopt, gebroken.
Kabeltje door de tule halen, dat ging eigenlijk best wel soepel.
Nee hoor. Die kleur lag in de werkplaats in het rek voor m'n neus. 8)
Wes, je vergeet nog 2 dingen:
- de enorme support van de buurt. Men vindt dit soort 'gebeun' hartstikke leuk. :D
- je wisser wacht nu een seconde of 5 voordat 'ie weer wist. ;-)
Vandaag bij Chyparse geweest, was weer van ouds gezelli.
Breaky heeft twee nieuwe veer bollen achter en nu heeft ze geen opgeboorde bollen meer. 8) De rest van de bollen zijn oke, wel heeft ze nieuwe lhm gekregen en heeft zich weer een nieuw probleem aangekondigd.
Het lijkt er op dat de onderste koelwaterslang/leiding die loopt van de radiator links onder naar de achterkant van het motorblok linksachter lek is.
Er hangen druppels aan de slang klem, het lekt dus niet bij de radiator, maar bij de aansluiting op het motorblok links achter onderop.
Is zo'n water slang/leiding nog nieuw te krijgen? Zal wel weer een dure worden? :evil:
Als die slang net zo eentje is als ik bij de Xant had, is het een heel lang geval dat nog ergens een aftakking heeft. Als je me je vin-nummer pb't kijk ik wel wat service.citroen zegt over leverbaarheid en prijs.
....Is zo'n water slang/leiding nog nieuw te krijgen? Zal wel weer een dure worden? :evil:
De kachelslang van mijn Ambiance was al niet meer leverbaar volgens dealer HHW, en dat deed me wel even schrikken. Dat zijn geen slangen die je ff met universeel maakt.
Ik met m'n grote mond. :x Citroën heeft de koelslangen voor alle motoren onder 1 hoofdstuk gegooid. :twisted: Enniewee, ik heb het teruggebracht tot 2 mogelijkheden (je hebt geen aftakking naar de oliekoeler?).
Afbeelding 1:
En afbeelding 2:
Het gaat in beide gevallen om onderdeel 2. I de eerste situatie is het bestelnr. 1351 72 en die kost €76,58.
In de tweede situatie is het nr. 1351 A8 en die kost €69,19.
Dat valt voor Troenbegrippen nog wel mee. En, wat nog veel belangrijker is, ze zijn leverbaar. ;-)
Zit er op die slang nog een aftakking naar de oliekoeler dan kost het geintje €171,65. :roll:
Alles is incl. BTW.
Automaat oliekoelert zit op de bovenste slang van je radiator.
De motoroliekoelert zit met als een sandwich tussen je blok en oliefilter in. Kan je herkennen aan de 2 waterslangen die erheen lopen ;) Als je filter plat op het blok zit zonder iets ertussen heb je idd geen oliekoeler.
Of eigenlijk heet dit onderdeel een warmtewisselaar.
Een oliekoeler heeft een eigen klein radiatortje.
Ik bedoel inderdaad met oliekoeler de warmtewisselaar. Als je dat hebt zie je vlak achter de radiateur op de slang een aftakking richting oliefilter. Maar volgens mij heb jij dat niet. ;-)
Ik zie alleen versies met warmtewisselaars die aftakken van de bovenste radiatorslang en niet leverbaar ook. Daarmee zou de onderste slang dus ook maar 1 versie hebben. Althans, niet afhankelijk van oliekoelers e.d.
Een kwestie van een blik werpen onder de motorkap. Zoals Matthijs zegt, als je filter strak tegen je blok zit, heb je geen warmtewisselaar. En anders zie je een 'kraag' van een centimeter of 2 dik.
Kun je meteen kijken of je expansievat aan de radiateur zit zoals bij afbeelding 2 of niet.
Goed bezig Wes en Sohail! Eens temeer is bewezen: de aanhouder wint.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Wes, als er geen champagne geschonken mag worden, mag ik dan een bacardi-cola? Goed werk verricht. Proficiat :wink: :wink: :P :P
Dank u allen. 8)
Even een update,
Ben vandaag met Wim bezig geweest de bedrading van de achterklep van "Breaky" na te zien en te vervangen, zo'n beetje alle bedrading die door de tule gaan waren gebroken of aan het breken, wim heeft ze met engelengeduld stuk voor stuk vervangen door er een stuk tussen te zetten.
Hij heeft ook de klus waar we al mee begonnen waren de AB van de CV af gemaakt.
"Breaky" heeft nu dus weer een goed werkende achterklep en CV met AB. :dans:
De linker tule waardoor de bedrading van de achterruitenwisser loopt, gebroken.
Kabeltje door de tule halen, dat ging eigenlijk best wel soepel.
Zie hier al enig resultaat, einde is in zicht.
Wim nogmaals bedankt. 8)
Lekker priegelen. :roll:
Mooi dat het gelukt is. :wink:
dat is beter te doen dan bij een berline :wink:, fijn dat het weer werkt :D.
was die oranje kabel in de aanbieding ofzo? :lol:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Nee hoor. Die kleur lag in de werkplaats in het rek voor m'n neus. 8)
Wes, je vergeet nog 2 dingen:
- de enorme support van de buurt. Men vindt dit soort 'gebeun' hartstikke leuk. :D
- je wisser wacht nu een seconde of 5 voordat 'ie weer wist. ;-)
Wat een lui ding is dat zeg :mrgreen:
Maar waren die kabels al eens gerepareert? op de foto in het café zag ik nl. allerlei kabelschoentjes.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Klopt, Lucas heeft een nood reparatie uitgevoerd een jaar of wat gelee.
Het is idd fantastisch dat buurt commentaar bij Wim voor de deur. 8)
mooi!
de thule is idd heel anders (gelukkig voor jullie!)
nu voorlopig even niks Wes?
Ik hoop van niet, dan alleen het regulieren onderhoud natuurlijk
Vrijdag/morgen gaan we even langs Chyparse voor een bollen check en verse LHM.
En de injectoren nog een keertje reinigen en de schakelstangetjes vervangen.
Als ik er nog over nadenk is er nog genoeg te vervangen..............
ha, een XM is als een eigen huis he?! Nooit klaar :lol:
En je gaat in november naar de poetsinstructie. Ik zie er nog wel van komen dat je er de deukjes laat uithalen. ;-)
Ik heb in mijn loopbaan al zo vaak moeten poetsen dat ik er nu eigenlijk de lol er niet meer van inzie. Maar misschien komt het wel weer terug.
De deukjes, tsjaa wie weet laat ik het op een meet doen, ik weet het echt nog niet.
Vandaag bij Chyparse geweest, was weer van ouds gezelli.
Breaky heeft twee nieuwe veer bollen achter en nu heeft ze geen opgeboorde bollen meer. 8) De rest van de bollen zijn oke, wel heeft ze nieuwe lhm gekregen en heeft zich weer een nieuw probleem aangekondigd.
Het lijkt er op dat de onderste koelwaterslang/leiding die loopt van de radiator links onder naar de achterkant van het motorblok linksachter lek is.
Er hangen druppels aan de slang klem, het lekt dus niet bij de radiator, maar bij de aansluiting op het motorblok links achter onderop.
Is zo'n water slang/leiding nog nieuw te krijgen? Zal wel weer een dure worden? :evil:
Heb je nog de HA-bollen 20% extra laten vullen?
Als die slang net zo eentje is als ik bij de Xant had, is het een heel lang geval dat nog ergens een aftakking heeft. Als je me je vin-nummer pb't kijk ik wel wat service.citroen zegt over leverbaarheid en prijs.
Help!!! Wat was het vin-nummer en waar zit ie?
20% extra vullen, nee heb ik niet gedaan.
De kachelslang van mijn Ambiance was al niet meer leverbaar volgens dealer HHW, en dat deed me wel even schrikken. Dat zijn geen slangen die je ff met universeel maakt.
Chassisnr Wes, op het ijzeren randje bij je schutbord, passagiesrzijde....
Sorry :oops: vin-nummer is chassisnummer.
Ha oke, komt ie .........................per PB natuurlijk. :wink:
Ik met m'n grote mond. :x Citroën heeft de koelslangen voor alle motoren onder 1 hoofdstuk gegooid. :twisted: Enniewee, ik heb het teruggebracht tot 2 mogelijkheden (je hebt geen aftakking naar de oliekoeler?).
Afbeelding 1:
En afbeelding 2:
Het gaat in beide gevallen om onderdeel 2. I de eerste situatie is het bestelnr. 1351 72 en die kost €76,58.
In de tweede situatie is het nr. 1351 A8 en die kost €69,19.
Dat valt voor Troenbegrippen nog wel mee. En, wat nog veel belangrijker is, ze zijn leverbaar. ;-)
Zit er op die slang nog een aftakking naar de oliekoeler dan kost het geintje €171,65. :roll:
Alles is incl. BTW.
Heeee das fijn, olie koelert is als je een automaat hebt!? En die heb ik niet.
Goed dat wordt dus even rond bellen morgen of maandag.
Thanx Wimmie. 8)
Automaat oliekoelert zit op de bovenste slang van je radiator.
De motoroliekoelert zit met als een sandwich tussen je blok en oliefilter in. Kan je herkennen aan de 2 waterslangen die erheen lopen ;) Als je filter plat op het blok zit zonder iets ertussen heb je idd geen oliekoeler.
Of eigenlijk heet dit onderdeel een warmtewisselaar.
Een oliekoeler heeft een eigen klein radiatortje.
Ik bedoel inderdaad met oliekoeler de warmtewisselaar. Als je dat hebt zie je vlak achter de radiateur op de slang een aftakking richting oliefilter. Maar volgens mij heb jij dat niet. ;-)
Volgens mij ook niet, mmm toch maar even langs Gert j rijden maandag!?
Kan je zelf toch ook wel ff kijken?
Ik zie alleen versies met warmtewisselaars die aftakken van de bovenste radiatorslang en niet leverbaar ook. Daarmee zou de onderste slang dus ook maar 1 versie hebben. Althans, niet afhankelijk van oliekoelers e.d.
Een kwestie van een blik werpen onder de motorkap. Zoals Matthijs zegt, als je filter strak tegen je blok zit, heb je geen warmtewisselaar. En anders zie je een 'kraag' van een centimeter of 2 dik.
Kun je meteen kijken of je expansievat aan de radiateur zit zoals bij afbeelding 2 of niet.
Pagina's