Vanmiddag eerst de groene dame gepoetst in de lommerrijke schaduw van de anac autowasserette.
Nee niet door de wasstraat maar gewoon goed afgespoten en daarna afgezeemd en ge-quickshined.
Ziet er weer strak uit!
daarna begonnen met het tweede deel van t \JP-en.
Dus auto op de steun wiel eraf kuip eruit... Maar wat is dat nou dan weer.....?
Wat voor kastje zit er tegen het stuk platsic dat verwijderd moet worden, en waar is in 's-hemelsnaam al die kabel voor die eraanvastgeknoopt zit???
Alles los gemaakt en uiteindelijk na veel knopen de buis eruit weten te vissen.
Montage van alleen het korte rechte stukje was ik niet over te spreken, dus de buis maar in tweeen gezaagd zodat ik de buis ook weer met de m10 terug vast kon zetten en de lucht iets directer wordt weggezogen bij het nieuw ontstane gat.
Boel weer dichtgebouwd na het kastje een nieuwe plaats gegeven te hebben en de kabels te hebben weggewerkt.
En dan een proefritje 8) Ik geloof dat je nu nog eerder aan hoogst illegale snelheden zit, t gaat geweldig soepel en die grom.. :twisted:
Foto's volgen vanavond, moet nu eerst de kinders gaan halen 8)
het kastje??
de buis
JP had jouw buis ook al gaten????
bij mij zaten er 9 gaten in :roll:
plaatje dinitrol
en omdat er een bevestigingspunt op de buis zelf zat met een M10 heb ik er een stuk afgezaagd om dit punt te behouden en met de opening van de buis bijna recht tegenover de "luchtinlaat" bij het knipperlicht/breedstraler te zitten.
Nog wat plaatjes dinitrol, en hoe de spullen inclusief kastje terug gezet zijn.
Ook nog ffkes een nieuw relais erin gepropt deze heb ik nog niet zo'n herrie horen maken dus de vorige zal wel niet helemaal jofel zijn geweest.
Dan nog even de comp uitgelezen met de toverdoos, geen storingen wat zo ooit.
zo nu omkleden en vrouwensport!
Lijkt op een kastje van een of ander alarm, cc is het niet, althans niet origineel en een stinger is veul kleiner ongeveer de grote van een lucifers doosje.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ik heb nog stingers ingebouwd toen het nog tot het grijze gebied behoorde en die kastje waren wel kleiner dan die van Jeroen maar groter dan een lucifersdoosje.
Maar misschien waren er diverse uitvoeringen met bijbehorende afmetingen van het kastje te koop.
nee ik weet niet wat het is.
Maar die enorme rol kabel zit er dus aan vast....
Ik dacht eerst het alarm, maar dat zit ergens anders.
Ik weet dat er ooit een stinger oid in heeft gezeten, maar die is ook verwijderd.
Op het kastje zelf staat niks dus ik tast in het duister, ondertussen wel were met schone handen.
Gisteren nog eens met de fee gaan sporten, en ik verbaasde me weer hoe fel madam nu is.
errug gevaarlijk :roll: :P
Ikzelf zou de steker lostrekken en kijken wat er wel/niet gebeurt. En als je geen verschil merkt, zou ik het verwijderen. Je weet maar nooit, misschien is het zo'n ultrageheim kastje waar zo'n ultrageheime overheidsorganisatie, die buiten het zicht van het parlement om opereert, je mee in de gaten houdt en manipuleert. :meneus:
aftermarket cruise control zou goed kunnen!
Die heb ik namelijk.....
Maar och, t ding zit weer netjes weggewerkt dus ik laat em lekker zitten, ik heb er geen last van en misschien wel gemak :lol:
Toen ik mijn xm kocht zat er ooit een VDO cruise control erin, maar die was bij de vorige eigenaar slecht en deels eruit gehaald :roll: en was zeer slordig aangesloten :shock: :evil:.
Ik zou best een fabrieks cruise controle erin willen hebben 8), de vroege serie1 cc knoppen op het stuur heb ik al :wink:.
Maar als ik de reactie van Marco lees, is een aftermarket cruise control beter en makkelijker in te bouwen dan een fabrieks versie.
Nu maar hopen dat de rollenbanktest gauw binnen de XM Club of CS plaatsvindt :roll:.
Na de zomer gaat mijn XM weer de stalling in, halverwege eruit halen kan wel maar is zo`n gedoe :? .
Eerlijk gezegt denk ik niet dat er een rollentestbankdag georganiseerd gaat worden. Eerlijk gezegt boeit het mij voor geen Nm of ik nou 168 of 170 PK heb, zo ook niet met het koppel. En ik denk alle andere XM rijders aankijkende (dus die buiten het forum met regelmaat op meetings verschijnen) ook niet. Daarbij hebben we dit jaar eigelijk ook al gewoon vol zitten, we hebben nog een poetsdag een tourrit en een sleutelmeeting.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
vandaag aan t strippen geweest...
Dat viel niet mee, wat een pokkezooi die plakfoam. Bij de (E)Xantia was dit alleen aan de buitenkanten geplakt, in de xm echt alles :evil:
Na 3,5 uur prutsen dit als resultaat :roll:
binnenkant van de deur was erg vies :roll:
vettige rommel zoals ook te vinden onder de motorkap bij moi, en onder de tildrempel van de kofferbak
Morgen bij tijd ga die rommel dus schoonmaken en dan gaat er vibradamping in :wink:
t'is wittig en heel vet, zoals nieuw frietvet er weleens uitziet...
Ik ga er vibradamping tegen aan zetten om zo te proberen er een redelijk luchtdichte geluidskast van te maken.
Platen volgen later :wink:
Vanmiddag eerst de groene dame gepoetst in de lommerrijke schaduw van de anac autowasserette.
Nee niet door de wasstraat maar gewoon goed afgespoten en daarna afgezeemd en ge-quickshined.
Ziet er weer strak uit!
daarna begonnen met het tweede deel van t \JP-en.
Dus auto op de steun wiel eraf kuip eruit... Maar wat is dat nou dan weer.....?
Wat voor kastje zit er tegen het stuk platsic dat verwijderd moet worden, en waar is in 's-hemelsnaam al die kabel voor die eraanvastgeknoopt zit???
Alles los gemaakt en uiteindelijk na veel knopen de buis eruit weten te vissen.
Montage van alleen het korte rechte stukje was ik niet over te spreken, dus de buis maar in tweeen gezaagd zodat ik de buis ook weer met de m10 terug vast kon zetten en de lucht iets directer wordt weggezogen bij het nieuw ontstane gat.
Boel weer dichtgebouwd na het kastje een nieuwe plaats gegeven te hebben en de kabels te hebben weggewerkt.
En dan een proefritje 8) Ik geloof dat je nu nog eerder aan hoogst illegale snelheden zit, t gaat geweldig soepel en die grom.. :twisted:
Foto's volgen vanavond, moet nu eerst de kinders gaan halen 8)
Het JPen werkt wel :mrgreen:.
Het kastje dat je vond, is dat nog een oude stinger :mrgreen:.
de plaatjes

het kastje??











de buis
JP had jouw buis ook al gaten????
bij mij zaten er 9 gaten in :roll:
plaatje dinitrol
en omdat er een bevestigingspunt op de buis zelf zat met een M10 heb ik er een stuk afgezaagd om dit punt te behouden en met de opening van de buis bijna recht tegenover de "luchtinlaat" bij het knipperlicht/breedstraler te zitten.
Nog wat plaatjes dinitrol, en hoe de spullen inclusief kastje terug gezet zijn.
Ook nog ffkes een nieuw relais erin gepropt deze heb ik nog niet zo'n herrie horen maken dus de vorige zal wel niet helemaal jofel zijn geweest.
Dan nog even de comp uitgelezen met de toverdoos, geen storingen wat zo ooit.
zo nu omkleden en vrouwensport!
:thumbup:
Met al die dinitrol is er geen spatje roest te bekennen :thumbup: .
Ben je al erachter gekomen wat dat kastje is? Cruise control, alarm, stinger etc?
Een goed idee :D van je om goed lucht te pakken met het afgezaagde deel van de buis, de mijne had ook al gaatjes erin.
Mooi werk Stoofke! En mooi binnenwerk van je XM! Ziet er nog strak de friemel uit allemaal :thumbup:
Lijkt op een kastje van een of ander alarm, cc is het niet, althans niet origineel en een stinger is veul kleiner ongeveer de grote van een lucifers doosje.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ik heb nog stingers ingebouwd toen het nog tot het grijze gebied behoorde en die kastje waren wel kleiner dan die van Jeroen maar groter dan een lucifersdoosje.
Maar misschien waren er diverse uitvoeringen met bijbehorende afmetingen van het kastje te koop.
nee ik weet niet wat het is.
Maar die enorme rol kabel zit er dus aan vast....
Ik dacht eerst het alarm, maar dat zit ergens anders.
Ik weet dat er ooit een stinger oid in heeft gezeten, maar die is ook verwijderd.
Op het kastje zelf staat niks dus ik tast in het duister, ondertussen wel were met schone handen.
Gisteren nog eens met de fee gaan sporten, en ik verbaasde me weer hoe fel madam nu is.
errug gevaarlijk :roll: :P
Is dit niet ongeveer waar de Tevez ABS comp moet zitten? Je kunt natuurlijk die stekker lostrekken en kijken wat er niet meer werkt ;)
Tevez ABS comp zit OP de abs pomp.
Dit ziet er uit als een aftermarket iets, juist vanwege de lange draden.
Oud alarm gok ik ook maar. Nog rare sensoren in je slotbalk ofzo ?
Aftermarket cruisecontrol?
Ikzelf zou de steker lostrekken en kijken wat er wel/niet gebeurt. En als je geen verschil merkt, zou ik het verwijderen. Je weet maar nooit, misschien is het zo'n ultrageheim kastje waar zo'n ultrageheime overheidsorganisatie, die buiten het zicht van het parlement om opereert, je mee in de gaten houdt en manipuleert. :meneus:
jajajajajajajajajaja iets met Russen was het toch?! :grijns:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Welnee, de CIA met z'n mindcontrol warfare. Of was het toch de KGB met telekinetische manipulatie? :rofl:
of het kastje is al een voorbereiding voor het rekeningrijden......:mrgreen:
aftermarket cruise control zou goed kunnen!
Die heb ik namelijk.....
Maar och, t ding zit weer netjes weggewerkt dus ik laat em lekker zitten, ik heb er geen last van en misschien wel gemak :lol:
Cruise control is zeer relaxed rijden 8) , vooral een 24v wil graag ervandoor gaan en met de cruise kun je dat temperen :lol:.
heb jij cruise JP? en zo ja ook am of af?
Toen ik mijn xm kocht zat er ooit een VDO cruise control erin, maar die was bij de vorige eigenaar slecht en deels eruit gehaald :roll: en was zeer slordig aangesloten :shock: :evil:.
Ik zou best een fabrieks cruise controle erin willen hebben 8), de vroege serie1 cc knoppen op het stuur heb ik al :wink:.
Maar als ik de reactie van Marco lees, is een aftermarket cruise control beter en makkelijker in te bouwen dan een fabrieks versie.
Kunnen we ook slecht vergelijken dus.
ik hou het er maar bij zo het is dan.
T'is nu eigenlijk tijd voor een rollenbanktestje... ben wel benieuwd of er verschil is tov de vorige run...
Ben ook benieuwd wat de mijne gaat doen tijdens zo`n rollenbanktest 8).
heel hard stilstaand rijden denk ik :lol:
Dat zal toch zeker wel gebeuren :lol:.
Nu maar hopen dat de rollenbanktest gauw binnen de XM Club of CS plaatsvindt :roll:.
Na de zomer gaat mijn XM weer de stalling in, halverwege eruit halen kan wel maar is zo`n gedoe :? .
Eerlijk gezegt denk ik niet dat er een rollentestbankdag georganiseerd gaat worden. Eerlijk gezegt boeit het mij voor geen Nm of ik nou 168 of 170 PK heb, zo ook niet met het koppel. En ik denk alle andere XM rijders aankijkende (dus die buiten het forum met regelmaat op meetings verschijnen) ook niet. Daarbij hebben we dit jaar eigelijk ook al gewoon vol zitten, we hebben nog een poetsdag een tourrit en een sleutelmeeting.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
ok, dat is duidelijk :wink:.
ik denk dat de xm rijders idd wat meer op de lijn van RR en Bentley zitten.
Vemogen ? : voldoende.
8)
Ik doel dan ook niet op een vermogensbankdag die van hier georganiseerd zou moeten gaan worden hoor.
Dat kan ik zelf wel bij de buren @ CS :wink:
vandaag aan t strippen geweest...

Dat viel niet mee, wat een pokkezooi die plakfoam. Bij de (E)Xantia was dit alleen aan de buitenkanten geplakt, in de xm echt alles :evil:
Na 3,5 uur prutsen dit als resultaat :roll:
binnenkant van de deur was erg vies :roll:

vettige rommel zoals ook te vinden onder de motorkap bij moi, en onder de tildrempel van de kofferbak
Morgen bij tijd ga die rommel dus schoonmaken en dan gaat er vibradamping in :wink:
Is dat geen anti roest spulletje?
En wat ga je nu weer tegen de deur aanplakken?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
t'is wittig en heel vet, zoals nieuw frietvet er weleens uitziet...
Ik ga er vibradamping tegen aan zetten om zo te proberen er een redelijk luchtdichte geluidskast van te maken.
Platen volgen later :wink:
Pagina's