De draad is? Dat Mike niet heeft kunnen weten dat als je bij een V6 het vat er uit haalt dan ook de aanzuigleiding naar de pomp toe leeg kan lopen,(en als je hem niet even vult met lhm lucht aan zuigt) deze moet dus even los gehaald worden van het filterhuis en vol gegoten worden met lhm, terug monteren starten en misschien even ontluchten, klaar.
Waarom hoor ik daar niemand over, je kunt het probleem zo groot maken als je zelf wilt heren.
Het is zowel bij Mark (Bollen vuldag) als bij Michiel (Bij VdL) gebeurd.
En niet alleen bij een V6 hoor!
Maar vol gieten zonder morsen is een kunst. De pomp zit nog vol, dus die zuigt nog wel aan. Het is makkelijker 'op straat' om 'm in de hoogste stand te ontluchten via de ontlastbout. Is zeer waarschijnlijk een schonere klus. En persoonlijk vind ik het iets makkelijker. ;-)
De draad is? Dat Mike niet heeft kunnen weten dat als je bij een V6 het vat er uit haalt dan ook de aanzuigleiding naar de pomp toe leeg kan lopen,(en als je hem niet even vult met lhm lucht aan zuigt) deze moet dus even los gehaald worden van het filterhuis en vol gegoten worden met lhm, terug monteren starten en misschien even ontluchten, klaar.
Waarom hoor ik daar niemand over, je kunt het probleem zo groot maken als je zelf wilt heren.
hey dat snap ik Wes..idd liep er nogal wat olie uit. De pomp zit vrij hoog en nadat het van verwijderd was rustte de aanzuigfilters op het benzine damp filter (die badmuts). Er bleef olie lopen. omdat de "uitgang" nu lager lag.
Overigens bedankt voor de uit-eenzetting hoor Wim, dan kan nooit kwaad.
Net met madame boodschappen wezen doen en nu lijkt het veer comfort wel weer goed! Na een nachtje rust. Ze kwam mooi omhoog, redelijk snel zelfs. Ik heb een over-hevelaar gekocht om wat LHM er uit te halen. Zal eens kijken wat de paraplustand doet.
Gomp ik begrijp jouw verhaal ook wel. En toch vraag ik me af wat er gbeurd als het systeem zijn LHM niet meer kwijt kan omdat deze al vol zit. Maar ik ben een lastige met technische teksten, moet het soms 5 keer lezen voordat er een lampje brandt. Ik sla het daarom meestal over :roll:
Volgieten van de aanvoerleding van een V6 is niet te doen omdat die horizontaal loopt. Zoals Wim zegt is het niet nodig om dat vol te gieten, ontluchten doe je via de ontlastbout.
@gomp, een hogere vloeistofkolom geeft een hogere statische druk :wink:
(statische vloeistofdruk= dichtheid*graviatatieversnelling*hoogte). Het kan best zijn dat er bij een hogere LHM niveau een hogere begindruk aanwezig is. Dit zou echter weer geen verschil in vering en dempng mogen zijn.
Misschien wordt de zeer lage retour druk nog beïnvloedt, met een lagere stroomsnelheid als gevolg. Dit wil ik met Wim nog gaan uitzoeken :wink:.
Het teveel aan LHM in het reservoir wordt niet afgevoerd tot aan het officiele max LHM niveau :wink:. Er moet dan ook werkelijk erg veel LHM in het reservoir gevuld zijn dat via het retourslangetje wordt afgevoerd.
Samenvattend voor Mike en anderen:
Het niveau in het vat luistert niet nauw. Als er teveel in zit, loopt het er via het overloopslangetje uit. En TE laag is in de normale rijstand ver onder het onderste ringetje op het peilglas. Het is een systeem met ruime toleranties. :D
Het oude LHM reservoir heeft veel ruimere toleranties :wink: dan het LDS systeem van hydractive3(+). Met het LDS systeem moet de Lexia bij te pas komen om dat in te stellen :roll:.
En daarmee bouwt hij zijn maximale druk op. En dit is dan ook de maximale druk in het hydraulische systeem, wat zich vertaalt in een 'stugger' veergedrag.
Nu ik toch op dreef ben nog een opmerking over de voorraadbol. Een vervelende eigenschap van een plunjerpomp is dat de opbrengst stootsgewijs is: bij elke plunjerslag wordt olie geleverd. De primaire functie van de voorraadbol is om die klappen te dempen. (Voor elektronici: de voorraadbol heeft een vergelijkbare functie als een condensator achter een brug van Wheatstone).
Je vergeet de de drukregelaar (lm78xx :wink: ) in je vergelijking. Die de druk óf de vooraatbol inpropt, of terug het retourvat in.
Soepelere vering door te weinig LHM kan alleen als er schuim/lucht meegepompt wordt.
De druk in de vering wordt geregeld door de hoogteregelaar, namelijk zo veel druk dat de auto mooi op hoogte staat.
Mike, ik mis in je verhaal of je nu die filters in het LHM vat ook schoongemaakt hebt ? Ik zie ze op de foto nog keurig aan de onderkant van de aanzuigbuisjes hangen ?
Er wordt hier aangenomen dat onder Mike's 'badmuts' een benzinedampfilter zit. Dat is niet correct: hieronder bevindt zich het ophangrubber van je versnellingsbak. Haal deze muts eraf en maak de kom eronder, en het ophangrubber dat erin zit, goed schoon!
Anders tast de LHM je rubber aan en heb je wellicht over enige tijd een aandrijfaggegraat wat zo soepel kan bewegen, dat het misschien geluid gaat maken of ergens tegenaan komt. Helaas spreek ik uit ervaring. :roll:
Okay, nooit te jong om te leren. :oops: Wat je zegt CDPF is inderdaad een goede waarschuwing: LHM tast gewoon rubber aan! Haalt het dus zo snel mogelijk weg.
Als Wim niet zo had zitte zeikuh over mijn voorraadvat was er nu niets aan de hand geweest. :wink: Ik ga dat ding er nooit meer uithalen dus.
Net terug uit Deventer. Matthijs heeft mijn XM aan de Lexia gehangen, en quess what: Niet uit te lezen! :( Alleen bij de normale computer lukte dit maar daar kwam niet veel bijzonders uit. Dus over de VC weten we niets. Nu was het zo dat de rit erna toe prima ging. Terug was het weer een ramp. Stuiterig, zeker op 18"wielen natuurlijk. Op richels in bochten drilt ze naar buiten. Onderweg gestopt omdat mijn koplampen toch wat te laag stonden. Motor uitgezet. Motor gestart en 2x gypmastieken. Motor weer uit gezet en toen weer gestart. Het laastste deel ging weer perfect. Ze veerde met mooie lange slagen. Ging als de brandweer! De V6 in zijn element! Bij 210km/u loopt ze 5000 tpm in "D" :lol: Nog nooit zo hard, met de XM dan, gereden. Wegligging was ook zeer vertrouwend en wat een verschil met het eerste deel van de terugreis.
Vanochtend met de brandstof overhevelaar geprobeerd het vat leger te maken. Dit lukte niet. Het pompje kon niet genoeg zuigkracht opwekken. Wel ging bij elke kneep het parapluutje op en neer dus deze zit niet vast.
Gelukkig had ik ook nog een dikke 30ml spuit liggen. Daarmee 600ml uitgezogen. Het parapluutje bleef op de hoogste stand staan :roll:
Maar gegeven de toleranties van het systeem, zoals jullie aangeven, geloof ik het wel. Er zit weel 0.6 liter in de LHM fles iig.
Nu maar eens opzoeken hoe het resetten van een serie 1 ook alweer ging.
Misschien dat er dan weer rust in de VC komt, want volgens mij loopt ze idd op de nood stand. Maar blijkbaar dus niet constant.
Van Matthijs meegenomen: Een blokjes velg, dakdrager set. En... 2 afdeklijsten zijkanten voorruit! Het was zoals Marco reeds vertelde. Er zit eigenlijk een strip in een strip. Da's een hard plastic teer ding. Deze moet als eerste gemonteerd worden, pas dan kan de buitenste afdekstrio erop. Het lukte me om beide strips van de sloper af te krijgen. :D Ik heb ze van Matthijs cadeau gekregen, waarvoor dank!
Dat veer gedrag kan een paar dagen duren ik heb dat ook wel eens gehad nadat er aan mijn Breaky was gewerkt. Ook mijn VC is niet uit te lezen met de Lexia, wel met het mallepietje kastje, heb je die??
Mike de serie1 resetmethode werkt als volgt:
1. beide accupoolklemmen los voor 2 min
2. pluspoolklem eropzetten
3. minpoolklem contact laten maken voor 2 min met de pluspool(klem) met een lange schroevendraaier oid door de minklem als de minklem+kabel te kort is.
4. minpoolklem monteren
Alle computers zijn dan gereset.
Loop ook even jouw massapunten van binnenschermen na (losdraaien en met contactreiniger het schroefdraad schoonmaken) en vervang eventueel de draadoogjes, mocht je dit nog niet gedaan hebben. Vooral die van de veercomputer kan net even slecht contact maken en de veercomputer uitschakelen en in de sportstand zetten.
Het kan ook zijn dat er nog een hoop lucht in jouw hydrauliek zit en dit wisselende veergedrag vertoond.
Nou het veren is zo beetje weer op normaal niveau. Nu het volgende project: De uitlaat perikelen.
Zoals je in de kroeg hebben kunnen vernemen heb ik een lek spruit stuk. Althans; ergens daarvoor ratelt en tikt het bij koude motor.
Het kan zijn dat dit opgelost kan worden zonder het motorblok te verwijderen alleen garanties zijn er niet. Aleen vallen de kosten van zo'n blok lift nogal tegen. Daar gaan wat uurtjes in zitten.
OP advies bel ik maandag eens naar Renard in Beneden Leeuwen. En anders komt er misschien een slopert voorbij. Dan kunnen we met vereende krachten het spruitstuk misschien eens vervangen.
Wes was vandaag hier en hij vermoed idd een pakking. Als ze warm is dan is het geluid minder. De brom bij de uitlaat achter bij de bumper is volgens hem wel normaal, zeker voor een V6.
Om de aandacht wat van het spruitstuk te halen vandaag begonnen met het restaureren van de allesdragers van Matthijs. De voetjes worden weer mooi mat zwart gespoten en de langs drager zelf krijgt de kleur van de velgen...bietje alluminium achtig.
Dan later misschien de blokjesvelgen eens terug zetten 8)
Voor de zoveelste keer weer de krik en de steuntjes eronder. Besloten om de blokjes velgen maar weer eens terug te plaatsen. MAar eest aan een kant goed omhoog en toch maar weer eens het spruitstuk onderzoeken.
Het ratelende tik geluid bij koude motor komt idd van het achterdeel va het spruit stuk. Ik voel wel wat blazen bij het koppelstuk dat zit tussen de kat en de voorst en achtertse cylinderrij. Maar kwam er achter dat de brom die op een lek duidt bij de voorste rij vandaan komt. Overigens in beide gevallen lijkt het me een pakking verhaal. Maar dat zal wel meestal zo zijn. Of zijn ze ook wel een gewoon doorgeroest?
De foto's zijn maar ter ondersteuning van het verhaal. Het is moeilijk er wijs uit te komen. :wink:
Ondertussen aan het schuren en spuiten om de vieze oude dakdragers weer toonbaar te maken. De blokjesvelgen bleken meer gecorrodeerd dan ik dacht. De ergste maar opgeschuurd en in nieuwe blanke lak gezet.
Niet zo knap als de velgendokter, maar voor 90,= euri per wiel ben ik hier best tevreden mee.
En nu hier voor de liefhebbers van orginaliteit; een beschaafde serie1 V6:
En weer moderne dakdragers met allu look buizen...:
Het staat toch wel poepsjiek hoor die blokjesvelgen. 8)
Wat betreft je uitlaat: als je het voelt blazen, dan lekt het. Zo simpel is het. Ik zou bijna willen voorstellen om die uitlaatpasta (hoe heet dat spul ook alweer? :roll: ) er tussen te smeren.
Netjes, maar ik vond je vorige look ook wel gaaf.. Dit ziet er onder een type 1 wel super uit 8)
Wat ga je nu met de andere velgen doen?
Erg mooi btw die dakdragers :D Stuk moderner dan de standaard look :D
Kan me voorstellen dat die blokjesvelgen veel beter rijden 8) Er gaat toch niets boven michelins..
Over die uitlaat: klinkt inderdaad als de pakking van je spruitstuk. Daar gaat uitlaatpasta ook geen uitkomst meer bieden. Bij je kat zou dat nog wel kunnen. Maar mijn ervaring is dat dat altijd erg tijdelijk is..
Toch een keer een sloper zoeken!
Je kunt hem eerst proberen uit te bouwen met de motor er in. Breekt er een bout af, dan kun je altijd nog het blok er uit vissen!
De draad is? Dat Mike niet heeft kunnen weten dat als je bij een V6 het vat er uit haalt dan ook de aanzuigleiding naar de pomp toe leeg kan lopen,(en als je hem niet even vult met lhm lucht aan zuigt) deze moet dus even los gehaald worden van het filterhuis en vol gegoten worden met lhm, terug monteren starten en misschien even ontluchten, klaar.
Waarom hoor ik daar niemand over, je kunt het probleem zo groot maken als je zelf wilt heren.
Het is zowel bij Mark (Bollen vuldag) als bij Michiel (Bij VdL) gebeurd.
En niet alleen bij een V6 hoor!
Maar vol gieten zonder morsen is een kunst. De pomp zit nog vol, dus die zuigt nog wel aan. Het is makkelijker 'op straat' om 'm in de hoogste stand te ontluchten via de ontlastbout. Is zeer waarschijnlijk een schonere klus. En persoonlijk vind ik het iets makkelijker. ;-)
Een tct en 8v/16v hebben daar nagenoeg geen last van omdat de pomp op een lagergelegen plaats zit.
hey dat snap ik Wes..idd liep er nogal wat olie uit. De pomp zit vrij hoog en nadat het van verwijderd was rustte de aanzuigfilters op het benzine damp filter (die badmuts). Er bleef olie lopen. omdat de "uitgang" nu lager lag.
Overigens bedankt voor de uit-eenzetting hoor Wim, dan kan nooit kwaad.
Net met madame boodschappen wezen doen en nu lijkt het veer comfort wel weer goed! Na een nachtje rust. Ze kwam mooi omhoog, redelijk snel zelfs. Ik heb een over-hevelaar gekocht om wat LHM er uit te halen. Zal eens kijken wat de paraplustand doet.
Gomp ik begrijp jouw verhaal ook wel. En toch vraag ik me af wat er gbeurd als het systeem zijn LHM niet meer kwijt kan omdat deze al vol zit. Maar ik ben een lastige met technische teksten, moet het soms 5 keer lezen voordat er een lampje brandt. Ik sla het daarom meestal over :roll:
Dan loopt het er via het overloopslangetje uit. Dat slangetje zit op de vuldop op het LHM vat, er staat zelfs LHM op.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Volgieten van de aanvoerleding van een V6 is niet te doen omdat die horizontaal loopt. Zoals Wim zegt is het niet nodig om dat vol te gieten, ontluchten doe je via de ontlastbout.
@gomp, een hogere vloeistofkolom geeft een hogere statische druk :wink:
(statische vloeistofdruk= dichtheid*graviatatieversnelling*hoogte). Het kan best zijn dat er bij een hogere LHM niveau een hogere begindruk aanwezig is. Dit zou echter weer geen verschil in vering en dempng mogen zijn.
Misschien wordt de zeer lage retour druk nog beïnvloedt, met een lagere stroomsnelheid als gevolg. Dit wil ik met Wim nog gaan uitzoeken :wink:.
Het teveel aan LHM in het reservoir wordt niet afgevoerd tot aan het officiele max LHM niveau :wink:. Er moet dan ook werkelijk erg veel LHM in het reservoir gevuld zijn dat via het retourslangetje wordt afgevoerd.
Samenvattend voor Mike en anderen:
Het niveau in het vat luistert niet nauw. Als er teveel in zit, loopt het er via het overloopslangetje uit. En TE laag is in de normale rijstand ver onder het onderste ringetje op het peilglas. Het is een systeem met ruime toleranties. :D
Het oude LHM reservoir heeft veel ruimere toleranties :wink: dan het LDS systeem van hydractive3(+). Met het LDS systeem moet de Lexia bij te pas komen om dat in te stellen :roll:.
Je vergeet de de drukregelaar (lm78xx :wink: ) in je vergelijking. Die de druk óf de vooraatbol inpropt, of terug het retourvat in.
Soepelere vering door te weinig LHM kan alleen als er schuim/lucht meegepompt wordt.
De druk in de vering wordt geregeld door de hoogteregelaar, namelijk zo veel druk dat de auto mooi op hoogte staat.
Ja hallo. Heb ik vanochtend verzonnen dat ik een mooi tig delig verhaal voor de AE kon schrijven, vat jij het in 1 zin samen. Boefje! :mrgreen:
Mike, ik mis in je verhaal of je nu die filters in het LHM vat ook schoongemaakt hebt ? Ik zie ze op de foto nog keurig aan de onderkant van de aanzuigbuisjes hangen ?
Er wordt hier aangenomen dat onder Mike's 'badmuts' een benzinedampfilter zit. Dat is niet correct: hieronder bevindt zich het ophangrubber van je versnellingsbak. Haal deze muts eraf en maak de kom eronder, en het ophangrubber dat erin zit, goed schoon!
Anders tast de LHM je rubber aan en heb je wellicht over enige tijd een aandrijfaggegraat wat zo soepel kan bewegen, dat het misschien geluid gaat maken of ergens tegenaan komt. Helaas spreek ik uit ervaring. :roll:
Okay, nooit te jong om te leren. :oops: Wat je zegt CDPF is inderdaad een goede waarschuwing: LHM tast gewoon rubber aan! Haalt het dus zo snel mogelijk weg.
Als Wim niet zo had zitte zeikuh over mijn voorraadvat was er nu niets aan de hand geweest. :wink: Ik ga dat ding er nooit meer uithalen dus.
Net terug uit Deventer. Matthijs heeft mijn XM aan de Lexia gehangen, en quess what: Niet uit te lezen! :( Alleen bij de normale computer lukte dit maar daar kwam niet veel bijzonders uit. Dus over de VC weten we niets. Nu was het zo dat de rit erna toe prima ging. Terug was het weer een ramp. Stuiterig, zeker op 18"wielen natuurlijk. Op richels in bochten drilt ze naar buiten. Onderweg gestopt omdat mijn koplampen toch wat te laag stonden. Motor uitgezet. Motor gestart en 2x gypmastieken. Motor weer uit gezet en toen weer gestart. Het laastste deel ging weer perfect. Ze veerde met mooie lange slagen. Ging als de brandweer! De V6 in zijn element! Bij 210km/u loopt ze 5000 tpm in "D" :lol: Nog nooit zo hard, met de XM dan, gereden. Wegligging was ook zeer vertrouwend en wat een verschil met het eerste deel van de terugreis.
Vanochtend met de brandstof overhevelaar geprobeerd het vat leger te maken. Dit lukte niet. Het pompje kon niet genoeg zuigkracht opwekken. Wel ging bij elke kneep het parapluutje op en neer dus deze zit niet vast.
Gelukkig had ik ook nog een dikke 30ml spuit liggen. Daarmee 600ml uitgezogen. Het parapluutje bleef op de hoogste stand staan :roll:
Maar gegeven de toleranties van het systeem, zoals jullie aangeven, geloof ik het wel. Er zit weel 0.6 liter in de LHM fles iig.
Nu maar eens opzoeken hoe het resetten van een serie 1 ook alweer ging.
Misschien dat er dan weer rust in de VC komt, want volgens mij loopt ze idd op de nood stand. Maar blijkbaar dus niet constant.
Van Matthijs meegenomen: Een blokjes velg, dakdrager set. En... 2 afdeklijsten zijkanten voorruit! Het was zoals Marco reeds vertelde. Er zit eigenlijk een strip in een strip. Da's een hard plastic teer ding. Deze moet als eerste gemonteerd worden, pas dan kan de buitenste afdekstrio erop. Het lukte me om beide strips van de sloper af te krijgen. :D Ik heb ze van Matthijs cadeau gekregen, waarvoor dank!
Dat veer gedrag kan een paar dagen duren ik heb dat ook wel eens gehad nadat er aan mijn Breaky was gewerkt. Ook mijn VC is niet uit te lezen met de Lexia, wel met het mallepietje kastje, heb je die??
Top vent die Matthijs. 8)
Hee, dat gedonder met steeds een ander LHM niveau heb ik ook. Ik schrijf het toe aan m'n (waarschijnlijk) stukkende veerbol.
Mike de serie1 resetmethode werkt als volgt:
1. beide accupoolklemmen los voor 2 min
2. pluspoolklem eropzetten
3. minpoolklem contact laten maken voor 2 min met de pluspool(klem) met een lange schroevendraaier oid door de minklem als de minklem+kabel te kort is.
4. minpoolklem monteren
Alle computers zijn dan gereset.
Loop ook even jouw massapunten van binnenschermen na (losdraaien en met contactreiniger het schroefdraad schoonmaken) en vervang eventueel de draadoogjes, mocht je dit nog niet gedaan hebben. Vooral die van de veercomputer kan net even slecht contact maken en de veercomputer uitschakelen en in de sportstand zetten.
Het kan ook zijn dat er nog een hoop lucht in jouw hydrauliek zit en dit wisselende veergedrag vertoond.
succes met resetten dan Mike
Nou het veren is zo beetje weer op normaal niveau. Nu het volgende project: De uitlaat perikelen.
Zoals je in de kroeg hebben kunnen vernemen heb ik een lek spruit stuk. Althans; ergens daarvoor ratelt en tikt het bij koude motor.
Het kan zijn dat dit opgelost kan worden zonder het motorblok te verwijderen alleen garanties zijn er niet. Aleen vallen de kosten van zo'n blok lift nogal tegen. Daar gaan wat uurtjes in zitten.
OP advies bel ik maandag eens naar Renard in Beneden Leeuwen. En anders komt er misschien een slopert voorbij. Dan kunnen we met vereende krachten het spruitstuk misschien eens vervangen.
Wes was vandaag hier en hij vermoed idd een pakking. Als ze warm is dan is het geluid minder. De brom bij de uitlaat achter bij de bumper is volgens hem wel normaal, zeker voor een V6.
To be continued!
Wat blijft het toch een mooie XM, je zou niet zeggen dat het een der eerste XM'n is. 8)
Indied.
Het is al een colletors item 8).
Om de aandacht wat van het spruitstuk te halen vandaag begonnen met het restaureren van de allesdragers van Matthijs. De voetjes worden weer mooi mat zwart gespoten en de langs drager zelf krijgt de kleur van de velgen...bietje alluminium achtig.
Dan later misschien de blokjesvelgen eens terug zetten 8)
Weet je wat jij zou moeten proberen te scoren Mike? Van die assteunen die de dealer gebruikte voor in de showroom. 8)
Wat voor assteunen bedoel je nu?
Die blokken voor tussen de draagarmen/op de veerpoten?
Ja die. Om de dame in de showroom op rijhoogte te houden. Lijkt me p'soonlijk wel een aardig collectors item. ;-)
Dan veert ze niet echt lekker denk ik... :lol:
Voor de zoveelste keer weer de krik en de steuntjes eronder. Besloten om de blokjes velgen maar weer eens terug te plaatsen. MAar eest aan een kant goed omhoog en toch maar weer eens het spruitstuk onderzoeken.
Het ratelende tik geluid bij koude motor komt idd van het achterdeel va het spruit stuk. Ik voel wel wat blazen bij het koppelstuk dat zit tussen de kat en de voorst en achtertse cylinderrij. Maar kwam er achter dat de brom die op een lek duidt bij de voorste rij vandaan komt. Overigens in beide gevallen lijkt het me een pakking verhaal. Maar dat zal wel meestal zo zijn. Of zijn ze ook wel een gewoon doorgeroest?
De foto's zijn maar ter ondersteuning van het verhaal. Het is moeilijk er wijs uit te komen. :wink:
Ondertussen aan het schuren en spuiten om de vieze oude dakdragers weer toonbaar te maken. De blokjesvelgen bleken meer gecorrodeerd dan ik dacht. De ergste maar opgeschuurd en in nieuwe blanke lak gezet.
Niet zo knap als de velgendokter, maar voor 90,= euri per wiel ben ik hier best tevreden mee.
En nu hier voor de liefhebbers van orginaliteit; een beschaafde serie1 V6:
En weer moderne dakdragers met allu look buizen...:
Overigens ook even kort wezen rijden, het veert toch wel beter hoor en de michelin's maken een mooi suizend limousine geluid... 8)
Het staat toch wel poepsjiek hoor die blokjesvelgen. 8)
Wat betreft je uitlaat: als je het voelt blazen, dan lekt het. Zo simpel is het. Ik zou bijna willen voorstellen om die uitlaatpasta (hoe heet dat spul ook alweer? :roll: ) er tussen te smeren.
Netjes, maar ik vond je vorige look ook wel gaaf.. Dit ziet er onder een type 1 wel super uit 8)
Wat ga je nu met de andere velgen doen?
Erg mooi btw die dakdragers :D Stuk moderner dan de standaard look :D
Kan me voorstellen dat die blokjesvelgen veel beter rijden 8) Er gaat toch niets boven michelins..
Over die uitlaat: klinkt inderdaad als de pakking van je spruitstuk. Daar gaat uitlaatpasta ook geen uitkomst meer bieden. Bij je kat zou dat nog wel kunnen. Maar mijn ervaring is dat dat altijd erg tijdelijk is..
Toch een keer een sloper zoeken!
Je kunt hem eerst proberen uit te bouwen met de motor er in. Breekt er een bout af, dan kun je altijd nog het blok er uit vissen!
Pagina's