Ik zou eigenlijk best een overzicht willen hebben van wat met welke uitvoering gelijk is.
Ik wist eerst niet eens dat een 21TD eindpot gelijk is aan die van de v6-12
Als zo'n overzicht zou hebben is het een stuk eenvoudiger zoeken op sloop etc.
Nou Mike jou V6 draait nu vrolijk op een stappen motor uit een 2.0i. :shock:
Dit zijn de nummers die er bij mij op staan: Bosch 0 280 140 530 (816) 12v
Met een witte kraag waar de stekker over heen gaat, bij de V6 zou ie zwart moeten zijn!?
Lachen toch! :lol: :lol: :lol: Bewaar hem maar goed, worden ook zelzdaam! Idd Gomp, zo'n overzichtje zou een goed idee zijn, maar waar en hoe begin je daaraan. Da's nogal een klus en je moet ook uit ervaring kunnen putten.
tsja, ik denk dat je een gek moet vinden die per uitvoering alle nummers in een database gaat stoppen, of zelfs in een excel bestand... Daarna is het gewoon een kwestie van naast elkaar leggen..
Vanuit Troen kun je het vergeten. Een tijdje terug heb ik via troen 020 een verzoek aan troen france gedaan om een overzicht te krijgen van alle onderdelen die NFP waren.
Troen 020 snapte het wel en heeft het geprobeerd ( althans dat zeiden ze), troen 0033 niet....
Mooi dat je dame zich nu houdt aan het door de fabriek gewenste stationaire toerental. Dat een qua nummer andere stappenmotor het goed doet verbaast me niet. Je moet eerder kijken naar de richeltes op de steker. Als dat past, gaat de rest ook goed. ;-)
Maarreh Mike, je multiriem ziet er inderdaad niet jofel uit. Ik zou daar toch naar kijken voordat je op vakantie gaat. De riem loopt vrij aan de zijkant?
tsja, ik denk dat je een gek moet vinden die per uitvoering alle nummers in een database gaat stoppen, of zelfs in een excel bestand... Daarna is het gewoon een kwestie van naast elkaar leggen..
Da's toch niet zo moeilijk met Google docs? Laat iedereen invullen en je EchtWel-lijst is vlot bruikbaar. ;-)
Het is niet de multiriem Wim het is de HDpomp riem. Multiriem heb ik ook al laten vervangen. Ik kan hem misschien wel losser krijgen maar dan nog is ze geraffeld. Een nieuwe is denk safer... :roll:
Mooi verhaal over de stappenmotor, kan ik bepalen of ik nog de moed op kan brengen om de mijne voor de vakantie na te lopen. Heb je het originele franse slangeklemmetje herbruikt of toch voor de gangbare versie gekozen ? Ik raak altijd buiten zinnen als ik zo'n klemmetje tegenkom, waarschijnlijk omdat ik nooit kan zien hoe dat nou netjes los moet...
Jaap, het valt best mee, zoals alles aan de XM eigenlijk, als je het eenmaal weet. :roll: En het is echt de moeite waard. Alleen kan het dus net zoals bij mij gebeuren dat je stappenmotor eigenlijk al overleden is. En dat dit dus na het schoonmaken helemaal naar boven komt.
Je bedoelt deze klemmetjes:
Die zijn nie fijn nie... heb ik vervangen door normale band klemmetjes met een schroef/bout-sleuteltje-7 eraan... :lol:
Ik heb wel 'ns gelezen dat je die klemmetjes makkelijk los krijgt met een eenvoudige draadstriptang. Zo eentje met V-vormige klauwen en een stelschroefje. Ik heb zo'n tang maar het eigenlijk nog nooit geprobeerd. :oops:
Tot nu toe heb ik ze altijd prima los gekregen met een klein plat schroevedraaiertje..
Soms kun je ze makkelijk aanknijpen met een gewone tang, anders gaat er een normale slangklem op;-)
Goed, vanavond ook maar een poging gewaagd met de stappenmotor, is ook goed gelukt. Ik had de pech dat ook de onderste slang nog een origineel klemmetje had, en dat stukje slang kwam dus geen mm meer naar boven. Met een dun schroevedraaiertje is het toch gelukt om dat kolereding los te wippen. Verder in mijn draadje :D
Nou Mike jou V6 draait nu vrolijk op een stappen motor uit een 2.0i. :shock:
Dit zijn de nummers die er bij mij op staan: Bosch 0 280 140 530 (816) 12v
Met een witte kraag waar de stekker over heen gaat, bij de V6 zou ie zwart moeten zijn!?
Vandaag nog eens nagevraag bij van Gompel....ik zei "leuk dat zo'n stappenmotor van een 2.0i ook op een V6 past". Werd ie een beetje taai, (je moet Jan van Gompel nl altijd een beetje plagen, da's leuk! ) Jij hebt geen 2.0i stappenmotor gekregen van mij, je hebt een V6 stappenmotor.
:shock: Ergo, volgens van Gompel heb jij dus een V6 stappenmotor. MAar dat zal wel niet want jij zult hem zelluf wel uit een 2.0 gesloot hebben. Effe aan Jaap vragen of ie een grijze of zwarte stekker kraag had....
Ik wil zelf mijn stappenmotor ook ff in de ultrasoonbak gooien binnenkort. Ik zal de nummers noteren en je laten weten wat voor kleur mijn kraagje heeft :wink: Ben benieuwd!
Die 530 zit wel op meer motoren: (als ik op het PSA nummer 0345.58 zoek)
http://www.autocarspare.com/catalog/idle-control-valve/96093838.html
(Via dit document het psa nummer gevonden, en dat klopt ook wel met service.citroen.com: http://www.lucaselectrical.co.uk/catalogues/XCB416_08_crossref.pdf)
Weet je wat ik loop ff naar de XM, zo terug. :wink:
Ik zou eigenlijk best een overzicht willen hebben van wat met welke uitvoering gelijk is.
Ik wist eerst niet eens dat een 21TD eindpot gelijk is aan die van de v6-12
Als zo'n overzicht zou hebben is het een stuk eenvoudiger zoeken op sloop etc.
Nou Mike jou V6 draait nu vrolijk op een stappen motor uit een 2.0i. :shock:
Dit zijn de nummers die er bij mij op staan: Bosch 0 280 140 530 (816) 12v
Met een witte kraag waar de stekker over heen gaat, bij de V6 zou ie zwart moeten zijn!?
Lachen toch! :lol: :lol: :lol: Bewaar hem maar goed, worden ook zelzdaam! Idd Gomp, zo'n overzichtje zou een goed idee zijn, maar waar en hoe begin je daaraan. Da's nogal een klus en je moet ook uit ervaring kunnen putten.
Als het goed is moet ik er ook nog eentje hebben met een zwarte kraag, ik ga nog op zoek, je hoort nog. :wink:
tsja, ik denk dat je een gek moet vinden die per uitvoering alle nummers in een database gaat stoppen, of zelfs in een excel bestand... Daarna is het gewoon een kwestie van naast elkaar leggen..
Vanuit Troen kun je het vergeten. Een tijdje terug heb ik via troen 020 een verzoek aan troen france gedaan om een overzicht te krijgen van alle onderdelen die NFP waren.
Troen 020 snapte het wel en heeft het geprobeerd ( althans dat zeiden ze), troen 0033 niet....
Wie zit er zonder werk hier? :?
proficiat Mike!
Nu ff zonder armoei oke?!
Mooi dat je dame zich nu houdt aan het door de fabriek gewenste stationaire toerental. Dat een qua nummer andere stappenmotor het goed doet verbaast me niet. Je moet eerder kijken naar de richeltes op de steker. Als dat past, gaat de rest ook goed. ;-)
Maarreh Mike, je multiriem ziet er inderdaad niet jofel uit. Ik zou daar toch naar kijken voordat je op vakantie gaat. De riem loopt vrij aan de zijkant?
misschien dat de riem iets scheef getrokken is door het op spanning brengen? Dan zou iets ontspannen wellicht al soelaas bieden.
Da's toch niet zo moeilijk met Google docs? Laat iedereen invullen en je EchtWel-lijst is vlot bruikbaar. ;-)
Het is niet de multiriem Wim het is de HDpomp riem. Multiriem heb ik ook al laten vervangen. Ik kan hem misschien wel losser krijgen maar dan nog is ze geraffeld. Een nieuwe is denk safer... :roll:
Multiriem of tandriem. Who cares? :lol:
Inderdaad vervangen, zo duur zijn ze niet.
Mooi verhaal over de stappenmotor, kan ik bepalen of ik nog de moed op kan brengen om de mijne voor de vakantie na te lopen. Heb je het originele franse slangeklemmetje herbruikt of toch voor de gangbare versie gekozen ? Ik raak altijd buiten zinnen als ik zo'n klemmetje tegenkom, waarschijnlijk omdat ik nooit kan zien hoe dat nou netjes los moet...
Jaap, het valt best mee, zoals alles aan de XM eigenlijk, als je het eenmaal weet. :roll: En het is echt de moeite waard. Alleen kan het dus net zoals bij mij gebeuren dat je stappenmotor eigenlijk al overleden is. En dat dit dus na het schoonmaken helemaal naar boven komt.
Je bedoelt deze klemmetjes:
Die zijn nie fijn nie... heb ik vervangen door normale band klemmetjes met een schroef/bout-sleuteltje-7 eraan... :lol:
Ik heb wel 'ns gelezen dat je die klemmetjes makkelijk los krijgt met een eenvoudige draadstriptang. Zo eentje met V-vormige klauwen en een stelschroefje. Ik heb zo'n tang maar het eigenlijk nog nooit geprobeerd. :oops:
daar krijg je ze idd mee los. Om zulke klemmen dan weer te gebruiken heb je die speciale tang nodig en die dingen schijnen best aan de prijs te zijn.
Tot nu toe heb ik ze altijd prima los gekregen met een klein plat schroevedraaiertje..
Soms kun je ze makkelijk aanknijpen met een gewone tang, anders gaat er een normale slangklem op;-)
Los is het probleem niet....vast, dat is niet te doen. Ook gevaarlijk voor andere onderdelen en vingers die er in de buurt hangen :( :wink:
Die specifieke klemmen zijn ook eigenlijk voor eenmalig gebruik. Slangenklem is dan op zich een prima alternatief.
Goed, vanavond ook maar een poging gewaagd met de stappenmotor, is ook goed gelukt. Ik had de pech dat ook de onderste slang nog een origineel klemmetje had, en dat stukje slang kwam dus geen mm meer naar boven. Met een dun schroevedraaiertje is het toch gelukt om dat kolereding los te wippen. Verder in mijn draadje :D
Vandaag nog eens nagevraag bij van Gompel....ik zei "leuk dat zo'n stappenmotor van een 2.0i ook op een V6 past". Werd ie een beetje taai, (je moet Jan van Gompel nl altijd een beetje plagen, da's leuk! ) Jij hebt geen 2.0i stappenmotor gekregen van mij, je hebt een V6 stappenmotor.
:shock: Ergo, volgens van Gompel heb jij dus een V6 stappenmotor. MAar dat zal wel niet want jij zult hem zelluf wel uit een 2.0 gesloot hebben. Effe aan Jaap vragen of ie een grijze of zwarte stekker kraag had....
Ik wil zelf mijn stappenmotor ook ff in de ultrasoonbak gooien binnenkort. Ik zal de nummers noteren en je laten weten wat voor kleur mijn kraagje heeft :wink: Ben benieuwd!
Ik had de 530. Met grijze kraag. En géén blauw manteltje in de stekker :)
Die 530 zit wel op meer motoren: (als ik op het PSA nummer 0345.58 zoek)
http://www.autocarspare.com/catalog/idle-control-valve/96093838.html
(Via dit document het psa nummer gevonden, en dat klopt ook wel met service.citroen.com: http://www.lucaselectrical.co.uk/catalogues/XCB416_08_crossref.pdf)
Grote vraag is dan waar mijn 501 stappenmotor eigenlijk op hoorde te zitten...ik kom niet echt wijs uit die lijstjes :wink:
En Wes heeft dus wel degelijk een V6 stappenmotor liggen..... :roll:
...en dan heeft van Gompel weer gelijk...??
Ze kunnen allebei volgens H-Base jongens:
http://mg.dev.autotaal.com/hbase/artikelen/artikelen.aspx?t=PMQWOKOWOMON&s=15&k=FFDD28
EDIT, ik moet ff beter kijken, de 501 schijnt tot 1990 te kunnen, de 530 vanaf '90......
En precies hetzelfde geldt voor de Ambiance:
http://mg.dev.autotaal.com/hbase/artikelen/artikelen.aspx?t=PMQWOKOWOLOP&s=15&k=YP36GJ
Het lijkt er dus meer op dat Bosch de 501 op gegeven moment vervangen heeft voor de 530, wellicht met een kleine modificatie ?
uhm, als het werkt, maakt het dan zoveel uit welke sticker erop zit ?
De dames hebben wel meer dingen waar we onze vraagtekens bij zetten... toch ?
Niet druk over maken Michiel, hier zijn 2 perfectionisten bezig. :lol:
Van Gompel heeft dus niet gelijk, want ze kunnen op beide XM's. 8)
Maar Van Gomp en Van Bakel hebben wel gelijk. :lol:
Pagina's